Autor |
Zpráva |
guchar
|
Napsal: ned 04.12.2016 15:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
AC (brushless) 3-drát motory (pro rc hračky-modely) bez senzorů pracující, (chlazené) ve sladké vodě. (Levné) Má s tím někdo zkušenosti? Používáte tak někdo nějaký? Bez / s úpravami? (rc outboard motors, fresh water). Modely ponorek, jacht nebo přívěsné motory. (Elektronika v trupu /mimo vodu/ vlastní motor ve vodě.)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Amper
|
Napsal: ned 04.12.2016 16:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
pouziva se to - nasel jsem to na vic mistech napr. na zavazeci lodicce. Ve forech o podvodnich robotech jsem nasel borca co testoval vliv slane vody a krome zvysene moznosti koroze nic nezaznamenal. Takze staci po vyndani z more robota proplachnout slanou vodou a maznou loziska. U sladke staci obcas maznout loziska.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 04.12.2016 19:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
"ufon13" Matně jsem si pamatoval, že k užití "brushless" motorů ve sladké (ne destilované) vodě, se někdo v něčem přihlásil. Vlákno a jméno osoby mi však nechtěly naskočit. Už jsem tě dohledal (i s vláknem) ufon13 - Předmět: Re: Nahrazení Gelových olov LiIon článkamaPříspěvekNapsal: stř 22.06.2016 0:34 Stránka 3 z 3 - Nahrazení Gelových olov LiIon článkama- Autorem byl "Celeron". Poslední příspěvek od "bida" byl sice velmi rozumný, ale nebral do úvahy dopravu po suchu.A také ve vodě v úzkých a klikatých místech speleologických lokalit. Pro které byl upravený skútr, mimo jiné zamýšlen.(Těžší+delší.Změna křivka exp.průběhu jasná.Doufám, že si nevymýšlím-nepřidávám.) (Ona snad ani ta slaná voda není asi nezvladatelná, jen dopředu je nutno rozhodnout, ve které bude užíván.) Zatím se rozhlížím. Po pročtení poslaného, se v případě potřeby ozvu. Ď.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 05.12.2016 17:42 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
A našli by se nějaké doporučení jaky motor, počet článků, velikost šroubu. Prostě nějaké doporučení na celé pohony.
Vím, že je rozdíl mezi TUG a jachtou, ale alespoň pro inspiraci.
Předem díky.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 05.12.2016 18:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
ufon13 píše: Teda Ufone, punčoška to je luxus! Hezkej nápad, bravo!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 05.12.2016 18:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Doporučení na celé pohony je dost komplikované. Záleží především na velikosti a stoupání lodní vrtule. Motor a baterky se dají odhadnout podle otáček šroubu ve vodě - od 1000 ( pomalé staré lodě s velkým šroubem s malým stoupáním ) přes cca 3000 ( remorkéry ), 5000-8000 ( rychlé válečné a záchrannářské lodě ), kolem 10 000 ( rychlé jachty ), až k 50 000 ( závodní speciály ). Velikost motoru pak volit podle jeho váhy - rozhodně ne podle udávaného výkonu. Motor by měl vážit v podstatě tolik, jako odpovídající plechovka - pak by nemělo být nutné vodní chlazení. U rychlíků je to jinak, tam zase záleží na výkonu a ztrátové teplo se odvádí vodním chlazením. Ale těch kombinací je tolik, že univerzální vzoreček těžko vznikne.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 06.12.2016 1:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
tak ono je to ještě trošku složitější než píše bořík, ten ponořenej střídák je totiž docela dost objemnej v čelním pohledu takže pokud se jen namontuje jak to bylo na punčošce v plánecha fotkách tak brzdí oproti tenké hřídeli celou lod, nicméně ztráty v dobře utěsněné hřídeli procházející do trupu, spojce či převodovce také nejsou zrovna zanedbatelné. Příloha:
PICT9171.JPG [ 83.33 KiB | Zobrazeno 4498 krát ]
na fotce je kužel který ted je namontován na motor. ale rotující plášt motoru má i velmi zajímavé vlastnosti pro celý pohon, uvádí totiž tenkou vrstvičku vody do rotace a tak na lopatky šroubu nenaráží stejně jako u klasického pohonu šroubem za hřídelí..... mám příbuzenstvo s možností kouknout na to proudění v laboratoři aero a hydrodynamiky a říkal mi , že to je na velké počítání ale rozhodně to není na škodu pro pohon..... dál jsem to raději zkoumat nechtěl. jinak v punčošce je motor 2830 1000ot/V turnigy regl je 40A a pojistka na přívodu umístěná jako vypínač je 15A a nepřepálila se ani po namotání mikrotenové utopené tašky ...dokázalo se to dotáhnout ke břehu. vrtule je trojlístek 55mm původně pro poloponořený provoz v kluzáku...trápím ji plně ponořenou neb jsem neandertalec jízda na videu v TV je na dvojčlánek li-pol 450mAh neb trojčlánek li-fe2200mAh mi těsně po začátku natáčení vypověděl službu na ulomený kabel a náhrada stejného typu se nekonala. Příloha:
PICT9168.JPG [ 55.73 KiB | Zobrazeno 4498 krát ]
druhá fotka je momentální stav ve vývoji ,,scholttle drive,, ze mnou obvykle ,,zavrhovaného,, 3D tisku (stále neuznávám za pokrok vytisknout celej šíf... )...... P.S. tak jak koukám taky jsem mohl alespon odmotat rákosí z motoru než jsem to tedka fotil....... tak se omlouvám jak to dojelo z natáčení tak to stálo na poličce do dneška.
|
|
Nahoru |
|
|
mikymik
|
Napsal: úte 06.12.2016 18:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.11.2010 Příspěvky: 629 Bydliště: Praha 4 - Budějovická Obrázky: 2
|
ufon13 píše: ...uvádí totiž tenkou vrstvičku vody do rotace a tak na lopatky šroubu nenaráží stejně jako u klasického pohonu šroubem za hřídelí..... mám příbuzenstvo s možností kouknout na to proudění v laboratoři aero a hydrodynamiky a říkal mi , že to je na velké počítání ale rozhodně to není na škodu pro pohon..... Zajímavé. Tak čistě selsky bych řekl, že na škodu to být musí. A ve chvíli, kdy se vyrovnají otáčky rotující vody a motoru/šroubu v celém účinném průřezu, pohon ztratí tah zcela.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 06.12.2016 20:16 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Bořík píše: Doporučení na celé pohony je dost komplikované. Neexistuje nějaká "lodní pohon" kalkulátor?? Něco jako je http://www.ecalc.ch/A našlo by se pár příkladů?? Třeba jak to máš na konkrétní lodi. Když jsem stavěl Sharka, tak jsem zašel za Vaňouchem a ten mi podal potřebné věci.. Tedy pokud jsem to byl ochoten zaplatit, jinak podal něco jiného. Ale chci si postavit loďku, mám doma nějaké AC motory s kv, které znám a jaký lodní šroub? Nemám problém provést doladění koupením tří šroubů a vybrat, ale chtěl bych se alespoň přiblížit.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: úte 06.12.2016 20:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Popiš typ lodě, její velikost a šroub ( aspoň průměr ), co se tam vleze nebo co vychází maketově. Dost motorů a šroubů mám změřených a tak nebude problém se dobrat reálných hodnot. Pokud je to čistě rychlík s důrazem na rychlost skoro za každou cenu, tak to moc neporadím - to není moje parketa.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 06.12.2016 23:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
mikymik píše: Zajímavé. Tak čistě selsky bych řekl, že na škodu to být musí. A ve chvíli, kdy se vyrovnají otáčky rotující vody a motoru/šroubu v celém účinném průřezu, pohon ztratí tah zcela.
použijeme li selský rozum vyjde nám, že v lavoru nejezdíme, tudíž tento popisovaný stav nenastane v rybníce nejspíše dle výdrže našich akumulátorů nikdy....a v tom lavoře také ne...... nemáme ani trubku kolem pohonu aby tomuto tebou popisovanému pomáhala..... prostě mi bylo divné že to jede dobře a s mnohem menší spotřebou než pohon s klasickou sestavou, tak jsem trošku zkusil pátrat a laborovat . Zkus a uvidíš , jeden test s lodí na vodě za tisíce úvah nad kompem vydá.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 07.12.2016 1:39 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Pokusím se podat informace. Přístavní remorkér, délka 600mm, průměr šroubů cca 50mm. Cílem není žádný závod, ale spíše rekreační loď pro výcvik mladých modelářů. Pokládám loď za ideální začátek.
Fakt mi jde jen o cca nástřel. Ideálně více možností, abych si udělal představu.
|
|
Nahoru |
|
|
mikymik
|
Napsal: stř 07.12.2016 9:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.11.2010 Příspěvky: 629 Bydliště: Praha 4 - Budějovická Obrázky: 2
|
to ufon13
Sám výše píšeš, že ztráty spojené s hřídelí nejsou zanedbatelné... Každopádně, ať to plave!
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: stř 07.12.2016 10:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Pokud jde o remorkér se šrouby 50 mm ( Robbe nebo Raboesch ), tak na dva články jsou vhodné stejnosměrné motory Mig 700 Torque, Mig 500-12V ( tak na hranici bez chlazení ), pro tři články Mig 650 Boat 12V nebo Robbe Power 755/40. Ze střídavých cokoli, co točí ve vodě do 5000 otáček ( takže na dva články kv kolem 650-700, na tři články kv kolem 450-500 ) s váhou nad 200 g ( lépe 250 g ). U těch střídavých motorů je problém v regulátorech, protože zatím jsem se nesetkal s takovým, co má tak nízké rozběhové otáčky, jako stejnosměrné regulátory. Pokud tedy nejde o senzorové motory, ale tam je cena včetně motoru na o dost vyšší hranici. Jako slušné regulátory jde použít třeba tyto: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-mar ... oling.html Ze stejnosměrných regulátorů DSYS.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|