|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
smyk1111
|
Napsal: čtv 15.09.2016 21:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Moje brzdící štíty na větroni 3,5m a hmotnosti 7,5 kg se mi zdají ne tak, účinné jak bych si představoval. Zkoušel někdo z vás použít křidélka vyklopená směrem nahoru současně s brzdícími štíty. Než to odzkouším sám, zajímají mne vaše zkušenosti
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LV
|
Napsal: čtv 15.09.2016 22:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
smyk1111 píše: Moje brzdící štíty na větroni 3,5m a hmotnosti 7,5 kg se mi zdají ne tak, účinné jak bych si představoval. Zkoušel někdo z vás použít křidélka vyklopená směrem nahoru současně s brzdícími štíty. Než to odzkouším sám, zajímají mne vaše zkušenosti Pri hmotnosti vetroňa 7,5kg na 3,5m (ak to teda nie je maketa historickej 10metrovky) bude účinnosť akýchkoľvek štítov mizivá. Kombináciu štíty krídelká používam bežne. Pozor zvýši sa výrazne opadavosť a rýchlosť sa nezníži.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
zz
|
Napsal: pát 16.09.2016 6:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.4.2005 Příspěvky: 954 Bydliště: Val.Mez.
|
No hlavně ta váha je strašně velká, dle mého by měla být snad až poloviční ne? Co to máš za éro?
_________________ www.rckozmodrom.com
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: pát 16.09.2016 10:50 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
pro ZZ. Je to omotorovaný GROB TWIN ACRO od Reiharda. Ta váha je opravdu taková i když se podivuješ. Jen trup je trochu více zpevněn. Plošné zatížení se pohybuje kolem 100g. Ale jinak to létá nádherně. Výborná klouzavost, minimální opadání, výborná obratnost. Sice jsem se ještě neodvážil na akrobacii krom klasického lopingu a nízkého rychlého průletu nad ranvejí, ale jednou snad. Reaguje i na poměrně malé náznaky termiky, ale problém je , že ho neutočím v malém poloměru. Chce svoji rychlost a tomu odpovídá poloměr zatáčky. Ovšem když je ta termika široká tak jde jak po schodech.
Nakonec mně ty štíty tak netrápí , letiště máme nádherné, spíše jsem pro zajímavost chtěl znát jak se chová při přistání kombinace štíty + křidélka.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 16.09.2016 11:50 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Přistávám s pyloňákem se zatížením 65g/dm2. Moje zkušenost je takové, že použití křidélek vychýlených nahoru funguje velmi dobře. Model si zvedne úhel náběhu, který je bez vychýlených křidélek nahoru nedosažitelný, model by bez toho spadl po křídle, ale s tak velkým negativem na konci to zvládne. Jen je třeba udělat podrovnání ve správná výšce, pokud model vyplave těsně nad zemí, tak zasunutí křidélek není řešení, model se stejně propadne. Tedy to není o souvislosti mezi štíty a vychýlení křidélek ale spíš obecně o varování nad takovým chováním modelu. Modely s malým plošným zatížením se chovají totiž odlišně.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 16.09.2016 16:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
mozna by bylo vhodne zminit kolik stupnu to kdo zvedate. Protoze moje zkusenost rika ze je zasadni rozdil v par milimetrech (= negativ) a v tom kdyz to nekdo pojme jako klapky a zvedne to treba o 20/30 stupnu
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 16.09.2016 20:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
smyk1111 píše: Moje brzdící štíty na větroni 3,5m a hmotnosti 7,5 kg se mi zdají ne tak, účinné jak bych si představoval. Zkoušel někdo z vás použít křidélka vyklopená směrem nahoru současně s brzdícími štíty. Než to odzkouším sám, zajímají mne vaše zkušenosti zkoušel, nejvíc učinné vyklopení křidélek nahoru se mi osvědčilo--vyklopit křidélka nahoru--model tlačit s křidélky nahoru a vyjetými štíty k zemi--, pak ještě dostatečně nad zemí podrovnat už s křidélky v nule a model stále při vysunutých štítech trochu přibrzdit před dosednutím křidélky nepatrně dolu---bude záležet na modelu--křidélka dolu rádi při velikém zpomalení uvedou model do vrtáku--ale dá se. nic méně při podrovnání před dosednutím křidélka nahoru jen znemožnují udržet náklon, ale už vubec nebrzdí---pokud je model podrovnaný--křidélka nahoru v uplavu. já se rozhodl , že těm dvou modelum-- kompozitový FOx 3m ASW 28 4,2m---křidélka štíty nemilosrdně odfiknu klapky, bo na štítech a křidélkách je přistání peklo a už bych nikdy do modelu bez klapek nešel--bez štítu se obejdu u modelu v pohodě.
|
|
Nahoru |
|
|
smyk1111
|
Napsal: pát 16.09.2016 23:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 30.5.2015 Příspěvky: 133
|
Pepine , nerozumím co jsi chtěl sdělit :
tvoje citace : já se rozhodl , že těm dvou modelum-- kompozitový FOx 3m ASW 28 4,2m---křidélka štíty nemilosrdně odfiknu klapky, bo na štítech a křidélkách je přistání peklo a už bych nikdy do modelu bez klapek nešel--bez štítu se obejdu u modelu v pohodě.
na druhé straně uvádíš. zkoušel, nejvíc učinné vyklopení křidélek nahoru se mi osvědčilo--vyklopit křidélka nahoru--model tlačit s křidélky nahoru a vyjetými štíty k zemi--, pak ještě dostatečně nad zemí podrovnat už s křidélky v nule a model stále při vysunutých štítech trochu přibrzdit před dosednutím křidélky nepatrně dolu---bude záležet na modelu--křidélka dolu rádi při velikém zpomalení uvedou model do vrtáku--ale dá se.
Takže jakýsi rozpor , na jedné strane dá se a na druhé už nikdy
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 16.09.2016 23:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
smyk1111 píše: Takže jakýsi rozpor , na jedné strane dá se a na druhé už nikdy
---------------------------------------------------------- kombinací brzdících štítu a křidélek--nahoru--dolu dojdeš určitého výsledku, ale je to stejně diametrálně vzdálené možnosti sednout--přistát pomalu za pomoci dolu sklopených klapek--na štítech ero opadá, ale na rychlosti, to samé na křidélkách nahoru--při podrovnání jsou jak štíty, tak i křidélka v uplavu a ero fofruje dopředu jak divý--jen má zm,enšenou nosnou plochu křídla--klapky dolu ale v podrovnání brzdí a to je zásadní rozdíl. Dá se,---- jsem myslel, že jsem tady s takovými modely--štíty--křidélka létal a sedal, ale bylo to o nervy lonbi jsem na zkoušku u jednoho foxe odfiknul nemilosrdně klapku--puvodně jsem mohl pouze zvedat křidélka, ted je to přistání konečně neskutečná pohoda na melé dosedové rychlosti. jinak rozpětí 3,5m a váha 7,5 kg mi přijde taky šílená kombinace--teda pokud nejde o stingree a nelétáš v alpách. http://pepin65.rajce.idnes.cz/saiser_20 ... ser129.jpg
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|