Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 12:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Mam stareho EPP Spartana a delam nejakou opravu.

Celou dobu leta to letadlo ne uplne spravne (pocitove), i pri tezisti hodne vpredu lita furt tak nejak natazeny. Napadlo mne zda by nepomohlo zmenit uhel nabehu kridla oproti trupu.

Vzhledem k tomu ze letadlo leta natazeny tak bych kridlo podeprel vpredu. Nemam ted momentalne zmerene uhly takze bych se zatim teoreticky chtel zeptat co vy na to. Ma to cenu ? To letadlo ma dost bachratej trup (koukal jsem ze i velkej na spalovaky co se tu resil leti lehounce natazeny ale mene nez ten muj) takze nevim zda to neni vlastnost.

Profil je s rovnou spodni stranou (asi ClarkY)

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 13:04 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Amper píše:
i pri tezisti hodne vpredu lita furt tak nejak natazeny.


to se ale nevylučuje :o


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 13:16 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Já to nějak nechápu - natažený přece nutně musí být právě model s těžištěm víc vpředu, tak kde je problém? Pokud se křídlo podloží vpředu, tak se to ještě zhorší...

Nebo je to míněno na letovou polohu trupu, že je čumák moc nahoru? Pak samozřejmě postup zvednout úhel náběhu křídlu a úměrně potlačit výškovku bude správný a čumák klesne. Jen upozorňuji, že po ověření by to chtělo VOP předelat, pouhé potlačení není ideální (pokud není plovoucí).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 13:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Přesně tak, já bych naopak zkusil těžiště posouvat dozadu.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 13:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
ano, myslim letovou polohu. Vypada proste divne :-) Zmerim vecer uhly

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 14:03 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Amper píše:
ano, myslim letovou polohu. Vypada proste divne :-) Zmerim vecer uhly


předpokládám, že v tomto případě máš málo vyosený motory dolů.

pokud podložíš křídlo, zvednou se i motory a situace se zhorší.
pokud máš těžiště moc vepředu , pro vodorovný let musíš víc natahovat výškovku a jsi zase špatně.
Potřebuješ získat vyšší letovou rychlost, abys nemusel pro únosnost profilu tolik natahovat výškovku.
Jak se to chová při bezmotorovém letu ?
nízkou rychlostí z toho v podstatě děláš draka .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 14:06 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Jestli to bude tak, že je křídlo cca E205 "položené na trupu" a VOP je rovnoběžně s horní stranou trupu, tak to je prostě problém Křídlo "dobře nese" ještě při při úhlu tak 5-7stupňů a skutečný náběh je od rozdílu mezi spodní stranou a tětivou profilu je u E205 jen 2stupně. Takže letadlo letí natažené.

Řešením je létat rychleji. Vylepší se tím všechno.

Jinak surově (4 stupně) zvednout úhel náběhu křídla a zvednou i úhel VOP. Seřízení, pokud model léta aktuálně dobře zachovat.
Nebo odhadnout ten úhel z nějaké letové fotky.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.09.2016 14:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
kdyz letim rychlejs tak je to o neco lepsi ale ten trup je masivni a to letadlo ma nechutnej odpor.

V bezmotorovem letu se to chova cca stejne, leti mirne natazenej a zpomaluje.

Se na to asi vybodnu a necham to jak to je. Ma uz odlitano peknych par sezon a mozna bude lepsi do toho proste nehrabat :-D :-D :-D

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.09.2016 9:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.2011
Příspěvky: 524
Bydliště: Ostrava-Poruba ČR
Ahoj,
Také se mi nelíbil letový projev mého Mustanga. Měl totiž odtokové hrany na křídle tlusté asi 4-5 mm.
Vyrobil jsem z balzy nové odtokovky, jakoby pokračování daného profilu skoro do ostra a přilepil ke křídlu.
Trochu tím narostla plocha, a jistě se snížíl odpor křídla.
Tím pádem se trochu zvýšila i rychlost letu. Pomohlo to.
Nějak nechápu proč zkoušíš bezmotorový let, pokud ti nejde jen o zjištění pádové rychlosti, není to přeci kluzák.
Při přistání se vzduchem (hrnou) všechna letadla. :)
Ivan


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.09.2016 9:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Paris Ivan píše:
Nějak nechápu proč zkoušíš bezmotorový let, pokud ti nejde jen o zjištění pádové rychlosti, není to přeci kluzák.


Nekdo se ptal jak se to chova, jen jsem odpovedel :-D

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.09.2016 10:47 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Paris Ivan píše:
.
Nějak nechápu proč zkoušíš bezmotorový let, pokud ti nejde jen o zjištění pádové rychlosti, není to přeci kluzák.
Při přistání se vzduchem (hrnou) všechna letadla. :)
Ivan


to jsem po něm chtěl já.
nechtěl jsem aby zkoušel přistát .
chtěl jsem, aby na krátkou dobu při rozumné rychlosti vyloučil vliv tahu motorů.
nejlíp je číst všechny předchozí příspěvky.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.09.2016 13:58 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Zkusil bych jen pro experiment zvednout úhel náběhu křídla. Prostě podložit tak o 3 stupně. Letové vlastnosti budou trošku divné, ale to uřídíš...
Počítej, že to bude třeba přetrimovat do potlačena.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.09.2016 14:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
jo, vyzkousim to a uvidim co se bude dit

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz