Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pon 27.06.2016 13:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.12.2009
Příspěvky: 542
Pěkný model - bylo by detailnější foto hotového modelu?

_________________
Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pon 27.06.2016 14:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 3159
Bydliště: Praha Letňany
Jo, mám v plánu pořídit víc fotek, ale nějak nejsou lidi :-)

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: úte 28.06.2016 13:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2009
Příspěvky: 754
Díky za odpověď. :)

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: úte 28.06.2016 13:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 3159
Bydliště: Praha Letňany
fokker1 píše:
Díky za odpověď. :)

Není za co, klidně ti ho i zvážím pokud chceš, zrovna ho mám sundaný, řeším jiné umístění baterky a reglu.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: úte 28.06.2016 20:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2009
Příspěvky: 754
To můžeš, ale nijak zásadní to není. Motor se montuje před těžiště a tam na váze u WWI moc nezáleží. V Bristolu Scout jsem musel dát baterku až nad motor, aby sedělo těžiště - pětičlánek 5,1Ah. :lol: Ale to je model 1:4,5 , ten tvůj je menší.

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: úte 28.06.2016 20:14 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
něco pro inspiraci.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 0:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 3159
Bydliště: Praha Letňany
Vím, že jsem ostuda, ale Bristol ležel skoro rok v přepravní bedně. Mezitím jsem trochu předělal uložení baterky - není v trupu, ale je pod plastovým motorovým krytem a vyměnil jsem 3S 2200 mAh za 3s 4000 mAh. S takovým uspořádáním stačilo přidat 20 g olova, aby bylo těžiště lehce před doporučeným. Letovka tak vychází 2170 g. A dneska jsem sebral odvahu a Bristola zalétl. A je to naprosto pohodový model - bez nutnosti řídit při pojíždění se po pár metrech zvedl a v pohodě, jako po kolejích, nastoupal. Obletěl jsem dva okruhy a přistál a pak jsem si to celé zopakoval. Jen jsem musel lítat pořád pod plným plynem, jinak model docela dost klesal. Vzhledem k tomu, jak je to spořádané, tak odeberu zátěž, aby těžiště bylo přesně na doporučené hodnotě, třeba to pomůže. Při plném plynu to s tou 14/6 dost žere a i s baterkou 4000mAh by doba letu byla nějakých 5 minut s bídou. Naměřený výkon s tou vrtulí je cca 440W, takže podle tohohle vlákna: viewtopic.php?f=18&t=21054 odpovídá poměr váha/výkon skoro akrobatu-pokud to, co se v tom vláknu píše platí, tak by mi stačilo nějakých 300W pro pomalé maketové létání. Tak asi zkusím oměřit pohon s jinou vrtulí - mám tady 13/6,5, 14/4 a 13/4. Třeba to pak nebude tolik žrát a letovka se prodlouží.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 8:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
V první řadě musím ocenit tvou odvahu s nočním záletem nového modelu (píšeš "dnes" a čas je 00.12 :lol: ). A psal jsi určitě ještě z letiště :wink: .
Jinak nevím, jestli snížení výkonu o 1/3 bude to pravé ořechové. Už teď to musíš držet na plném plynu, aby to neklesalo. Co budeš dělat, až tam ty watíci nebudou? Jestli by nebylo lepší zalaborovat s vrtulí, případně (a to netuším, jestli půjde) zkusit 5S - vyšší napětí a k tomu nižší proud pro stejný výkon (no a samozřejmě odpovídající​ vrtuli). P.S. je to elektrika a jak se obecně ví, dělám spíš čmouďáky, takže pokud je něco jinak, nekamenujte mě.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 8:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 3159
Bydliště: Praha Letňany
DAF píše:
V první řadě musím ocenit tvou odvahu s nočním záletem nového modelu (píšeš "dnes" a čas je 00.12 :lol: ). A psal jsi určitě ještě z letiště :wink: .

V noci je to na zálet nejlepší-to na letišti nikdo není

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 9:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20841
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Jake ty vrtule mas, znacka?
To laborovani muze prinest prekvapive vysledky, ja zmenou na APC misto Master Airscrew (a zmenou motoru s jinym kV) usetril cca 1/4 prikonu a pri tom ziskal lepsi, dynamictejsi letovy projev. Neni vrtule jako vrtule...
edit: jeste doplnim, mam za to ze jde o dobre uzity prikon, lecktera vrtule ho muze promrhat svymi nevhodnymi parametry a casto i tvary, coz umi jak ty MA a hlavne ty podivnosti z HK a pod. Moje zkusenost.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 9:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 3159
Bydliště: Praha Letňany
Jinak Pavle nemyslím, že by tam byl nedostatek výkonu-ze země se zvedne ochotně a poměrně svižně to stoupá. Nevím, jestli jsi koukal na to vlákno, co na něj byl odkaz, ale tam je uvedeno, že pro letadlo typu Piper (což by mohlo té WW I +- odpovídat) by měl být poměr hmotnost/výkon 7,5g/W. Shodou oklností jsme se včera bavili v Lipencích se zkušenějším kolegou a ten nezávisle kouknul na letadlo a povídá - na tohle by mělo stačit 7g na Watt :-). Mne teď vychází nějakých 5g na Watt výkonu. To je podle té tabulky akrobat :-). Jinak pětičlánek ten motor (Dualsky 4250/5 s 880 ot/V) nepobere, max 4S a pak bych tam musel mít nějakou celkem malou vrtuli.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 9:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 3159
Bydliště: Praha Letňany
jyrry píše:
Jake ty vrtule mas, znacka?
To laborovani muze prinest prekvapive vysledky, ja zmenou na APC misto Master Airscrew (a zmenou motoru s jinym kV) usetril cca 1/4 prikonu a pri tom ziskal lepsi, dynamictejsi letovy projev. Neni vrtule jako vrtule...


Teď je tam Graupner CAM Prop 14/6. Mám k vyzkoušení dřevěnou 14/6 Pakr (ta je ale původně na spalovák), APC Elektro 13/6,5, 13/6,5 dřevěnou Foxy Elektro, Graupner CAM Prop 14/4 a Graupner CAM Prop 13/4.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 9:28 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10795
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Gratuluji k záletu. Dovolím si doporučit vrtuli s větším stoupáním něco jako 14x10. To dá modelu potřebný tah i na stažený plyn a potřebný přebytek tahu na plny plyn.
Pokud by jsi chtěl, tak vrtule podobných rozměrů mám doma, rád zapůjčím na testy.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 9:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 3159
Bydliště: Praha Letňany
TomasC píše:
Gratuluji k záletu. Dovolím si doporučit vrtuli s větším stoupáním něco jako 14x10. To dá modelu potřebný tah i na stažený plyn a potřebný přebytek tahu na plny plyn.
Pokud by jsi chtěl, tak vrtule podobných rozměrů mám doma, rád zapůjčím na testy.

Ahoj Tomáši, mám doma nějakou tuším 14/8, tak jí vezmu zítra na elektromaketářskou a vyzkouším. Stejně má asi foukat, tak budu místo lítání na zemi měřit vrtule :-). Podle toho, kolik ta 14/8 bude ukazovat, tak bych si třeba od Tebe na test po neděli půjčil nějakou 14/10, jestli máš.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Balsa USA Bristol M1c
PříspěvekNapsal: pát 16.06.2017 10:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9139
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Přiznávám, že na rozměry vrtulí, které tam nyní máš, jsem moc nekoukal, jen na průměr. To stoupání je opravdu docela malé, kluci budou mít pravdu XX/8-10. S tím malým stoupáním by to bylo na nějaký pomalolet. Stoupání XX/4 jsem měl na čmouďácích tak do 2,5 ccm s vrtulí 7/4 nebo 8/4. U větších modelů, a motorů, mám třeba 10-12/6-8, nic se stoupáním 4.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz