Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 23.08.2016 8:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.8.2016
Příspěvky: 21
Bydliště: Praha
jaroslav.falcon píše:
Radio je dobré Hitec Aurora 9x, Frsky Taranis, ale co člověk to jiný názor.


Díky za radu. Nad Aurorou jsem už přemýšlel, ale zdálo se mi, že je to už starý a překonaný. Má vůbec smysl to takto posuzovat? Taky jsem koukal na to radio Frsky Taranis. Máte s tím někdo zkušenosti? Koukal jsem, že jeho SW je open source. Jako programátorovi mi slovní spojení "open source" způsobuje přinejmenším svědění na mozku. Hlavně pokud to má držet ve vzduchu poměrně a drahou a hlavně i nebezpečnou věc...


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 23.08.2016 8:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
A9x včem je zastaralá a překonaná ?, jedině max 9kanalů , zvuk externě , a s maxima přijímačem má nejnižší latenci 5ms. (někteří 3D helinaří to řeší jestli 11ms nebo 22 ms :lol: ) Grafický dotykáč, jednoduché ovládání, neumí např. mix na základě telemetrie, to taranis umí a to by se ti mohlo hodit pro automatickou záchranu, aby jsi neflákl s heli. U nás na letišti prochází wifi paprsek a třeba futaby mají daleko vyšší rušení než já s Hitecen.
Taranis je ověřen a OPEN TX taky toho se neboj. Jinak dosah A9x je min 800m ve městě, byl jsem i 1600m a to řešit na heli nemusíš, protože už ji dávno neuvidíš .

Jo a kdyby jsi chtěl být opravdu IN tak teď je nový Horus. Je tady na foru uživatel Wojta a ten by ti poreferoval, je členem dev týmu.


píšeš, že jsi programátor tak na A9x i na Frsky si můžeš s telemetrii dělat co chceš, třeba teď mám v A9x kompletní telemetrická data z koptéry z MawLink protokolu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.08.2016 18:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 504
Bydliště: Budišov u Třebíče
Taranis jsem měl jako jeden z prvních v republice a od té doby ho provozuji v letě i v zimě a to jak v kopteře, větroních i letadlech na elektropohon. Se spalovákama už pár roků nelítám, ale šilhám po nějakém benzíňáku. Neměl jsem s taranisem jediný problém, který by byl způsobený soupravou a to u větroňů lítám na hranici viditelnosti. Jenom jsem jednou zapoměl přepnout řízení na větroňě a odstartoval jsem s ním při vysílačce přepnuté v módu koptery. Tak to byl docela adrenalin, než jsem si uvědomil, co se vlastně děje, ale to byla vyloženě má chyba. Předtím jsem měl několik druhů Hiteců a taky v pohodě, ale na 35 MHz mě dvakrát větroň uletěl na vylétnutí s dosahu. Potom se ale objevily Moduly FrSky do Optika a od té doby nenechám dopustit na telemetrii. I s FrSky mě větroň uletěl, tentokrát ne na dosah, ale pustil jsem si ho moc daleko po větru a už jsem neměl šanci ho dostat k sobě. Bez telemetrie bych ho asi těžko našel, s telemetrií to byla otázka hodiny. To samé se mě stalo s kopterou, když z ničeho nic přišel liják, taková malá průtrž mračen a protože jsem ji měl na brýle přes čtyřista metrů od sebe, a k sobě bych asi nedoletěl, protože do té doby by do elektroniky natekla voda a koptera by spadla, tak jsem ji nechal sednout do řepky. Po dešti jsem ji našel v metrové řepce během deseti minut. Tolik asi ode mne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.08.2016 18:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.9.2011
Příspěvky: 726
Bydliště: Karlovarsko
Obrázky: 0
jipav píše:
Taranis jsem měl jako jeden z prvních v republice a od té doby ho provozuji v letě i v zimě a to jak v kopteře, větroních i letadlech na elektropohon. Se spalovákama už pár roků nelítám, ale šilhám po nějakém benzíňáku. Neměl jsem s taranisem jediný problém, který by byl způsobený soupravou a to u větroňů lítám na hranici viditelnosti. Jenom jsem jednou zapoměl přepnout řízení na větroňě a odstartoval jsem s ním při vysílačce přepnuté v módu koptery. Tak to byl docela adrenalin, než jsem si uvědomil, co se vlastně děje, ale to byla vyloženě má chyba. Předtím jsem měl několik druhů Hiteců a taky v pohodě, ale na 35 MHz mě dvakrát větroň uletěl na vylétnutí s dosahu. Potom se ale objevily Moduly FrSky do Optika a od té doby nenechám dopustit na telemetrii. I s FrSky mě větroň uletěl, tentokrát ne na dosah, ale pustil jsem si ho moc daleko po větru a už jsem neměl šanci ho dostat k sobě. Bez telemetrie bych ho asi těžko našel, s telemetrií to byla otázka hodiny. To samé se mě stalo s kopterou, když z ničeho nic přišel liják, taková malá průtrž mračen a protože jsem ji měl na brýle přes čtyřista metrů od sebe, a k sobě bych asi nedoletěl, protože do té doby by do elektroniky natekla voda a koptera by spadla, tak jsem ji nechal sednout do řepky. Po dešti jsem ji našel v metrové řepce během deseti minut. Tolik asi ode mne.


WOW tomu říkam,, odpověd "

_________________
Robbe FutabaFX 20
,Funtic Pelikán,SM Binary,Skywalker 1720 RCF su29 superlite series. MPX funcub NG


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.08.2016 8:23 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
1) Vrtulník
1.1) uvažuji nad T-Rexem 450 až 550. Jakou byste doporučili velikost?
-cim vetsi vrtulnik, tim je obecne poslusnejsi a prijemnejsi na letani. Zvazil bych treba Logo 550. Zda se mi lepsi nez Trex.
1.3) asi jediná zkratka, kterou znám je DFC. Je DFC vhodné pro začátečníka?
- uplne vhodne ne, ale pouzitelne ano.
1.4) je lepší (nikoliv jednodušší) koupit kompletní set, u T-Rexe tzv. Super Combo, nebo jen stavebnici a serva, motor, gyro, regulator, atd pořídit jiné? Jsou ty v combu dobré? Upřednostňuji kvalitu před cenou.
- otazka je co myslis kvalitou. Rozdil v cene kompletni elektroniky muze byt hodne tisic. A porad helina poleti. Elektronika v setech je tak na hranici pouzitelnosti. Treba serva nejsou spatna. Motory take ne. Horsi uz je to s bezpadlem a regulatorem u nekterych verzi.
2) Rádio
2.1) v první řadě mě zajímá, jakou vybrat značku?
-nejlepsi je prolezt navody a vybirat podle dostupnych funkci, jakekoliv znackove radio je dneska dostatecne spolehlive. Takze je to spis podle osobnich preferencich.
2.2) ohledně počtu kanálů jsem tak nějak pochopil, že 8 je minimum. Stačí to? Kolik je idál?
-obecne na heli staci 6 kanalu. Pokud kokas po maketach, muzes potrebovat neco na osvetleni nebo podvozek atd. 12 kanalu ale bude az az i do budoucna.
2.3) telemetrie... Má to reálný smysl? Používáte to?
- kdo telemetrii nema, napise ze neni potreba. Bude mit pravdu, nicmene je to hodne prijemna zalezitost. Pouzivam ji hodne.

Petr

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 25.08.2016 22:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Ahoj, pár skúseností a postrehov z mojich začiatkov a následného poletovania.
Pre začiatočníka odporúčam pádlovú mechaniku, prečo:
- chvostové gyro 10€, mechanická stabilizácia, ktorá funguje stále a vždy. Ak pridáš závažia bude to tupé ako korytnačka. Pravda, nebudeš "IN".
- bezpádlová jednotka min 60-80€ a viac. SPIRIT so záchranou cca 200€ a to musíš stihnúť ju aktivovať. Pre začiatočníka = neznalého je to komplikované nastavenie
- z uvedeného vyplýva cenový rozdiel škody pri prípadnom poškodení "gyra" pri páde
- v pohode znesie aj analógové servá (cena pri poškodení)
Diely - kit
Na začiatok hlavne lacné. HK je shit, ale poslúži za pár €. Potom prejdeš na Tarot .... Po dvoch rokoch mi už prekážajú vôle súčiastok z HK, 350W motor je pre mňa dávno nepoužiteľný....
Odporúčam rám HK V2 kovový, malé poškodenia narovnáš.
Veľkosť: už tu bolo - čím väčší tým drahší, ale vo vzduchu čitateľnejší.
Telemetria: Jednoznačne odporúčam min. prenos napätia pohonnej batérie. Pred 5 rokmi som si zvolil Hitec, dnes máš širší výber.
A nakoniec: ako prípravu pre heli odporúčam 4koptéru. Ovládanie je v podstate rovnaké a cena havárie omnoho nižšia. Naučíš sa robiť koordinované zatáčky so smerovkou, čo je pre mnohých lietadielkárov neznáma a pre heli nevyhnutné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.08.2016 7:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
Bezpádlová jednotka něco stojí, to je pravda , ale je na pořád. Bezpádlo je daleko přesnější, drží přesně směr a tudíš je jednodušší na řízení. Pokud budeš mít větší heli a stihneš kliknout záchranu tak po jednotkách cvaknutí se ti investice vrátí, možná po prvním.

Cvik: pokud máš problém zareagovat na záchranu, dobré je si sednout před TV a když je na obraze střih tak cvaknout záchranu, tímto to můžeš trénovat bez rizika.

jinak kámoš cvakal záchranu, ale spletl si páčku a cvakal tak mohutně až ji urval :lol: to se také stane.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.08.2016 9:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ujovko píše:
Ahoj, pár skúseností a postrehov z mojich začiatkov a následného poletovania.
Pre začiatočníka odporúčam pádlovú mechaniku, prečo:
- chvostové gyro 10€, mechanická stabilizácia, ktorá funguje stále a vždy. Ak pridáš závažia bude to tupé ako korytnačka. Pravda, nebudeš "IN".
- bezpádlová jednotka min 60-80€ a viac. SPIRIT so záchranou cca 200€ a to musíš stihnúť ju aktivovať. Pre začiatočníka = neznalého je to komplikované nastavenie
- z uvedeného vyplýva cenový rozdiel škody pri prípadnom poškodení "gyra" pri páde
- v pohode znesie aj analógové servá (cena pri poškodení)
Diely - kit
Na začiatok hlavne lacné. HK je shit, ale poslúži za pár €. Potom prejdeš na Tarot .... Po dvoch rokoch mi už prekážajú vôle súčiastok z HK, 350W motor je pre mňa dávno nepoužiteľný....
Odporúčam rám HK V2 kovový, malé poškodenia narovnáš.
Veľkosť: už tu bolo - čím väčší tým drahší, ale vo vzduchu čitateľnejší.
Telemetria: Jednoznačne odporúčam min. prenos napätia pohonnej batérie. Pred 5 rokmi som si zvolil Hitec, dnes máš širší výber.
A nakoniec: ako prípravu pre heli odporúčam 4koptéru. Ovládanie je v podstate rovnaké a cena havárie omnoho nižšia. Naučíš sa robiť koordinované zatáčky so smerovkou, čo je pre mnohých lietadielkárov neznáma a pre heli nevyhnutné.


v podstatě nesouhlasím s ničím cos napsal :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.08.2016 16:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Da se polemizovat o te padlove mechanice. Z hlediska jednodussiho nastaveni. Ale pokud mu to nekdo vysvetli, ukaze jak nastavit a zaletne, tak nevidim problem ani tady.
Se zbytkem take nesouhlasim. Tazatel nehleda zoufale nejlevnejsi reseni. Evidentne vi o cenach a poptava velikost cca 550.

Petr

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.08.2016 17:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Asi tak. Pokud nejsou peníze žádný problém, tak není žádný problém začít klidně s tou pětpade. Chleba se začne lámat, až se to před ním dostane do otáček. Už je to nějaký kus vrtulníku. Poradil bych tu 550 třeba novou, ale k tomu i tu 450 bazar na začátky. I kvůli rozborce a tak, protože kdo nelítá, nepadá. Já jako věčný začátečník jsem poměrně rychle přešel od 450 přes 500 k 700, ale nakonec jsem měl z toho takový respekt, že jsem to měl ve vzduchu párkrát a pak jsem to prodal. Teď občas vytáhnu své oblíbené HKčko, kde vím, že mě crash nebude stát víc, než pár stovek a lítám pro radost a v klidu.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.08.2016 17:36 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Marek_Km píše:
. Já jako věčný začátečník jsem


proč věčný začátečník :D ?
já těsně nad zemí pravou zatáčku nerisknu, i kdyby čert na koze jezdil.
No a na zádech jsi se držel docela dlouho. A v tý výšce je to o to horší, že je na to blbě vidět.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.08.2016 18:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Protože začátky s 6ch jsem zvládl díky koptérám vcelku v pohodě a první baterky se 450 dopadly v klidu, ale za tu dobu jsem se nikam dál neposunul, protože simulátor nesnáším a kvůli tomu zvládám max jen invert a to jen čelem k sobě. Je pravda, že mě baví poletovat těsně nad zemí, ale pak mě zas občas překvapí, když se to najednou propadne :)
Zkrátka někdo lítá hrubé 3D, protože to má od přírody darováno, někdo jako já zas prostě na víc nemám. Zas je fakt, že kvůli 250 koptérám vrťas zanedbávám a letěl jsem letos jen párkrát. Asi ho budu muset oprášit častěji.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.08.2016 18:56 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Marek_Km píše:
ale za tu dobu jsem se nikam dál neposunul, protože simulátor nesnáším a kvůli tomu zvládám max jen invert a to jen čelem k sobě.


Taky se nemohu dostat dál a simulátor používám. Prostě v určitém věku je asi nějakej stop stav a líp asi nebude :D .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 26.08.2016 19:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
dudaj píše:
... stop stav ...
:lol:
Taky to tak na sobě vidím, ale co už. Zakladateli vlákna tedy držím palce, ať se mu daří.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.09.2016 15:04 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.8.2016
Příspěvky: 21
Bydliště: Praha
Sakra... prestaly mi chodit upozorneni na mail o novem prispevku. Kazdopadne uz jsem se rozhoupal a objednal mini titana E360. Po zkouknutych a prectenych recenzi se mi vazne zalibil. Ted se zeptam asi blbe, ale myslite si, ze jako zacatecnik zvladnu nastavit ARF kit? Gyro by melo byt nejak nastavene (otazka jestli to bude vyhovujici), takze mozna trochu blahove doufam, ze mi bude stacit nastavit vysilacku. Co je tam potreba vsechno nastavit? Poradi nekdo? :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz