Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: ned 11.06.2017 12:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dnes jsem vytáhl po zimě Funtánu 2600 a málem to skončilo totálkou. Hned po natankování jsem si všiml zvětšujícího se fleku na asfaltu pod ostruhou. Tak jsem okamžitě a střelhbitě vypnul napájení RC a zapalování a pod doměnkou, že teče nádrž začal rozebírat trup. Nojo ale vevnitř suchej ono taky by benzínu muselo být srašně moc aby přetekl přes přepážky. Při vytankování jsem si teprve všimnul, že teče plnící ventil, https://www.jino.cz/plnici-ventil-velky-benzinovy-jedn4048_2055 na žlutý potahový fólii to nebylo vidět. Benzín stékal dolů na hranu trupu a po ní tekl až dozadu k ostruze. Od Břečkova muffleru to bylo cca 1,5 cm. Kdybych si toho nevšiml a za letu se benzín dostal na horkej výfuk, kdoví jak by to dopadlo, benzíňák u nás na letišti již jeden za letu shořel. Tak jsem ventil vyšrouboval a nahradil hadící ven z trupu dírou po ventilu se zdravotnickou "tlačkou" (skřípátko hadice ale ne to s kolečkem na regulaci průtoku při infůzi). Koukal jsem na ventil a středová tyčka je dost nakloněná mimo střed. Nejspíš bude nadranc některý o-kroužek. Koukali jsme na to, jak se do něj dostat a kroužky za pár kaček vyměnit než kupovat za 200 novej. Jenže, jak se do toho ventilu leze? Zezadu to vypadá, že je zalisovanej nějakej špuntík. Nebo se do nej leze zepředu po vyďoubání prvního o-kroužku? Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 11.06.2017 13:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Celeron píše: Dnes jsem vytáhl po zimě Funtánu 2600 a málem to skončilo totálkou. Hned po natankování jsem si všiml zvětšujícího se fleku na asfaltu pod ostruhou. Tak jsem okamžitě a střelhbitě vypnul napájení RC a zapalování a pod doměnkou, že teče nádrž začal rozebírat trup. Nojo ale vevnitř suchej ono taky by benzínu muselo být srašně moc aby přetekl přes přepážky. Při vytankování jsem si teprve všimnul, že teče plnící ventil, https://www.jino.cz/plnici-ventil-velky-benzinovy-jedn4048_2055 na žlutý potahový fólii to nebylo vidět. Benzín stékal dolů na hranu trupu a po ní tekl až dozadu k ostruze. Od Břečkova muffleru to bylo cca 1,5 cm. Kdybych si toho nevšiml a za letu se benzín dostal na horkej výfuk, kdoví jak by to dopadlo, benzíňák u nás na letišti již jeden za letu shořel. Tak jsem ventil vyšrouboval a nahradil hadící ven z trupu dírou po ventilu se zdravotnickou "tlačkou" (skřípátko hadice ale ne to s kolečkem na regulaci průtoku při infůzi). Koukal jsem na ventil a středová tyčka je dost nakloněná mimo střed. Nejspíš bude nadranc některý o-kroužek. Koukali jsme na to, jak se do něj dostat a kroužky za pár kaček vyměnit než kupovat za 200 novej. Jenže, jak se do toho ventilu leze? Zezadu to vypadá, že je zalisovanej nějakej špuntík. Nebo se do nej leze zepředu po vyďoubání prvního o-kroužku? Díky Jirka A proč se ptáš tady, když se můžeš zeptat přímo Lodygyna na MH?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 11.06.2017 13:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
A jak mám o něm vědět, když jsem o něm nikdy neslyšel a ani na ty drbárně nejsem? Navíc Alexandr Lodygyn už dávno umřel a fotbalista Yuri Lodygin mě asi neporadí. Přes to díky. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 12.06.2017 1:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Zkusím ho jak se ten ventil mění kroužky. V odkazech co jsi dával o demontáži nic není, jen o vhodnejch kroužkách. Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 13.06.2017 19:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Kdyby si někdo chtěl ventil opravovat, tak benzín MP-J sada kroužků 4055. Zamáčknout středovou tyčku, velkou šicí jehlou nabodnout a vytáhnout původní o kroužek. Vypadne středová tyčka, za ní je pružina a další malej o kroužek. Protože se starý kroužky časem rozsypou, zkontrolovat, zda v drážkách není svinstvo. Montáž opačně. Velkej kroužek je montážní potrat, smáčknout tyčku, nasadit kroužek do drážky pro bajonet uzávěr a pak postupně obkroužením jehlou či podobným hrotem přesunout do drážky. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 13.06.2017 20:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Díky za info. Mám tu jeden metylovej a chci ho předělat na benzín výměnou "O" kroužků, tak se návod bude hodit.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 13.06.2017 23:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Já jsem tam nakonec dal nejdůležitější přední velkej kroužek z vitonu. Mám doma pár rozměrů, dávají se do potápěčskejch automatik, když se předělávají na kyslík. Jeden se rozměrově hodil. Zadní malej nemám, dal jsem z MP-J sady. Kolem poledne jsem hodil ten z MP-J sady a jinej z vitonu do lahvičky s N95 palivem jak mi poradil LV a budu zkoumat, co kterej bude vyvádět. Jo a taky rozlišovací pomůcka, NBR, nebo co to je v MP-J sadě pomalu klesá v benzínu na dno, viton padá jak kámen. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 13.06.2017 23:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak dej po testech vědět jak to dopadlo. Kde rostou ty z Vitonu?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 13.06.2017 23:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: Tak dej po testech vědět jak to dopadlo. Kde rostou ty z Vitonu? 70 až 90 Sh v každý lepší o-kroužkárně, třeba zelenej domeček na Černokostelecký, P10. 50 a 60 Sh u Scubapra v USA. Viton je tak 5-10x dražší než NBR. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 13.06.2017 23:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Až je změřím, zkusím se poptat v okolí (NB nebo MB). Díky
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 02.06.2019 17:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Letos jsem prvně po zimě vytáhl Funtánu a zase ten samej problém jako před dvěma roky. Při tankování teče benzínový plnící ventil a po vytažení plnící koncovky taky. A vůbec nepomohlo že jsem tam posledně dal vitonový o- kroužky, který by měly být odolnější proti benzínu. Blbý je, že plnící ventil nemám nad hladinou nádrže a benzín a olej na něj stále působí i zbytkem paliva v hadičce. Nad hladinu nádrže není kam dát. No nic, výměna, zase na další dva roky bude klid.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 05.06.2019 6:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Michal z H. Králové píše: Pointa je v tom, ze on ma ventil pod hladinou paliva...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: stř 05.06.2019 7:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1171
|
Lark píše: Tak dej po testech vědět jak to dopadlo. Kde rostou ty z Vitonu? Použít kroužky z Vitonu samozřejmě můžeš. Akorát to bude fungovat ještě hůř. V prvé řadě paradoxně Viton (FPM) je současným "benzínem" (tou ekoslivkou) napadaný spíš ještě víc (změny rozměrů - bobtnání) nejsou menší - spíš se to zvětšuje ještě víc, ale hlavně Viton nejde koupit s nižším Shore, a má jasně vyšší součinitel tření (v benzínu), takže tendence k nechtěnému střižení kroužku je ještě vyšší.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|