shevrey
|
Napsal: úte 13.09.2016 9:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
Patas_ píše: ta předloha má evidentně problém s krátkým čumákem, pokud prototyp potřeboval 8,5kg olova tak potěš koště ... to bude chtít fakt radikální odlehčení v zadních partiích. to je hezký předloha má problém jsem se pobavil.... je to tak prodloužil jsem to a není to poznat; počítal jsem to s učebnicí fyziky tak to snad vyjde. zadek o mnoho lehčí být nemůže, ale budu se snažit. to prodloužení tu už na obrázkách je tak nepřikládám.
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: úte 13.09.2016 15:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
shevrey píše: to je hezký předloha má problém jsem se pobavil.... je to tak prodloužil jsem to a není to poznat; počítal jsem to s učebnicí fyziky tak to snad vyjde. zadek o mnoho lehčí být nemůže, ale budu se snažit. to prodloužení tu už na obrázkách je tak nepřikládám. podkladový obrázek je posunutý aby bylo zarovnané tak tedy aktuál zde kde dávám i kvotu 82,5mm
Přílohy: |
Finál Hurricane XXL 2016.jpg [ 55.34 KiB | Zobrazeno 1905 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Telemaster
|
Napsal: úte 13.09.2016 20:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 16.10.2011 Příspěvky: 104
|
shevrey píše: centroplán myslím hotov. ještě něco málo odlehčím, ale finále. více obrázku a pohledů na http://www.shevrey.czHmm ty dmychadla, to by mohlo fungovat .
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: stř 14.09.2016 18:37 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Když vidím ten ocas, tak přemýšlím nad tím, jestli zvolené řešení z jednotlivých obdélníků má nějaký důvod (kromě asi jednoduššího frézování) a není to vcelku. Mi co by laikovi přijde, že když to bude z jednoho kusu a bez zubů, tak to bude pevnější a ubude lepených spojů. Tedy i něco váhy navíc.
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: stř 14.09.2016 19:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
jio píše: Když vidím ten ocas, tak přemýšlím nad tím, jestli zvolené řešení z jednotlivých obdélníků má nějaký důvod (kromě asi jednoduššího frézování) a není to vcelku. Mi co by laikovi přijde, že když to bude z jednoho kusu a bez zubů, tak to bude pevnější a ubude lepených spojů. Tedy i něco váhy navíc. to není ze samostatných dílů ale 4 kusy vytvoří celou konstrukci. dva boky + horní a spodní díl.
Přílohy: |
Finál Hurricane XXL 2016e.jpg [ 73.98 KiB | Zobrazeno 1688 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: stř 14.09.2016 19:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: čtv 15.09.2016 8:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
shevrey píše: to není ze samostatných dílů ale 4 kusy vytvoří celou konstrukci. dva boky + horní a spodní díl.
A neuvažoval jste o tom, že ty 4 kusy by v modelu nezůstaly, byly pouze jako pomůcka pro stavbu? Když vidím to množství zářezů pro podélníky, musela by vzniklá skořepina s potahem taky stačit. Takhle velký model by se už měl konstrukcí blížit spíše k originálu.
|
|
Nahoru |
|
|
shevrey
|
Napsal: čtv 15.09.2016 10:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.2.2010 Příspěvky: 458
|
valajda píše: A neuvažoval jste o tom, že ty 4 kusy by v modelu nezůstaly, byly pouze jako pomůcka pro stavbu? Když vidím to množství zářezů pro podélníky, musela by vzniklá skořepina s potahem taky stačit. Takhle velký model by se už měl konstrukcí blížit spíše k originálu.
neuvažoval, ale začnu musím co nejvíce obrat váhu ... ted řeším křídlo, trup budu předělávat doufám příští týden. myšlenka to není špatná, rozhodně pokud by to stavebně nešlo řešit hodně naní uberu je to vlastně pomocná konstrukce pro zachování roviny. díky za názor.
|
|
Nahoru |
|
|
akademikrichard
|
Napsal: ned 18.09.2016 7:48 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 15.11.2007 Příspěvky: 22
|
valajda píše: V reálu je vlastně taky příhradová konstrukce pod "aerodynamickou kapotou", ale vše mnohem subtilnější... Přesně tak by to mělo vypadat i u obřích modelů. Nosná příhradovina, která se snadno nadimenzuje a nenosná "karoserie" .Uvedená konstrukce jde sice vyfrézovat a následně slepit bez použití plánu, ale materiál v ní rozhodně není využitý efektivně- např. http://2.bp.blogspot.com/-9hWHAgujDp8/V ... struha.jpg kýlovka a směrové kormidlo. Za letu přenáší především ohyb, krut a posouvající sílu (stejně jako další části letadla). V neutrální ose= rovině symetrie profilu je překližková deska která "nic" nenese. Trup- uvedená konstrukce nefunguje ani jako příhradovina ani jako skořepina. Směr let dřeva na "diagonálách" na krabicové konstrukci rozhodně není po délce "diagonály". Krabicová konstrukce není ani uzavřená aby tvořila torzní skříň. Navíc "skoky" v zadní části trupu způsobí jediné a to koncentraci napětí. Na křídlo jsem se zatím nedíval. Pro představu je dobré nastudovat např. https://www.ulozto.cz/!E8qdPw5t/stavba- ... trukce-pdf či http://www.martinus.cz/?uItem=102042 . Myslím že při návrhu obřích modelů je dobré mít alespoň základní přehled o zatížení působících na konstrukci tzn. si ho spočítat, nebo nechat si ho spočítat a podle toho následně konstrukci dimenzovat, nebo nechat nadimenzovat s příslušným součinitelem bezpečnosti=dobrého spánku. Přijde mi že v současné době roste zájem o obří modely o rozpětí 3m a víc. Proč ne je to super. Bohužel jen do doby než se stane průšvih. Potom se můžeme těšit na Další doplňky X a regulace ze strany ÚCL.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|