Autor |
Zpráva |
kovyr
|
Napsal: čtv 29.06.2017 7:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
kovyr píše: Křidélka - Power HD DSM44MG od počátku poměrně velká vůle jinak byla OK, letos se začal projevovat neskutečný teplotní drift (až 4mm na odtokovce) a kolem neutrálu trhaný chod - půjdou brzy ven. Tak nepůjdou Omlouvám se jak těmto servům, tak zdejším čtenářům za chybnou informaci.Drift křidélek nebyl způsoben servy ale povytaženým konektorem na potenciometru pravého gimbalu rádia - známá to "závada" prvních sérií Taranise X9E (propojovací kablíky jsou tvrdé a při pohybu "plynovou" pákou časem povytáhnou konektor). Na vstupu to pak jezdí až o několik % - odkaz na video: https://www.youtube.com/watch?v=_4hM_7xKRo0Konektory jsem zajistil tavkou a zatím vše způsobně funguje. Včera jsem létal a OK, na ostro uvidím v sobotu na soutěži v Horní Branné.
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 29.06.2017 18:34 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
To mě nikdy nepřestane bavit Jak se ty vysílačky (některých výrobců) zas vrací do stádia dodělej si sám Hlavně že jsi na to nespadl
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: čtv 29.06.2017 20:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
HonzaS píše: To mě nikdy nepřestane bavit Jak se ty vysílačky (některých výrobců) zas vrací do stádia dodělej si sám Neviděl bych to tak tragicky. Ono, podobné "mouchy" byli a jsou čas od času k vidění i u podstatně renomovanějších výrobců
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 30.06.2017 9:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
HonzaS píše: Mám jedno navíc, zkusím udělat test teplotní závislosti. Papir: Jako, takže vy nenalítáváte pravidelně skoro maximum? Já si řikal jak to safra děláte! Hele teď bez vtípků a jak je to doopravdy... Když je mizerné počasí (vítr, málo termiky atd), tak se samozřejmě maximum nezadaří celkem běžně ani z výšky těsně pod 200m, problém mají i velké F5J, u RCEV je to ještě horší. Když je naopak dobré počasí, tak to ze 180m nalétá každý trouba. Jenže tak jednoduché to není, protože se okamžitě začnou výšky ubírat a maximum z výšky těsně pod 200m je tak trochu naprd v situaci, kdy ti ve skupině někdo letí maximum třeba ze 70-80m (to je v podstatě penalizace minuta dolů, což už je zářez jak víš co). Tak holt musíš riskovat a pak se to zkrátka občas nepovede ani za toho pěkného počasí.
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: úte 04.07.2017 12:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
HonzaS píše: Foukalo, turbulentní to bylo... takový stress test konstrukce Podobně bylo v sobotu i v Horní Branné, snad kromě prvního kola kdy ještě jen mírně pofukovalo. Pak už to byl fučák přes les, stabilně kolem 7 m/s - ideální podmínky pro 650 gramovou 2,5metrovku . Jsa ale na toto připraven, zrobil jsem v pátek odpoledne naprosto speciální přídavný balast do trupu o celkové hmotnosti 150 gramů (tisíce děkovných dopisů = brzy bude k dostání sériová verze ). Jsou to dva kusy oceli 20x10x45 mm uchycené pásy sucháče (fakt to drží bez problému, provedena 4 soutěžní přistání a ani se to nehlo) a ještě zbylo místo na kabely do křídla. Chování za větru podstatně lepší, jen ještě zbývá doladit nastavení modelu a pilota . Příloha:
Obraz2515.jpg [ 59.55 KiB | Zobrazeno 8013 krát ]
Stress test je pro čajíčky , to já provedl ve třetím kole rovnou Crash test. Krásné přiblížení na přistání a když jsem byl tak metr od bodu přišel poryv, zvedl éro tak do 2-3 metrů a odhodil ho 8 metrů daleko (ještě jsem bral 15 bodů za přistání ), kde dopadlo na pravé křídlo. Všechny páčky do zatáčky ale stejně nic nepomohlo. Výsledek nalomené ucho za koncem uhlíkové pásnice. Na místě vše vyřešila všemocná lepící páska, soutěž jsem dolétal. Takže od neděle opravuji už na čisto.
Přílohy: |
Obraz2516.jpg [ 118.67 KiB | Zobrazeno 8013 krát ]
|
Obraz2517.jpg [ 109.71 KiB | Zobrazeno 8013 krát ]
|
Obraz2522.jpg [ 86.62 KiB | Zobrazeno 8013 krát ]
|
|
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: úte 04.07.2017 12:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
Lom jsem prosytil laminační pryskyřicí, přidal něco tkaniny a překryl "tmelem" z pryskyřice a mikrobalonů. Příloha:
Obraz2524.jpg [ 95.5 KiB | Zobrazeno 8007 krát ]
Ještě to zbývá na čisto dobrousit.
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
Papir
|
Napsal: úte 04.07.2017 14:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.7.2006 Příspěvky: 1054 Bydliště: Česká Lípa
|
Teda Rudooooo, takhle mi s Djangouškem mlátit o zem . Seš vopravdickej Crash test pilot. Je na čase dát dohromady další, křídla kde už máš šachtu na těch 150g balastu. Ve větru je to fajn.
_________________ DJANGO - výrobce, ION, ASW 28, LF 109, ..., T14SG www.vpmodel.cz
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: úte 04.07.2017 20:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
Papir píše: Teda Rudooooo, takhle mi s Djangouškem mlátit o zem . Seš vopravdickej Crash test pilot. Je na čase dát dohromady další, křídla kde už máš šachtu na těch 150g balastu. Ve větru je to fajn. Řeklo se testovat, tak testuju Nový křídla ještě nechám uležet, tyhle bleděmodrý ještě něco vydrží Oprava je dokončena, není to zrovna na výstavu ale drží a účel to splní. Příloha:
Obraz2527.jpg [ 65.84 KiB | Zobrazeno 7924 krát ]
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: stř 05.07.2017 8:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
kovyr píše: Podobně bylo v sobotu i v Horní Branné, snad kromě prvního kola kdy ještě jen mírně pofukovalo. Pak už to byl fučák přes les, stabilně kolem 7 m/s - ideální podmínky pro 650 gramovou 2,5metrovku . Jsa ale na toto připraven, zrobil jsem v pátek odpoledne naprosto speciální přídavný balast do trupu o celkové hmotnosti 150 gramů (tisíce děkovných dopisů = brzy bude k dostání sériová verze ). Jsou to dva kusy oceli 20x10x45 mm uchycené pásy sucháče (fakt to drží bez problému, provedena 4 soutěžní přistání a ani se to nehlo) a ještě zbylo místo na kabely do křídla. Chování za větru podstatně lepší, jen ještě zbývá doladit nastavení modelu a pilota . Příloha: Obraz2515.jpg Stress test je pro čajíčky , to já provedl ve třetím kole rovnou Crash test. Krásné přiblížení na přistání a když jsem byl tak metr od bodu přišel poryv, zvedl éro tak do 2-3 metrů a odhodil ho 8 metrů daleko (ještě jsem bral 15 bodů za přistání ), kde dopadlo na pravé křídlo. Všechny páčky do zatáčky ale stejně nic nepomohlo. Výsledek nalomené ucho za koncem uhlíkové pásnice. Na místě vše vyřešila všemocná lepící páska, soutěž jsem dolétal. Takže od neděle opravuji už na čisto. Hezky vyřešený to dovážení!
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
kovyr
|
Napsal: pát 07.07.2017 19:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.4.2011 Příspěvky: 219 Bydliště: Teplice
|
Záznam pěti soutěžních letů z Horní Branné. To aby Honza neměl depku z těch deseti minut Příloha:
RCEV Horní Branná.jpg [ 72.04 KiB | Zobrazeno 7788 krát ]
_________________ Létat je tak snadné.........ale padat je snažší ! FrSky Taranis X9E / Django I / EOS II / Xantipa II
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pát 07.07.2017 19:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Jeee děkujůůů! Já už si nastavil vysílačku aby si pamatovala moje lety i když si nezapnu stopky (což je tak polovina všech startů), tak se pak taky pochlubím až půjdu "trénovat"
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
majky01
|
Napsal: ned 09.07.2017 11:54 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 15.5.2015 Příspěvky: 51
|
HonzaS: nechceš hodit návod jak na to? Máš tuším taky DS-16 ne?
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: ned 09.07.2017 13:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Jo jasný. Nejsem úplně guru, ale máš v zásadě 3 možnosti jak zapnout logování: zapnutím stopek (tlačítko start pod displejem nebo jiným switchem), nebo si přímo přiřadit nějakej přepínač k logování. A ten přepínač může být víceméně cokoliv, třebalogický switch (napětí přijímače >4V, pak zapneš letadlo a logování se zapne). Ten přepínač přiřadíš v menu - advanced properties - other model options - assign loging switch (nebo tak nějak). Já, i když cítím že ta možnost s logickým switchem je asi nejvíc nejsprávnější, používám swicht SF, na kterým mám zámek motoru. Ten odemykám před letem, protože do 200m prostě nedohodím (ale kdybych dohodil, tak bych s váma na RCEV pěkně vyjebal co? no nic, škoda). Nelítám čistý větroně, takže to takhle funguje i na Vertigu atp. Další co je potřeba mít v tom menu v levo na základním display zvoleno Telemetry On a v menu - timers/sensors - sensors logging setup nemít nic zakázanýho. Myslím, že tam senzory po připojení automaticky naskáčou. Jo, a pokud si motor zase zamkneš (přepneš ten přepínač, co zapíná logování), tak logování by mělo pořád běžet (bliká kolečko v horní liště základního displaye). Zastavit ho můžeš snad jen STOPem na display (druhý tlačítko z prava?). srozumitelný? Kdyžtak se ptej.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Tom75
|
Napsal: ned 09.07.2017 17:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 2.2.2006 Příspěvky: 118 Bydliště: Háj ve Slezsku Obrázky: 0
|
HonzaS píše: protože do 200m prostě nedohodím (ale kdybych dohodil, tak bych s váma na RCEV pěkně vyjebal co? no nic, škoda) Asi už někdo podobný nápad měl, protože v pravidlech pro RCEV je přímo napsáno "Vzlet musí být přímý, s běžícím motorem."
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|