Shorty
|
Napsal: ned 15.01.2017 21:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1573 Bydliště: Letovice,ČR
|
f4u píše: No fuj teda, to jsme došli už tak daleko? Co budeme dělat příště, lepit i motory? PS: přes servo příjde pásek překližky, uhlíku nebo něčeho podobnýho, zašroubovat do těch špalíků. Smrk se štípe, dal bych buk. Možná fuj, ale funguje a je to jednoduchý. Ono totiž záleží jaký servo a do čeho. Když to bude něco jednoduchýho, se servem za pár peněz, asi nebude mít cenu to přehánět. To servo co ukazuješ, by bylo rouhání zapatlat tavňákem. Teď má na výběr. Je jen na něm co si vybere.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: ned 15.01.2017 21:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
než vrut pouzivam zalepovaci hlinikové matice nebo rampa nyty no ono je modelar a modelar i servo za masaryka je mozno prilepit stejne nato prijde krytka
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 15.01.2017 21:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Píše že jde o HS-81, takže žádné extra servo, ale přímo na servo bych to taky nepatlal, ale přes tu smršťovačku, nebo izolepu v tom nevidím nic špatného a drží to dobře.
|
|
Nahoru |
|
|
zacatecnik
|
Napsal: ned 15.01.2017 22:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 26.12.2012 Příspěvky: 116 Obrázky: 0
|
Ten tip na zalepovací hliníkový matice je dobrej! Teď to asi nevyužiju, ale zapsal jsem si to... Původní plán byl řešení podobné tomu od f4u nebo Woity, ale jak jsem psal, tak servo už nyní vylézá nad profil, takže nechci přidávat ještě další materiál - resp. s tou tenkou fólií nebude víceméně rozdíl, ale pásek / třmen by už poznat byl.
A ještě jeden dotaz - je nezbytné mít krytku i přes rameno serva a náhon ke křidélku? (viz. obrázek) Kromě toho, že se mi nelíbí, jak ruší tvar křídla, tak má krytka i nějaký odpor a riziko pro páku od serva při přistání do trávy mi taky nepřijde zase tak velký...?
Přílohy: |
Snímek obrazovky 2017-01-15 v 22.54.10.png [ 77.02 KiB | Zobrazeno 2021 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 15.01.2017 23:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
zacatecnik píše: ... (viz. obrázek) ... To není jedna krytka, to je pár. Rozřízneš, okrájíš dle potřeby a chuti. Táhlo z toho vylézá a volně jde k páce kormidla.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 15.01.2017 23:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Pokud hrozí zachycení o trávu, tak je ta krytka rozhodně lepší řešení, než holá páka. Jejím profilem je částečně chráněná i ta páka v křidélku, i když už není pod krytkou, protože ta krytka tu trávu odrazí.
|
|
Nahoru |
|
|
zacatecnik
|
Napsal: pon 16.01.2017 21:42 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 26.12.2012 Příspěvky: 116 Obrázky: 0
|
Ještě jednou díky všem za reakce!
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 17.01.2017 10:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
zacatecnik píše: ... se mi nelíbí, jak ruší tvar křídla, tak má krytka i nějaký odpor a riziko pro páku od serva při přistání do trávy mi taky nepřijde zase tak velký...? Rozhodně s krytkou je ten odpor menší, než u odkrytého táhla a nezaslepenou dírov v potahu křídla. A to by ses divil, co při přistání dovede udělat obyčejná tráva, když se zachytí o to táhlo. Rozhodně tam tu krytku dej!
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 17.01.2017 12:25 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Serva do křídel také zalepuji a rovnou epoxidem, žádná smršťovačka, žádná izolepa: http://rcmania.cz/blog.php?u=8&b=95Za mě je naprostou prioritou tuhost uložení serva bez vůlí a z pevnostních důvodů i propojení spodního a horního potahu křídla. Servo vyjmout jde. Vezmu Dremel a servo odstraním. Stejně, pokud nefunguje, tak je to jedno. A přistání jen s jedním funkčním křidélkem, je opravdu zážitek. Po takové může být servo rádo, že ho jen rozřežu Krytky na serva jsem zkoušel, ale žádný rozdíl v rychlosti jsem nepozoroval.
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: úte 17.01.2017 13:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
VTjr píše: Rozhodně s krytkou je ten odpor menší, než u odkrytého táhla a nezaslepenou dírov v potahu křídla. To je asi vec pomeru medzi zlepšením Cx čiže súčiniteľu odporu kde bude krytka asi určite lepšia, a zmenou čelnej plochy ktorou sa to násobíí kde zas môže byť menšie holé tiahlo vo výhode. Ale v tráve či na tvrdej vysušenej zemi je krytka určite vo výhode.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 17.01.2017 14:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Samozrejme akceptujem empirickú skúsenosť TomasaC. Ale k tomu, čo píše Coro - môže to tak byť a nemusí. Dosť záleží na tvare tiahla, jeho polohe ako aj tvare tej krytky. My čo máme skúsenosti s upútanými modelmi vieme aký obrovský podiel na celkovom odpore modelu predstavujú tie dve lanká. A to majú priemer len 0,2 až 0,4mm. Ešte lepšie to vedia tí, čo lietajú kategóriu F2A, teda rýchlostné upútané modely. Kedysi používali také spojovacie práporky (boli pravidlami zakázané), dokonca boli pokusy lietať len s jedným lankom (takisto zakázané). Každopádne sa dnes pretekári snažia aspoň čo najväčšiu časť laniek schovať do štíhleho dlhého vnútorného krídla (pričom vonkajšie krídlo často absentuje). Totiž, krídlo s definovaným profilom a omnoho vyšším Re má aj pri podstatne väčšej hrúbke omnoho menší celkový odpor než dve tenulinké lanká. Ale uznávam, že lanká sú naprieč a dve za sebou. U toho tiahla to samozrejme bude omnoho priaznivejšie, lebo prúdenie ide pozdĺž. Aj tak si osobne myslím, že väčšinu prídavného odporu nekrytého serva a tiahla nebude tvoriť ta páka s tiahlom, ale takto vzniknutá nerovnosť profilu krídla v mieste a okolo serva, predovšetkým kadejaké vzniknuté kúty a štrbiny. A pre rekreačného letca má skutočne tá krytka význam skôr v tej ochrannej funkcii než z hľadiska zlepšenia aerodynamiky (ktorá je navyše diskutabilná a zrejme nepodstatná). Okrem iného, ochrannú krytku v tejto funkcii môžeme nahradiť aj tenkým rebrom nalepeným kolmo na krídlo rovnobežne s pákou a tiahlom.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
zacatecnik
|
Napsal: úte 17.01.2017 14:30 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 26.12.2012 Příspěvky: 116 Obrázky: 0
|
Takže i proti zamotání trávy stačí jen nějaké žebro před pákou serva? Nemusí být celá velká krytka? Samotné servo bych zakryl plochou krytkou, vyčnívala by jen páka s táhlem.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 18.01.2017 13:39 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Myslím, že je lepší krytka včetně táhla a páky na kormidle. Hlavně z transportních důvodů, kde není o nějakou tu ranku nouze..
Ale teď když mám rychloměrné sondy do 400km/h, tak bych mohl krytku vytvořit a pocit nahradit měření. Píšu si do plánu na letošní rok.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|