Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 02.11.2016 17:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Ahoj,

potřeboval bych poradit, koupil jsem ASP S52A (8,5 cm3). Přemýšlím jaké palivo na záběh. Co jsem vyčetl, tak se doporučuje klasické palivo 80/20 s ricinovým olejem bez nitra, potíž je, že nevím kde takové palivo sehnat. Jak byste to řešili? Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 02.11.2016 17:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ricínové palivo a dnes? Nikde! Tedy je to se sháněním dost složité. Objevil, ale zatím nezakoupil, jsem klasické ricínové palivo, tedy 80% metyl, 20% ricín, v e-shopu RC Servis Hnízdil na Praze 6 - http://www.eshop-rychle.cz/rcservis/esh ... nove-20-80 , chystám se pro něj také. Nebo je varianta, že si prostě seženeš metylalkohol a ricín a smícháš si to sám ( http://www.highperformanceparts.cz/meta ... nystr.6383 a http://www.oleje.cz/vyhledavani/?x=0&y= ... 0wodptgFPQ ). I o téhle variantě jsem uvažoval, zatím z časových důvodů nerealizoval. Nehledě na to, že by to dalo skoro 13 l paliva při tomto poměru, což je trochu moc a v takovém případě bych se i s někým nejraději podělil, aby doma zbytečně nestárlo.
Ovšem myslím, že když dnes koupíš klasické palivo, které nabízí Wasserfták, např. http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=81682 , tak se nic nestane. Stejně bys na něj po záběhu přešel, tak co.
P.S. Buď bys přešel na palivo o 15% ricinu (zbytek metyl), nebo na palivo se syntetikou, které jsem ti uvedl shora. Už to s méně ricinem tolik nešpiní model a to se syntetikou (ve které bývá stejně kapka ricinu) špiní zase o něco méně (znatelně), než 15% ricinové.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 02.11.2016 19:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Diky moc za reakci, myslel jsem si, ze to je tak, jak pises. Chtel jsem provozovat presne na odkazovane palivo, doma jeste teda mam asi tri litry Proximu s 10% nitra. Tak nevim jestli je na tom kvalitativne hur. OS Max take v navodech pise, ze lze zabihat se syntetikou, pokud ji tam je alespon 18%, coz v optimixu je.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 02.11.2016 20:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Rovinové palivo bylo běžné, dnes se přechází na syntetiku. Začátkem roku byla tady o tom také debata. Byli navíc nějaké legislativní změny, takže Wasserfták přestal určité druhy dovážet. U těch větších je syntetická v pohodě, ale u prcků by to problém být mohl. Možná u motorů s ložisky by snad záměna ricinu za syntetiku jít mohla, ale u kluzných ložisek asi ne.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 02.11.2016 22:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Zober hocijake palivo s malo oleja (aby bolo lacne) a pridaj aspon 5 % ricinu (ricinu do motorov), aby toho bolo dokopy aspon 22% alebo pouzi palivo s polosyntetickym olejom ak take este existuje.

Hlavne ten motor nenechaj bezat na hlboky tarok alebo na stiahnuty karburator ako mnohi robia - syntetika maze iba v pracovnych teplotach, ak mas motor studeny alebo prehriaty, je vysoka sanca ze ho so syntetikou odpises. Vygoogli si niekde ako sa motor zabieha.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 02.11.2016 22:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Ok diky, pohledam jestli se nekde da sehnat ricin do motoru a na zabeh ho pridam.

Odesláno z mého NEM-L21 a podpis odstraním


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: stř 02.11.2016 23:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2010
Příspěvky: 635
Třeba Castrol M. To je čistý motorový ricinový olej zbavený nežádoucích pryskyřičných složek. Tedy pokud se ještě dá sehnat. Já už mám jenom zbytek... A nebo Klotz Benol.


Přílohy:
5372_Castrol_M.pdf [53.35 KiB]
143 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 15:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
Jsou 3 možnosti:
- Namíchat si to sám,
- koupit vrtulníkové palivo s co nejnižším obsahem nitra (Heli paliva mívají >20% oleje),
- nebo koupit letecké s co nejmenším obsahem nitra a doplnit 5% ricínu.

Ricin se dnes v modelářských prodejnách nedá sehnat. Ještě před rokem nebyl problém koupit Tornádo Rizzol - dnes není. Je možnost koupit v lékárně (vyjde trochu dráž, ale jde to). Těch pryskyřičných složek bych se neobával, však motor pak poběží na normální palivo a za dobu záběhu to neudělá nic. Já jsem dokonce mnoho hodin létal na medicínsky ricin a bez problémů. 8)
- Ještě mě napadla 4. možnost, co takhle si koupit lékárenský ricin, obyčejný denaturák a namíchat si z něj etylakoholové palivo 20/80% ? :wink: Na záběh to postačí, jen pak po jeho skončení se bude muset motor znovu nastavit, protože s etylalkoholem motor pracuje na chudší směs. Pokud by denaturák obsahoval příliš mnoho vody (to se stává), tak motor asi bude potřebovat přižhavování, nebo teplejší svíčku. Volbou je i medicínský benzínalkohol - ten vodu neobsahuje a díky malého množství benzínu na něj motory chodí velmi dobře. Jen ten benzín ničí silikonové hadičky, takže ty by se museli po záběhu preventivně vyměnit.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 17:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Nestačilo by koupit palivo pro 4T s malým obsahem nitra, nebo i bez něj. Nové situaci na trhu se budou muset dříve či později přizpůsobit výrobci motorů a bude chodit všechno už jen na syntetiku. Obávám se, že vzhledem k rozmachu elektriky dojde brzo k tomu, že motory malé G se přestanou vyrábět úplně, motory G velké budou vytlačeny benziňáky, už dnes se dělají desítky se žhavicími svíčkami (jestli jsem ten systém dobré pochopil), které nepotřebují těžké zapalování a baterku. A i tam se velmi výrazně prosazují elektrika. Ten, kdo bude mít model upatlaný od ricinu bude za podivína a exota.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 17:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
Ten, kdo bude mít model upatlaný od ricinu bude za podivína a exota.

To já určitě budu! :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 17:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
[quote="DAF"]Nestačilo by koupit palivo pro 4T s malým obsahem nitra, nebo i bez něj.[quote]
No, nejsem si jist jestli ta paliva pro 4-takty opravdu mají víc oleje. Obávám se spíš, že ne. Zrovna tak si nedovedu představit palivo pro 4-T bez nitra, dokonce s méně než 10% nitra. Netvrdím, že by motor nešel, ale pokud vím bez nitra jsou se 4T problémy s přehříváním a nestabilitou chodu. :roll:
Ještě k tomu oleji v palivech pro 4T . Zrovna nedávno jsem koupil motor Yamada YS FZ-110S. A tam v návodu přímo varují před použitím těchto paliv 8O, protože mají prý v sobě málo oleje :o Koukni se, v tomto příspěvku http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=7 ... 0#p1328896 jsem zrovna nedávno zveřejnil ten návod přeložený do slovenštiny, tam to píšou.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 18:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 549
Bydliště: Praha 8
Koukal jsem a ricinovy olej jde bezne koupit, takze ho koupim a pro zabeh pridam k beznemu syntetickemu palivu, tot vse. Jinak se syntetikou jsem velmi spokojeny, na ricin urcite po zabehu provozovat nebudu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: čtv 03.11.2016 18:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
VTjr, máš pravdu, neuvědomil jsem si, že pro 4T se to bez nitra, aspoň trošky, nedělá. I když se dá sehnat palivo úplně bez nitra, pro 2T, je deklarované pro běžné rekreační létání. A na odkaz se podívám.
P.S. Podíval jsem se a zírám! "Nepoužívejte palivo pro 4T palivo v motoru 4T" :? 8O .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: pát 04.11.2016 7:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2715
Bydliště: Ústí nad Labem
VTjr píše:
DAF píše:Ten, kdo bude mít model upatlaný od ricinu bude za podivína a exota.To já určitě budu!
Určitě budu i já.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záběh ASP S52A - jaké palivo
PříspěvekNapsal: pát 04.11.2016 8:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
DAF píše:
... zírám! "Nepoužívejte palivo pro 4T palivo v motoru 4T" :? 8O .

No mne to taky šokovalo. 8O Ale pochopil a přeložil jsem to, myslím, správně. :roll:
Hleď, tady je původní anglická verze toho manuálu.
http://www.yspower.co.jp/en/data/pdf/fz110s.pdf
Zmiňují se tam o té nevhodnosti paliva pro 4T dokonce 2-krát. :o
Zajímavé je, že Yamada vyrábí i motory s označením DZ, které mají přímé vstřikování paliva do válce a v jejich manuálu už podobná zmínka není, dokonce píšou, že palivo by mělo mít 10-30% nitra a 10 až 25% oleje. Ale dost se v tom manuálu zabývají čištěním a AfterRun ochranou proti korozi. Viz zde je odkaz http://www.yspower.co.jp/en/data/pdf/dz115.pdf

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Naposledy upravil VTjr dne pát 04.11.2016 8:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz