|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
BoBik_CZ
|
Napsal: čtv 06.07.2017 21:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Ahoj, rád bych se zeptal zkušených káčkařů: u F3K modelů je možné křídlo vyrobené technologií olaminovaný polystyren (v mém případě Longshot 4 od Hořejšího) považovat za spotřební materiál nebo by mělo vydržet tzv. "navěky"? Ptám se proto, že jsem dnes při startu křídlo zlomil.
Model má za sebou několik stovek startů (minimálně 500, ale spíše více), ale neprodělal žádnou havárii. Při onom hodu, kdy se křídlo zlomilo, si nejsem vědom toho, že bych udělal něco špatně nebo jinak než obvykle. Vítr nějaký byl, ale nic hrozného (tak 2 - 3m/s). Zlomilo se pravé křídlo (jsem pravák), takže ne to, za které hážu. K lomu došlo blízko kořene, přesně v místě kde končí uhlíková výztuha pojišťující spojení polovin křídla.
Neptám se proto, že bych hledal nějakou možnost reklamace nebo něco takového, jen čistě ze zvědavosti. Samozřejmě, křídlo teoreticky mohlo mít nějakou výrobní vadu, ale ta by se dle mého názoru projevila mnohem dříve. Takž mě jako příčina napadá jen nějaká moje chyba při hodu (ale nemyslím si) nebo to, že se křídlo prostě "unavilo".
Co si o tom myslíte vy?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Paolo-K
|
Napsal: pát 07.07.2017 7:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 302
|
Tak to by me taky zajimalo...Jako U kacka jsou ty sily asi dost velky, nicmene me to prijde divny, kdyz Optimy vyrobene stejnou technologii letaji i dvacet let a to ze jsou honeny jako nadmuty kozy...Doufam, ze neco podobnyho nepotka i tu moji, protoze ta dostava taky dost zabrat...Nahoru dolu, vykruty atd, vsecko za dost velke rychlosti...
_________________ Bravo F3k, Vertex F3k, Long Shot 4 F3k, K2000, Triple RES
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pát 07.07.2017 10:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Nezachytils někdy při odhodu o zem?
Odesláno z mého SM-A500FU a podpis odstraním
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pát 07.07.2017 11:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
BoŠ píše: Nezachytils někdy při odhodu o zem?
Odesláno z mého SM-A500FU a podpis odstraním Určitě ne. Právě, že letadlo neprodělalo žádnou havárii, ani při startu ani při přistání. 90% přistání bylo do ruky (chytáno za trup), ten zbytek na zem, ale čistě.
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: pát 07.07.2017 11:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Káčko je spotrebný materiál. Namáhanie pri hode je oproti letu extrémne a postupne mäkne všetko, nie len krídlo. A to pri všetkých používaných druhoch konštrukcie a materiáloch. Pri súťažnom lietaní je postupne na odpis aj špičkový celouhlíkový brus.
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pát 07.07.2017 17:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Díky všem za odpovědi, díky i Vekovi za SZ. Pochopil jsem, že Káčka jsou díky požadavkům na nízkou hmotnost a současně extrémnímu namáhání při startu víceméně spotřební záležitostí. Teď si jenom musím promyslet, jestli se mi chce dvakrát za sezonu dávat několik tisíc za nové křídlo, případně jiné komponenty nebo zkusím jinou kategorii. Káčka mě prozatím moc baví, ale kdyby to éro vydrželo alespoň dvě sezony. . . Teď na týden zmizím na dovolenou a pak se rozhodnu, co dál.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: sob 08.07.2017 9:07 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Nic nevydrží navěky ale půl roku taky není zrovna výhra. Možná jsi měl jen smůlu na špatný kus. Zkus se podívat proč se křídlo zlomilo. Případně se domluvit s výrobcem na pevnějším křídle. I za cenu nárůstu hmotnosti. Při téhle technologii je jednoduché přidat do centroplánu 1 vrstvu tkaniny a problém by zmizel
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: sob 08.07.2017 16:49 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
BoBik_CZ píše: Určitě ne. Právě, že letadlo neprodělalo žádnou havárii, ani při startu ani při přistání. 90% přistání bylo do ruky (chytáno za trup), ten zbytek na zem, ale čistě. Problém je, že to "určitě ne" si jen myslíš, v reálu se ale případy podobného drbnutí stanou ani o nich nevíš. Druhý problém je "stržení" při hodu, v podstatě ne zcela podařeného vypuštění, kdy dostatně konstrukce "škubanec" navíc - stane se...
