Autor |
Zpráva |
kope
|
Napsal: úte 06.12.2016 23:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
airco píše: Ono když se to ,natupuje" jako to dělali rakušáci na Aviatiku, tak je to hned Austrijácké podzimní listí . Můžu dotaz k tomu tupování? Je nějaké pravidlo, jak to dělat ? Myslím tím pořadí barev (třeba zelená, okr, tm.hnědá) nebo je to jedno-prostě nejprve dáš jednu, pak přidáváš další? Mám v plánu přes zimu Phonixe D.I a ten má taky tupovanou kamo a chtěl bych ho mít co nejvěrnějšího...
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: stř 07.12.2016 10:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
airco píše: A takhle pak vypadá éro z toho matroše. Hansa Brandenburg DI na elektriku.No a letovka. Příloha: IMG_20150305_151006.jpg Moc hezký model!
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 07.12.2016 10:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Paradni kousky. Je videt ze kdyz se tomu venuje spravna pece tak i z izolaci vznikne krasne ero.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
airco
|
Napsal: stř 07.12.2016 22:38 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 38 Bydliště: Sokolov
|
Příloha:
SDC13452.JPG [ 61.17 KiB | Zobrazeno 2232 krát ]
A takhle to vypadá teď.
|
|
Nahoru |
|
|
airco
|
Napsal: ned 11.12.2016 18:43 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 38 Bydliště: Sokolov
|
Super, mohl bys vyfotit a dát sem ke sdílení. Bohužel co mám možnost vidět postup chátrání tohoto torza, moc času mu asi nezbývá. Přiznám se, že jsem si byl změřit několik referenčních rozměrů na tomto torzu a rozhodně dokumentace na ,,K.D." ,která se různě kopíruje je ,,diskutabilní". Asi bych podle ní stavěl trochu jiné éro. Takhle to nějak vypadalo před rokem. Vypadá to, že normálně z ,,kádéčka" patlali Phönixe. Palubka je jako Phönix ale trup je rozhodně ,,KD". Takže vlastně nevím čeho je tohle torzo.
Přílohy: |
SDC13323.JPG [ 125.46 KiB | Zobrazeno 2039 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: úte 13.12.2016 11:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
Nedávno jsem někde četl, že to torzo pravděpodobně pochází od firmy Alma, která byla za monarchie pobočkou Phonixe, která ho dostala nejspíš jako vzorek pro výrobu Phonixů, ke které už vzhledem ke konci války nedošlo. Takže to vůbec nemusí být kus funkčního létajícího stroje ale jen bastl z něčeho vyřazeného, havarovaného atd.. Ale jestli je to pravda, to už asi nikdo nezjistí.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: úte 13.12.2016 16:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Další hypotéza k původu torza trupu je, že jde o kořist, kdy čs. vojáci na konci války v roce 1918 přepadli letiště v Chebu. Při tomto přepadu měla být získána jak funkční letadla tak náhradní díly.
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: úte 13.12.2016 18:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
Možná spíš z Plané, tam byly údajně získány i velice unikátní prototypy - Lohner AA a další. Nicméně vše bylo rozebráno na použitelné díly a zbytek skončil v kamnech. Pokud by toto torzo bylo ukořistěno vojáky, pravděpodobně by dopadlo stejně. Rozhodně by se nedochovala celá palubní deska. Spíš ten kus trupu zůstal někde zapomenutý a nalezený až v době, kdy už se hodil pouze do muzea. To vypadá podle mě spíš na to, že byl v soukromých rukou. Ale všechno jsou to jen dohady.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
airco
|
Napsal: úte 13.12.2016 19:36 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 38 Bydliště: Sokolov
|
Zde je citace ze článku o zmíněném torzu K.D. 28.68. od Jiřího Rajlicha, když se zabýval Uherským esem z Poszony( dnes Bratislava) Josefem Kissem.: ,,Jediným, byť neúplným stíhacím letounem Hansa-Brandenburg D.I (KD), dosud dochovaným na světě, je stroj výrobního čísla (Bauart) 28.68 z licenční produkce továrny Phönix. Po převzetí letectvem byl 31. 7. 1917 odeslán k Fliku 36 na rumunskou frontu, kde byl v březnu následujícího roku pro blíže nespecifikované poškození oficiálně odepsán. Neúplný trup s kusem horní nosné plochy a několika dalšími součástmi je součástí sbírek NTM." Vlastně se mi zdá, že se na tom někdo učil, rekonstrukce vypadá dost ,ajeťákovsky". Kdysi jsem měl chuť tohle torzo nascanovat 3D scannerem a aktualizovat dostupnou dokumentaci, která se mi zdá často dost zcestná. Nicméně pokud by někdo měl zájem ,,Craftlab" staví repliky. Tak Maketáři mají super předlohu. Ale je to jedulík ,tak si snad nerozbijí ústa. http://www.craftlab.at/index.php?id=94&L=0
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: stř 14.12.2016 17:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
Už jsem našel, kde jsem četl o té firmě Alma - v monografii Phonix D.I-D.III vydavatelství JaPo, autoři Jan Zahálka, Mgr. Petr Aharon Tesař, Sigmund Tyrlik:
Podle jedné z hypotéz tato vcelku logická přestavba (vzhledem k známým nevalným vlastnostem letounů Hansa-Brandenburg D.I nikoliv jediná) vznikla pravděpodobně až v letecké opravně AL-MA. Proč právě zde? Pokud se budeme blíže zabývat touto firmou, zjistíme, že majitelé byli již zmínění Ing. Michael Gabriel a JUDr. Adolf Bergler, třetím ze společníků byl Dr. Ulrich Marcius z Prahy. Zde pak nacházíme původ jména firmy AL-MA, Albatros-Marcius. Firma v obchodním rejstříku vedená jako „opravna létadel“ však měla daleko větší ambice, mimo oprav se zde měla vyrábět letadla nová a měla být provozována letecká doprava a pod. Vše však zůstalo pouze přáním, firma působila ještě rok po vzniku Československa a koncem roku 1919 ukončila činnost. Nabízí se úvaha, zda fa. AL-MA nebyla výhledově považována za jakousi filiálku podniku Phönix a „torzo“ za technologický demonstrátor , učební pomůcku nebo prototyp.
I když myslím, že o kompletní přestavbu na Phonix D určitě nešlo, baldachýnové vzpěry jsou "kádéčkové", Phonix měl jiné upevnění křídla. Přestavěn je pouze kokpit a letoun v této podobě nejspíš nelétal.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|