jio píše:
caleb: Četl jsem to z mobilu a na ten plánek jsem se nedíval, vycházel jsem ze zmíněného Toro900.
Přiznám se, že se mi to z lenosti nechce přepočítávat kvůli určení šípovitosti úhlem. Zkus si to těžiště přepočítat třeba podle tohoto programu
http://home.arcor.de/d_meissner/schwerp.htm popřípadě
http://rcwingcog.a0001.net/V3_testing/i ... kattempt=1U těžiště neplatí centimetr žádná míra.
Zopakuji nutnost mít v neutrálu mírně natažené elevony (křidélka). Pokud si vzpomínám, tam u mě to bylo až 5 mm na odtokové hraně elevonu kdy křídlo leželo na stole. Mělo by to bez motoru kousek plachtit a nevzpínat se či rýt čumákem hned do země.
Důležité vedle těžiště jsou i výchylky. Našel jsem údaj výškovka +/- 15mm, křidélka +/- 25mm opět na konci odtokové hrany.
Tak jsem doma ze světa a zkusil jsem přepočítat těžiště.
Samozřejmě jsem udělal fatální chybu ve výkresu.Mám šíleně malou šípovitost.22°.
Podle toho programu na těžiště,je to super program a děkuji za navedení,musí být při takovém šípu těžiště o moc víc v předu.
http://rcwingcog.a0001.net/V3_testing/i ... kattempt=2Jak to mám postavené,tak těžiště leží na 130-140mm od náběžky.
A já to hrotil na 180-195mm.
Proto to nemohlo nikdy letět a chovalo se to jako hozený šutr.
Musím udělat nový trup do kónusu a spojky naohýbat.Tím dosáhnu šípovitosti 30°.
Těžiště pak bude na těch 180mm.
Další průser je v hmotnosti.600g na samokřídlo s rozpětím 950mm je dost.
Pokud ho rozlítám a já ho rozlítám,tak bude bez motoru a na svah.Tam se váha bude hodit.
Jinak,moc všem děkuji za pomoc.
Boban