Autor |
Zpráva |
kolin
|
Napsal: sob 15.04.2017 20:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 19.4.2009 Příspěvky: 134 Bydliště: Jesenice, Praha západ
|
Chci Vám představit baterii z článků LG 18650HG2, primárně pro FPV letadla a lehké koptery zameřené na dlouhou výdrž ve vzduchu. Myšlenkou je otestovat možnost nahradit běžné Li-Pol. Na to mě přivedla elektrická cigareta, kde dva roky točím pět baterek Samsung a dvě SONY a pořád fungují.
Současná generace běžně dostupných Li-Ion (1.Q 2017) slibuje překvapivé výsledky. Viz tabulka. Jejich cena je dokonce nižší než LiPo. Životnost čekám větší než LiPo. Dávájí to do všech seriózních elektrických vozidel, tak na tom snad něco bude.
Baterii jsem svařil pomocí bodové svářečky vlastní výroby. Pásky jsou z čistého niklu šířky 10mm. Balancovací kabel vyveden. Kabel jsem použil 1,5mm^2
Parametry první baterie:
3S2P 6000mAh 302g Proud 40A (6,6C) vybíjení 2,9V/čl První prototyp má za sebou jeden let v Easystaru. Doba letu byla 56minut a absolvovaná vzdálenost 40km při průmerně 5.5A Další testy plánuju ma malém FPV kopteru velikosti 250. Pokud by měl někdo zájem tyto baterky také testovat, pár jich tu mám nesvařených. Po dohodě bych svařil pack. Pokud už někdo máte něco podobného, dejte vědět.
Přílohy: |
IMG_0891 (Custom).JPG [ 59.67 KiB | Zobrazeno 11589 krát ]
|
IMG_0893 (Custom).JPG [ 97.28 KiB | Zobrazeno 11589 krát ]
|
table.PNG [ 24.54 KiB | Zobrazeno 11589 krát ]
|
flightstat.png [ 689.19 KiB | Zobrazeno 11589 krát ]
|
|
_________________ ---
Jsem vyloženě líný člověk a proto spoléhám na svůj vysoký intelekt, že vždy se najde způsob, jak věci řešit s minimem námahy.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Woita
|
Napsal: sob 15.04.2017 20:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Jarda.Falcon nedávno taká vyrobil podobný pack pro kopteru, zrovna to testuje. Třeba se zde také ozve a zkonfrontujete výsledky.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jamesgsf
|
Napsal: sob 15.04.2017 21:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2012 Příspěvky: 1614 Bydliště: Chrudim
|
Na 250 ty baterky dájí málo A nebude to na nějaké akční letani. Větší smysl to má pro větší stroj co toho unese více.
Odesláno z mého E5823 a podpis odstraním
_________________ Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 16.04.2017 9:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Hledal jsem datasheets k LG 18650HG2. První nalezený byl hodně pesimistický (orientovaný na dobrou životnost). I=5.5 A, snad 3P Rechargeable Lithium Ion Battery, Model : INR18650HG2 3000mAh " 2.6.1 Standard Discharge, (Refer to 4.1.2), Constant current 600mA, End voltage(Cut off) 2.5V _2.6.2 Fast Discharge, (Refer to 4.1.3), Constant current 10000mA , 20000mA, End voltage(Cut off) 2.5V _2.7 Max. Discharge Current For continuous discharge 20000mA " - TEN DALŠÍ UŽ BYL VESELEJŠÍ A SVÁDĚL I K TESTOVÁNÍ accu v sestavě 3S1P - Discharge (CC) : 0.2C-3A-5A-10A-15A-20A-25A-30A discharge, 2.5V cut-off (no temperature. cut off) Technical Information of LG 18650HG2 (3.0Ah) - Dec. 05. 2014I = 10A, Capacity (mAh) = 2925, % CN = 98, Energy (Wh) = 9.8, % WN = 94 - Dost často jsou se dají najít prodejci s velmi výhodnou cenou. (Někdy až neuvěřitelně.) LG HG2, 3000mAh, 20A - LBPower.czHeureka.cz » Hobby » Elektronické cigarety » Baterie do e-cigaret » LG Baterie HG2 LiMn 18650 3000mAh 20A/35A
|
|
Nahoru |
|
|
kolin
|
Napsal: ned 16.04.2017 10:38 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 19.4.2009 Příspěvky: 134 Bydliště: Jesenice, Praha západ
|
guchar píše: Ten první datasheet jsem viděl až teď, vycházel jsem z toho druhého. Baterky pro svoje použití hodlám zatěžovat dlouhodobě maximálně na 10A/čl a cutoff 2,9V/čl. Takže čekám opravdu těch 300cyklů než začnou citelně slábnout. Jak píše jamesgsf, do závodní 250ky to není. Do Funjeta kde lítám pořád 40A to taky není. Jinak ty baterky se dají sehnat ještě o 45Kč levněji při nákupu nad 30ks a další sleva je při nákupu nad 60ks. Další projekt chystám postavit velkou baterii 3S33P 85Ah z článků Samsung ICR2600-26H s kapacitou 2600mAh a maximální proudem 5A. Ta bude pro dobíjení letových baterií v poli, pro napájení ground station, chci ji použít i do elektrické lodě a vůbec jako obecnou přenosnou baterii 12V. Bude mít následující parametry: 11,1V 85,5Ah max 171A vybíjení 5kg váha integrovaný BMS A ať počítám jak počítám, tato baterie mi vychází levnějí než trakční olovo (pokud zahrnu plánovanou životnost a vybíjení na 90% což olovo zničí za 25-50 cyklů). V neposlední řadě plánuju něco jako 12S5P na elektrické kolo. Ve vysílačce, v groundstation, v brýlých už dávno mám LiIon ze starých notebooků doplněné o BMS a jsem maximálně spokojený.
_________________ ---
Jsem vyloženě líný člověk a proto spoléhám na svůj vysoký intelekt, že vždy se najde způsob, jak věci řešit s minimem námahy.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 16.04.2017 11:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
kolin píše: Další projekt chystám postavit velkou baterii 3S33P 85Ah z článků Samsung ICR2600-26H s kapacitou 2600mAh a maximální proudem 5A. Ta bude pro dobíjení letových baterií v poli, pro napájení ground station, chci ji použít i do elektrické lodě a vůbec jako obecnou přenosnou baterii 12V. Bude mít následující parametry:
11,1V 85,5Ah max 171A vybíjení 5kg váha integrovaný BMS
Při jakém napětí zdrojové baterky Ti začne nabíječka omezovat proud, nebo se vypíná? Nasimuluj si (v přepočtu) odběr z takové baterky na vzorku 3S1P a uvidíš, kolik z celkových 85Ah budeš schopen pro nabíjení Tebou zvoleným proudem využít. Už několik let mám 3S90P 135Ah, tak vím, o čem mluvím. Vhodnější by bylo 4SxxP, ale to už se dostávám při plně nabité baterii nad max. možné vstupní napětí nabíječek.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 16.04.2017 11:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 16.04.2017 21:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
guchar píše: ... TEN DALŠÍ UŽ BYL VESELEJŠÍ ... No... jako... co je veselého na vnitřním odporu 24-26mOhm, ukončovacím napětí 2,5V a jmenovité kapacitě dosažené při 0,2C?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 17.04.2017 9:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
jyrry píše: No... jako... co je veselého na vnitřním odporu 24-26mOhm, ukončovacím napětí 2,5V a jmenovité kapacitě dosažené při 0,2C? - Třeba tabulka a grafy ukazující vlastnosti pro " • Test Condition - Charge (CC/CV): 4A charge to 4.2V, 100mA cut-off - Discharge (CC) : 0.2C-3A-5A-10A-15A-20A-25A-30A discharge, 2.5V cut-off (no temperature. cut off)" - TAKY Cycle life (20A • Test Condition - Charge (CC/CV): 4A charge to 4.2V, 0.1A cut-off - Discharge (CC) : 20A discharge, 2.0V cut-off and High Current Pulse) - A taky "VESELEJŠÍ" datashett udává Initial IR (mΩ AC 1kHz): Max. 17, Actual(Typical?) 14~16 A FÉROVĚ UVÁDÍ I tebou uvedený vnitřní odpor Initial IR (mΩ DC): Max. 30, Actual(Typical?) 24~26 (plně nabitý článek)pro 20 A tedy (20 krát 25) = 0.500 V (resp. 0.52 až 0.48 V) při 2.5 až 3.1 V - zcela mechanicky 6C = 18 A tedy cca 10 min CHODU Discharge (CC) nebo 19.5 s = •Test Conditions - Charge : 4A to 4.2V, 100mA Cut-off at 23℃ - Discharge : 95A (0.5sec) → 80A (0.5sec) → 45A (0.5sec) → 30A (6sec) → rest (12sec), 1.5V cut-off at 23℃ [20A Cycle] [High Current Pulse Cycle] == LiPol to prostě není
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pon 17.04.2017 9:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
guchar píše: - zcela mechanicky 6C = 18 A tedy cca 10 min CHODU Discharge (CC)
A jakou teplotu bude mít ta baterka po 10 minutách a kam ještě vystoupá po dalších 10 minutách? Můžeme se dohadovat, jestli to bude pod 80°C, nebo nad 80°C. Tohle je baterka do e-cigára, velké, ale krátké odběry s přestávkami, nebo na dlouhé, ale malé odběry (cca 1-2C).
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 17.04.2017 14:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
PŘESNĚ. Zda jsou na 1 až 2 C, nebo zda (při rozumné teplotě) snesou i posun k discharge(CC) 10A-15A-20A-25A-30A / 3.3-5.0-6.6-8.3-10.0 C Vyřeším SPÁLENÍM VLASTNÍ KŮŽE. Jsem totiž povahou nevěřící TOMÁŠ. A není nad šedou teorii, prověřenou vlastní (zelenou) zkušeností. (Vzhledem k Max.Current 20A (Continued discharge current),proudy 25 a 30 A si hodlám odpustit. A po pravdě, i 15 a 20 A jsou pro STRÝČKA PŘÍHODU.) Ostatně i ti nejzkušenější (co mají pocit, že si jejich rad nevážím), se museli ke svým zkušenostem dobrat. Nejvíc v hlavě "vydrží" VLASTNÍ ZKUŠENOST. - TAKŽE I KDYŽ JSEM TO NA ZAČÁTKU NEPŘEDESLAL jde o posun z 1 až 2 C (3 až 6 A) k proudům pod 10 A, tedy pod 3.3 C .
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 17.04.2017 14:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
kolin píše: ... Dávájí to do všech seriózních elektrických vozidel, tak na tom snad něco bude. ... Jo ale v těch autech jsou baterky "ždímané" na zlomky C ... Jak jinak by ta sedumapůltisícičlánková baterie měla tu výdrž? Stačí trošinku zapřemýšlet... Když z baterky budu brát 1C, vydrží mi jak dlouho? No přece hodinu, spíš 3/4 když ji nechci nadosmrti vyšťavit... Takže tenhle příklad bych bral jako silně zavádějící.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 17.04.2017 16:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7413 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
To "nofra" " ... jakou teplotu bude mít ta baterka po 10 minutách ... " Než jsem začal vymýšlet (="KOLO") tak jsem se zkusil porozhlédnout - TADY JE K VIDĚNÍ GRAF LG HG2 18650 Battery Discharge Temperature - Voltage - Time - batteries18650.com (pokud mu jde věřit) tak: discharge (CC) 10 A, 600 s, 45.22 °C, 3.271 V // 960 s (16 min), , 50.5 °C, 2.818 VLG HG2 Battery Review 18650 Test 20A 3000mAh Part 1- JINÉ vlákno www (ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI) - LG HG2 Review (20A, 3000mAh) - August 17 2015 LG HG2 Review (20A, 3000mAh), August 17 2015- MIMO DALŠÍ jsou uvedeny RŮZNÉ MODELY LG 18650 High Power, Middle Power, Energy Orientened = SeriesBatteries 18650- DOBŘE ZNÁMÝ bestseler Sony US18650 VTC5 2600mAh 30A 3.7V(alias JETI Power-Ion 2600mAh - není nutno balancovat) Power Ion 2600 (samostatný článek)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|