Autor |
Zpráva |
Dzon
|
Napsal: stř 22.02.2017 15:39 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2015 Příspěvky: 122 Bydliště: Pardubice
|
Zdravím, pořídil jsem Zorro od RC Factory a při stavbě jsem postupoval podle návodu. Bohužel, ve stavbě jsem začátečník a není tam uvedeno, jak propojit motor s regulátorem, přijímačem a vrtulí, kam zapojit serva a kam baterku. Mám tento equipment http://www.rc-factory.cz/katalog/vybave ... -2042.html k tomu jsem koupil Spektrum DSM X - přijímač 4CH Micro AR400 a baterku Li-Pol 1000/3čl. 35C EX Dualsky, může někdo poradit? Příloha:
DSC_2444.JPG [ 43.55 KiB | Zobrazeno 3882 krát ]
Příloha:
DSC_2445.JPG [ 43.7 KiB | Zobrazeno 3882 krát ]
Předem díky moc.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Sunn
|
Napsal: stř 22.02.2017 15:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Obecné schema zapojení je v tomto vlákně http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=12012Odrušovací kondenzátory se na stříďáky nedávají. U stříďáku jsou mezi motorem a regulátorem 3 dráty (na schémátku je stejnosměrný motor se dvěma). Je jedno jak je zapojíš. Pokud se bude točit motor obráceně než potřebuješ, prohodíš libovolné dva dráty. Musíš přepájet konektor na baterce (ten, do kterého vedou černý a červený kabel) nebo na regulátoru. To proto, abys regulátor a baterku mohl mezi sebou propojit. Pak připájej podle tloušťky drátů (ty tři) od motoru a regulátoru např. MP Jet konektory vhodného rozměru http://www.mpjet.info/news/konektorya dobře je po propojení zaizoluj (např. těsně nataženým kouskem bužírky přes mezeru spoje). Konektory serv a regulátoru zapojíš do přijímače a jsi připraven k párování a programování vysílače. Ohledně možností zapojení serv do přijímače, párování a nastavení vysílače se musíš podívat do manuálu, Spektrum nemám. Upevnění vrtule na gumičkový unašeč viz obrázek http://files.jrc-airport.webnode.cz/200000105-3e1763f10e/1004%20081.jpg
Naposledy upravil Sunn dne stř 22.02.2017 16:11, celkově upraveno 5
|
|
Nahoru |
|
|
Dzon
|
Napsal: stř 22.02.2017 15:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2015 Příspěvky: 122 Bydliště: Pardubice
|
Takže motor a regulátor k sobě můžu propojit ty 3 drátky náhodně? Nenašel jsem mezi nimi jakékoli označení, je tedy jedno jaký drátek na který drátek přijde? Hlavně aby to bylo izolované? Konektor od regulátoru následně zapojím do přijímače, konkrétně do THRO?, kam mám zapojit serva od křidélek(doufám že se tomu tak říká) když na křidélka je na přijímači jenom jeden konektor? Příloha:
DSC_2447.JPG [ 64.01 KiB | Zobrazeno 3845 krát ]
Co se týká baterky viz foto, kam ji připojím? Příjde mi že na to nemám správný konektor, respektive přikládám fotku, do tohohle konektoru by měla předpokládám přijít baterka? Díky. Příloha:
DSC_2446.JPG [ 32.69 KiB | Zobrazeno 3845 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 22.02.2017 15:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
jedna vec - pokud se ti bude tocit motor na druhou stranou tak se to nemeni otocenim baterky ale tak ze prehodis dva draty ze tri mezi motorem a ESC
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Dzon
|
Napsal: stř 22.02.2017 16:05 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2015 Příspěvky: 122 Bydliště: Pardubice
|
Hmm, takže to je odpověď ano? Můžu to připojit náhodně a pak se uvidí? Další věc, jak přidělám vrtuli k motoru? Vůbec nechápu ten systém, v manálu k motoru nic není :/ Příloha:
DSC_2448.JPG [ 44.09 KiB | Zobrazeno 3833 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Michal Matějka
|
Napsal: stř 22.02.2017 16:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.1.2011 Příspěvky: 585 Bydliště: Žebrák
|
tou gumičkou co máš v tom pytlíku
|
|
Nahoru |
|
|
Sunn
|
Napsal: stř 22.02.2017 16:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 26.3.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Praha Obrázky: 2
|
Přečti si můj příspěvek na začátku, trochu jsem ho doplnil aby bylo vše na jednom místě.
|
|
Nahoru |
|
|
Dzon
|
Napsal: stř 22.02.2017 16:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2015 Příspěvky: 122 Bydliště: Pardubice
|
Díky za doplnění, už mi to trochu začíná být jasné, co se týká vrtule, tak k čemu je u ní tento kovový dílek? Je potřeba ho nějak nasazovat? Nebo prostě jen položím vrtuli na motor a připevním gumičkou? Nic jiného netřeba? Příloha:
DSC_2450.JPG [ 36.23 KiB | Zobrazeno 3803 krát ]
Nebude jednodušší než řešit pájení baterky, tuhle vrátit a koupit se správným konektorem? Nějaký název toho správného konektoru? Díky všem za rady
|
|
Nahoru |
|
|
Michal Matějka
|
Napsal: stř 22.02.2017 16:36 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.1.2011 Příspěvky: 585 Bydliště: Žebrák
|
Citace: Díky za doplnění, už mi to trochu začíná být jasné, co se týká vrtule, tak k čemu je u ní tento kovový dílek? co zapojit hlavu než se zeptáš, na to snad přídeš ne
|
|
Nahoru |
|
|
Dzon
|
Napsal: stř 22.02.2017 16:40 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2015 Příspěvky: 122 Bydliště: Pardubice
|
Michal Matějka píše: co zapojit hlavu než se zeptáš, na to snad přídeš ne
Chápu že pro někoho kdo si prošel už nějakou stavbou a něco zalétel, případně má kolem sebe lidi co létají to může být nesmyslná otázka, ale já to zkoušel dávat nahoru dolu a nijak to nepasuje, příjde mi to spíš jen jako redukce na jinou vrtuli. Tohle je pro mě opravdu Španělská vesnice vrtuli od letadla vidím poprvé v životě, stejně tak zbylé díly..
|
|
Nahoru |
|
|
Michal Matějka
|
Napsal: stř 22.02.2017 16:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.1.2011 Příspěvky: 585 Bydliště: Žebrák
|
ano je to redukce na vrtuli, pokud ti ta vrtule co máš na motor pasuje nemusíš ji použít
|
|
Nahoru |
|
|
Dzon
|
Napsal: stř 22.02.2017 23:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2015 Příspěvky: 122 Bydliště: Pardubice
|
Sunn píše: Ještě k té vrtuli a unašeči
Vrtuli musíš dát správně ke směru letu - Zorro má tlačný pohon, tzn. že vrtuli musíš dát její přední stranou k motoru. Většinou jsou na přední straně vrtule "číslíčka a písmenka", která označují její průměr a stoupání (třeba 8/4, 7/5 apod.) Prostě přední strana vrtule musí směřovat vždy ve směru letu.
Vyzkoušej si tu redukci, unašeč má také z obou stran různý nasazovací průměr - uvidíš, co bude do tvé vrtule pasovat nejlépe. Do díry ve vrtuli musí jít unašeč (nebo redukce) co nejtěsněji, nesmí tam "vrklat".
A ty dva šroubky na unašeči dobře utáhni, ať za letu neztratíš vrtuli i s unašečem (vlastní zkušenost s Torem).
Konektory které máš, tipuju podle fotek - modrý na baterce je EC5, červený na regulátoru JST. Supr, díky moc za ochotu, s tou vrtulí jsem taky přemýšlel jakým směrem jí tam usadit, mám už domluvený "rande" s modelářem tady z okolí, tak mi s tím pomůže a dá do začátku nějaký info co a jak funguje. dudaj: to vážně nemáš nic lepšího na práci než procházet všecky moje příspěvky a pak kritizovat moje dotazy? Smutý, vážně sorry jako..
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: stř 22.02.2017 23:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Konečně správně !...pokec s kolegou v okolí A to bych radil všem začínajícím: Než tady popsat 10 stránek a naprdnout x lidí....je nejlepší s někým pokecat naživo...Tady každá Tvoje otázka vybudí několik odpovědí, kterým nebudeš rozumět a opět se budeš znovu a znovu ptát...
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: ned 26.02.2017 18:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 10.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
Tak zalítnuto a pro případné zájemce o tento model - mohu doporučit. Živější než Toro-900, ale stále dobře řiditelný. Záleží na výchylkách, nebylo třeba ani dávat exponenciály. Z dnešního záletu: Trochu víc to šlo doleva - srovnáno trimem. Vejškově trimem jen malinko. Musí se poladit výchylky, na pravé výkruty je to línější než na levé. Záda, výkruty, přemety (i tlačený) v pohodě na půl plynu. Vývrtka až k zemi bez problému. Plachtění nic moc, nemá Dzon zaplou brzdu. Na plný plyn kolmo nahoru. Vítr dnes 2-3ms, tak to umí i stát na místě. Není problém model odhodit a až potom dávat motor. Přistání jak do peřin. Těžiště sedělo podle návodu. Já 20min a pak on taky. Uvidí se, kolik musel dobíjet do těch 3S 1000mAh. Už to Dzon musí jen dostat do očí, ale lítal velice dobře. Je to jeho první éro a řídil sám.
|
|
Nahoru |
|
|
Dzon
|
Napsal: čtv 09.03.2017 17:33 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.12.2015 Příspěvky: 122 Bydliště: Pardubice
|
Díky moc Hokimu za zalítnutí a výpomoc při ladění modelu, stejně tak veka1 mi hodně vysvětlil a poradil, dnes jsem měl konečně možnost si zalétat v bezvětří po tom, co jsem fyzicky zkrátil táhla k servům, jak to zatáčelo víc na jednu než na druhou stranu se tím odstranilo, původně to bylo natrimováno celkem dost.. Co se týká 1000mAh baterky, výdrž v průměru nějakých 18minut úplně v pohodě, dobíjím pak cca 250mAh, brzda už je "napípaná" a plachtí to obstojně, nemám však s čím srovnávat. Dnes cca po 10 minutách letu se mi přestala točit vrtule, a začalo to dělat tohle: https://youtu.be/zb4qk6735GoZkoušel jsem vše vypnout a znovu zapnout, beze změny, ani po výměně baterky, pak jsem vypojil z přijímače THRO a znovu zapojil, následně motor fungoval normálně.. Po 2 minutách letu znovu ten samý problém. Přehození kabelů mezi regulátorem a motorem mi přijde zbytečný, když model nalétal už cca 90 minut bez problémů a z ničeho nic tohle..?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|