Celeron
|
Napsal: ned 29.01.2017 1:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Lark píše: Pokud to děláš jako jednu křivku tak ano, ale pokud uděláš jednu, a pak na ní navazuješ další, tak je tam určitě volba. Alespoň si to myslím, ale SW neznám. Nenašel jsem. Jirka Edit: Ale jo, našel. Ale není to přímo v kreslení splajnů ale až v jejich editací, pak se ty tangenty objeví a je možno s nima různě kroutit.
Naposledy upravil Celeron dne ned 29.01.2017 10:24, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Petr S...
|
Napsal: ned 29.01.2017 10:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Ahoj, chtěl jsem využít Vašeho tématu o kreslení a poprosit Vás o radu, i když to nemá s kreslením haupny moc společného, za což se omlouvám. Existuje nějaký program, kde bych zadal či nakreslil počáteční profil ( žebra, přepážky trupu ..) a konečný profil a zadal délku (křídla, trupu...). Aby mi to automaticky vykreslilo řezy trupem (jednotlivé přepážky), nebo vykreslilo jednotlivá žebra dle nastavení počtu řezů ( například, když u kořene křídla mám jiný profil, šířku žebra než na koncovém...). A kdyby takový program existoval, zda by byl volně stažitelný? Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 29.01.2017 10:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Petr S... píše: Ahoj, chtěl jsem využít Vašeho tématu o kreslení a poprosit Vás o radu, i když to nemá s kreslením haupny moc společného, za což se omlouvám. Existuje nějaký program, kde bych zadal či nakreslil počáteční profil ( žebra, přepážky trupu ..) a konečný profil a zadal délku (křídla, trupu...). Aby mi to automaticky vykreslilo řezy trupem (jednotlivé přepážky), nebo vykreslilo jednotlivá žebra dle nastavení počtu řezů ( například, když u kořene křídla mám jiný profil, šířku žebra než na koncovém...). A kdyby takový program existoval, zda by byl volně stažitelný? Děkuji Proč by to nemělo nic společnýho? Hapna je vlastně jedna z počátečních přepážek. Zrovna teď řeším to, na co se ptáš. Prostě mám namalovaný těleso křídla a trupu. Udělal jsem z něj skořepinu tlustou jako potah. Přidal jsem tolik rovnoběžných rovin co bude žeber a nebo do míst přepážek a zatím jsem skončil. Večer jsem 5 hodin na netu hledal v návodech, na Trubce i v učebnici, jak vygenerovat přepážky a žebra ale nikde nic nenašel. Určitě to jde, před časem mi to jeden profík ukazoval. Asi to bude chtít ještě hóódně duševního sádla spálit. Bohužel, lidi co modelují jedou v jinejch modelářích kde jsou postupy odlišný, takže není kam na rozumy. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Funfly
|
Napsal: ned 29.01.2017 10:39 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 1.7.2012 Příspěvky: 120 Bydliště: Kousek za Turnovem
|
Petr S... píše: Ahoj, chtěl jsem využít Vašeho tématu o kreslení a poprosit Vás o radu, i když to nemá s kreslením haupny moc společného, za což se omlouvám. Existuje nějaký program, kde bych zadal či nakreslil počáteční profil ( žebra, přepážky trupu ..) a konečný profil a zadal délku (křídla, trupu...). Aby mi to automaticky vykreslilo řezy trupem (jednotlivé přepážky), nebo vykreslilo jednotlivá žebra dle nastavení počtu řezů ( například, když u kořene křídla mám jiný profil, šířku žebra než na koncovém...). A kdyby takový program existoval, zda by byl volně stažitelný? Děkuji dám příklad 1. ze dvou profilů (kořenový a koncový) si jednoduše uděláš celý model křídla včetně geometrie (nakrouceni, negativy....) . Tzn, že si uděláš solid (plný tvar). 2. odečtem si z toho "vysekáš" žebra v tloušťce jaké potřebuješ včetně roztečí. V jádru jsou všechny parametricé 3D programy stejné, jen mají příkazy pod jiným názvem a s jinou ikonou a na jiném místě
Přílohy: |
nahled pudorysu_b kopie.jpg [ 60.98 KiB | Zobrazeno 1204 krát ]
|
02 kopie.gif [ 123.94 KiB | Zobrazeno 1204 krát ]
|
01 kopie.gif [ 69.27 KiB | Zobrazeno 1204 krát ]
|
|
_________________ Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 29.01.2017 10:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20841 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Profili ... je tu o tom vlakno. V klasickem kreslidle je to opruz s velkym podilem rucni prace (nebo se naucit makra)... Klasicky sice profil proporcionalne rozsekas ale drazku pro nosnik musis udelat v kazdem zebru zvlast, jinak se jeji rozmery budou taky menit.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Funfly
|
Napsal: ned 29.01.2017 10:48 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 1.7.2012 Příspěvky: 120 Bydliště: Kousek za Turnovem
|
jyrry píše: Profili ... je tu o tom vlakno. V klasickem kreslidle je to opruz s velkym podilem rucni prace (nebo se naucit makra)... Klasicky sice profil proporcionalne rozsekas ale drazku pro nosnik musis udelat v kazdem zebru zvlast, jinak se jeji rozmery budou taky menit. Drážky taky dělám odečtem. Rozdíl je řádově v 1 desetině mm, podle rozměru. Zohledním to při přípravě dat pro CNC.
_________________ Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 29.01.2017 10:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Funfly píše: 2. odečtem si z toho "vysekáš" žebra v tloušťce jaké potřebuješ včetně roztečí. Nojo, ale jak? Mohl bys to nějak víc rozepsat? Mám skořepinu potahu, co dál? Díky Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: ned 29.01.2017 11:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
jyrry píše: Profili ... je tu o tom vlakno. V klasickem kreslidle je to opruz s velkym podilem rucni prace (nebo se naucit makra)... Klasicky sice profil proporcionalne rozsekas ale drazku pro nosnik musis udelat v kazdem zebru zvlast, jinak se jeji rozmery budou taky menit. Urobis povrch ako som to urobil hore, urobis kostru nosnikov a odcitas ako uz bolo povedane ... zostatok rozkrajas rezmi a mas prepazky ... za chvilu hotove ... tazke je vediet ten tvar popisat (doniest udaje) ako som pisal hore ... nie vytvorit to, na to su tie kresliace programy, ale programy na donesenie dat z tvojej hlavy este ziadne nemame, na tom to stoji ... a to presne vecsina ludi caka ze im kreslitko urobi ... v tom je najvecsi problem 3d kreslenia : -))))))))))))
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: ned 29.01.2017 11:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4785 Bydliště: SK Bratislava
|
Celeron píše: Nojo, ale jak? Mohl bys to nějak víc rozepsat? Mám skořepinu potahu, co dál? Díky Jirka
si prilis daleko, zacni tym v com to robis a najdi tu niekoho co to pouziva, pretoze kazde kreslitko to robi nejako inak
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 29.01.2017 11:12 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20841 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Funfly píše: ... Takze drazku pro nosnik musis vytvorit v telese vzniklem spojenim koncovych profilu a to cele az nasledne rozrezat. Nevim jak dneska, myslim ze na prumce staci davat pozor, treba Inventor se tam bezne uci, ne?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
qeex
|
Napsal: ned 29.01.2017 11:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 12.1.2014 Příspěvky: 427 Bydliště: Zlín
|
Celeron píše: Nojo, ale jak? Mohl bys to nějak víc rozepsat? Mám skořepinu potahu, co dál? Díky Jirka
Pro solidworks Pokud máš skořepinu, vložíš si roviny v místě žeber, vytvoříš na rovině skicu a použiješ "průsečnici", kde si vybereš plochu jejiž průsečnice s rovinou skici se ti převede od skici. Doplníš odlehčení (pokud jsou shodné pro více žeber, není špatné si je protáhnout v základním ploše/těle potahu křídla) atd a vytáhneš to na tloušťku žebra. Výsledna žebra jsou 2D.
|
|
Nahoru |
|
|
Petr S...
|
Napsal: ned 29.01.2017 11:15 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 8.2.2013 Příspěvky: 173
|
Děkuji za odpovědi, máte nějaký konkrétní program který Vám vyhovuje?, ve slunečnice.cz jsem jich našel asi deset. Jeden název mi něco říká- SketchUp Make . používáte to někdo, jde to v něm?
|
|
Nahoru |
|
|
Funfly
|
Napsal: ned 29.01.2017 11:18 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 1.7.2012 Příspěvky: 120 Bydliště: Kousek za Turnovem
|
jyrry píše: Takze drazku pro nosnik musis vytvorit v telese vzniklem spojenim koncovych profilu a to cele az nasledne rozrezat. Nevim jak dneska, myslim ze na prumce staci davat pozor, treba Inventor se tam bezne uci, ne?
Přílohy: |
05 kopie.gif [ 62.52 KiB | Zobrazeno 1187 krát ]
|
06 kopie.gif [ 30.21 KiB | Zobrazeno 1187 krát ]
|
|
_________________ Fšechny páčky do zatáčky :o) www.j3d.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|