Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 15.02.2017 23:31 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.2005
Příspěvky: 2142
Bydliště: Hodonín
Obrázky: 53
Blog: Zobrazit blog (2)
Ono to bude i o stylu a četnosti litani 45!litru vylitam za měsíc takže proto říkám ze je to o aplikaci

_________________
Radim


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 0:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
dudaj píše:

Tušíš alespoň vzdáleně jaký je rozdíl mezi železem a ocelí ?
mimo jiné řeč byla o ozubených kolech - ne o šroubech a hřídelkách .
Bohužel ostatní pochopili a koukám specielně pro tebe budu muset příspěvky výrazně prodloužit a důkladně specifikovat, abych vyloučil všechny tvé hloupé nápady. :roll:

vím jaký ten rozdíl je a pokud nemáš zvonkovou kotvu v motoru, stejně tam to měkké železo máš na rotorových lamelách....... každopádně ocel je také železo jen zušlechtěné legujícími přísadami ...to pro ostatní a na závěr kroužku ,, formuluj přesně,, :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 1:44 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
No, když už se tady budeme bavit o terminologii, tak to magneticky měkké/tvrdé železo nijak nesouvisí s jeho mechanickou tvrdostí a ani tím zda to je ocel, či ne. :wink:
Shodneme se na tom, že ta původní formulace: "... titanové nebo kovové převody ..." nebyla nejšťastnejší, ale všichni přesto pochopili, co tím chtěl básnik říci a už to necháme tak. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 1:55 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
malé zvíře píše:
Často je vidět i to, že jsou různá kola v převodech z různých materiálů. Člověk si třeba v dobré víře koupí servo s kovovými převody a když jej potom rozebere, tak zjistí že 2/3 koleček jsou z plastu a jenom ta nejvíce namáhaná jsou z kovu. To samé může platit i o "titanových" převodech. ...

Ale to přece nemusí být vůbec na závadu! :o
V každé převodovce, na každém jejím převodovém stupni, postupně roste moment a klesají otáčky. Takže i ta ozubení kol jsou na každém stupni namáhána různě. Navíc plasty mají krom nevýhod i své výhody - především díky jejich pružnosti se dají udělat plastové převody s výrazně menšími vůlemi, nebo dokonce i zcela bez vůli, co ale kovových dost dobře udělat nejde. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 2:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Trochu mimo tému ale myslím že aj to sem patrí - kedysi som ničil príliš veľa bit hrotov do šroubovákov, tak som kúpil titanový za nejakých 20 euro (1 kus..). Vydržal asi 15 sekúnd.
Myslím že to bolo preto že titan bol asi len názov odtieňu povrchovej úpravy.. Alebo to že som to kúpil v baumaxe?
Poctivé obyčajné železo (aspoň sa netvárili že to je niečo iné, možno chrom vanadium?) kúpené v profi obchode za pár drobných, vydržalo neporovnatelne viac..
Inak ak nešlo o zničenie ranou o zem, mne odchádzali krytky serv - uchytenie osiek kolečiek, tak vznikli vôle a nepomohlo samozrejme ani vymeniť ozubené kolečká za nové.
Takže si dovolím to zhrnúť, že ja už tomu čo sa píše v cenníkoch či nejakých marketingových pamfletoch, proste neverím a viac mi záleží na skúsenosti nejakého kolegu odvedľa..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 9:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Samozrejme, že správna, pevná a trvanlivá prevodovka musí mať osi kolies v poriadnych ložiskách a telo z trvanlivého, teplotne stáleho, najlepšie kovového materiálu. Všetko je to ale o cene a predpokladanej životnosti pri predpokladanej záťaži. :wink:

So servami je najväčší problém v tom, že ani tí najrenomovanejší výrobcovia neuvádzajú nejaké relevantné a vzájomne porovnateľné životnostné parametre :? , a preto každá naša konštrukcia/návrh sa opiera skôr o odhad, skúsenosti (vlastné, ale často cudzie), testy v médiách (nie vždy urobené poriadne a objektívne) a vieru že sa nič nestane :D Je až na počudovanie, že s tým dokážeme vôbec lietať a mať pritom kľudný spánok. :mrgreen: A že skutočne tragických nehôd s modelmi je pomerne málo.
Niečo také vo veľkom letectve je absolútne nepredstaviteľné - tam každá súčiastka musí mať kopec funkčných, bezpečnostných a životnostných skúšok, samozrejme aj atestov. A napriek tomu veľké lietadlá tiež občas padajú nielen na ľudské zlyhania, ale aj na tie technické, i keď sa často aj do toho dostáva ľudský faktor (zlyhania servisu, výroby, testovania, obsluhy ...). Ale keby to také prísne nebolo, veľké lietadlá by padali oveľa viac a nikto súdny by si do nich nesadol. :roll:
Je pre nás vcelku šťastie, že v prípade modelov toto nikto zásadne nerieši, lebo by sa mohlo ľahko stať, že všetky RC modely budú vyhlásené za nebezpečné pochybne ovládateľné lietajúce zbrane a bez splnenia prísnych predpisov si ani neškrtneme. Aj keď práve vinou nezodpovedných jedincov (neregistrovaní, neuvedomelí, dronisti) sa aj na našom modelárskom nebi začína riadne zmrákať. :(

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 11:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Symplex píše:
Můžu se zeptat, co máš ve Funtaně za Hitec serva. Vybírám něco pro Extru 2,6 s MVVS 116 a nechci šlápnout vedle. Děkuji.

Určitě se to nebude závodníkům líbit ale S= HS7954SH, V= 2x HS5585MH, K= 4x HS5585MH, P= HS5565MH a nějaký obyčejný HV na sytiči. Tenkrát nebylo moc na výběr, spousta HS79xx trpělo klepatůrou. Já si s tím lítám jen takovýho "katolíka" s pár 3D prvkama a mě stačí a drží.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 12:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ono je taky titan a titan. To co se prodává u nás je výsměch titanu. Hodně o tom vědí horolozci, ti si vozí z Ruska titanový ledový šrouby a další jistící matroš. Vše ostatní na trhu je proti tomu šmejd.
Kdysi jsem od jednoho rusáka dostal titanovej kvádřík 10 x 10 x 300 mm. Chtěl jsem si z něho dát v MVVS vyrobit pár ojnic na MVVS 6,5 GRRT. Skončilo to tím, že mi Míša Obrovský z MVVS sdělil, že to nejde obrábět...
Jinak neskutečnej matroš byl na vrtulích Avia 14 (IL 14) Nebyl to sice titan, ale obrábět to taky téměř nešlo. :wink:
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 12:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
RadimHnilica píše:
Ono to bude i o stylu a četnosti litani 45!litru vylitam za měsíc takže proto říkám ze je to o aplikaci

Však jsem nereagoval na Tebe, je tam minuta rozdíl, to bych nestihl napsat. :) Jak píšeš, je to o četnosti a aplikaci. Ty určitě donekonečna trénuješ s jedním strojem k dokonalosti a motor máš 4-5x větší žrout a uděláš za týden víc letů než já cca 2 x 4.
Střídám 5 různejch poletuch a každá běhá na něco jinýho (Verva100, N95, metyl, baterky) a tak mám představu, co kolik sežralo.
Ale faktem je, že na servo jsem snad ještě nikdy nespadl. Baterky, to se mi povedlo 2 x a na rozklepanej přijímač Hitec Prism7 jsem vyrazil v asfaltu celkem slušnej dolíček, z MVVS 12,5-ky toho moc nezbylo.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 12:48 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ufon13 píše:
vím jaký ten rozdíl je a pokud nemáš zvonkovou kotvu v motoru, stejně tam to měkké železo máš na rotorových lamelách....... každopádně ocel je také železo jen zušlechtěné legujícími přísadami ...to pro ostatní a na závěr kroužku ,, formuluj přesně,, :wink:


Promiň, ale stále nechápu co se mi snažíš říct.
Napsal jsem jasně že uvniř serva jsem neviděl železo . (nepsal jsem nic o tom, že tam žádné není :) )
1. diskuze je o materiálu ozubených koleček
2.Všechny serva co jsem měl rozebrané, ozubená kolečka neměly ani z oceli, ani ze železa -z nějakého duralu a mosazi ano
3. Motorky jsem nerozebíral, takže jsem do nich nekoukal, takže jsem ani nemohl vidět kotvy :D
Takže já přesně formuluji, ale ty nepřesně čteš a domýšlíš si věci, které nikdo nepíše a z důvodů mě nepochopitelných
reaguješ mimo řešený problém :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 14:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Celeron píše:
...
Ale faktem je, že na servo jsem snad ještě nikdy nespadl. ...

Jen jednou, ale nebylo to fatální a pak ještě 3-krát, kde to sice byl adrenalin, protože k hromadě třísek moc nechybělo, ale nakonec se to zvládlo. :mrgreen:

U serva HS322B, které ovládalo obě křidélka (model Pony, několikrát opravovaný a taky hodně ztěžklý, na MVVS 2,5GRR RC) došlo k jakési poruše, takže mu značně zeslábl moment a jedno to hýbalo jindy zas ne. Tedy stalo se to po dobu letu, zrovna když jsem se s modelem trochu víc vzdálil. Nejprve jsem si myslel, že slábnou baterky ve vysílači a že ztrácím dosah. Ale výšky bylo naštěstí dost, podařilo se mi to otočit a vrátit se s polovičním plynem nad dráhu. Při přiblížení na přistání se však najednou nedal vyrovnat náklon, model šel téměř do nožáku a vrazil křídlem do země. Jen díky robustnosti konstrukce cvičného modelu (potah=monofil+modelspan) z toho nebyla hromada třísek a odnesla to jen utržená napevno zalepená VOP s SOP a plastové šrouby držící křídlo.
To servo chodí, ale nemá žádnou sílu. Nahradil jsem ho běžným HS422.
Pak mi zas u jiného modelu (Diablotin-Mini) třikrát za letu odešlo servo plynu - jednou vysadilo ve volnoběhu jednou naopak při plném plynu - no, trochu nervů to bylo, ale v obou případech jsem v pohodě přistál na dráhu. Ani nevím co je horší. Tam byla chyba v tom, že ten, ad koho jsem model koupil dal na plyn mini-servo a neodpružené drátěné táhlo. Na prvním s plastovými převody odešly zoubky, na dalších (už s kovovými kolečky) pak SZ (každé tak 50 letů a šlus). A čtvrté jsem už nekupoval - podařilo se mi zkombinovat se SZ od prvního. Jakmile jsem ale do táhla namontoval pružný člen, tak už se to nejmíň 150 letů neopakovalo.

Pak ještě byli situace s EPP elektro větroněm Fox1800. To ale už vůbec nepočítám, protože od setových serv se nic jiného ani nedalo čekat. Jednou odešlo křidélkové servo. ale s druhým funkčním jsem v pohodě dolétal a až na zemi zjistil, že jedno nejde. Naštěstí se zaseklo v nulové výchylce, tak byl model jen lenivější na křidélka - nic víc. Horší to bylo když mi po svislé osmě zůstalo viset servo výškovky mírně natažené nad neutrálem. S motorem to letělo, akorát dost stoupalo, ale nepřevracelo na záda, ale bez motoru klouzavý let ani náhodou - prostě houpání a pády. Ale přistál jsem i s tím. Prostě jsem začal synchronizovat houpání s přidáváním a ubíráním plynu a postupně snižovat výšku letu, až jsem to nakonec sesynchronizoval tak, že v v dolní části se větroň naplocho bez plynu dotkl trávy, a tak jsem s tím sedl absolutně bez poškození. :)

Ale je mi jasné, že vy se tady bavíte o trochu větších modelech a silnějších servech. :wink:
A o hotových ARF modelech se setovou výbavou - to je prostě neskutečná nezodpovědnost výrobců a prodejců, že °něco takového vůbec prodávají.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 17:24 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2008
Příspěvky: 291
Celeron píše:
Určitě se to nebude závodníkům líbit ale S= HS7954SH, V= 2x HS5585MH, K= 4x HS5585MH, P= HS5565MH a nějaký obyčejný HV na sytiči. Tenkrát nebylo moc na výběr, spousta HS79xx trpělo klepatůrou. Já si s tím lítám jen takovýho "katolíka" s pár 3D prvkama a mě stačí a drží.
Jirka


Děkuji za informaci o osazení. Já jsem si vytipoval HS7954SH, jako máš na směrovce (kovové převody). Existuje Hitec s obdobnými parametry, ale musel bych si při potřebném počtu docela připlatit - HS-7950TH - je to titan. převody a také HV.
Další variantou je HS-7955 TG, které není HV, ale na internetu jsem vyčetl, že se běžně lítají na 2 LiPo. Děkuji za názor.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 18:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Symplex píše:

Děkuji za informaci o osazení. Já jsem si vytipoval HS7954SH, jako máš na směrovce (kovové převody). Existuje Hitec s obdobnými parametry, ale musel bych si při potřebném počtu docela připlatit - HS-7950TH - je to titan. převody a také HV.
Další variantou je HS-7955 TG, které není HV, ale na internetu jsem vyčetl, že se běžně lítají na 2 LiPo. Děkuji za názor.


Jo, zapoměl jsem Ti napsat, nelítám na 2S Lipo ale dva přes šotky diody "smíchaný" bloky 2S A123 Life, takže i když jsou serva HV, tak mám nižší napětí baterky a ještě o cca 0,3V míň o úbytek na diodách. Po odlítání 4 letů cca 12 minut do každý A123 dobíjím kolem 400mAh, takže rezerva minimálně čtyřnásobná. V zápalku mám 4S Enellopy a ty takovou rezervu nemají. :)
U těch 79xx se koukni na net, kterej typ trpěl na tu klepatůru v klidovým stavu, možná že jsou ještě někde skladem.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.02.2017 13:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 21.5.2008
Příspěvky: 291
Celeron píše:

Jo, zapoměl jsem Ti napsat, nelítám na 2S Lipo ale dva přes šotky diody "smíchaný" bloky 2S A123 Life, takže i když jsou serva HV, tak mám nižší napětí baterky a ještě o cca 0,3V míň o úbytek na diodách. Po odlítání 4 letů cca 12 minut do každý A123 dobíjím kolem 400mAh, takže rezerva minimálně čtyřnásobná. V zápalku mám 4S Enellopy a ty takovou rezervu nemají. :)
U těch 79xx se koukni na net, kterej typ trpěl na tu klepatůru v klidovým stavu, možná že jsou ještě někde skladem.
Jirka



Děkuji za nasměrování, podívám se. Zaujalo mě srážení napětí přes šotky. Nejsem elektrikář, ale mám nějaké povědomí o elektrice. Můžeš-li prosím poslat buď sem nebo na SZ náčrtek schéma zapojení a případně jaké jsou pro použití vhodné diody. Děkuji předem.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.02.2017 13:26 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Symplex píše:
... srážení napětí přes šotky. ...

třeba takto - download/file.php?id=35156&mode=view
novější desku mám i s dvojitým elektronickým vypínačem.
Schottky = libovolné na proud alespoň 5A (neteče tolik do serv ale nabíjí se přes ně ten vyhlazovací kondík. Ten tam je důležitý - zachycuje napěťové zákmity od serv, které by jinak pobraly přijímačovky kdyby nebyly oddělené diodou).

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz