Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Koukal jsem na ty fotky skutečnýho Boobera z Roudnice. Koukám blbě a nebo má opravdu řízení jen na předním sedadle? Pokud jo, tak mě to docela překvapuje, dosud jsem si myslel, že dvousedlovka za sebou je vždy zadní sedadlo "hlavní" tedy vždy obsazený. Prostě protiváha motoru kvůli těžišti. Přední sedadlo je většinou přímo v těžišti, takže ať je obsazený, nebo ne, na vyvážení to nemá vliv, změní se jen plošný zatížení. Jak to u Boobera řeší? Pokud je vyváženej jen na pilota na předním sedadle, tak s pasažérem na zadním musí být přeci těžkej na zadek. Dokáže to někdo vysvětlit? Díky Jirka
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky:14
Lark píše:
V Roudnici seděl vpředu.
Tak vidíš, na to jsem se právě ptal. Když koukneš na jakýkoliv tandemový dvousedlo, tak instruktor nebo pilot bez pasanta sedí kvůli vyvážení vždy vzadu. Ale jak na Bobbera koukám, obě sedadla jsou hodně blízko těžiště, jiný mašiny mají druhý sedadlo skoro až na odtokovce křídla. Jirka
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
Lark píše:
Vypadá to náramně, ale píšeš finální provedení. Sedačka a pilot tam nebude? Jen ty příšerný antény vypadají, jak když si tam zapoměl nějaké svěrky.
Nooo, finální... Povrchovka, všechna lanka atd, to už je finál. Ten pilot, asi tam časem přijde, dokonce mám dva. Musel bych vymyslet nějaký elegantní uchycení sedačky nad baterkama (asi na magnety). Ale teď nebude čas na tom moc dělat (a taky si chci už zalítat po roce stavění), ještě si chci zrichtovat Pipera na spalovák (toho jsem koupil ve stavu jakž-takž) a taky bych rád lítal s Bulldogem (s tím jsem letěl jednou). Takže modelářsky nevím co dřív, proto Bobber je teď ve stavu "finál". Ten pilot by byl myslím stylový ve formě lidské kostry s plnohodnotnou hlavou + šálou. To je takový nápad Antény: Mě to moc rušivě nepřišlo, ale už víc lidí mi to říkalo, asi se nad nima budu muset zamyslet Ony musí trčet ven, kvůli tomu kovovému trupu. Možná by mohly být aspoň v nějakém tenčím držáku, to co mám teď je uznávám poněkud masivní.
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
S těma anténama to bylo jen takové rýpnutí, aby řeč nestála. Je mi jasný, že do té faradayovi klece z trubek je dát nemůžeš. Možná by to vpadalo líp, kdyby byly nahoře a dole.
No a když je jen jeden letec, sedí vpředu nebo vzadu? Jirka
Savage Bobber je třetí v řadě, a do toho nepočítám tři typy "Classic" s plováky. Většina z nich měla drobné úpravy dle požadavků zákazníků, od drobností ve výbavě (poziční světla, zablesková...), přes vybavení palubek (klasika, s GPS, kompasy, glasscockpit a pod.), různé druhy sedaček, úložných vaků, některé měly záchranné padaky, nebo třeba i stavitelné vrtule. Pak různě velká kola, případně tažné zařízení, vortexy, zpevněné podvozky, jejich kryty, palivový bypass s čerpadlem a pod. Pilot sedí vždy vepředu, zadní pozice je žák. Všechny typy mají dvojí řízení, u některých je knipl demontovatelný, pedály a plyn zůstávají. Klapky jsou jen vepředu. U některých pak jsou tři základní budíky v samostatné "kapličce" u žáka. Samozřejmostí jsou různé výkonné typy Rotaxu 912 a barevné schéma z nabídky nebo dle požadavků klienta. Bobber je relativně nový, nebylo vyrobeno moc kusů a tak ani variant není tolik. Bobbera tak podrobně neznám, předchozí typy ano, a to dost podrobně.
Uživatelé procházející toto fórum: AlešM a 21 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru