Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: sob 01.10.2016 21:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
LV píše: Marto, nemmyslis vazne,ze? myslím to naprosto vážně, přesně na ten problé jsi lehnul pokud se nepletu i ty--pouze jsi v rámci zodpovědného starajícího se modeláře své přijímačovky vybil a pak je dal do era nenabité--vybité--na odstartování to stačilo--bohužel jen na odstartování. o svém řešení nemíním fakt s nikým diskutovat, jen ho zminuji, jak to řeším já--jak to řeší jiní mě jen zajímá, pokud mi to přijde blbuvzdornější, než jak to mám já---na nějaké---to se musíš o to starat--na to fakt neslyším--slyším jen na to---i kdyby ses nestaral,nebo pochybil ještě máš nějakou zálohu. nemíním to dál rozebírat, jak to mám pořešené já mi vyhovuje a funguje mi to.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepin
|
Napsal: sob 01.10.2016 22:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
tomaasz píše: Cyklovat NiMh baterie po každém cyklu považuji za zbytečnost. já je v podstatě mraky let už pouze dobijim,--tím eliminuji tu možnost--variantu, že je omylem pouze vybiji--při ceně bratru když přeženu 300kč za ty přijímačovky mi vubec nezajímá, že jim snížím nějakou životnost--jakou? že nevydrží 20 let, ale pouze 10 kolega vyhazuje přijímačovky maximálně po 4 sezonách a vubec neřeší, co ještě dávají , nebo nedávají--to mě přijde zbytečné, nic méně nové je nové. PS: já tady pouze zodpovídám dotaz, jak lítat na přijímačovky a jaké a nepadat, já to osobně pořešené mám jak jsem psal ---já se tady ohledně přijímačovek na nic neptám a neptal a jak jsem určitě i v prvním příspěvku psal, vubec nemíním s někým prodiskutovávat moje řešení--taky mu nerozmlouvám to jeho.
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: sob 01.10.2016 22:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
tomaasz píše: pro jimi-m
Imax B6 ukazuje velikost dodaného náboje vpravo na spodním řádku displaye - údaj je v mAh. Cyklovat NiMh baterie po každém cyklu považuji za zbytečnost. Není to tak moc pravda, respektive tento údaj je zcela nevypovídající, pokud balancuji. Nabíječ totiž neumí přesouvat náboj z jednoho článku na druhý, ale když je článek víc nabitý, tak ho začne vybíjet a toto se už od dodané kapacity neodečítá. Takže když to přeženu, tak do baterie s 2A kapacity klidně nacpu 3A... Tedy dle údajů na displeji... Jak se to chová při normálním nabíjení bez balancéru nedokážu říct, to nemám vyzkoušené...
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
mykoc
|
Napsal: ned 02.10.2016 12:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 253
|
Pepine nechtěchtěl jsi napsat nezodpovědných ?Před letem si baterky ověřím . Lítám pouze elektry a pokud bych nemě Nicd baterie tak mu dám třeba Lipolku 3s 3000mAh a spínaný bec od Jetiho na ktrém je možnost nastavení výstupního napětí .
|
|
Nahoru |
|
|
mykoc
|
Napsal: ned 02.10.2016 12:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 253
|
Jinak Jimi je jedině dobře že se snažíš získat zkušenosti a poučit se z chyb .
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 02.10.2016 14:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Pro: "pepin" Řešení, které jsi popsal "sob 01.10.2016 13:26" ti funguje pro případ hlavní MiMH (Uhl.) vybitá těsně na napětí pod BEC mínus 0.7 V (úbytek na Si diodě). Zatím jsi nepotkal závadu typu: "hlavní accu nebo přívody od něj totálně ve zkratu ". (= díra v hlavní nádrži, veškeré palivo ze zálohy jde ven-vniveč). Aby byl pokryt i tento typ závady, musely by oba zdroje jít na zařízení přes oddělovací (součtové) diody. Nebo jsem něco někde přehlédnul? (Přidáním článku nebo BEC by se muselo posunout Uhl.)
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: ned 02.10.2016 16:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
pepin píše: přesně na ten problé jsi lehnul pokud se nepletu i ty--pouze jsi v rámci zodpovědného starajícího se modeláře své přijímačovky vybil a pak je dal do era nenabité--vybité--na odstartování to stačilo--bohužel jen na odstartování. Ale to práve nebolo o starostlivosti, zodpovednosti, ale o lajdáckosti. Nerozmýšľal som a miesto nabíjania pred štartom som dal vybiť...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: ned 02.10.2016 16:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
jimi-m píše: Není to tak moc pravda, respektive tento údaj je zcela nevypovídající, pokud balancuji. Nabíječ totiž neumí přesouvat náboj z jednoho článku na druhý, ale když je článek víc nabitý, tak ho začne vybíjet a toto se už od dodané kapacity neodečítá. Takže když to přeženu, tak do baterie s 2A kapacity klidně nacpu 3A... Tedy dle údajů na displeji... Jak se to chová při normálním nabíjení bez balancéru nedokážu říct, to nemám vyzkoušené... Trochu si uprac v hlave. Balancujú sa iba články LiPol, LiFe (menej potrebné), LiIon (takmer zbytočné). Pri LiXx do batérie s kapacitou 2Ah nidy nenacpeš 3Ah. To platí aj pre NiXx. Iba pri NiXx sa časť energie ktorá pretečie nabíjadlom premení na teplo a preto máš pocit ,že do nich vlezie viac ako majú kapacitu. Perpetum sa však nekoná.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 02.10.2016 17:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Příloha:
P1170365.JPG [ 76.36 KiB | Zobrazeno 1468 krát ]
Příloha:
P1170364.JPG [ 81.38 KiB | Zobrazeno 1468 krát ]
u elektroletu tu diodu dám na výstup becu z reglu diodu používám nějakou 6A s poklesem napětí tuším O,5v používanou pro srážení napětí z 2 life článku, když se používají jako přijímačovky
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: ned 02.10.2016 22:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
LV píše: Ale to práve nebolo o starostlivosti, zodpovednosti, ale o lajdáckosti. Nerozmýšľal som a miesto nabíjania pred štartom som dal vybiť... mě se to už taky podařilo, ale naštěstí jsem sednul, zrovna tak se mi podařilo--přez noc nabijet poctivě desetinou , druhý den hodit ero do vzduchu a zjistit, že baterie je v háji--odešel jeden ze 4 článku, používal jsem nicd sanyo, ale i když byli nový, jeden článek prostě odešel--od té doby už na nabijení desetinou prdim, pěkně tam peru minimálně 1A, když jsou baterky v pohodě, tak mám pak za chvíli nabito hned před létáním--když nejsou--tak hned nabiječka při té 1A řve, bo nesmyslně vyskočí na displey na tom 4 článku napětí třeba na 8 voltu. takovej chytrák---se starám a jsem zodpovědný, na to fakt neslyšim,to nechám těm, co si tu hubu ještě nenabili, nikdo není neomylnej . stačí, aby na chvilku vypli proud, nabiječ se vypne a už nenaběhne a ty v pohodě ráno sáhneš po baterkách s tím, že musí být logicky nabité---to se mi stávalo kdysi na Rané v karavanu každou chvilku, bo tam bývala elektrika v totálním bordelu a nakonec jsem to řešil raději autobaterií, kterou jsem dobijel autonabiječkou a modelářskou nabiječku krmil z té autobaterie, bo ty pojistky tam lítali zvlášt při dešti, jak měli lidi přípojky ke karavanum v bordelu každou chvíli.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 03.10.2016 15:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
jimi-m píše: ... Možná tam dám klasickou lipolku a Ubec. To je jistě bezpečnější, navíc to těch 5V pak bude mít furt... Je i není. Nedávno tu byla taková diskuse viewtopic.php?f=39&t=78597. Přečti si to! Podstata je ale v tom, že pitomej bzučák zkratoval svými nekvalitními vývody celou 5V palubní síť za BECem. No aten BEC na to zareagoval tak, že se odpojil (jeho vlastní ochrana), čím ale neochránil ani model a nakonec ani sebe. Kdyby tam nebyl BEC, ale přímo tvrdé baterky, tak by ty dráty k tomu bzučáku nejspíš shořely, nikláky by to utáhly a model by nejspíš zůstal nadále ovladatelný. A to nejen v případě bzučáku, někdy jdou do zkratu i servo-zesilovače serva, pokud je to např. servo směrovky, tak při troše štěstí se s tím taky dá přistát. Takže já bych se velmi rozmýšlel zda 4-článek NiCd nebo 3sLiPol+BEC. Já jsem zastánce klasiky. BEC je jen další zbytečné "kurvítko" v modelu.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 03.10.2016 15:36 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
pepin píše: ...starání o baterky je totální blábol... ... své přijímačovky vybil a pak je dal do era nenabité... ... nemíním to dál rozebírat ... Ale Ty jaksi nelogicky porovnáváš nedbalost s pečlivostí. Přece to, co uvádíš jako argument, není starání se, ale lajdáctví! Jinak ale souhlasím, já taky před nabitím Ni-MH nevybíjím. ale pouze dobíjím do plna. Zvlášť u více článkových baterii totiž při společném plném vybíjení reálně hrozí, že se slabší články podvybijí až příliš (dokonce až k přepólování), a to té baterce ublíží daleko víc než kdyby se necyklovala vůbec. Když dělat kompletní cykly, tak jedině ji rozebrat na jednotlivé články, anebo si udělat servisní konektor podobně jako u litiovek a dělat to po jednom článku přes něj.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: pon 03.10.2016 17:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ještě dodatek k tomu BECu a Lithiovkám pro napájení palubní sítě. Když už používat pro napájení dvoučlánkový lithiový akumulátor, tak nejlepší je spolu s ním zakoupit všechna serva s označením Hi-Voltage, která jsou na toto vyšší napětí stavěna, no a pak to půjde zas bezpečně, normálně bez toho zbytečného BECu. Čím je instalace jednodušší, tím je nakonec bezporuchovější a bezpečnější.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: pon 03.10.2016 18:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
LV píše: Trochu si uprac v hlave. Balancujú sa iba články LiPol, LiFe (menej potrebné), LiIon (takmer zbytočné). Pri LiXx do batérie s kapacitou 2Ah nidy nenacpeš 3Ah. To platí aj pre NiXx. Iba pri NiXx sa časť energie ktorá pretečie nabíjadlom premení na teplo a preto máš pocit ,že do nich vlezie viac ako majú kapacitu. Perpetum sa však nekoná. Však já ale mluvím o lipolkach... Samozřejmě že nimh článek nebudu balancovat, ani na to nemá konektor...
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pon 03.10.2016 19:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
jimi-m píše: Však já ale mluvím o lipolkach... Samozřejmě že nimh článek nebudu balancovat, ani na to nemá konektor... A kto sa v tom má vyznať? Si prečítaj na čo a ako si reagoval...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
Naposledy upravil LV dne sob 08.10.2016 8:46, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|