tomashr
|
Napsal: pát 12.05.2017 8:31 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Standa Stuchlý píše: motor na pylonu musí být potlačený i vyosený stejně, jako by byl v čumáku. Když si jej vyosíš nahoru, nezapomeň si nasadit přilbu a pořádně stáhnout půlky. Výškovkou to neuřídíš, pokud budeš mít model trochu namotorovaný. U slabého motoru je to jedno, ten nebude mít sílu model převrátit, ale i tak přijdeš o většinu dopředného tahu. Jednoduše popsané je to třeba tady: http://www.rc-zoom.cz/kratce-a-prehledn ... ni-motoru/Píšeš nesmysl, sorry... V tebou odkázaném článku o pylonu není ani tečka. Pokud si síly pro tuto situaci nakreslíš jak v článku, tak ti u pylonu přibyde dost zásadní bod, totiž klopný moment, mohu tě ujistit, že u modelu s motorem "nahoře" je často cítit už v ruce. Pokud motor na pylonu potlačíš jako ve špici, tak se tento efekt ještě zesílí. Intenzita tohoto vlivu záleží na více okolnostech (výška pylonu, poloha vůči těžišti, hmotnost motoru atd.), ale je tu zcela bez diskuse. Ve výsledku by motor na pylonu určitě měl být maximálně v nule, ale často skutečně nahoru, nikoli potlačený jako u motoru v ose (v čumáku). Samozřejmě slovo nahoru znamená "o trošku" nahoru, pokud by to někdo vyosil vzhůru ve stylu "vektorování tahu", tak pak se také k přilbě přikláním, ale nějaký extrém ve stylu více než 5 stupňů by snad nikoho nenapadl. Mimochodem ve starší literatuře z doby, kdy byly motory na pylonu daleko častější než dnes, se toto najde popsané mockrát, není to nic objevného
|
|
Nahoru |
|
|
JiVe
|
Napsal: pát 12.05.2017 8:35 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 7.3.2004 Příspěvky: 75 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Standa Stuchlý píše motor na pylonu musí být potlačený i vyosený stejně, jako by byl v čumáku. Když si jej vyosíš nahoru, nezapomeň si nasadit přilbu a pořádně stáhnout půlky. Výškovkou to neuřídíš, pokud budeš mít model trochu namotorovaný. U slabého motoru je to jedno, ten nebude mít sílu model převrátit, ale i tak přijdeš o většinu dopředného tahu.Sorry, měl jsi někdy motor na pylonu?? Je to úplně obráceně, přesně tak jak píše Tomashr. Pokud by jsi motor na pylonu potlačil, tak neodstartuješ neutáhneš to při silnějším motoru ani vejškovkou.. empiricky několikrát vyzkoušeno - na pylonu VŽDY plusové vyosení, tj nahoru. Jak moc? jako v případě motoru v čumáku potlačuješ - podle síly motoru, seřízení modelu atd, ale na pylonu VŽDY NAHORU
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pát 12.05.2017 8:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
no, přesvědčovat tě nebudu. Větroně s pylonem jsem provozoval několik let s motory MVVS 1,5 - 3,5. A pamatuji se, že ten první, kdy jsem si myslel stejně jako Ty, že motor musí tahat nahoru, mi skončil naštěstí jen kousek za zády. A netrvalo to ani 2 sekundy.
Je to Tvůj model, dělej jak myslíš.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 12.05.2017 8:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Standa Stuchlý píše: A pamatuji se, že ten první, kdy jsem si myslel stejně jako Ty, že motor musí tahat nahoru, mi skončil naštěstí jen kousek za zády. A netrvalo to ani 2 sekundy.
Takhle situace podle mého názoru nastat může v případě, že jednak vyosení přeženeš a zároveň s tím máš blbě seřízení. Buď vyložená chyba, kdy by model v kluzu silně houpal, ale problém může být i situace s těžištěm hodně vpředu a tedy velkým úhlem seřízení. Pak by u motoru ve špici bylo nutné potlačení dolů opravdu výrazné a omezí to i klopný moment pylonu. Klidně ti věřím, že se ti to stalo, příčina ale byla prakticky jistě jinde, než sis zafixoval. U korektně seřízeného modelu je to ale skutečně tak, jak píšu, tohle je ověřeno nesčetněkrát. Pravdu prostě nemáš, tohle není téma k diskusi, ale zjevně omyl nepřiznáš
|
|
Nahoru |
|
|
JiVe
|
Napsal: pát 12.05.2017 8:54 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 7.3.2004 Příspěvky: 75 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
nesmysl... Přesně jak píše Tomashr. Pokud se bavíme o vyosení v řádu stupňu a ne desítek stupňů (v praxi 1-3 st nahoru) tak se žádná eskapáda nemůže konat. Pokud máš teda i správně těžiště. Vyzkoušeno nesčetněkrát s detoňáky, žhavíky i elektro... někde jsi udělal chybu
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pát 12.05.2017 8:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
proč bych omyl nepřiznal? Každý větroň je jiný a chyba klidně mohla být. je to již drahno let. Měl jsem větroně s plovoucí výškovkou, která byla docela nízko. Nebylo to T řešení ocasních ploch. Ale že by houpaly, to myslím ne.
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: pát 12.05.2017 14:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
Samozřejmě Tomáš má pravdu,tebou popisovaná situace mohla nastat a stávala se u kluzáků na kterých byl hodně klenutý profil staré A1 nebo podobné variace opatřené RC , kdo si pohrával ještě ze starými jednokanály jimiž osadil tyhle modely měl podobné zážitky
|
|
Nahoru |
|
|
B2studio
|
Napsal: úte 26.12.2017 21:05 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 22.10.2017 Příspěvky: 35 Bydliště: Banská Bystrica (Sk)
|
Má niekto na A II krídelká ?
|
|
Nahoru |
|
|
Křesi
|
Napsal: úte 26.12.2017 21:14 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 27.12.2013 Příspěvky: 105 Bydliště: Plzeň Obrázky: 4
|
B2studio píše: Má niekto na A II krídelká ? Já měl...A zrušil...Tupý a moc nefungovali....Teď lahoda...Dneska jsem byl na pár letů...
Přílohy: |
DSC_0821.JPG [ 109.15 KiB | Zobrazeno 4699 krát ]
|
|
_________________ historickemodely.cz QUEEN BEE 1950,ORION 1943,ADMIRÁL,RED RIPPER 1940,SOKOL,HURIKÁN 1940...
|
|
Nahoru |
|
|
B2studio
|
Napsal: úte 26.12.2017 21:17 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 22.10.2017 Příspěvky: 35 Bydliště: Banská Bystrica (Sk)
|
|
Nahoru |
|
|
Křesi
|
Napsal: úte 26.12.2017 21:28 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 27.12.2013 Příspěvky: 105 Bydliště: Plzeň Obrázky: 4
|
B2studio píše: Boli malé? To ani néé...Ale na ušatém křídle moc nefungují...Asi by se muselo křídlo srovnat do jednoduchého vzepětí...
Přílohy: |
IMG_20170824_162555.jpg [ 73.23 KiB | Zobrazeno 4689 krát ]
|
|
_________________ historickemodely.cz QUEEN BEE 1950,ORION 1943,ADMIRÁL,RED RIPPER 1940,SOKOL,HURIKÁN 1940...
|
|
Nahoru |
|
|
B2studio
|
Napsal: úte 26.12.2017 23:20 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 22.10.2017 Příspěvky: 35 Bydliště: Banská Bystrica (Sk)
|
napriek porušeniu " Retro sentimentu" budem uvažovať o krídelkách a prípadnom zmenšení sklonu uší ... vďaka za inšpiráciu a radu
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: stř 27.12.2017 13:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
A co takhle využít "nefunkční křidélka" jako rušiče vztlaku?
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 17.01.2018 10:41 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Křesi píše: To ani néé...Ale na ušatém křídle moc nefungují...Asi by se muselo křídlo srovnat do jednoduchého vzepětí... Ono je to trochu jinak, je to podobná situace, kterou nastala po nástupu hodně lehkých F5J, kde také pořád roste vzepětí. Mimochodem některé dnešní F5J s plnou mechanizací křídla mají vzepětí dokonce VĚTŠÍ než Admirál! Tohle ale přinese jednu zásadní změnu, která spočívá v tom, že ač má model křidélka, tak pořád zůstane dominantním prvkem řízení směrovka! Křidélka se používají spíš opačně, tedy jako "kontra" ven ze zatáčky, výsledkem je, že dokážeš hodně malou zatáčku, ale s poměrně malým náklonem. Musí se to naučit a je poměrně nezbytné umět řídit s použitím obou rukou, tedy směrovka a křidélka jako samostatný prvek, z minulosti oblíbená klasika se spřažením pomocí mixu opravdu moc nefunguje. Docela bych se vsadil, že by to fungovalo i u Admirála, nicméně osobně bych to asi nedělal, kouzlo tradičního modelu to dost naruší.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|