Mně se zatím osvědčila běžná násobilka....
Pokud mám nějakou kapacitu a odběr z ní, pak doba využití té kapacity se zachováním 20% rezervy v baterce bude nejspíš
0,8 x 60 minut /
průměrný odběr v "Céčkách"
nebo obráceně
průměrný odběr v "Céčkách" může být nejvýše
0,8 x 60 / požadovaný čas v minutách
Tedy konkrétněji pro požadovaných 10 minut letu to je 0,8 x 10 / 60 /
0,8 * 60 / 10 = 4,8C
Mám to tak třeba v F7F kde z baterek (6s) 5Ah beru
max. 10-12C a po
celkové době chodu motoru (pojíždění, start, let s plynem převážně na 100%, přistání, pojíždění) 6 minut dobíjím 3500-4000mAh.
Pro ty zvažované 3000mAh a 10 minut letu (se vším všudy) by
průměrný odběr motoru neměl přesáhnout těch asi 5C - tedy slabých 15A ....
Samozřejmě pro lehkého Pipera bude ten
průměrný proud tak trochu jinde než u WWII cihly, to by se ale muselo buď odhadnout nebo lépe zjistit u někoho kdo podobné éro provozuje.
Cesta pro potřebný příkon (podle mně) není skrze proud ale vede přes napětí - zvýšením počtu článků se dostanu na příkon potřebný pro let při zachování rozumného proudu a tím letového času. I když... 10+ minut ploužení... no, každý to máme jinak