Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 8:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
tratonah píše:
Nezlob se,ale dost si protiřečíš v tvé odpovědi.Ale je to tvůj názor a dle mne nesmysly píšeš ty


Asi by to chtělo nějaký příklad, mě tato tvoje reakce přijde jako čirý výkřik do prázdna.

To, cos psal předtím, bylo OK, sice příliš nesouhlasím, ale bylo to téma na seriózní polemiku, to cos napsal teď je ale naprosto zbytečný příspěvek.

Každopádně by mne stejně jako laca zajímalo, jak chceš tím jediným mixem ošetřit různé typy zatáček (stačí v režimu termika, otočky na bázích a jiné extrémy můžeme nechat stranou, tam asi spor není).


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 10:09 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 5.11.2012
Příspěvky: 89
Bydliště: Jičín
Blog: Zobrazit blog (2)
pro zelkara....
toto mám od J. Baudise na modely.. jestli ti to pomůže
FOSA
1. CG ...I fly 102mm from LE
2. Flaps. aileron and elevator in start ... all zero (recommended for first flights)
2.1. next you can try in start (flaps. aileron and elevator) ... plus 2, plus 2, minus 0,5 mm
3. Flaps. aileron and elevator in distance ... all zero
4. Flaps, aileron and elevator in duration ..... plus 3, plus 3, zero
5. Flaps, aileron and elevator in speed ...... 0 - minus 1, 0 - minus 1, zero

Ceres:
CG 112mm from LE (for distance and speed is moved cca 3mm back)
position of hook is 110
Common set up:
for start flap +12 to 15mm, elev. -0,5 to -1
for speed flap 0 to -1mm,
distance flap 0 to 2
durance flap +2 to +3mm

elevatore +/- 4-5mm
rudder +/- 7mm
ailerons +12 to +15mm, -4 to -6mm (changed in different tasks)

active mix:
ailerons/rudder
ailerons/flaps
flaps/ailerons
elevatore/flaps


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 10:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
rumcajs píše:
elevatore +/- 4-5mm
rudder +/- 7mm
ailerons +12 to +15mm, -4 to -6mm (changed in different tasks)
Díky moc.
Jasně že si to nakonec musí doladit sám podle sebe, ale když s typem letadla nemám zkušenost, inspirace od zkušených pomůže.

Výše uvedené mě ale trochu mate. To jsou obecné mezní výchylky? Křidélka mají meze víc dolů než nahoru?? Už zde šla zmínka o obrácené diferenciaci na brzdách, ale jak to máš v normálním režimu?

Obecně: Jaká se obvykle dává diferenciace ailerons u F3B v různých režimech?

Z vášnivé diskuse o mixu směrovky si jistě nějaké poučení vyberu, díky všem :D

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 11:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
Ok
Pokusím se to co nejjednodušeji vysvětlit.
Předem upozorňuji že v mém příspěvku jsem psal o létání v termice,žádný let po okruhu či na svahu,akrobacie,či přistání. I já tento mix v jiných režimech než jsem uved nepoužívám.
Takže se vrátím k letu v termice a tzv. ustáleném kroužení.Budu se bavit o skutečných kluzácích a maketách či větším termických modelech.Ne o papírákách s nízkým plošným zatížením , které zved vytáhne nahoru i v ploché vývrtce.
Takže každý skutečný kluzák má danou charakteristiku v ustáleném kroužení,tzv. poláru v kroužení,ta nám ukazuje závislost rychlosti letu a náklonu na rychlost opadání kluzáku . Dle mého názoru se to samozřejmě týká i RC modelů kluzáku.Ovšem s tím rozdílem,že u skutečného kluzáku ji jednoduše vyhledám v dokumentaci,ale u modelu ji musím vesměs vypozorovat.Takže zjednodušeně,mám široký zved o rychlosti stoupání 2 m/s , když se vněm budu placatit v ustáleném kroužení s náklonem dejme tomu 20° s opadáním 1m/s budu stoupat 1m,/s.když v tom samém zvedu to naklopím dejme tomu na 45°s opadáním 2m/s tak stoupání bude nula.Co se týče vztahu v ustáleném kroužení tj.rychlost,ruka,noha vždy je to o nějakém poměru,každý éro to má jinak , někde šlapeš jak do varhan , jinde směrovka funguje jako opěrka pro nohy.
Tak je to i s modely,v dnešní době počítačových souprav , není problém nastavit charakteristiku mixu pro různé náklony v ustáleném kroužení , i s modely se snažíš pohybovat na optimální poláře v kroužení

Neumím to lépe popsat,ale tyhle materiály jsou dle mne dobře udělané

https://dspace.vutbr.cz/bitstream/handl ... sAllowed=y


Naposledy upravil tratonah dne úte 09.05.2017 13:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 11:27 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
zelkar píše:

Výše uvedené mě ale trochu mate. To jsou obecné mezní výchylky? Křidélka mají meze víc dolů než nahoru?? Už zde šla zmínka o obrácené diferenciaci na brzdách, ale jak to máš v normálním režimu?


??? vždyť tam píše větší výchylku nahoru - nahoru 12mm, dolů 4mm. Tohle mi přijde dost normální poměr, laboruje se s lecčím, ale zrovna to odkázané je takový "konzervativní standard".

Ad obrácená diferenciace na brzdách - tam jde o to, aby zkrátka křidélka rozumně chodila, i když jsou mírně zvedlá nahoru, což ve výsledku znamená to, že křidélko jdoucí dolů jde zhruba do nuly, zatímco to jdoucí nahoru už se moc nezvedá. V podstatě to tak trochu opačná diferenciace je, ale ne tak docela.
Jak se to přesně udělá je o vysílači - u některého to chce pro režim přistání právě tu změnu diferenciace, ale třeba Futaba na to má přímo funkci v menu butterfly, která ve výsledku udělá něco podobného, jen se tomu tak neříká :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 13:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
nahoru 12mm, dolů 4mm
To jo, to je jistě normální. S vysílačem není problém, na Taranisu lze udělat cokoliv.

Asi mne teda matou znaménka :lol:
Ailerons je teda + nahoru, dobře. Flaps je naopak + dolů? Přece nedává na start klapky nahoru:

for start flap +12 to 15mm, elev. -0,5 to -1
for speed flap 0 to -1mm,
distance flap 0 to 2
durance flap +2 to +3mm

Nemohl bys prosím napsat přehledně znaménkovou konvenci? :roll:

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 13:15 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Obvykle je to míněno tak, že plus je nahoru a mínus dolů u všeho pouze právě s výjimkou klapek.
U nich se to často udává opačně z toho celkem logického důvodu, že u klapek je maximální výchylka dolů, ne nahoru.
Ale je to obecně dost o zápisu, běžně se píše u klapek "down a up", pak je jasno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 15:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 23.6.2014
Příspěvky: 875
Bydliště: Žďár n. S., ČR
Aha. Intuitivně bych to tak chápal, ale zmátlo mě to otočení znaménka u klapek.
Zase jsem o něco chytřejší (i když celkově spíš už jen blbnu...) :mrgreen:
Díky za vysvětlení.

_________________
Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 17:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
tratonah píše:
Ok
Pokusím se to co nejjednodušeji vysvětlit....

Výborne. Teóriu letu v termike som tak nejak tušil... A teraz by som poprosil čo s tým má ten pevný mix smerovka/krídelká?

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 18:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
LV píše:
Výborne. Teóriu letu v termike som tak nejak tušil... A teraz by som poprosil čo s tým má ten pevný mix smerovka/krídelká?


No jednodušeji to vysvětlit nešlo , tady bohužel platí řčení "to že to nechápeš Ty,neznamená že to nefunguje"
Nebudu tady doslova opisovat ty odkazy a svinit dál to vlákno v druhém odkazu si počti třeba od strany 45 v prvním správná zatáčka a její opravy


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 19:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
tratonah píše:

No jednodušeji to vysvětlit nešlo , tady bohužel platí řčení "to že to nechápeš Ty,neznamená že to nefunguje"
Nebudu tady doslova opisovat ty odkazy a svinit dál to vlákno v druhém odkazu si počti třeba od strany 45 v prvním správná zatáčka a její opravy

Ten mix nemôže v plnom rozsahu fungovať ani teoreticky, tobôž nie prakticky.
Alebo inak...
-Točím pravú zatáčku v termike niekde na rozmedzí stupáku a klesáku, klesák ma kloní doľava (ľavé krídlo dolu)...
-Točím pravú zatáčku v termike stupák mi prudko dvíha ľavé krídlo hore...
Popíš čo vykoná tvoj pevný mix.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 19:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 312
Obrázky: 0
Laco
Na tvoje otázky jsou odpovědi právě v těch odkazech co jsem dával a popisoval.Stačí číst.Jinak snahou je se ve stoupáku co nejdříve ustředit většinou ...,


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 19:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
tratonah píše:
Laco
Na tvoje otázky jsou odpovědi právě v těch odkazech co jsem dával a popisoval.Stačí číst.Jinak snahou je se ve stoupáku co nejdříve ustředit většinou ...,

Ešte raz a pomaly, teóriu letu v podstate tuším...
Mňa ale zaujíma čo urobí tvoj pevný mix Smerovka/Krídelká.
Ja točím v termike smerovkou a kompenzujem druhou rukou krídelkami...
A teraz ty. Otázky máš vyššie

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 19:48 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Zajímavá diskuze. Jen bych doplnil další bod do debaty a to, že když mám zapnutý mix, tak mi nic nabrání si směrovku v případě potřeba přidat. Je to pak jen o výchozím nastavení mixu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F3F/F3B Dingo Vojtíšek nastavení
PříspěvekNapsal: úte 09.05.2017 20:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12768
Bydliště: praha 5
jio píše:
Zajímavá diskuze. Jen bych doplnil další bod do debaty a to, že když mám zapnutý mix, tak mi nic nabrání si směrovku v případě potřeba přidat. Je to pak jen o výchozím nastavení mixu.


pokud létáš pouze jedno ero, tak je to v pohodě, pokud jich máš víc, nakonec zjistíš--teda alespon já, že nakonec ani nevím---pokud vymýšlím co nejvíc ruzných mixu na každý přepínač abych je využil co který přepínač tady u toho konkrétního era teda vubec přepíná.

konkrétně u mixu křidélka a k nim směrovka--nízko nad zemí ero do cca 300m v pohodě vidím a dost často--většinou jde v této výšce o uzkou bublinu a zvlášt, jako nesoutěžní pilot si spíš blbnu s ustředěním co nejvíc do středu bubliny--křidélka konta proti směrovce,ero na plocho, pokud se bublina v těch cca 300m nerozpadne, je z ní většinou bublina přez celé pole a vystřelí to to ero nahoru jako raketu i kdybys ho vubec neřídil.

Mix křidélka směrovka ale používám u větronu s pouze řízenou směrovkou, bo když si pákou směrovky větroně stáhnu do středu stoupáku, ale zdá se mi to ero příliš v náklonu, srovnám ho trochu podvědomě pákou křidélek--jasně že pořád to ero ovládám pouze směrovkou :lol:

PS: zkuste si někdy zmáčknout levou nohou v autě pedál brzdy---doporučuji při té zkoušce se pevně držet volantu .


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz