Autor |
Zpráva |
ST
|
Napsal: pát 14.10.2016 18:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.11.2008 Příspěvky: 3160 Bydliště: Králíky Obrázky: 19
Blog: Zobrazit blog (17)
|
K držení tisku na podložce. Já používám BuildTack a drží mi to dobře. Vytisknul jsem si na Rebel 2 EASYMAX1. Spíš řeším jiný problém. A to, že se mi po oddělení tisku od podložky tisk prohne. Hlavně u delších tisků jako např. u středových částí křídla. Není to nic extra zásadního a vteřiňák si s tím poradí. jedná se asi o cca 1mm. Jinak s Rebel2 tisk 1 perimetru je opravdu docela horor.
Přílohy: |
DSCN1225.JPG [ 111.86 KiB | Zobrazeno 8584 krát ]
|
DSCN1229.jpg [ 76.54 KiB | Zobrazeno 8578 krát ]
|
|
_________________ Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
martin z
|
Napsal: pát 14.10.2016 20:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Já mám dotaz laika - několik příspěvků zpět byla zmínka vyztužit u větších modelů konstrukci uhlíkem. Jak by se toto udělalo, to jako třeba při tisku křídla nechat uvnitř tunel pro uhlíkovou trubku coby hlavní nosník? Na trubku by se jednotlivé části křídla navlékaly jako korálky na nit a rovnou se tam k sobě spasovaly a slepily?
P-38 mě svou velikostí a množstvím řízených funkcí na modelu (tipoval jsem, že to bude jako obvykle u této velikosti modelů jen M+Kř+Vop) donutilo se o 3d tisk víc zajímat. Až někdy za 2-3 roky vývoj modelů překročí dva metry rozpětí tak si asi udělám parádního ježíška, předpokládám, že tiskárnou Průša i3 mk2 chybu neudělám.
|
|
Nahoru |
|
|
Jarda Trojan
|
Napsal: sob 15.10.2016 8:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 29.5.2016 Příspěvky: 52 Bydliště: Vysočina
|
Jj tak jsem to myslel, prostě si vymodelovat "tunýlky" a do těch postupně vlepovat a navlékat jednotlivé díly. Ono by se stejně asi jednalo hlavně o hlavní nosník křídla a část trupu od motoru po kabinu.
_________________ Duplex DC-16 || Edge 540 106" Demonstrator | Edge 540XL-RC Factory | Crack Laser Pro-RC Factory
|
|
Nahoru |
|
|
stepacz
|
Napsal: sob 15.10.2016 9:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 30.11.2009 Příspěvky: 372 Bydliště: Brno
|
v těchto velikostech je samotný tisk dostatečně pevný, něco tam vlepovat je zbytečné, pokud to je málo pevné je lepší upravit konstrukci než tam něco vlepovat.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 15.10.2016 11:38 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
martin z píše: ... vyztužit u větších modelů konstrukci uhlíkem. ... To by myslím nebylo ono. Uhlík má podstatně jiný modul pružnosti než ty plasty pro tisk, mohlo by to přinést pevnostní problémy, to samé se řeší při vyztužování dřevěné (a tedy pružné) konstrukce uhlíkem. Spíš bych použil sklotextit, ten bude plastům blíž. Jen taková myšlenka nahlas, nikoli úplně planá; mladý si u kolegy dojednal zánovního Prusu ... Chystám se na stavbu něčeho většího (dvoumotor 2400-2600mm) a tisk bych využil na kryty motorů, podvozků, přechody a podobné, ne-pevnostní díly které bych jinak musel laminovat, případně na výrobu kopyt na vakuování... Možná by šel i "maketový" kužel, otáčky motorů nebudou nijak vysoké (6-8.000).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: sob 15.10.2016 17:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Vytisknout kryt motoru je super nápad! Čert vem malou odolnost proti laminátu když si můžeš po příp. převrácení éra na čumák vytisknout novej, hlavně že se nemusí člověk kvůli jednomu krytu peklovat s kopytem a laminováním! Nebo vytisknout kopyto a to olaminovat?
Měl bych dotaz na praktiky v oblasti tisku modelů jestli se dají v konstrukci letadel nebo na jejich doplňky využít i ty ostatní materiály jako ABS, PET atd. Zatím jsem v ruce držel jen nějaký držáček antén přijiímače a ten byl vytištěný asi z PLA. Možná právě ten kryt motoru by byl vhodný z ABS?
|
|
Nahoru |
|
|
stepacz
|
Napsal: sob 15.10.2016 23:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 30.11.2009 Příspěvky: 372 Bydliště: Brno
|
celkem by mě zajímal váš názor na PC-max od Polymaker oproti PLA se trochu stahuje takže je potřeba ho dobře přidržet na podložce, ale hodně pevný a zároveň houževnatý a teplotně odolný materiál (ideál na letadla) při tisku na buildtak to bylo OK, ale absouĺutně nešel sundat bez poškození, na Kores šel sundat, ale zase se už začly zvedat rohy... budu zkoušet dál...
|
|
Nahoru |
|
|
kroxigor
|
Napsal: ned 16.10.2016 7:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.6.2007 Příspěvky: 3115 Bydliště: Středočesko, ČR Obrázky: 0
|
Další způsob jak využít 3D tisk modelů www.3DprintedRCplanes.com
_________________ Fyziku respektuji, ale nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1139 NE = už nelítám
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 16.10.2016 8:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Ono je toho víc - třeba model http://www.thingiverse.com/thing:1659724 je vymodelován úplně bez vnitřní struktury a jen se využije vhodně volený infill 3%. Na praktické ověření jsem čas neměl, ale ve sliceru jsem to zkusil simulovat a musím potvrdit, že to vůbec nevypadalo blbě a docela bych věřil, že výsledek bude slušný. Jinak asi první reálné modely RC letadel 3D tiskem, které byly veřejně publikované a lze je brát za reálně replikovatelné, ne jen teorii, jsou už z roku 2013 od jednoho člověka z Německa - viz http://www.thingiverse.com/thing:453090 a pak si zobrazte další projekty uživatele.
|
|
Nahoru |
|
|
Ferdasek
|
Napsal: pon 17.10.2016 20:58 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 26.4.2011 Příspěvky: 55 Bydliště: Olomouc
|
Jestli ještě můžu názor k modelům od 3D LabPrintu. Zatím jsem vytisknul čtyři a z toho tři zalítal. Ve vzduchu se chovají dobře všechny - Spitfire, Easy Max i Thunderbolt. Messerschmitt čeká, až seberu odvahu.. Co se týká tisku, mám Rebela II a moc mi vyhovují S3D factory soubory. Vyberu si z nich pár dílů, nahradím Profily a vytisknu. Tisk mi teď vychází cca o jeden až dva gramy těžší - u velkejch dílů - než podle manuálu a nespěchám, takže se to tiskne tak o 20% doby déle než podle původních S3D souborů. Velký obdiv ke konstrukci - zajímalo by mě, v čem je to vytvořeno? Zkouším Blender a Cubify Design a obojí má svoje "mouchy" - u Blenderu asi spíš tím, že s ním stále trochu bojuju... Ještě poznámka k P38 - V manuálu k P38 by měla být na straně 12 asi prohozená váha u střední menší části křídla (cca 27 g) a u druhé části motorové gondoly (cca 56 g)? Nebo se pletu ? Tisknu z PLA od různejch výrobců původně od Fillamentum a teďka Esun a Devildesign... Tisková podložka - teďka ta modrá umělá hmota z hobbykingu. Na jedné jsem vytisknul už asi tři letadla a zatím stále OK.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 23.10.2016 15:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Vzal jsem dnes na plochu i syna a zaúkoloval ho na focení... Celkem úspěch, tady je galérie s P51D a ME109T: http://adobe.ly/2ed0aln
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 23.10.2016 15:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
Jo a jedna rada - pokud chcete pohon ve stylu toho, čemu autor říká "eco power", tak je pro tříčlánek proti v návodu udanému Turnigy 3530/14 kV1100 rozhodně lepší (při skoro stejné ceně) použít NTM3530 s kV 1400 - viz http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html . To doporučené Turnigy je buď pro vyloženého začátečníka anebo by lépe chodilo spíš na čtyřčlánek, na 3s je prostě kV malé. Odkazované NTM šlape s tříčlánkem a vrtulí 9x6-9x7 opravdu lépe, za tím si stojím...
|
|
Nahoru |
|
|
stepacz
|
Napsal: čtv 27.10.2016 13:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 30.11.2009 Příspěvky: 372 Bydliště: Brno
|
Foto i letadla super, vypadá, že to máš perfektně vytisklé...
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 27.10.2016 14:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
P51D celkem slusna je. Na ME109T uz mam novy trup, ten na fotce jsem trochu pomrvil, byl pokusny a jeste ne optimalni. Pro porovnani ma ten novy tu vetsi VOP. Jinak se mi ted klube Spitfire, kde pro srovnani zkousim PETG.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|