Autor |
Zpráva |
honzaop
|
Napsal: pon 20.02.2017 22:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 25.10.2013 Příspěvky: 249 Bydliště: Ostrava Obrázky: 54
|
Zdravím všechny, chtěl bych postavit letadlo, které bude mít motor na konci trupu, něco jako predator https://en.wikipedia.org/wiki/General_Atomics_MQ-1_PredatorNevím, jaké můžu od toho očekávat letové vlastnosti, čili zda mi poradíte, co je achilova pata takového umístění, na co si dát pozor? Přeci jen, těžké součásti budou na koncích trupu daleko od těžiště, baterku chci jako protiváhu umístit do čumáku. Díky za vaše připomínky. Honza
_________________ Turnigy T9x, 6ch Belt CP, quad MW328P, hexacopter AIO V2, RC létající sáňky, Slowflyer, Big twin ero
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
reseth
|
Napsal: pon 20.02.2017 22:56 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 21.10.2015 Příspěvky: 38 Bydliště: Liberec
|
Měl jsem postavený FT Sparrow(polystyreňák), který má stejně jako Predator motor vzadu a ocas do V(jen obráceně) a na pohodový lítání to bylo super. Motor vzadu chce hodně váhy vpředu, ale to víš. Drobná nevýhoda může být to, že motor vzadu je blízko velkým plochám a dělá tak docela rámus.
|
|
Nahoru |
|
|
kornutek
|
Napsal: pon 20.02.2017 23:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 4.1.2017 Příspěvky: 299 Bydliště: Březnice (ZL)
|
randál to dělá parádní pro mne plus. A pak samé mínus neofoukne motor kormidla není rychlost neřídíš,káble po celým letadle,příčná obratnost díky roztahané váze nic moc.
_________________ Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: pon 20.02.2017 23:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 383 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Podle mě je to stejný, jako když se dřív u jetů nahrazovala turbína spalovacím motorem s tlačnou vrtulí. Start i přistání na vyšší rychlosti, jinak jsou kormidla málo účinná, protože je neofukuje prod od vrtule.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.02.2017 5:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
honzaop píše: ... těžké součásti budou na koncích trupu daleko od těžiště, baterku chci jako protiváhu umístit do čumáku... Pokud dodržíš proporce toho dr0nu tak by s vyvážením neměl být problém - čumák je stejně dlouhý jako ocas. Jinak je to řešitelné prodlouženou (a vhodně uloženou) hřídelí, třeba Airacobra to měla, nebo Northropácká samokřídla (XB35, N9M).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 21.02.2017 8:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: úte 21.02.2017 9:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3153 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
A bacha na prsty a ruku!!! (veľmi zlé skúsenosti pri odhode)
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 21.02.2017 9:22 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
jak již bylo řečeno - dlouhé kabely esc - motor .(Esc - baterky by se muselo řešit kondikama) .
Pokud bude větší rozpětí a start ze země není problém . Pokud bude start z ruky, případně menší rozpětí, letadlo se bude přetáčet momentem vrtule ve chvíli, kdy ještě nebude dobře ovladatelné . (Nebude rychlost a křidýlka nebudou ofukována vrtulí) Navíc nebezpečí zranění vrtulí. Díky rozložení váhy ke koncích trupu bude model trochu stabilnější (těžkopádnější) v této ose.
To Guchar - určitě máš pravdu, že k vrtuli se musí vzduch dostat, ale zkus rukou tlak vzduchu před vrtulí a za ní . Je v tom nesrovnatelně větší rozdíl .
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: úte 21.02.2017 10:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Já měl motor vzadu jen na 1,3m samobrku. Odhozů jsem se bál a proto jsem to házel za křídlo takovým jako kruhovým hodem. Start byl vždycky adrenalin a nezřídka končil pádem. Nevýhody motoru vzadu zde již byly řečeny. Výhody vidím asi tyto: - neokoukaný vzhled - při pádu se na 99% motoru nestane vůbec nic - bezva randál
|
|
Nahoru |
|
|
tomas1987
|
Napsal: úte 21.02.2017 11:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.5.2015 Příspěvky: 679 Bydliště: Plzeň
|
kup TORO900 a dej tam nějakej velkej trup
_________________ Taranis 9D, x210 race, TBS disco clone, H 450 FPV, durango desc210R
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: úte 21.02.2017 13:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
pert píše: Když už je tady toto téma, měl bych dotaz ohledně délky a průřezu přívodních kabelů od baterie k regulátoru. Díky P. Já bych použil stejně tlusté kabely, jako budou přívodní fousy na regulátoru. Pokud by se ti to zdálo pocitově málo, pak bych použil stejně tlusté vodiče, jako jsou na akumulátoru. Preferuji silikonovou bužírku. Kamarád měl podobně velké letadlo s podobně velkým motorem na ocase. Jmenovalo se to Polaris. Proud k tomu měl vedený dvoulinkou, kterou se připojují reprobedny. Průřez to mělo necelý 1mm2. Lítalo mu to. Asi pět minut. Pak mu ty dráty prohořely skrz bužírku.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 21.02.2017 13:43 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
pert píše: Když už je tady toto téma, měl bych dotaz ohledně délky a průřezu přívodních kabelů od baterie k regulátoru. Díky P. četl jsi můj předchozí příspěvek ? Nebo opravdu chceš odpálit regulátor stůj co stůj
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.02.2017 14:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
pert píše: ... dotaz ohledně délky a průřezu přívodních kabelů od baterie k regulátoru... No... Létal jsem 2 dvoumotoráky s baterkami 3s (5000mAh) v trupu, ke každému reglu byly do gondol tažené kabely AWG12 v délce cca 0,5m , teklo jimi 40-50A. Nepozoroval jsem nijaké negativní projevy tohoto uspořádání. Problémy by mohly nastat při vyšších napětích, tedy při napájení třeba 5-6s. Někdo jiný může mít praktické zkušenosti jiné...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kamikaze591
|
Napsal: úte 21.02.2017 14:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
Létal jsem 2m rozpětí s motorem vzadu. MTOW cca 3 kg. Motor tlačný, takže neproudí vzduch na kormidla. Pár startů jsem zkusil ze země, nicméně ne moc úspěšně. Tohle jde hodit celkem pohodě z ruky. Samozřejmě druhým člověkem. Ovladatelnost v pohodě. Chování těžce autobusovité. Jednou jsem to zkoušel hodit i s vysílačkou v ruce, hodil jsem to, letělo ale ještě 2 dny mě bolelo rameno...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|