|
|
Nahoru |
|
|
horejsi
|
Napsal: úte 11.07.2017 12:04 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 193 Bydliště: Plzen
|
Tezko rict. Pocet vyrobenych Longshotu jde uz do tisicu a dosud vime jen o trech zlomenych kridlech. Jedno moje, druhe znameho. V obou pripadech slo o start na svahu. Na to to proste neni. Krome zlomeni kridla jde i o zlomeni nejake koncetiny. Treti pripad se stal kdesi v cizine ale nemam blizsi informace. Spis bych tipoval na "hrabnuti" do vyskovky pri startu. Zlomene kridlo je opravitelne, nevypada hezky ale na funkci to nema vliv. Inspirace na http://ivanhorejsi.rajce.idnes.cz/Oprav ... _XPS_sklo/
|
|
Nahoru |
|
|
PeePoTN
|
Napsal: úte 11.07.2017 12:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2007 Příspěvky: 482 Bydliště: Trenčín
|
Zas nikto neni taký extremista ze kupuje kačka 2x za sezonu. Urcite tie vydrzia 2 sezony a este ich aj vies predať. Len to myslím tie drahčšie súťažné kusy. Ja som mal tiež kedysi Thowta na ktorom som sa učil. Mal XY sezon za sebou ešte s bývalím majtelom, rozbil som ho 2x a zlepil dohromady, na poletovanie stačilo na súťaž už nie. Keď zlomíš pravú stranu a blízko korena tak si na 99% štrajchol o zem. Sám si to nemusíš uvedomiť ze si to spravil, lebo to nemusíš tolko cítit alebo počut. Mna vačšinou práve časomerač napríklad upozornil ze som suchol zem nech si skontrolujem pred dalsim letom model.
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 17.07.2017 21:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Tak jsem právě objednal nové křídlo. Když tak čtu vaše odpovědi a nad celou věcí přemýšlím, tak docházím k pravděpodobné příčině. Nemyslím si, že bych hrábnul křídlem o zem, na tohle si dávám zatracený pozor. Hrábnutí do výškovky při startu také vylučuji (na 99,9% ). Ale jednou mě při házení pozoroval jeden zkušenější kolega a upozornil mě, že mi letadlo ihned po odhodu strmě stoupá. Dle jeho slov by mělo nejprve letět pouze mírně nahoru a úhel stoupání postupně zvětšovat. Zkoušel si to i dvakrát hodit a rukama to nebylo. Chovalo se mu to úplně stejně. Pokud tedy LS opravdu ihned po odhodu přechází do prudkého stoupání, přičemž to není obvyklé, pak je logické že křídlo na to není dimenzováno a jednou to nevydrží. Teď je jenom otázka, jak to vyřešit. Abych za pár měsíců zase nekupoval nové křídlo. Čím může být toto chování způsobeno? Úhlem náběhu? Těžištěm? Dive test jsem dělal a dle mého nepodstatného názoru byl OK. Těžiště jsem měl nejprve cca o 1- 2 mm před doporučenou hodnotou, pak jsem změnil na 1mm za doporučenou hodnotu, chování po hodu stále stejné. Zkoušel jsem pro hod zvednout křidélka o cca 1,5 mm, zlepšení jen velmi mírné.
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: úte 18.07.2017 9:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Že káčko čo najrýchlejšie po odhode prejde do kolmice, je žiadaný stav. Ide predsa o to, dostať ho čo najvyššie a nie strácať energiu hodom do diaľky. Na to, aby bol prechodový oblúk do kolmice čo najrýchlejší, mnohí používajú ďalší letový režim ovládaný momentovým spínačom. Neviem ako je na tom s pevnosťou Longshot, ani aký si zdatný vrhač, ale toto určite nemôže byť dôvodom na zlomenie krídla.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], Seznam.cz [Bot] a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|