Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 8:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Ja mam velmi dobrou zkusenost s latexovou rourou co prodava HKcko. Pouzivam ji zdvojenou pro strelbu EDFka a vytazeni 3.5kg Minimoi na elektriku do par metru pracovni vejsky. 1.5kg letadlo s delsim vlascem to musi v pohode dat a to pouzivam 6mm verzi. Maj jeste 8mm. Cena je klasicka HK takze dobra. Odolnost zatim vypada rozumne

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 10:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.2.2010
Příspěvky: 652
Bydliště: Jindřichův Hradec
Hlavně síla která bude potřeba není na průměru např. 10mm jako má vrták, ale na cívce o nějakém podstatně větším průměru a to je podstatný rozdíl. Jinak bude chybět rychlost. Když tam bude zpřevodováno - je síla, ale malé otáčky, naopak vyšší rychlost = menší převod a tím i menší síla.

_________________
ASW22E Baudys,Moswey3,PIKE Sup.,Vision50Ely-q,Seawind carbon,XB-8 ,MPX Roy Pro 16,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 12:30 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
dudaj píše:
pokud 600 W motor s vrtulí utáhne 3 kg větroně, a 1,5 kg 3d akrobata, tak odhaduji, že 750 W vrtačka by do vzduchu 2,5 kg
větroně dostat měla v pohodě .
otázka je , jestli není lepší na letišti mít 1KW zpřevodovaný stříďák s lipolkou .
Nepočítal jsem potřebnou rychlost, ale co takhle nějakej helipřevod :D .


To jsou ale jiné letové režimy. :o
Startování vlekem bych přirovnal spíš kolmému stoupavému letu.
No a ohledně stříďáku (tedy spíš tomu říkáme ss. motor s elektronickou komutací) - opravdu nevím, při překročení mezního momentu stačí totiž malý výpadek ze synchronizmu a už ztratí moment a ochrana ho vypne. :( Naproti tomu klasický ss. sériový komutátorový motor na to zareaguje sám zvýšením momentu a výkonu. Na vlekání je potřeba něco takového jako je trakční motor - tedy se sériovým buzením s měkkou momentovou charakteristikou = při nulových/malých otáčkách maximální moment a při vysokých moment prudce klesá. No a na to jsou opravdu nejlepší stejnosměrné komutátorové motory, jako jsou startéry do aut.

No a ten výkon řádově kW není samozřejmě odebírán celou dobu, ale jen zpočátku, ale musí být jako rezerva, aby se udržel dostatečný moment i po zvýšení otáček, nebo naopak při nějakém náhlém poryvu a zbrzdění. :wink:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 16:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.9.2011
Příspěvky: 726
Bydliště: Karlovarsko
Obrázky: 0
pokud bys měl zájem mám kompletní naviják motor ze startéru Š120 + elektronika + pedál+ silon 0.75mm asi 250 metrů možná víc,2,5kg utáhne ale víc ne.Mám i kladku ale nic moc.na ceně se domluvíme piš do zpráv

_________________
Robbe FutabaFX 20
,Funtic Pelikán,SM Binary,Skywalker 1720 RCF su29 superlite series. MPX funcub NG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 20:24 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
VTjr píše:

To jsou ale jiné letové režimy. :o



Proto jsem taky minimální výkon navýšil . Navíc na vrtuli budou větší ztráty než na "provazu"
Jo a stříďák který má jmenovitý příkon třeba 700 W snadno navýšíš krátkodobě třeba na 1 KW příkonu bez ztráty
synchronizace. Jinak používám název stříďák jako zažitý název kterému každý rozumí, tak se tady nepředváděj .

Heli motory navíc mají vlastní chlazení, takže o problém míň.
Vždy je to o tom, jak se to udělá . Použít se dá řada kombinací pohonů, propružení, úhel stoupání a td.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 20:39 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 353
Bydliště: Kroměříž
Mám jetý F3B naviják, ale dříve jsem zkoušel i následující tři systémy:

1. Kladka — One Winch — spíše pro mladší nebo těžší a je to o hubu (couvá se)



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 20:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 353
Bydliště: Kroměříž
2. Šlapací naviják
Lze jednoduše upravit normální jízdní kolo (třetí video) jen výměnou zadního kola za cívku. Po létání nasadíte kolo zpět a jedete domů. Běžné řešení německé a britské klubové retro scény.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 20:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 353
Bydliště: Kroměříž
3. Aku šroubovák — měl jsem a tahal jsem s tím RCVS
Jen člověk musí zapomenout na nějaké vystřelování a divočejší starty v silném větru. To už to potom ten šroubovák neutáhne. Se sílou normálního navijáku samozřejmě nelze srovnávat.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 20:50 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

lehčí model , ale asi lze .


edit - byl jsem pomalejší


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 20:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Ty bicykly jsou supéér :o . A ten "dědek" asi taky ty 3 kW nedá :) .

_________________
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 21:12 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
JosefSvejk píše:
Ty bicykly jsou supéér :o . A ten "dědek" asi taky ty 3 kW nedá :) .



No nevím, ale když mě vyšetřovali kdysi srdce, tak mleli něco o tom, že jsem na kole toleroval 400 W .
Teď to asi bude o chlup lepší , ale asi bych radši dal ten elektromotor :D :D :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 21:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
No, osobne nemam ze svejch aku vrtacek pocit ze by me zvladli utahnout na kole do kopce.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 21:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Amper píše:
No, osobne nemam ze svejch aku vrtacek pocit ze by me zvladli utahnout na kole do kopce.

Naprosto v pohodě. Jen je potřeba používat normální baterky.
Každá normální (čti taková, s kterou se dá vrtat) Tě do kopce vytáhne lépe, než Tvoje nohy.
Ale zapomeň na parodie vrtaček s Li-xxx akumulátory :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 22:18 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.7.2012
Příspěvky: 73
Takhle nějak s tou vrtačkou jsem si to představoval,
že by se 12voitová připojila kabelem na autobaterii.
Přece jen to existuje.
Díky za návod.
Milan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Naviják pro start RC větroňů
PříspěvekNapsal: čtv 09.02.2017 16:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
dudaj píše:
Proto jsem taky minimální výkon navýšil . Navíc na vrtuli budou větší ztráty než na "provazu"
Jo a stříďák který má jmenovitý příkon třeba 700 W snadno navýšíš krátkodobě třeba na 1 KW příkonu bez ztráty synchronizace.

Jde však o to, jestli to stačí :roll: , jestli vlivem nějakého poryvu větru nenastane nenadále situace, kdy bude potřeba, třeba jen krátkodobě, zvýšit výkon na 2-3-násobek? :o SS Motor s elektronickou komutací to nemusí rozdýchat, vypadne ze synchronismu a vypne se. Tam taky dost záleží na konstrukci regulátoru a asi lepší budou v tomto ohledu takové, co mají přivedeny i signály snímačů z motoru. Prostě ten motor se zachvá tak, jak mu to dovolí regulátor, naproti tomu u klasického komutátorového SS motoru, ať už sériového nebo s permanentním buzením, dojde při přibrzdění automaticky k nárůstu momentu a i kdyby ho ten velký moment na chvíli zastavil, tak po jeho poklesu se znovu roztočí správným směrem. Jiná věc je jestli přitom neshoří vinutí, kartáče nebo komutátor. No a právě na tyto situace musí být dostatečně dimenzován (tedy spíš předimenzován). :wink:
dudaj píše:
Jinak používám název stříďák jako zažitý název kterému každý rozumí, tak se tady nepředváděj .

Já nemám potřebu se předvádět. :mrgreen: Taky nezpochybňuji, že i taková řešení mohou fungovat, jen se snažím upozornit na možná úskalí. :roll:
Napsal jsem SS motor s elektronickou komutací právě proto, aby si každý uvědomil jak se to ve skutečnosti chová, že na to má velký vliv způsob regulace a ochrany (co nemusí být zcela předvídatelné), abych to jasně odlišil od SS motorů s klasickým kartáčovým komutátorem, které se chovají naprosto předvídatelně. :)
dudaj píše:
Heli motory navíc mají vlastní chlazení, takže o problém míň.
Vždy je to o tom, jak se to udělá . Použít se dá řada kombinací pohonů, propružení, úhel stoupání a td.

Jistě. Je však otázkou zda u heli dochází k takovým zátěžovým režimům a jejich změnám. Netvrdím ani ano ani ne, jen o tom uvažuji. :roll:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz