Autor |
Zpráva |
zelkar
|
Napsal: sob 06.05.2017 14:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Ahoj. Koupil jsem na bazaru starší opravované Dingo (Vojtíšek) s dvojím trupem. Nedaří se mi nikde najít doporučené výchylky ani žádné jiné nastavení, snad jen CG 102mm(?). Dost nerad bych počáteční nastavení střílel od boku. Prosím nějakého laskavého majitele Dinga o předání zkušeností.
Křídla jsou carbon, trupy jsou ve špici sklo, od křídla carbon. Elektrotrup má motor s-neu 1107/1,5y/6,7s s neoznačenou převodovkou, regl Castle Phoenix ICE50, sklopka RF14x10. Poslední majitel ho jen opravil a nelítal, předposlední údajně lítal na aku 3S.
Byl bych vděčný za každou radu podpořenou reálnou zkušeností. Díky.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zelkar
|
Napsal: pon 08.05.2017 17:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Tak asi žádný majitel Dinga tu nebude... Nevydržel jsem a provedl včera zálet, i když bylo větrno. Dopadlo to dobře, ale musel jsem dost ubrat, výchylky jsem měl hodně naostro. Hlavně na výškovku to bylo ukrutně citlivé. Lítá to i ve větru samozřejmě parádně Dneska jsem nastavoval butterfly na brzdy, taky jsem musel ubírat. Klapky mám už jen kolem 45°, když jsem dal víc, letadlo se dost potácelo. Třeba by mi nějaký dobrý člověk mohl nadhodit zkušenosti s jiným podobným F3B :roll: Moc nevím, jak silný mám nastavit mix křidélek do směrovky pro termické kroužení a jak pro ostrý let. Nemám s motýlem u třímetrovky žádné zkušenosti, tak nevím, jak moc asymetrické mají být výchylky směrovky dovnitř a ven. Předem díky za všechny rady.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pon 08.05.2017 17:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Mix kridelka smerovka je pre tych co nevedia packovat dvoma packami naraz.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: pon 08.05.2017 18:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
Aha, tak dík.. Tohle jsem tu četl asi stokrát
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: pon 08.05.2017 18:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Majitelů tady bylo dost, CG nech na 102mm to je OK, výchylky byly na stránkách výrobce, ale už jsem taky nedohledal. Brzdy mám na max cca 85 stupnňů, trošku přizvedni při butterfly křidélka cca o 3mm a v tomto režimu jim otoč diferenciaci a potlač výškovku cca na 3mm a potácet se nebude. Co se týče mixu křidélka + směrovka záleží na tobě, nepoužívám to ale nejsem proti, když je to v nějakém vypínatelném režimu, třeba v termice. Jsou i jiné mixy které využívám, ale jsou vypínatelné a třeba i podmíněné daným letovým režimem.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 08.05.2017 18:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
zelkar píše: Moc nevím, jak silný mám nastavit mix křidélek do směrovky pro termické kroužení a jak pro ostrý let. Nemám s motýlem u třímetrovky žádné zkušenosti, tak nevím, jak moc asymetrické mají být výchylky směrovky dovnitř a ven.
laco to hodně zjednodušil, ale v podstatě má pravdu mix křidélek do směrovky má podle mého smysl pouze pro soutěžní piloty a vždy tento mix bude přímo souviset pouze s konkrétním modelem a konkrétním vyvážením toho konkrétního modelu mix směrovky do klapek opravdu souvisel a také se tak zažil z jediného duvodu--větronáři opravdu neuměli používat ještě páku směrovky, ve chvíli, kdy ji umíš používat--létáš třeba s nějakou epp akrobatickou poletuchou a běžně používáš páku směrovky, budeš si hrabat tou směrovkou automaticky a podvědomě i do modelu s aktivovaným mixem co bych ale doporučil pro jakýkoli model, nejdřív se zaměřit na seřízení těžiště, někdo raději model trochu těžší na čumák, někdo raději neutrální, pokud je ale model příliš těžký na čumák, musí to eliminovat přitažená výškovka a to je pak problém při dalším seřízení--zvůlášt výkruty, kdy pak s přitaženou výškovkou vyvstane problém sudovitých výkrutu--model táhne za tím přitažením a není logicky boha to dohnat diferenciací křidélek. mě osobně víc vyhovuje trochu kladnější nastavení výškovky--trochu těžší čumák, zvlášt obyčejnější era mají docela problém při neutrálním seřízení, že při ruzných rychlostech pak bud trochu přitahují, nebo naopak od určité rychlosti klopí, to je hodně nepříjemné, navíc co by nesoutěžní pilot raději najdu po chvilce nepozornosti na obloze houpající se model, díky trochu přitažené výškovce, než model zavrtaný po pár vteřinách nepozornosti v zemi, a že to ty neutrálně seřízené modely umí se velice rychle z nebe během chvilky zavrtat čumákem do země PS: u některých větronu kde mám prioritně kladné seřízení výškovky to kladné seřízení výškovky přepínám pro akrobacii do nuly.
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: pon 08.05.2017 19:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
petrajksner píše: Majitelů tady bylo dost, CG nech na 102mm to je OK, výchylky byly na stránkách výrobce, ale už jsem taky nedohledal. Brzdy mám na max cca 85 stupnňů, trošku přizvedni při butterfly křidélka cca o 3mm a v tomto režimu jim otoč diferenciaci a potlač výškovku cca na 3mm a potácet se nebude. Co se týče mixu křidélka + směrovka záleží na tobě, nepoužívám to ale nejsem proti, když je to v nějakém vypínatelném režimu, třeba v termice. Jsou i jiné mixy které využívám, ale jsou vypínatelné a třeba i podmíněné daným letovým režimem. Konečně konkrétní rada, díky moc Na stránkách výrobce jsem taky hledal marně. Křidélka nahoru jsem měl, ale trochu víc než píšeš, potlačení jsem k tomu nějak naladil. Uváděné 3mm jsou u kraje nebo na středu křídla? Na motýlu nahoře nebo dole? (To dá dost velký rozdíl.) Diferenciace jsem měl klasickou, zkusím ji teda otočit. (Přistát se dalo, ale zlepšit by to chtělo... ) Nemohl bys mi prosím napsat tvé výchylky motýla na směrovku a na výškovku (a jestli je měřeno na horním či dolním konci)? Dal jsem to tak nějak od oka, raději teď už míň. Nevím jak se má lišit výchylka dovnitř a ven, nemám s motýlem moc zkušeností, na Minicoradu jsem to udělal prostě podle návodu. Ten tady chybí a nerad bych se plácal ve vzduchu netuše, co je blbým nastavení a co rukama.
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
zelkar
|
Napsal: pon 08.05.2017 19:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.6.2014 Příspěvky: 877 Bydliště: Žďár n. S., ČR
|
pepin píše: mix křidélek do směrovky má podle mého smysl pouze pro soutěžní piloty a vždy tento mix bude přímo souviset pouze s konkrétním modelem a konkrétním vyvážením toho konkrétního modelu... mě osobně víc vyhovuje trochu kladnější nastavení výškovky--trochu těžší čumák... PS: u některých větronu kde mám prioritně kladné seřízení výškovky to kladné seřízení výškovky přepínám pro akrobacii do nuly. Jasně, díky Pepine. Nechal jsem si těžiště maličko vepředu než Dingo dostanu trochu do ruky - jistota je jistota, jak řekla jeptiška navlékajíc igeliťák na mrkev Přednosti i nedostatky mixu lenochů jsou mi známy. Mám tento mix na větroních vypínatelný - když už letadlo ledva vidím a moc nečtu polohu, přijde mi užitečný. Samozřejmě věc názoru...
_________________ Laguna, Daidalos, MiniCorado, F3K Edge, Fox 2300, Funtic II, Dingo, F4U Corsair, Bf 109H, Skipper...
|
|
Nahoru |
|
|
petrajksner
|
Napsal: pon 08.05.2017 21:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 9.6.2012 Příspěvky: 654 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Výchylky bych ti rád napsal, ale z hlavy je nevím, než se k letadlu dostanu a naměřím, tak ho budeš už mít odlazené Výchylky jsou myšleny na konci kormidel. Dingo je v poho na výchylky dá se to s nimy přehnat i udělat malinké a stejně to poletí samo Jen si pohlídej délku náběhu serv mixu butterfly, aby všechna serva dojely do koncových bodů ve stejnou chvíli a pak poznáš čeho tam máš málo, výchylka při butterfly u křidélek je tak nějak jedno cca ty 3mm, klapky naplno výškovka cca 4mm potlačit, pokud ti jde na vysílači přiřadit velká výchylka na výškovku stejným spínačem jako na butterfly tak to udělej, páč když budeš mít v butterfly nastaveno moc velkou výchylku tak jí kniplem přetáhneš. Jak se má lišit výchylka ven a dovnitř ti nepovím, nikdy jsem na to nepřišel. S výchylkou na výškovce to moc nepřeháněj, ale na směrovku si toho nechá líbit hodně a pak se mix křidélek + směrovka nehodí, dá se zajít do extrému, kdy držíš plnou směrovku a křidélka kontra na druhou stranu a udržíš ho v úzkém stoupáku na plocho.
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: pon 08.05.2017 22:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
LV píše: Mix kridelka smerovka je pre tych co nevedia packovat dvoma packami naraz. No oni s tím argumentují vesměs borci co o mechanice letu nic nevědí.Co je skluzová či výkluzová zatáčka a proč je pro ně dobré letět správnou zatáčku odbydou páni RC piloti v tomto stylu. Ve skutečném éru máme příčný sklonoměr v RC modelu ? Tenhle mix hojně využívám v termice kdy se pohybuje ve výšce či v určité vzdálenosti , když je letový projev v zatáčce hůře čitelný a je mnoho dalších . Samozřejmě tenhle mix musí být odladěn a správně nakonfigurován k dotyčnému modelu . Pro ty koho to trochu zajímá http://aa.fd.cvut.cz/wp-content/uploads ... a_letu.pdf
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 09.05.2017 5:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
A ako ten tvoj mix vie vo vyske nad 400m (to byva argument tych co to pouzivaju) ked uz ani ty nevidis naklon modelu ci potrebujes letiet taku ci onaku zakrutu? Alebo tam mas gyro ktore ti to kompenzuje? Ako ten tvoj pevny mix trafi spravny pomer smerovky a krideliek? Kazda zatacka je original. Do jednej vletis s takym naklonom do druhej s inym, jednu tocis po vetre druhu proti, jednu v klesaku druhu v stupaku pod vonkajsim kridlom.... Rad si pockam na vysvetlenie.
No a ak sa tu bavíme o modeloch F3B/F3F čo Dingo bezo sporu je a majiteľ bude s ním chcieť lietať na svahu, tak tam takýto mix je vyslovene nežiaduci, pretože nikdy nefúka ideálne kolmo na svah a ani svah obvykle nie je ideálne symetrický a tak jedna zatáčka podrží druhá nie. A tú, ktorá "nedrží" hlavne v slabších podmienkach, treba lietať na smerovke (náklon krídelkami, dotočiť smerovkou) aby model zdvihol chvost a vyletel zo zatáčky smerom dolu a nie hore, čo znamená stratu rýchlosti. Ale aby si niekto nemyslel, že som proti mixom, tak na eFkách lietam mix VOP/klapky, krídelká/klapky a samozrejme butterfly.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 09.05.2017 7:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Mix směrovka-křidélka se opravdu u větroňů užívá spíše z lenosti a tradic - hodně se rozšířil v dřívějších dobách, kdy opravdu hodně hotlinerů/warmlinerů směrovku řízenou vůbec nemělo. Ještě starší modeláři se zase pro změnu často učili na modelech, které měly řízenou jen směrovku a výškovku, směrovka tedy byla jako hlavní prvek na knyplu, kde jsou normálně křidélka. Když pak takto "odchování" piloti přešli na plně řízený model, tak se s tím srovnávali dost těžko a mix to na pohled řešil. Nicméně objektivně vzato na těžších F3X, tedy všechny F3B a také starší F3J, které mají běžně přes dvě kila při menším rozpětí, než je typické dnes, to relativně funguje. To se přirozeně týká i Dinga... Bavíme se o termickém letu, třeba úlohu rychlost je lépe točit čistě křidélky a výškovkou a mix vypínat, ale na to asi dotaz nebyl. Jen se pak pilot, který bude létat výhradně takto, bude asi dost divit, jestli mu někdy přijde do ruky moderní extralehké F3J či ještě lehčí F5J, kde je najednou směrovka naprosto dominující prvek a řízení oběma rukama je čirá nutnost...
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 09.05.2017 7:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
tratonah píše: No oni s tím argumentují vesměs borci co o mechanice letu nic nevědí.Co je skluzová či výkluzová zatáčka a proč je pro ně dobré letět správnou zatáčku odbydou páni RC piloti v tomto stylu. Ve skutečném éru máme příčný sklonoměr v RC modelu ? Tenhle mix hojně využívám v termice kdy se pohybuje ve výšce či v určité vzdálenosti , když je letový projev v zatáčce hůře čitelný a je mnoho dalších . Samozřejmě tenhle mix musí být odladěn a správně nakonfigurován k dotyčnému modelu . Pro ty koho to trochu zajímá http://aa.fd.cvut.cz/wp-content/uploads ... a_letu.pdfPopravdě jsi napsal značný nesmysl a paradoxně tu nesmyslnost ukazuje právě tebou odkázaná prezentace. Ono totiž řešení správné zatáčky, aby nebyla skluzová ani výkluzová, je založeno právě na změnách poměru výchylek směrovky a křidélek. A tento poměr se liší především s rychlostí letu, ale také tím, jestli letíme v klidu nebo ve stoupáku, je nemožné to ošetřit mixem s fixním poměrem, s ním bude vždy značná část zatáček problematická. V reálu když se člověk naučí řídit s použitím obou rukou, tak je na tom na velkou vzdálenost tak asi stejně jako s mixem (poměr tam dá odhadem a pravděpodobnost, že to zrovna sedí je podobná jako u mixu), ovšem na menší vzdálenosti začne být ve značné výhodě. A druhá věc - ono není úplně moudré brát vždy za bernou minci skripta pro skutečná letadla, zatížení křídla a další parametry jsou hodně jinde. U Dinga to ještě není tak extrémní, tomu celkem chutná režim letu, který se skutečnému letadlu podobá (ale zase spíše v termice, otočka na bázi na svahu se provádí stylem a s násobky, které možnosti skutečného větroně přesahují téměř řádově). Ale u F3J/F5J se zatížením pod 20g/dm2 už se točí stylem, který by pilota Blaníku přivedl do hrobu se stoprocentní jistotou - zatáčka, kdy je směrovka vychýlená nadoraz doleva k tomu křidélka nadoraz doprava není nic divného...
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: úte 09.05.2017 7:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
Nezlob se,ale dost si protiřečíš v tvé odpovědi.Ale je to tvůj názor a dle mne nesmysly píšeš ty
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 09.05.2017 8:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
tratonah píše: Nezlob se,ale dost si protiřečíš v tvé odpovědi.Ale je to tvůj názor a dle mne nesmysly píšeš ty Daj teoriu.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|