Autor |
Zpráva |
A.I.F
|
Napsal: stř 19.04.2017 20:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 40
|
Dávám dohromady malé monokřídlo (800mm) a mám problém s vibrací vrtule, respektive s vyvážením. Na minimotorku 1404 2900KV je gumičkový unašeč, vrtule 5030 (všechno Čína). Zatím jsem to zkoušel jen v ruce, ale po překročení 30-ti % plynu to začne dost vibrovat. Vyvažovátko mám od MP Jet, ale vrtulka je tak malá a lehoučká, že v ruce to nic nedělá. Nemám zkušenost s gumičkovými unašeči, tak nevím, jestli vibrace nemůže způsobovat unašeč, nebo špatně upevněná vrtule. Tu jsem zkoušel oboustranně, když jsem jí dal do tlačného postavení (jak má být) neseděla dobře na unašeči, když jsem ji otočil sedí dobře, ale je obráceně (tažně). Každopádně vibrace byly v obou polohách. Teoreticky může vibrovat i motor sám, jen nevím jak to zjistit. Tak prosím zkušené o radu jak postupovat. Díky. Přikládám fotky Příloha:
P1000857.jpg [ 62.55 KiB | Zobrazeno 3095 krát ]
Příloha:
P1000858.jpg [ 116.08 KiB | Zobrazeno 3095 krát ]
PS: Je možné, že by bratr číňan dal k letadlu tažnou vrtuli místo tlačné?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
blesk
|
Napsal: stř 19.04.2017 21:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Rozlisovat mezi tlacnou/ taznou nebude, ono to nema v dnešní době stridaku cenu. A zkoušel ses dostat pres těch 30%? Ono se může stát že jsi trefil zrovna tzv. kriticke otacky
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 19.04.2017 21:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
A.I.F píše: ... Zatím jsem to zkoušel jen v ruce... Tak to namontuj na křídlo a dej plný plyn. Mám něco podobného a vibrace neřeším, nejsou respektive nestojí za řešení. Tedy pokud máš unašeč se správným průměrem vzhledem k vrtuli...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
A.I.F
|
Napsal: stř 19.04.2017 22:28 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 40
|
blesk: Vrtule není symetrická, teď je vlastně "náběžkou" dozadu. Sice to asi fungovat bude, ale výkonem si nejsem úplně jistý. Vrtule má na správné straně v tlačné pozici zapuštění (foto 1), díky kterému nedosedne na unašeč, protože se opře o šrouby a houpe se na nich. Zkoušel jsem i otočit unašeč, jestli jsem ho nedal špatně, ale druhá strana nesedí, necentruje vrtuli, takže to mám asi dobře. V opačné poloze (foto 2) je tam jen zdrsněná nezapuštěná plocha a vrtule sedí dobře. Asi v první fázi opatrně odbrousím okraje v místě šroubů, aby si sedla tam kam má. jyrry: To určitě udělám, teď mám ale nalakovanou teprve druhou vrstvu jediných dřevěných částí, takže nejdřív zítra večer. Je mi jasné, že v ruce to není ono. Mělo by smysl dát pevný unašeč? Nebo je to spíš na škodu? Přeci jen ta gumička to při přistání tak trochu jistí, že? Foto 1 Příloha:
P1000859.jpg [ 67.02 KiB | Zobrazeno 2965 krát ]
Foto 2 Příloha:
P1000861.jpg [ 77.3 KiB | Zobrazeno 2965 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
A.I.F
|
Napsal: stř 19.04.2017 23:26 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 40
|
Jak napsal, tak udělal. Příruba probroušena, vrtule, zdá se, sedí, takže dolakovat, slepit dohromady a vyzkoušet. Jsem zvědavý, doufám, že to nerozloží éro ještě před startem Vybroušeno... Příloha:
P1000863.jpg [ 47.58 KiB | Zobrazeno 2915 krát ]
A namontováno. Příloha:
P1000864.jpg [ 45.98 KiB | Zobrazeno 2915 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: čtv 20.04.2017 1:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Ahoj, či je vrtuľa tlačná alebo ťažná, musí mať rovnakú polohu a smer otáčania. Raz tlačí motor, raz ho ťahá. Aj na gumičkovom unášači ju musíš dobre vystrediť, ak treba krúžkom. Gumička nesmie byť mäkká, používali sme dve, a tým sa zvýšila aj bezpečnosť pri pretrhnutí. Vrtule (aj také malé) musíš vyvažovať "pozdĺžne" aj "priečne". Vyvažovačka medzi prstami nestačí. Potrebuješ ROVNÚ osku na žiletkách, alebo lepšie osku s OSTRÝM hrotom medzi magnetmi Příloha:
vyvazovacka-le.jpg [ 30.67 KiB | Zobrazeno 2887 krát ]
- na magnete je len ostrý koniec osky. Okrem toho skontroluj, či má vrtuľa rovnako dlhé ramená, a či neopisuje "osmičku" ako zle vycentrované koleso na bicykli (upevníš na pevný čap, otáčaš, pozoruješ). Pri kV 2900 krát x článkov to zrejme dá slušné otáčky. A posledná poznámka: pri takých vysokých otáčkach môže s tým zamávať aj malá vôľa v ložiskách.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 20.04.2017 10:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
A.I.F píše: ... Přeci jen ta gumička to při přistání tak trochu jistí... Jojo, tyhle GWS vrtule jsou choulostive, ochotne se to lame tesne u stredu, neni tam zadny plynuly prechod. Je to spotrebak. Vyvazovani u takhle malych (pod 8") vubec neprozivam, jen u tech chinakopií to nekdy je nutne ale takove radsi zahodim, pri jejich cene... Gumicku mam docela vytahanou ale v tlacnem provedeni se vrtule k unaseci pritiskne pri letu tak to nevadi.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
A.I.F
|
Napsal: čtv 20.04.2017 10:27 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 40
|
já jsem tam "narval" tu co k tomu dodali, skoro to nešlo, ale po několika sundání a nandání už asi taky povolila, nebo že by grif? Asi koupím pár vrtulek místo téhle a do rezervy, máš nějaký tip jaké? Až se budu nudit zkusím ještě udělat nožový podstavec pod vyvažovací hřídelku, jestli bych tu vrtulku nedokázal dovážit, ale je to taková titěra (celá váží 1,85gr), že nevím jestli to vůbec půjde. V návodech a videích se dovažují velké vrtule, i konstrukčně zcela jinde, nevím jestli je nějaký speciální postup na prcky. Tak jsem trochu zagůůglil a zjistil jsem, že vrtule 5x3 (5030) je asi výhradně pro multirotory, takže asi jiná varianta než gws není, co?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 20.04.2017 12:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
GWS (nejen) tyhle vrtule vyrábí už od dob kdy se ještě nevědělo že nějaké multirotory vůbec budou a že se tak rozlezou. Alternativy jsou, na 800mm samokřídlo jde i vrtule 6/3 i pro tento motor, předpokládám že tam budeš mít dvojčlánek LiPol. Ty "multirotorní" půjdou použít také, rozdíl nebude takový aby to s nějakou neletělo.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
A.I.F
|
Napsal: čtv 20.04.2017 14:20 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 40
|
Je fakt, že tyhle křídla by asi lítali i na klacek od nanuku Jinak, protože jsem hračička, jsem tu vrtuli dovážil. Hodil jsem to na žiletky, těžší strana byla ta s odlitým popisem, takže jsem ho odbrousil/vyleštil, aby mi nedělal turbulence a pak jsem bral ze zadní strany, "škrábal" jsem brusnou 240-kou, pak jsem to rozjel 800-kou a vyleštil 2000-kou, číňan by čuměl Teď jdu dát finální lak motorové krabici, ale asi to nechám pořádně proschnout a na křídlo to nalepím až zítra. Každopádně dám vědět jak dopadl test na křídle.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 20.04.2017 14:54 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
ujovko píše: ... alebo lepšie osku s OSTRÝM hrotom medzi magnetmi .... TOhle je dle mě poněkud nevhodné použití magnetů z HDD. Podívej se kde jsou na nich póly. Dle mojí zkušenosti jsou lepší obyčejné magnety z papírnictví. Jinak o vyvažovačce je zde speciální vlákno: viewtopic.php?f=18&t=58271&p=981454#p981454
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: čtv 20.04.2017 21:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Nemám s tými magnetmi žiadny problém. Příloha:
DSC_0365.JPG [ 187.06 KiB | Zobrazeno 2537 krát ]
Sú dosť silné na to, aby pravá strana osky "visela" vo vzduchu (aj s tou vrtuľou na obrázku vyššie). Vyvažovačka sa usídli tam, kde ju magnetické sily poženú. Magnety sa dajú posúvať, držia len magnetickou silou na krátkych skrutkách cez Lego. Ľavý koniec osky má malý hrot (ako keď sa odpichuje na sústruhu), takže celá zostava visí na bode s priemerom cca 0.2mm. Vyvažujem s ňou vrtule 5-6" do koptéry (2300kV x 4S) a zvládne aj dováženie kúskom hustého sekunďáku: Příloha:
DSC_0364.JPG [ 161.22 KiB | Zobrazeno 2537 krát ]
Přílohy: |
DSC_0365.JPG [ 187.06 KiB | Zobrazeno 2537 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
A.I.F
|
Napsal: pát 21.04.2017 10:06 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 40
|
VÍTĚZSTVÍ Po vyvážení žádné vibrace ani na plný plyn. Díky za rady a připomínky.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 21.04.2017 11:00 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
ujovko píše: Nemám s tými magnetmi žiadny problém..... Nepřemlouvám tě. Moje zkušenost pro nutnost vyvažování vrtulí 4,7palce pro příkon 1200W je jiná. Větší vrtule se vyvažují spíše lépe.
|
|
Nahoru |
|
|
A.I.F
|
Napsal: pát 21.04.2017 11:29 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 40
|
Když jste u těch magnetů budu si ji dělat taky. Musím jen udělat magnetickou osu, mám ji od MP, nerez, nebo chromovaná mosaz, prostě nemagnetuje. Chci se zeptat na tři věci: a) musí být stojan velký aby se vrtule mohla protočit, nebo je to jen kvůli pohodlnějšímu přetáčení o 180°? b) už několikrát jsem četl, že je nutné vyvažovat podélně i příčně, asi se to týká hlavně větších a těžších vrtulí, a mě není jasné, jak se to příčné vyvažování provádí. c) je mi jedno z jakého materiálu stojan udělám, má opravdu vliv když je z magnetického materiálu? Opět jsem někde četl o uzavřeném magnetickém okruhu... Předem díky.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|