Autor |
Zpráva |
Amper
|
Napsal: stř 08.02.2017 8:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Ja mam velmi dobrou zkusenost s latexovou rourou co prodava HKcko. Pouzivam ji zdvojenou pro strelbu EDFka a vytazeni 3.5kg Minimoi na elektriku do par metru pracovni vejsky. 1.5kg letadlo s delsim vlascem to musi v pohode dat a to pouzivam 6mm verzi. Maj jeste 8mm. Cena je klasicka HK takze dobra. Odolnost zatim vypada rozumne
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Jara11
|
Napsal: stř 08.02.2017 10:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.2.2010 Příspěvky: 652 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Hlavně síla která bude potřeba není na průměru např. 10mm jako má vrták, ale na cívce o nějakém podstatně větším průměru a to je podstatný rozdíl. Jinak bude chybět rychlost. Když tam bude zpřevodováno - je síla, ale malé otáčky, naopak vyšší rychlost = menší převod a tím i menší síla.
_________________ ASW22E Baudys,Moswey3,PIKE Sup.,Vision50Ely-q,Seawind carbon,XB-8 ,MPX Roy Pro 16,
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 08.02.2017 12:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
dudaj píše: pokud 600 W motor s vrtulí utáhne 3 kg větroně, a 1,5 kg 3d akrobata, tak odhaduji, že 750 W vrtačka by do vzduchu 2,5 kg větroně dostat měla v pohodě . otázka je , jestli není lepší na letišti mít 1KW zpřevodovaný stříďák s lipolkou . Nepočítal jsem potřebnou rychlost, ale co takhle nějakej helipřevod . To jsou ale jiné letové režimy. Startování vlekem bych přirovnal spíš kolmému stoupavému letu. No a ohledně stříďáku (tedy spíš tomu říkáme ss. motor s elektronickou komutací) - opravdu nevím, při překročení mezního momentu stačí totiž malý výpadek ze synchronizmu a už ztratí moment a ochrana ho vypne. Naproti tomu klasický ss. sériový komutátorový motor na to zareaguje sám zvýšením momentu a výkonu. Na vlekání je potřeba něco takového jako je trakční motor - tedy se sériovým buzením s měkkou momentovou charakteristikou = při nulových/malých otáčkách maximální moment a při vysokých moment prudce klesá. No a na to jsou opravdu nejlepší stejnosměrné komutátorové motory, jako jsou startéry do aut. No a ten výkon řádově kW není samozřejmě odebírán celou dobu, ale jen zpočátku, ale musí být jako rezerva, aby se udržel dostatečný moment i po zvýšení otáček, nebo naopak při nějakém náhlém poryvu a zbrzdění.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
robinj
|
Napsal: stř 08.02.2017 16:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.9.2011 Příspěvky: 726 Bydliště: Karlovarsko Obrázky: 0
|
pokud bys měl zájem mám kompletní naviják motor ze startéru Š120 + elektronika + pedál+ silon 0.75mm asi 250 metrů možná víc,2,5kg utáhne ale víc ne.Mám i kladku ale nic moc.na ceně se domluvíme piš do zpráv
_________________ Robbe FutabaFX 20 ,Funtic Pelikán,SM Binary,Skywalker 1720 RCF su29 superlite series. MPX funcub NG
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 08.02.2017 20:24 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
VTjr píše: To jsou ale jiné letové režimy. Proto jsem taky minimální výkon navýšil . Navíc na vrtuli budou větší ztráty než na "provazu" Jo a stříďák který má jmenovitý příkon třeba 700 W snadno navýšíš krátkodobě třeba na 1 KW příkonu bez ztráty synchronizace. Jinak používám název stříďák jako zažitý název kterému každý rozumí, tak se tady nepředváděj . Heli motory navíc mají vlastní chlazení, takže o problém míň. Vždy je to o tom, jak se to udělá . Použít se dá řada kombinací pohonů, propružení, úhel stoupání a td.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 08.02.2017 20:50 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 08.02.2017 20:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Ty bicykly jsou supéér . A ten "dědek" asi taky ty 3 kW nedá .
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 08.02.2017 21:12 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
JosefSvejk píše: Ty bicykly jsou supéér . A ten "dědek" asi taky ty 3 kW nedá . No nevím, ale když mě vyšetřovali kdysi srdce, tak mleli něco o tom, že jsem na kole toleroval 400 W . Teď to asi bude o chlup lepší , ale asi bych radši dal ten elektromotor
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 08.02.2017 21:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
No, osobne nemam ze svejch aku vrtacek pocit ze by me zvladli utahnout na kole do kopce.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 08.02.2017 21:43 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Amper píše: No, osobne nemam ze svejch aku vrtacek pocit ze by me zvladli utahnout na kole do kopce. Naprosto v pohodě. Jen je potřeba používat normální baterky. Každá normální (čti taková, s kterou se dá vrtat) Tě do kopce vytáhne lépe, než Tvoje nohy. Ale zapomeň na parodie vrtaček s Li-xxx akumulátory
|
|
Nahoru |
|
|
Milanhb3
|
Napsal: stř 08.02.2017 22:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.7.2012 Příspěvky: 73
|
Takhle nějak s tou vrtačkou jsem si to představoval, že by se 12voitová připojila kabelem na autobaterii. Přece jen to existuje. Díky za návod. Milan
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 09.02.2017 16:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
dudaj píše: Proto jsem taky minimální výkon navýšil . Navíc na vrtuli budou větší ztráty než na "provazu" Jo a stříďák který má jmenovitý příkon třeba 700 W snadno navýšíš krátkodobě třeba na 1 KW příkonu bez ztráty synchronizace.
Jde však o to, jestli to stačí , jestli vlivem nějakého poryvu větru nenastane nenadále situace, kdy bude potřeba, třeba jen krátkodobě, zvýšit výkon na 2-3-násobek? SS Motor s elektronickou komutací to nemusí rozdýchat, vypadne ze synchronismu a vypne se. Tam taky dost záleží na konstrukci regulátoru a asi lepší budou v tomto ohledu takové, co mají přivedeny i signály snímačů z motoru. Prostě ten motor se zachvá tak, jak mu to dovolí regulátor, naproti tomu u klasického komutátorového SS motoru, ať už sériového nebo s permanentním buzením, dojde při přibrzdění automaticky k nárůstu momentu a i kdyby ho ten velký moment na chvíli zastavil, tak po jeho poklesu se znovu roztočí správným směrem. Jiná věc je jestli přitom neshoří vinutí, kartáče nebo komutátor. No a právě na tyto situace musí být dostatečně dimenzován (tedy spíš předimenzován). dudaj píše: Jinak používám název stříďák jako zažitý název kterému každý rozumí, tak se tady nepředváděj .
Já nemám potřebu se předvádět. Taky nezpochybňuji, že i taková řešení mohou fungovat, jen se snažím upozornit na možná úskalí. Napsal jsem SS motor s elektronickou komutací právě proto, aby si každý uvědomil jak se to ve skutečnosti chová, že na to má velký vliv způsob regulace a ochrany (co nemusí být zcela předvídatelné), abych to jasně odlišil od SS motorů s klasickým kartáčovým komutátorem, které se chovají naprosto předvídatelně. dudaj píše: Heli motory navíc mají vlastní chlazení, takže o problém míň. Vždy je to o tom, jak se to udělá . Použít se dá řada kombinací pohonů, propružení, úhel stoupání a td.
Jistě. Je však otázkou zda u heli dochází k takovým zátěžovým režimům a jejich změnám. Netvrdím ani ano ani ne, jen o tom uvažuji.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|