Autor |
Zpráva |
lubo1
|
Napsal: stř 14.12.2016 19:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.4.2008 Příspěvky: 5095 Bydliště: CA
|
Burro píše: Som rad kohinnek, ze si potvrdil rovnaku obavu. Teraz sa da predpokladat, ze je to tak spravne a nieje to iba nahodna chyba na jednom trupe. V kazdom pripade sa pokusim to nejako rozumne premerat aby sme neskoncili iba pri uvahach. Mozes mi pre zaujimavost prezradit tvoje osadenie a ako ti vyslo tazisko? Rezať to rovno na mieru nemusí byť najvhodnejšie... Daj tam prídavok pár mm - treba vložiť prepážku a premerať... Po vlepení prepážky trup dobrúsiš ... Tak to robím ja... čo sa týka vyosenia - nerobím to podľa osy trupu, ale za nulu beriem os smerovka výškovka... Čo sa týka uhlu vyosenia... dáva sa univerzá 2/2 prípadne 3 vpravo dva dolu... Podľa mojej skúsenosti je to závislé skôr na charakteristike pohonu.. z pohľadu rýchlosť/ statický ťah...
_________________ http://lubo111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kohinnek
|
Napsal: sob 17.12.2016 21:17 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.12.2015 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha
|
Burro píše: ... Mozes mi pre zaujimavost prezradit tvoje osadenie a ako ti vyslo tazisko? Těžiště ještě nevim, zatim je Xtreme ve výstavbě. Co se osazení týče, tak napůl je to co dům dal a zbytek sem dokoupil: Motor: LDPower Y3548A-1100Kv, vrtule Aeronaut CAM Carbon 12/6" Regl: Flycolor 60A ESC BEC 5.5V/4A Akumulátor: Nanotech, 4S, 2800mAh, 35/70C serva: KŘ, SOP - HS-81, KL+VOP - HS-82MG Jak to bude spolu fungovat, zatím nevím, se uvidí ale statické zkoušky proběhly úspěšně...
_________________ Honza Kohout, Futaba FX-36, Django, Libelle 4m, Mini Corado, a tak dále
|
|
Nahoru |
|
|
Burro
|
Napsal: pon 19.12.2016 18:04 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.9.2015 Příspěvky: 47 Bydliště: Balbriggan Obrázky: 21
|
Ja planujem nasledovne osadenie : Motor - HP-Z3025-10 815kv Regulator - YEP 90A 12A BEC Akumulator - Turnigy Graphene 3000mAh 4S 65C Vrtula - Aeronaut CAM Carbon 12 X 8 Serva - 5x D-MG16, 1x (vyskovka) TGY-211DMH Motor je starsej generacie ale myslim, ze nijako nezaostava za dnesnym standardom, zmeral som ho a vytvoril profil do drivecalcu : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=78036Regulator YEP 90A som pouzil prave pre jeho 12A BEC, tak som zvedavy ako sa bude spravat (planujem sa mu pozriet na zubok s osciloskopom) Mimochodom kohinnek, ak ma tvoj motor (LDPower Y3548A-1100Kv) skutocne 1100kv, tak to uz podla mojich skusenosti bude ta 12x6 dost tazka pri 4S aku. a odber bude pravdepodobne cez 80A, co sa motoru zrejme moc pacit nebude a bude viac kurit ako tocit a ak to da, tak ta aeronautka bude isto atakovat 13 000 otacok co je jej hranica kde sa uz rada trha.
|
|
Nahoru |
|
|
nosomas
|
Napsal: pon 19.12.2016 19:13 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.3.2015 Příspěvky: 38 Bydliště: Velké Meziříčí
|
Zdravím, taky se chystam osazovat toto ero: motor: Leopard LC3542-7T 780kv regulator: YEP 80A akumulator: 4S 2800mah 35c RX akumulator: 4,8v 2000mah Eneloop serva: 5x Power HD 1711, 1x HS-85BB vrtule mám doma dvě: 11x7 a 13x6,5..proměřím a uvidím. kužel: Pohodalet Tak ať vám to lítá
|
|
Nahoru |
|
|
kohinnek
|
Napsal: úte 20.12.2016 9:51 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.12.2015 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha
|
Proměřím a uvidím, kdyžtak pořídím menší vrtuli
_________________ Honza Kohout, Futaba FX-36, Django, Libelle 4m, Mini Corado, a tak dále
|
|
Nahoru |
|
|
kohinnek
|
Napsal: sob 24.12.2016 11:22 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.12.2015 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha
|
Tak jo, s vrtulí 12/6 mi to na 4S žere asi 75A, což je na 60A regl asi moc Zkusim menší vrtuli, doporučujou 8/6 nebo 9/4. Brát spíš Aeronaut, nebo Graupnerku? Mám obě na jiných letadlech, ty ale nejsou ani jedno tak namotorovaný...
_________________ Honza Kohout, Futaba FX-36, Django, Libelle 4m, Mini Corado, a tak dále
|
|
Nahoru |
|
|
Burro
|
Napsal: stř 28.12.2016 23:44 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.9.2015 Příspěvky: 47 Bydliště: Balbriggan Obrázky: 21
|
Ak to berie pri 12x6 75A tak pri 10x6 to bude nieco cez 50A, doporucene vrtule 8x6 alebo 9x4 budu brat okolo 40A. Pre mna by bol ale hlavny problem otacky, ktore pri tej 12x6 uz budu atakovat jej max. povolene 13 000 ak pravda ten motor este pracuje v nejakej rozumnej ucinnosti. Podcenovanie max. povolenych otacok sa nevyplati, pri odlahceni napriklad v klesavom lete na plny plyn moze lahko prist k roztoceniu na podstatne vyssie otacky a roztrhnutie vrtule a nasledne vybracie ti rozoberu model vo vzduchu. Je to vsetko o kompromisoch, ak pouzijes obezku s mensim Kv mozes pouzit vacsiu vrtulu pri mensich otackach ktora bude mat rovnaky tah aj odoberany prud ako obezka z vyssim Kv a mensou vrtulou pri vyssich otackach, tu je ale uz popisovany problem s max. povolenymi otackami vrtul. Je ale aj pravda, ze obezky maju pri vyssich otackach lepsiu ucinnost. Potom je tu este moznost pouzit kvalitnejsie vrtule, ktore znesu podstatne viac napriklad RFM.
Tu mas pre porovnanie max. otacky aeronaut vs graupner :
Velkost -- Aeronaut -- Graupner
9" -- 16 000 -- 17 400 10" -- 16 000 -- 16 000 11" -- 13 000 -- 14 300 12" -- 13 000 -- 13 300 13" -- 12 000 -- 12 000
|
|
Nahoru |
|
|
kohinnek
|
Napsal: čtv 29.12.2016 12:58 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.12.2015 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha
|
Díky za vyčerpávající odpověď. Doporučovaný vrtule mám objednaný, nakonec jedna Aeronaut a druhá Graupner. 10/6 mám doma, tak můžu zkusit a uvidim, kolik to žere..
_________________ Honza Kohout, Futaba FX-36, Django, Libelle 4m, Mini Corado, a tak dále
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: sob 10.10.2020 6:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4017 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Doktor píše: Tímto se obracím na všechny majitele Xtrémů (samozřejmě i na případné zájemce o model a nebo prostě kohokoli s názorem na danou věc) a poprosím je o jakýkoli názor ohledně:
S panem Vodínským s Azera sem konzultoval současnou podobu Xtréma a jeho letové vlastnosti a mé případné návrhy jak posunout tento model o kousek dál. Můj návrh spočívá v tom, že by se mohla změnit geometrie křídla pro větší obratnost modelu. Mně osobně by se líbilo třeba křídlo které by zachovávalo stávající půdorys, ale bez uší a klidně zkrácené na rozpětí třeba 2,2m. Stávající vzepětí bych zachoval. Tím by se mohla i díky tomu prodloužit délka obou klapek. Já bych si od toho sliboval o něco menší příčnou stabilitu a větší obratnost modelu kolem podélné osy. Tedy křídla podobná modelu Filip 600 Sport. Profiláž bych zachoval tak jak je. Model by se prostě posunul víc do oblasti linerů.
Pokud na to máte jakýkoli názor, tak jej klidně vyjádřete. Výrobce se nebrání inovaci a je ochoten vyrobit dle nějakých návrhů zkušební vzorek křídel. Pokud si myslíte že je to hloupost, tak to sem taky určitě napište!
Zda by se pak Xtrém mohl dodávat třeba se dvěma typy vzájemně záměnných křídel jako je to možné třeba právě u Filipa 600 je už na výrobci. Kdo by chtěl, koupil by si křídla s ušima s kterými bude model hodnější a při slabší (lehčí) motorizaci vhodnější i pro nějakou tu termiku a nebo s křídly zaměřenými více na živější akrobatické polétání s výkonnější motorizací. Nebo si může koupit křídla oboje a lítat s křídlem dle momentální chuti.
Za jakékoli připomínky bude výrobce určitě rád.
Díky. Super návrh, ale máme za chvílu rok 2021 a nič sa nezmenilo A chcelo by to ešte predľžiť trup, aby sa dal ľahšie dovážiť.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|