|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Amper
|
Napsal: stř 14.09.2016 13:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Mam stareho EPP Spartana a delam nejakou opravu.
Celou dobu leta to letadlo ne uplne spravne (pocitove), i pri tezisti hodne vpredu lita furt tak nejak natazeny. Napadlo mne zda by nepomohlo zmenit uhel nabehu kridla oproti trupu.
Vzhledem k tomu ze letadlo leta natazeny tak bych kridlo podeprel vpredu. Nemam ted momentalne zmerene uhly takze bych se zatim teoreticky chtel zeptat co vy na to. Ma to cenu ? To letadlo ma dost bachratej trup (koukal jsem ze i velkej na spalovaky co se tu resil leti lehounce natazeny ale mene nez ten muj) takze nevim zda to neni vlastnost.
Profil je s rovnou spodni stranou (asi ClarkY)
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 14.09.2016 14:04 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Amper píše: i pri tezisti hodne vpredu lita furt tak nejak natazeny. to se ale nevylučuje
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 14.09.2016 14:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Já to nějak nechápu - natažený přece nutně musí být právě model s těžištěm víc vpředu, tak kde je problém? Pokud se křídlo podloží vpředu, tak se to ještě zhorší...
Nebo je to míněno na letovou polohu trupu, že je čumák moc nahoru? Pak samozřejmě postup zvednout úhel náběhu křídlu a úměrně potlačit výškovku bude správný a čumák klesne. Jen upozorňuji, že po ověření by to chtělo VOP předelat, pouhé potlačení není ideální (pokud není plovoucí).
|
|
Nahoru |
|
|
Jiri
|
Napsal: stř 14.09.2016 14:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.2.2006 Příspěvky: 1206 Bydliště: Praha, Sobín Obrázky: 3
|
Přesně tak, já bych naopak zkusil těžiště posouvat dozadu.
_________________ Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 14.09.2016 14:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
ano, myslim letovou polohu. Vypada proste divne Zmerim vecer uhly
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 14.09.2016 15:03 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Amper píše: ano, myslim letovou polohu. Vypada proste divne Zmerim vecer uhly předpokládám, že v tomto případě máš málo vyosený motory dolů. pokud podložíš křídlo, zvednou se i motory a situace se zhorší. pokud máš těžiště moc vepředu , pro vodorovný let musíš víc natahovat výškovku a jsi zase špatně. Potřebuješ získat vyšší letovou rychlost, abys nemusel pro únosnost profilu tolik natahovat výškovku. Jak se to chová při bezmotorovém letu ? nízkou rychlostí z toho v podstatě děláš draka .
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 14.09.2016 15:06 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Jestli to bude tak, že je křídlo cca E205 "položené na trupu" a VOP je rovnoběžně s horní stranou trupu, tak to je prostě problém Křídlo "dobře nese" ještě při při úhlu tak 5-7stupňů a skutečný náběh je od rozdílu mezi spodní stranou a tětivou profilu je u E205 jen 2stupně. Takže letadlo letí natažené.
Řešením je létat rychleji. Vylepší se tím všechno.
Jinak surově (4 stupně) zvednout úhel náběhu křídla a zvednou i úhel VOP. Seřízení, pokud model léta aktuálně dobře zachovat. Nebo odhadnout ten úhel z nějaké letové fotky.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 14.09.2016 15:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
kdyz letim rychlejs tak je to o neco lepsi ale ten trup je masivni a to letadlo ma nechutnej odpor. V bezmotorovem letu se to chova cca stejne, leti mirne natazenej a zpomaluje. Se na to asi vybodnu a necham to jak to je. Ma uz odlitano peknych par sezon a mozna bude lepsi do toho proste nehrabat
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Paris Ivan
|
Napsal: čtv 15.09.2016 10:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 21.1.2011 Příspěvky: 524 Bydliště: Ostrava-Poruba ČR
|
Ahoj, Také se mi nelíbil letový projev mého Mustanga. Měl totiž odtokové hrany na křídle tlusté asi 4-5 mm. Vyrobil jsem z balzy nové odtokovky, jakoby pokračování daného profilu skoro do ostra a přilepil ke křídlu. Trochu tím narostla plocha, a jistě se snížíl odpor křídla. Tím pádem se trochu zvýšila i rychlost letu. Pomohlo to. Nějak nechápu proč zkoušíš bezmotorový let, pokud ti nejde jen o zjištění pádové rychlosti, není to přeci kluzák. Při přistání se vzduchem (hrnou) všechna letadla. Ivan
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: čtv 15.09.2016 10:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Paris Ivan píše: Nějak nechápu proč zkoušíš bezmotorový let, pokud ti nejde jen o zjištění pádové rychlosti, není to přeci kluzák.
Nekdo se ptal jak se to chova, jen jsem odpovedel
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 15.09.2016 11:47 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Paris Ivan píše: . Nějak nechápu proč zkoušíš bezmotorový let, pokud ti nejde jen o zjištění pádové rychlosti, není to přeci kluzák. Při přistání se vzduchem (hrnou) všechna letadla. Ivan to jsem po něm chtěl já. nechtěl jsem aby zkoušel přistát . chtěl jsem, aby na krátkou dobu při rozumné rychlosti vyloučil vliv tahu motorů. nejlíp je číst všechny předchozí příspěvky.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 15.09.2016 14:58 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Zkusil bych jen pro experiment zvednout úhel náběhu křídla. Prostě podložit tak o 3 stupně. Letové vlastnosti budou trošku divné, ale to uřídíš... Počítej, že to bude třeba přetrimovat do potlačena.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: čtv 15.09.2016 15:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
jo, vyzkousim to a uvidim co se bude dit
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|