Autor |
Zpráva |
akademikrichard
|
Napsal: pát 23.09.2016 19:24 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 15.11.2007 Příspěvky: 22
|
TomasC píše: Myslím, že takovéhle hlášky nejsou nutné. A rozhodně nejsou k tématu.
Za mě je přínosem ukázka stavby i ukázka asi optimální konstrukce. Někdy to ale není žádoucí použít. Někdy je extrémní problém najít sílu na kterou příslušnou část dimenzovat. Spočítat nosník křídla je vlastně docela snadné, ale co jiná namáhání? Jak spočítat nosník VOP nebo dokonce SOP? Dle mě se používá cit a to vede na hodně předimenzované ( = těžké) díly.
A ohledně těch ukázek. Nejde nadimenzovat model na to, aby vydržel havárii. Stačí, když zvládne běžné létání. Zatížení VOP a SOP- dvě cesty 1) řešení pohybových rovnic letounu- poměrně přesná( pokud mám "přesná" vstupní data) nicméně náročná metoda ( řešení diferenciálních rovnic do kterých vstupují charakteristiky měřené z tunelu) ve zkratce použití této metody na model je to samé jako jít s kanónem na vrabce 2) využití zjednodušených vzorců, které pro výpočet zatížení VOP,SOP, kormidel a klapek používají plošné zatížení viz. Předpis UL-2 Příloha 1 http://www.laacr.cz/SiteCollectionDocum ... /UL2-I.pdf nebo jak už jsem zde jednou psal teorie je stručně a lidsky shrnuta v knize konstrukce a výpočet UL letounů od p.Ing. Olšanského a p.Ing. Matějčka http://www.aviatik.cz/product.php?id=279 je zde stručně shrnut výpočet zatížení a pevnostní kontrola základních částí letounu. Má to pár stran a pro získání poznatků pro konstrukci obřích modelů to stačí. Žádná složitá matematika ani fyzika ve vzorcích je nejpokročilejší operací odmocnina. pro vlastní výpočty na této úrovni pak stačí kalkulačka případně tabulka v excellu
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jozefbb
|
Napsal: ned 25.09.2016 8:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Nakreslene prekrasne, to sa musi uznat, ale na 35kg. je tam asi malo smrekovych nosnikov. Topolova preglejka ma podla mna tak pevnost tvrdej balzy, a pevnost tam dodaju prave tie nosniky. Aj v kridle su len dva a zda sa mi , ze tenke, potom je tam v podstate asi ako nosnik brezova stojka aj tu si odlahcoval. Tebe to nerobi ziaden problem prekreslit, pokial si nezacal frezovat. To kridlo by bolo zaujimave aj v originalnej konstrukcii. Smrekove nosniky a nejake brezove profily ku koncu v casti podvosku aj letecka 3mm. pod uhlom . Asi by to bolo aj pevnejsie aj lahsie a my by sme tu cumeli. No a ideal pri tej velkosti by bol kovovy trup ako original stacil by zo 6mm. ocelovych tenkostennych , to by bolo ine kafe. A mozno by si sa dostal na 25 kg. Ja viem , to sa mi dobre pise, ine je to ale urobit. Na ocel treba ine vybavenie dielne a trochu skusenosti. Preco to pisem . . Ty si sikovny , ty by si to zvladol. Ja mam o 20 viac a v podstate som to zvladol.
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: pon 26.09.2016 12:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
Konstrukce je tato a měnit to nebudu. barevně to není rozlišené podle materiálu zatím 100%, všechen použitý materiál je o tl. 3,2mm kde je naznačena větší tloušťka jedná se o kombinaci 2x3,2mm. Pravděpodobně budu kombinovat k sobě dva materiály. Max bude z topolu, smrk. nosníky, a letecké v místě podvozku. Trubky pomocné jsou 20mm dural + pouzdro, centrál 47mm uhlíková trubka + pouzdro / osvědčeno z 3,10m Extry co jsem létal /. Serva Hitec, pneu podvozek - základní prvek s pístem a kamenem od IQ Hammer / identické s L39 1:3,5 /. Chlazení se pokusím připravit dvě kovová dmychadla na 2x2 válce, pokud bude problém s chlazením bude to připravené - vzduch povedu v "krku" do haubny z vrchu a dole odvětrání před náběžkou. Tolik ke křídlu.
Přílohy: |
AutoSave_Finál%20Hurricane%20XXL%202016_1.jpg [ 44.96 KiB | Zobrazeno 4626 krát ]
|
AutoSave_Finál%20Hurricane%20XXL%202016_2.jpg [ 48.51 KiB | Zobrazeno 4626 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: pát 14.10.2016 12:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
tak dnešním dnes začínám stavbu většinu dílů již mám takže jdu na to .) Na max. dílů jsem využil Tomův laser je to bomba.
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: sob 22.10.2016 19:46 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
tak jsem si dnes dal 8 hodinek v dílně zde je stav mám oboje křídla; dodělávám detaily a začínám potahovat. zatím paráda je to pecka když si to člověk pořádně připraví v 3D - pak je to pohodička. klapky jsem vzal uhlíkem na 2mm balsu z obou stran a je to perfektní a krásně to chodí. zde je více fotek včetně klapek. http://fockewulf190-shevrey.blogspot.cz/2016/10/stav-po-celosobotni-praci-v-dilne.html
Přílohy: |
f52ab473-ddda-4fcc-bd10-18268b2326f1.jpg [ 129.49 KiB | Zobrazeno 3207 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
RCModely
|
Napsal: pon 24.10.2016 11:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
Ahoj, ty dvojité páky jsi si frézoval?
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: pon 24.10.2016 12:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
RCModely píše: Ahoj, ty dvojité páky jsi si frézoval? pokud myslíš to 2mm sklo na klapce - tak ano.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|