Autor |
Zpráva |
helipali
|
Napsal: úte 07.02.2017 14:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.11.2014 Příspěvky: 576
|
Mas nahradny motor! Fajn! Ani ten Scorpion nie je taky zly, predsa! E-flite je tiez dobra volba za ovela priaznejsiu cenu. Neviem ako funguje telemetria. Mozno tam bude nejaka nezhoda! Medzi signalmy prijimacom a vysielackou. Na co telemetria na 550 vrtulnik? To nie je vetron. Ked mas telemetriu, prijimac funguje aj, ako vysielacka a opacne. Na co to skomplikovat? Kedy ukoncim zalet, ochmatam s prstami regulator, motor, serva a domcek chvostovych lozisk, nakolko su zohriate, to je najlepsia telemetria a myslim si, ze to aj staci.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Naposledy upravil helipali dne úte 07.02.2017 14:40, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
xGrany
|
Napsal: úte 07.02.2017 14:30 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 9.9.2012 Příspěvky: 160 Bydliště: Nové Město na Mor.
|
Telemetrie mi meri hlavne odebranou kapacitu z baterie, jednotlive clanky, dokaze vcas varovat, kdyz nejaky clanek klesne na nastavenou hranici. Dale meri signal mezi vysilacem a prijimacem, zase umi varovat pri poklesu signalu. Meri napajeni z becu, aktualne odebirany proud z baterie. To vse vidis na vysilaci nebo kazdou hodnotu dokaze v nastavenem intervalu zapisovat na SD kartu a pak si na PC muzes prohlidnout prehledny graf. A to pisu, jen co me v rychlosti napadlo. Telemetrie neni jen pro vetrone.
|
|
Nahoru |
|
|
helipali
|
Napsal: úte 07.02.2017 14:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.11.2014 Příspěvky: 576
|
To je pekne, moze to byt uzitocne, ked by baterka chcela odchadzat, to si uznavam.
"Meri napajeni z becu, aktualne odebirany proud z baterie." Tam moze byt nieco. Tie mozu generovat rusive signaly.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 07.02.2017 14:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Jen pro srandu králíků .... zkus od nějakého kolegy si na den vypůjčit jeho soupravu tx/rx ........ a zkus to překopat.
|
|
Nahoru |
|
|
xGrany
|
Napsal: úte 07.02.2017 14:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 9.9.2012 Příspěvky: 160 Bydliště: Nové Město na Mor.
|
To neni problem, mam doma starou Spektrum DX6i s DSM2 i prijimace.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: úte 07.02.2017 16:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Tipuji tu statiku - pokud jsi odsunul motor a netočil vrtulkou, tak se výpadek nekonal (možná proto, že se řemen náhonu netočil, a nevytvářel tak statickou elektřinu). Zkus tu antistatickou sadu, a uvidíš. Hodně štěstí!
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
helipali
|
Napsal: úte 07.02.2017 21:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.11.2014 Příspěvky: 576
|
BoŠ píše: Tipuji tu statiku - pokud jsi odsunul motor a netočil vrtulkou, tak se výpadek nekonal (možná proto, že se řemen náhonu netočil, a nevytvářel tak statickou elektřinu). Zkus tu antistatickou sadu, a uvidíš. Hodně štěstí! Moze byt aj statika. A moze byt aj to, ze ten problem pride pri urciteho zatazenia motora. A telemetria zmerava a vysiela rozne veliciny, rozne signali, pri ktorych moze dojst k ruseniu, FBL jednotka moze dostat falosny signal nejakeho poruchoveho stavu, alebo len nejaky naruseny signal a tym padom vypne a restartuje sa. Staticka elektrina a vyboj statickej elektriny sposobuje elektromagnetizmus, co narusi vlastne signal, alebo elektroniku. Ked sa nastane vyboj nahromadenej statickej elektriny, musi sa niekde preskocit iskra! A tu iskru vo tme by sme aj videli. Ako si kedy stiahneme zo seba cinsky sveter pri zhasnuteho osvetlenia.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: stř 08.02.2017 8:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Jseš slavnej ...... už jsme se o tobě bavili u nás s kolegama co chodíme lítat. Protože i mi podobné záhady prostě milujeme Ale k věci. Jeden kolega měl poměrně dobrý postřeh ohledně oné ukostřovací sady, kterou hodláš použít. Standartní montáž vypadá tak, že obvod zavedeš pod hlavu šroubu co jde do motoru. To má za následek ten, že jakmile se něco začne akumulovat, rovnou se to vybíjí na místě kde to vůbec neuškodí. Lepší varianta se zdá být, jak on správně poznamenl, jít s drátem dál, až na - drát do regulátoru. Prostě stáhnout svod statiky na accu. Tím si vyrobíš zaprvé filtr a za druhé se poměrně dokonale zbavíš jakéhokoliv povrchového napětí vyrobeného řemenem a listy hl. rotoru jelikož cokoliv bude na drátě okamžitě bude odtahovat accu. Nebude se nic nikde kumulovat a čekat na problesknutí.
|
|
Nahoru |
|
|
xGrany
|
Napsal: stř 08.02.2017 8:40 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 9.9.2012 Příspěvky: 160 Bydliště: Nové Město na Mor.
|
No tak to jsem rad, ze jsem slavnej... Ja jsem taky hracicka, ale uz bych zase rad v klidu lital a padal nen na ruce. Tento tyden neni na laborovani moc cas, tak uvidim kdy se na to dostanu. Vcera sem zrovna taky koukal na moznosti upevneni te ukostrovaci sady a videl sem fotky, kde to napojovali primo na - drat regulatoru, tak to asi taky zkusim.
|
|
Nahoru |
|
|
helipali
|
Napsal: ned 12.02.2017 9:48 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.11.2014 Příspěvky: 576
|
xGrany píše: No tak to jsem rad, ze jsem slavnej... Ja jsem taky hracicka ... Nie si hracicka, alebo si hracicka, ako sme vsetcia.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
|
|
Nahoru |
|
|
helipali
|
Napsal: ned 02.04.2017 21:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.11.2014 Příspěvky: 576
|
Na co si prisiel, ako si vyriesil ten problem, o com sme tolko debatovali, xGrany?
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
|
|
Nahoru |
|
|
xGrany
|
Napsal: pon 03.04.2017 9:29 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 9.9.2012 Příspěvky: 160 Bydliště: Nové Město na Mor.
|
No už jsem se chtěl ozvat, ale stále jsem si říkal, že nemám dostatečně otestováno. Nějak teď na jaře není čas na laborování ani na lítání. Takže sem z lenosti zatím neukostřil, ale pouze stříkal antistatickým sprejem. Odlítal jsem cca 20baterek a vše se zdálo v pořádku, když najednou po výměně baterie regulátor jen bzučel, ale neroztočil motor. Prostě jako bych od motoru odpojil jeden drát ze třech. Vyzkoušel sem jiný regulátor a vše fungovalo, tak sem to uzavřel jako vadný regulátor. Říkal jsem si, že možná všechny ty problémy způsoboval odcházející regulátor. Vykašlal jsem se na ukostření a namontoval jsem tedy nový regulátor, doma zkalibroval a na stole vyzkoušel. Včera jsem to šel vyzkoušet, no a při roztáčení rotoru, když naběhly provozní otáčky najednou helina bez mého zásahu nekontrolovaně vystřelila naplno na pravou stranu a v podstatě se převrátila. Takže sem zase nesl v igelitce. Můžu si teď jen nadávat, že jsem neukostřil drátem, ale otázka je jestli to způsobuje opravdu statika. Každopádně už je vyměněn přijímač, bezpádlová jednotka, motor i regulátor. Takže mám zase chvíli co dávat dohromady. Všechny hřídele jsou ohnuté cyklika je na dva kusy, listy zlomené, ocasní trubka včetně táhla a vzpěr zlomená a pravděpodobně i nějaké to ložisko a nějaká drobotina. Toť vše k mému příběhu. Budu si asi chvíli nadávat, ale chybama se člověk učí a příště se budu snažit nebýt líný a problémům předcházet.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pon 03.04.2017 17:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
OPR píše: Jseš slavnej ...... už jsme se o tobě bavili u nás s kolegama co chodíme lítat. Protože i mi podobné záhady prostě milujeme Ale k věci. Jeden kolega měl poměrně dobrý postřeh ohledně oné ukostřovací sady, kterou hodláš použít. Standartní montáž vypadá tak, že obvod zavedeš pod hlavu šroubu co jde do motoru. To má za následek ten, že jakmile se něco začne akumulovat, rovnou se to vybíjí na místě kde to vůbec neuškodí. Lepší varianta se zdá být, jak on správně poznamenl, jít s drátem dál, až na - drát do regulátoru. Prostě stáhnout svod statiky na accu. Tím si vyrobíš zaprvé filtr a za druhé se poměrně dokonale zbavíš jakéhokoliv povrchového napětí vyrobeného řemenem a listy hl. rotoru jelikož cokoliv bude na drátě okamžitě bude odtahovat accu. Nebude se nic nikde kumulovat a čekat na problesknutí. Jako zdroj statiky je přemístění náboje z náhonu vrtulky řemenem na přítlačnou kladku na ocase, resp. na ocasní kladku. Náhon vrtulky je spojen s platem motoru, ale mezi ocasní trubkou a platem motoru je plast. Vodivým propojením kladky náhonu, resp. plata motoru s přítlačnou, resp. ocasní kladkou dojde k vyrovnání potenciálu (náboje) na obou koncích řemenu. Kostření připoj pod šroubek držící motorové plato, akumulátor do toho vůbec netahej, z hlediska statiky bude potenciál akumulátoru stejný jako potenciál motorového plata.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
helipali
|
Napsal: úte 04.04.2017 0:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 12.11.2014 Příspěvky: 576
|
xGrany píše: No už jsem se chtěl ozvat, ale stále jsem si říkal, že nemám dostatečně otestováno. Nějak teď na jaře není čas na laborování ani na lítání. Takže sem z lenosti zatím neukostřil, ale pouze stříkal antistatickým sprejem. Odlítal jsem cca 20baterek a vše se zdálo v pořádku, když najednou po výměně baterie regulátor jen bzučel, ale neroztočil motor. Prostě jako bych od motoru odpojil jeden drát ze třech. Vyzkoušel sem jiný regulátor a vše fungovalo, tak sem to uzavřel jako vadný regulátor. Říkal jsem si, že možná všechny ty problémy způsoboval odcházející regulátor. Vykašlal jsem se na ukostření a namontoval jsem tedy nový regulátor, doma zkalibroval a na stole vyzkoušel. Včera jsem to šel vyzkoušet, no a při roztáčení rotoru, když naběhly provozní otáčky najednou helina bez mého zásahu nekontrolovaně vystřelila naplno na pravou stranu a v podstatě se převrátila. Takže sem zase nesl v igelitce. Můžu si teď jen nadávat, že jsem neukostřil drátem, ale otázka je jestli to způsobuje opravdu statika. Každopádně už je vyměněn přijímač, bezpádlová jednotka, motor i regulátor. Takže mám zase chvíli co dávat dohromady. Všechny hřídele jsou ohnuté cyklika je na dva kusy, listy zlomené, ocasní trubka včetně táhla a vzpěr zlomená a pravděpodobně i nějaké to ložisko a nějaká drobotina. Toť vše k mému příběhu. Budu si asi chvíli nadávat, ale chybama se člověk učí a příště se budu snažit nebýt líný a problémům předcházet. To teda nedavas dohromady zajtra! Vsak namontuj tu antistaticku sadu, ako ti to poradili, no stale si myslim, ze prijimac je "na vine", alebo vysielacka, alebo oba. Ked si tam dal druhy prijimac toho isteho typu, to bola slepa ulica.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|