Golfista píše:
Ty jo 10g?
Musel jsem to jít zvážit. To by moje letadla měla 500g+. A přitom mají +/- 300g.
Je to 2x1,7g je celkem 3,4. Mi za pohodlnost montáže-demontáže a hezké provedení nepřipadá moc. Běžně projedeš na důležitějších místech mnohem víc.
Příloha:
ramecek.jpg
V první řadě nemám potřebu poměřovat kdo umí líp atd. Níže uvádím pár vlastních zkušeností. F3Kček jsem osazoval 20-30 ks. Z mého pohledu je F3K takové F1 v modelařině. Špičkové stroje musí být pevné ( musí zvládnout hody do 80-100m a to jen technikou nejde ) a přitom lehké. ( letová váha u špičkových strojů je dnes pod 220 g. Jsem přesvědčen, že pro spoustu lidí je to velmi oblíbená kategorie ( pohyb, získání umu lítat v termice, různost úloh atd. ), přesto je potřeba si uvědomit, že sice jde lítat s domací výrobou osazenou D60 a D47. Propast je ale obrovská ve chvíli kdy si vyzkoušíš éro zavřené do formy a osazené servy KST08, nebo MKS. S domací výrobou jsi váhově, když jsi dobrý tak někde +290g. Kompozit z formy osazen špičkovými komponenty 220g. Čím se jednodušeji chytneš v termice je myslím jasné.
1. cituješ, že to nehorázně zvýší pevnost balzového potahu, přitom se bavíme o XPS křídle
2. Tvůj rámeček je zbytečně veliký, otvorem pro servo u dutého křídla to neprotáhneš. Zmenšit lze ze strany páky serva. Potom doporučuji podlepit rámeček 0,4 mm překližkou. Když to neuděláš, tak si koleduješ proboření křídla ( vzhledová vada ) při namontování serva. Rámečky používám, ale do jiných ér než je F3K.
3. Uváděl jsem 8-10 g, za tím si stojím ( vlastní zkušenost ) K tomu co uvádíš si musíš ještě připočíst Epoxy, kterým zalepíš rámeček do dutého křídla. Dnes je obvyklá letovka 250-260g. Extrém je lehouš 220 g. ( výrobci dnes umí i lehčí ) Určitě si zvládneš spočítat zbytečné % navýšení váhy.
4. Dej si práci a zkus vyříznout otvor pro servo v XPS a ze spodu nalaminuj 2x 25g sklo. Udělej test s dírou na těsno pro servo a s tvým rámečkem. Poděl se o zjištění, jaké bude vím, ale není nad vlastní zkušenost. Ondra Ti to pěkně nakreslil, již z toho je zřejmé co bude pevnější.
5. pěknou fotku zalepeného serva dal PeePoTN, absolutně souhlasím i s prohlášením, že kvalitní servo přežije model.
6. několikrát bylo zmíněno, že se nedoporučuje lepit servo k hornímu ( si je to myšleno tak, že máš otočené křídlo při montáži, potom beru, že je to horní strana ) Jsem opačného názoru, servo je nutné zalepit jak k hornímu, tak spodnímu potahu. Opět pokud chce někdo vyzkoušet, zalepte servo jen k jednomu potahu a vyzkoušejte co dělá s křídlem zablokované servo na klapce. To samé opakujte při zalepení k druhému potahu.
7. F3K si zaslouží kvalitní serva, radost s lítání absolutně rozdílná, hlavně když máš možnost lítat a porovnávat s někým. Když použiješ kvalitní serva, zalepíš na tvrdo a již nikdy nic neřešíš. Serva přežijou model.
K osazení by se dalo rozepsat ještě detailněji, ale toto vlákno je o tom jak zalepit serva do křídla.
Marcel