Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky:6
Super, já si říkal, že tenhle víkend to asi půjde do luftu. Jinak to vybočování, nevím jak to je u modelu ani v reálu, ale v MSFSX v simulátoru je Piper při startu pěkná bestie, hrozně se rve doleva a pokud člověk nešlápne včas plnou směrovku, skončí ve smyku. Žádné jiné letadlo se takhle v MSFSX nechová tj možná je to dané geometrií letadla. Jinak jsem byl v sobotu v Čáslavi a jeden Piper tam krásně lítal, docela s tím blbnul, jako souvraty a tak.
Takže velká gratulace a motivace pro mě zase máknout.
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
Gratuluji k záletu. A pokud jde o vzlet - mně se s Piperem osvědčilo rozjíždět ani ne na půl plynu a přidat až když měl nějakou rychlost. S menším výkonem měl menší choutky rejdit a při rychlosti s pak ustabilizoval. Ale netvrdím, že Tvůj nutně musí dělat totéž, zvlášť když píšeš, že nemá výkonu nazbyt.
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky:6
JardaRůžička píše:
Gratuluji k záletu. A pokud jde o vzlet - mně se s Piperem osvědčilo rozjíždět ani ne na půl plynu a přidat až když měl nějakou rychlost. S menším výkonem měl menší choutky rejdit a při rychlosti s pak ustabilizoval. Ale netvrdím, že Tvůj nutně musí dělat totéž, zvlášť když píšeš, že nemá výkonu nazbyt.
Teď když to čtu ano, takhle to bylo i v tom simu, plyn hezky pomalu a až jak se to rozjelo a začala být účinná směrovka, tak přidat.
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
To je možná dobrý nápad s tím pomalejším přidáváním plynu, vyzkouším - raději už se silnější vrtulí. Ale další létání bude tak za 3 týdny, teď bohužel cestuju. V krátkých pauzách co budu snad mít, udělám novou tu trubku co se ohnula a ještě budu zkoušet vrtuli 21x14. Měla by mít víc síly. A ještě mám 22x12, to by mělo být skoro stejné - aspoň podle e-calcu.
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Vigo píše:
Teď když to čtu ano, takhle to bylo i v tom simu, plyn hezky pomalu a až jak se to rozjelo a začala být účinná směrovka, tak přidat.
Ale bacha, já mám řiditelnou ostruhu, takže dokud to jede po třech kolech, je to super řiditelné. Problém nastává až to zvedne ocas, ale je to tak rychlé že nevím jestli to začně jet do strany hned v tuto chvíli nebo až se zvedne do vzduchu celé éro. Zkusím zkouknoutt video, případně ho dám zdejším odborníkům na zkouknutí. nebudu se s tím moc střihat, ten start bych mohl dát na Youtube syrový, z čistě studijních důvodů - to mi tolik času nezabere... Jestli mi vyjde čas tak cečer bych to tam zkusil dát.
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Motor mám cca 1,5° doprava a 2,5° dolů (pokud si pamatuju). Za letu je to nejhodnější éro na světě, přidání plynu se neprojeví vůbec nijak. To zatočení se koná pouze v prvním okamžiku po odlepení od země.
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
To vyosení by mělo být zhruba v pořádku. Zkusil bych ještě přeměřit geometrii hlavního podvozku. Jestli jsou kola rovnoběžně s náběžnou hranou křídla, sbíhavost, případně jestli některé kolo (nejspíš levé) nemá větší odpor otáčení. Některé dvoukolky s krátkým trupem ale bývají při startu mrchy a člověk musí být ve střehu.
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Nahrál jsem v rychlosti na Youtube první start, je vidět že se to naklánělo také (ale uřídil jsem) a pak ten druhý start, kdy jsem to neuřídil. Na videu je vidět, že jsem kontroval křidélky, ale asi pozdě, prostě to nešlo srovnat. Taky je vidět, že jsem vůbec nezatáčel směrovkou. Když jsem viděl, že se naklání, tak jsem se snažil vyrovnat křidélky. Asi byla chyba, že jsem hned zkraje nerovnal směrovkou, došlo pak k zatočení doleva a to naklopení už byl jenom důsledek toho, že jsem ho neudržel v rovné stopě: (Ale varuju vás, to druhé video je jen pro silné žaludky )
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
A tady ještě první přistání - tou výškovkou jsem to příliš rozhoupal, a taky jsem si měl při přistání trošičku zavrkat plynem, bylo by to pak hladké. Jak jsem psal dříve, vlastně jsem si chtěl jenom zkusit přiblížení na přistání, ale šlo to tak pěkně na kraj dráhy, že jsem se nechal zlákat a tak to přistání bylo okamžité rozhodnutí. Takhle jsem s tím trošku třísknul, ale přistávat to bude dobře, jenom si to musím osahat. Bylo by hezké video zpomalit a kouknout kolik propružil podvozek :
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Nepřipadá mi to, že by někam uhýbal, jen má snahu se naklonit, což je reakce na krouťák od velké vrtule. V tom druhém videu mi to připadá jako když jsi trošku hrábnul do křidélek (asi na 3s nepatrně za polovinou videa), a až v náklonu si kontroval, ale možná to klame. Možná by to taky chtělo pomalejší rozjezd a zvedat ho na větší rychlosti, nebo už při rozjezdu mu nepatrně kontrovat křidélky. To přistání by asi snes i na menší rychlosti, jen ho víc podrovnat. To už si časem očucháš.
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Myslím že jsem při rozjezdu do křidélek doleva nehrábnul, i podle videa se mi zdá že se nepohnuly? Nemám tady velký monitor, koukám jen na notebooku. Ten kámoš co stojé vedle mě, je Baťák - excelentní pilot, a povídal že tomu chyběla především korekce od směrovky. Když jsme se dívali na rozjezd zezadu, tak to zřetelně zatočilo - z bočního pohledu kamery to není moc vidět. Určitě zkusím příčné vyvážení, jestli to nemám těžké na levou stranu (docela bych tomu věřil). A ten krouťák od vrtule, to bude pravda, s tím asi nic neudělám, leda se naučit to lépe řídit a v okamžiku odlepení od země hned kontrovat dříve než je pozdě. Ale ono se to seběhlo dosti rychle, je to patrné z toho videa s havárií.
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Z toho prvního startu toho moc vidět není, ale na druhém je vidět, že celou dobu při rozjezdu máš nataženou výškovku, takže ho vlastně urveš na malé rychlosti. Myslím, že když ho necháš rozjet s výškovkou v neutrálu a budeš korigovat jen směr, tak se s tím nosným profilem zvedne sám a nebude mít snahu někam padat. To příčné vyvážení ale určitě zkontroluj.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru