Díky, cenim si uznání. No a vidíš ne mě zrovna poslední dobou padnul pocit, že neumim vůbec nic a mam sfouknutej vítr z plachet. Platí to, jak jsem zmiňoval i na dodělání.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
Na kokpit jsem zvědavý, určitě to bude pěkná záležitost .
Letecké zážitky tohoto typu jsou na pár vteřin ale člověk si je pamatuje. Ve srovnání s nimi bych asi radši víc lítal s vrtrdelníkem. Pracovní část do Japonska byla zajímavější, v únoru a teď v červnu jsem měl možnost být jako kurýr opakovaně v kokpitu B777-200F Lufthansa Cargo, a to včetně startů a přistání. Nepopsatelné, hlavně proto, že kromě modelařiny a focení letadel znám detailně leteckou frazeologii a skener ATC komunikace je vynikající pro odreagování při jednodušší práci nebo doplněk druhého monitoru kde běží občas Flightradar24 a co vidím i slyším.
S posádkou jsem schopný mluvit hodně do detailu ( na rozdíl od běžné společenské diskuse, kde jsem absenci výuky angličtiny od základky jak je tomu dnes nikdy nedohnal ). Ovládání nejen tohoto typu, který jsem lítal i virtuálně na simu včetně nastavování Flight Management Systému, tankování apod., znám celkem dobře. Stačilo se zmínit, ukázat na tabletu fotky které jsem publikoval. Dostal jsem vestu a šel s kapitánem na vizuálním kontrolu letadla před odletem z Tokya kdy jsem mohl fotit a natáčet. Pořízené snímky a videa můžu ukázat soukromě ale nesmím je zveřejnit bez souhlasu Lufthansy, na druhou stranu na webu se podobná najdou. Na závěr jsem vždy poděkoval za úžasný zážitek, od 11. září jsou v civilních letadlech možnosti na kokpit bohužel naprosto nulové a Cargo je pro člověka který není zaměstnancem leteckých přepravců asi poslední možnost. Nejspíš už se mi to nikdy nenaskytne, o to víc jsem rád že to takhle vyšlo.
Tady je odkaz na předávací let stroje se kterým jsem oba dálkové lety letěl, je to nejnovější stroj s názvem Hello Germany. Dvanáctihodinový let klasickým strojem v ekonomy třídě a na kurýrní sekci s pohodlnou sedačkou a prostorem okolo se dost liší, délka zůstává. Lituju lidi co tohle absolvují častěji nebo pravidelně..... Jet lag při návratu je dost nepříjemný, navíc jsem po dvou dnech řídil auto 1000km do Brugg ale dopadlo to v pohodě. Kolega se z toho dostával týden.
Me se libi ze skoro nejsou patrne zasahy do rizeni, pohyb heliny je plynuly bez cukani a poskakovani. Snad jen ten kolektiv ve visu a pri pristani. Ale to se dopiluje.
Petr
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Tvoje zážitky musejí bejt úžasný, o tom není pochyb. Váha se motá okolo 10kg, přesně to nevim, ale jestli chceš, zvážim ti to.
pkotatko píše:
Me se libi ze skoro nejsou patrne zasahy do rizeni, pohyb heliny je plynuly bez cukani a poskakovani. Snad jen ten kolektiv ve visu a pri pristani. Ale to se dopiluje.
Petr
Díky, to dopilujem. Vzhledem k tomu, že čtyř, pěti a vícelist nelítá, to docela jde . Teď vážně. Pokud by dvoulist měl bejt ještě hodnější a lítavější, tak to musí bejt fakt něco.
_________________ Westland Wessex Bell 47G Sioux Futaba T-10CG
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
Váha mi stačí orientačně, nic nevaž. Deset kilo už je pěkná porce, Hughes má srandovních 4500 a počítám že kilo nebo kilo a půl dostane. Pořád ale blecha. Když jsem stavěl prvního, kurtoval jsem na prodlouženou mechaniku 550 pořádný kus železa a klepal se co to provede. Ne že by to nebylo vůbec znát ale letělo to úplně v pohodě, dokonce jsem to dal i na chvíli drze na záda
Jaká drzost? Já bych do něj chvíli rýpal a po pár týdnech začne shánět podklady. No a na světě bude další skvělej projekt. I v pískově žluté vypadá dobře.
Registrován: 31.8.2009 Příspěvky: 5078 Bydliště: Praha 6
Chinook by byl naprostá bomba. Je to sice složitější a zřejmě o něco dražší ( dvě hlavy, nevím jestli dva motory nebo jeden silnější a převody ). Na druhou stranu tyhle modely si kupují lidé s jasným rozmyslem, cílem a schopnostmi to uřídit.
Je to naprosto originální konstrukce a výzva. Kdo dokáže postavit Mi8 ve stávající kvalitě, nemusí řešit nějaké limity. Není to tak otázka jestli ale klidně kdy .
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru