Pravidla fóra


O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 452 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: ned 14.08.2016 20:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1343
Bydliště: Zlínský kraj
tak jedna novinka v ČR
http://www.heliscale.cz/epages/fm46213c ... cts/135G-8

EC-135 velikosti 800 s fenestronem


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: ned 14.08.2016 20:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
hezká cena... :-( chtělo by to o nulu míň...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2016 5:50 
Mazák
Mazák

Registrován: 18.3.2013
Příspěvky: 1343
Bydliště: Zlínský kraj
tak na to že Obsah balení:
Maketový nastříkaný laminátový trup EC-135
Hliníkový podvozek
Mechanika HSM-800
4-listá rotorová hlava
Fenestron ocasního rotoru
Osvětlený kokpit
Přední a zadní sedačky
Světelný modul
Maketové doplňky
Montážní přislušenství

nevím jak je to s listy hlavního rotoru


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2016 8:51 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.6.2011
Příspěvky: 114
Bydliště: česká skalice
cena je jaká je 8O . Mně by spíš zajímala konstrukce "Fenestron může díky jednoduché konstrukci ovládat běžně používané servo vhodné k řízení ocasního rotoru." Když to bude mýt někdo doma rád bych přijel na podívání a okopčení :D. Jinak když nebudu počítat práci tak jsem zatím s materiálem na 6000 tis. To mám jen hotový trup.
Nyní se peru u mojí align 600 EFL s vibracema už jsem vyměnil kde co ale stále kvoká. Stačí nasadit hlavní kolo 112z a v ose Y vyskočí vibrace na 28%, ložiska na hlavní hřídeli jsem měnil ale bez úspěchu.

_________________
T rex 600efl --FUTABA Agusta A109


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2016 9:47 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 31.3.2010
Příspěvky: 2524
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
To troll: u ec jde start zkratit ze to nakopnes a letis? Vzdycky ve filmech vidim ze to nakopnou a leti.

Odesláno z mého E2303 a podpis odstraním

_________________
Logo 600 + spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2016 16:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Jo, ve filmu je možné všechno :lol: . Ale EC se dá spustit velmi rychle. Pokud jsou tam francouzské motory , tak spuštění jednoho motoru trvá cca 15-20 sec, když se to fest ošidí , tak cca do minuty se dá odletět. Ale není to moc ku prospěchu toho vrtulníku a neběží správně všechny systémy. Hlavně tedy horizonty a s tím související stabilizace a autopilot. EC s americkými motory se spouští delší dobu, tam jeden motor trvá cca 30 sec. Jednomotorový vrtulník se dá spustit ještě rychleji, ale ne každý. Nicméně takové to naskočení do vrtulníku a odlet za 30 sec je v reálném životě blbost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: pon 15.08.2016 20:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
Pravda pravda, nečetl jsem že je v tom i mechanika a další věci, předpokládal jsem jen prázdný trup...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: úte 16.08.2016 13:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Troll píše:
Jo, ve filmu je možné všechno :lol: . Ale EC ......



Ahoj Honzo

Měl bych jeden zvídavý dotaz. Párkrát se stalo, že jsem byl přítomný vzletu EC a překvapila mne jedna věc. Při vzletu a nadlechčení ližin podvozku se né úplně vždy podařilo vychytat moment reakčního momentu od nosného rotoru a heli se tak jakoby nepěkně na místě poootčila. Sice o kousek ale je to takové hop cuk .... No prostě to není hezké. To pilot při startu neodhadne kolik má mít vyšlápnuto a nebo za to může nějaké elektronika? Vým že po táhle ovládání "vrtulky" jsou dvě serva, jedno je snad coby samotné ovládání od pilota a druhé servo je servo od autopilota. Je možné, že tyhle dvě serva do toho zanesou nějakou "nepřesnost" v délce táhla a pilot vlastně ve výsledku ( dokud se to neodlepí od země ) neví jak moc má vyšlápnuté nožní řízení?

Tohle mi totiž připomíná naše lítání / startování s modelem, kdy občas vrtulka fouká víc a po starrtu se to trošku otočí. :mrgreen:
Občas to výdám i na Bell 412 ale tam zas nevím vůbec nic o tom jak je tam řešené ovládání VR.

O.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: úte 16.08.2016 15:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2009
Příspěvky: 1007
Bydliště: EU
OPR píše:
Ahoj Honzo

Měl bych jeden zvídavý dotaz. Párkrát se stalo, že jsem byl přítomný vzletu EC a překvapila mne jedna věc. Při vzletu a nadlechčení ližin podvozku se né úplně vždy podařilo vychytat moment reakčního momentu od nosného rotoru a heli se tak jakoby nepěkně na místě poootčila. Sice o kousek ale je to takové hop cuk .... No prostě to není hezké. To pilot při startu neodhadne kolik má mít vyšlápnuto a nebo za to může nějaké elektronika? .......

O.

Toto jsem také párkrát viděl, poprvé jsem se lekl.
Chtěl jsem si to natočit, ale nikdy jsem to nestihl :-(


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: úte 16.08.2016 21:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7121
Bydliště: Vsetín
Čeho ses lekl? Toho couvání při startu? Ono by to tak mělo správně být, aby pilot stále viděl na heliport a jelikož moc nevidí pod sebe, tak si musí kousek "přicouvávat".


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: stř 17.08.2016 6:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2009
Příspěvky: 1007
Bydliště: EU
blesk píše:
Čeho ses lekl? Toho couvání při startu? Ono by to tak mělo správně být, aby pilot stále viděl na heliport a jelikož moc nevidí pod sebe, tak si musí kousek "přicouvávat".

Spíše toho, že se lehce pootočila. Opticky to zdáli vypadalo, že by mohla narazit do plotu. Když pak stojí člověk blíže, tak už to skoro ani nezaregistruje. A s tím couváním máš pravdu, toho jsem si také všiml.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: stř 17.08.2016 6:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Na tom videu není vidět vůbec nic. Měl jsem na mysli ten moment, kdy je vrtulník ještě na zemi a jakmile se přizvedne kolektiv a vrtulník se nadlehčí, vrtulka tahá moc než by měla ( a nebo méně) a vrtulnik sebou cukne a pootočí se.

Na tom videu je vrtulník už hodně nad zemí a je to kalsický odlet.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: stř 17.08.2016 14:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2009
Příspěvky: 1007
Bydliště: EU
OPR píše:
Na tom videu není vidět vůbec nic. Měl jsem na mysli ten moment, kdy je vrtulník ještě na zemi a jakmile se přizvedne kolektiv a vrtulník se nadlehčí, vrtulka tahá moc než by měla ( a nebo méně) a vrtulnik sebou cukne a pootočí se.

Na tom videu je vrtulník už hodně nad zemí a je to kalsický odlet.

Protože to už jsem nestihl natočit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: pát 19.08.2016 9:58 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.6.2011
Příspěvky: 114
Bydliště: česká skalice
včera jsem se byl proletět s 600 a pochlubit v klubu s kapotou na letišti.


Přílohy:
ec na ploše.jpg
ec na ploše.jpg
[ 113.55 KiB | Zobrazeno 3342 krát ]

porovnání s 600.jpg
porovnání s 600.jpg
[ 121.91 KiB | Zobrazeno 3342 krát ]


_________________
T rex 600efl --FUTABA Agusta A109
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC 135
PříspěvekNapsal: sob 20.08.2016 9:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
OPR píše:
Při vzletu a nadlechčení ližin podvozku se né úplně vždy podařilo vychytat moment reakčního momentu od nosného rotoru a heli se tak jakoby nepěkně na místě poootčila.



Za to nemůže elektronika, ale pilot. Když to stojí na zemi, tak se špatně odhaduje kolik nohy bude třeba při odpoutání . Když si pilot dá záležet, tak to dokáže zvednout úplně přesně rovně, ale často se na to kadí, nějaký stupínek odchylky přece nehraje žádnou roli a hned jak se to odlepí, tak to pilot otočí tam, kam chce. Teda kromě začátečníků, ono pro nezkušeného není úplně snadné zkoordinovat všechny páky a pedály. Když jsme se to učili , tak jeden ze spolužáků zcela běžně odletěl o 90° jiným směrem než byl směr dráhy :lol: . Takže za tím nehledej žádné složitosti. U EC ( těch verzí co mají směrovou stabilizaci) to dokonce lze od země odlepit úplně rovně i bez toho, aby pilot hýbal pedály. Velké odchylky musí opravit pilot, ale ty drobné zvládne i automat. Musí se to ale pak dělat velmi pomaličku a opatrně. Ta směrová stabilizace velice pomáhá i v případě, že se naopak přistává a jsou zablokované pedály.( to se dělá při nácviku nouzových postupů, naostro to zkusil málokdo takže informací jak je to v reálu sloužit nemůžu) Taky to ale musí být velejemná práce s kolektivem.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 452 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: 00Ja a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz