Autor |
Zpráva |
Amper
|
Napsal: stř 27.07.2016 13:09 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Chtel bych zkusit postavit FPV letadlo s maximalni vydrzi ve vzduchu s nalozenym gimbalem a kamerou.
Aktualne me napada tato technologie :
- rozpeti nekde kolem 2m , rovne kridlo, profil E205 nebo C-Y - kridlo z fasadniho polyse potazene folii na auta/reklamy - trup za kridlem dve 12mm uhlikove trubky, dve smerovky, vejskovka mezi nima, ze 7mm depronu s rameckem ze dreva, potazeni normalnim solarfilmem - tlacny motor s vrtuli 12-14" APC SF a motor s nizkym kV - trup riznuty z EPS, se zalepenyma drevenyma vyztuhama, potazeny folii.
Tvarove hornoplosnik se zvedlym cumakem ala Global Hawk aby se tam dal povesit gimbal. Podvozek pevny, pridak za kamerou
Cilem je maximalni rychlost/jednoduchost stavby a zaroven rozumne parametry
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 27.07.2016 13:33 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
folie je těžká. Lepší je papír , ideálně tenké sklo. Otázkou je, jestli potahovat celoplošně, nebo pouze klíčová místa (pevnostní, nebo náchylná na poškození)
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 27.07.2016 14:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
proto jsem psal ze cilem je i rychlost stavby, nechci z toho mit dalsi dlouhy projekt ale neco co bude casove blizko ARFu od HK
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: stř 27.07.2016 14:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Zajímavý nápad. Jestli C-Y znamená Clark Y, ten asi extrémně dlouho ve vzduchu nevydrží. Má krásný vztlak, ale velký odpor a musí se stále krmit energií z motoru. Tedy aspoň si to myslím. Pro maximální dobu letu bych hledal nějaký profil s vynikající klouzavostí. A vrtule - možná bys mohl zvážit použití sklopky, když poletíš nahoře, můžeš plachtit zadarmo a pevná vrtule je pak na obtíž.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 27.07.2016 14:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
jo, sklopka je v potencialnim planu
ad profil - no, ja vim ale zase nemuzu jit do moc tenkeho profilu kvuli pevnosti kridla. Takze asi E205 nebo (pokud) Clark-Y tak nejaky snizeny
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
jardah62
|
Napsal: stř 27.07.2016 14:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 1058 Bydliště: Rakovnik
|
Amper píše: FPV letadlo s maximalni vydrzi ve vzduchu s nalozenym gimbalem a kamerou.
rozumím tomu dobře, když si myslím, že jde o nástřel jakéhosi optima poměru náklady/doba ve vzduchu při zachování FPV s gimbalem? Protože pro co největší výdrž ve vzduchu (pominu-li sluneční články pro průběžné dobíjení baterie) platí, čím aerodynamicky čistší a pomalejší eroplán, tím méně energie na udržení se ve vzduchu a tím delší doba letu (při stejné velikosti baterky). Z tohoto hlediska už samotný gimbal, pokud nebude pod průhledným krytem, je problém. A protože nepředpokládám jeho jakékoliv zakrytování (kvůli nákladům na kryt a jeho zapuštění do trupu modelu) a také podvozek bude ze stejného důvodu pevný, tak vidím cestu maximálního zpomalení cestovní rychlosti, tj. snížení plošného zatížení až kam to půjde. A protože "užitečné zatížení" je dané (gimbal, kamera, palubní část RC, baterie, motor), tak zbývá jen cesta zvětšení nosné plochy. Takže se nesnaž o štíhlé křídlo, ale klidně přidej pár (a třeba i hodně) cm na hloubce oproti představě o rozumných tvarech křídla. Já bych viděl štíhlost křídla někde kolem 4 až 5 (pro 2m rozpětí 50-40cm hloubky). A nebo křídlo zvětši přes uvedené 2m rozpětí. Tam se ale pak začne projevovat vyšší náročnost na transport na/z letiště. p.s. rozumím těm 2ma metrům - jsou to přesně 2 desky polyše.
_________________ Jardah
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: stř 27.07.2016 15:01 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
....kdybych musel, resil bych to porizenim starsiho elektrifikovaneho F3b,F3j F3f poletadla ( 3-4m rozpeti, vicedilne kridlo) s podvesenou snimatelnou gondololou, osazenou pohonnymi accu a potrebnym fpv vybavenim .
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 27.07.2016 15:04 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Amper píše: proto jsem psal ze cilem je i rychlost stavby, nechci z toho mit dalsi dlouhy projekt ale neco co bude casove blizko ARFu od HK To je k pochopení. Pokud se nebudeš tmelit s povrchem a jen přilakuješ náběžku a odtokovku s tkaninou a naředěným epoxidem, tak to jde skoro rychleji než folie. Ale váha a pevnost se nedaj srovnávat. folie je "gumová" a polyš moc nevydrží. Tahle kombinace fakt nemá smysl. Kdysi jsem zkoušel taky z fasádního polystyrenu něco dělat a to co jsem polepil nažehlovací folií jsem vyhodil kvůli váze - a to ty polepy jsou o mnoho těžší. A udělal jsem to tak jak doporučuji.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 27.07.2016 15:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Premejslel jsem jeste o dvou moznostech - purex+hnedy balici papir jak ma popsane Veka na strankach pripadne polyurex a sklo
Ale oboje proste o dost zveda casovou narocnost prace proti te autofolii. Jiste, neni to moc ale ono se to nascita
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 27.07.2016 18:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
dudaj píše: Pokud se nebudeš tmelit s povrchem a jen přilakuješ náběžku a odtokovku s tkaninou a naředěným epoxidem, tak to jde skoro rychleji než folie. Ale váha a pevnost se nedaj srovnávat. folie je "gumová" a polyš moc nevydrží. Tahle kombinace fakt nemá smysl. Kolikatku tkaninu pouzivas ? Hodil jsem ted telefon s Vekou takze me nasadil par brouku do hlavy a musim to vsechno tak nejak rozmyslet. Asi bude zalezet na tom jak hnusne bude
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 27.07.2016 18:59 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
50g nebo 80g s tou 50tkou se hůř dělá a nedá se řezat kolečkem. Musí se nožem. Dělal bych spíš 80tkou . výsledná váha záleží jak moc to prosytíš .
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 27.07.2016 19:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
dik, zajimava informace s tim koleckem. Ja rezal 30tku (myslim) a olfa kolecko na jejich zelene podlozce s tim problem nemelo. Akorat jsem musel opatrne prenaset, melo tendence se to rozpadat kdyz toho byl malej kousek
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 27.07.2016 20:36 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
já to řežu na plastové desce a ta 50 tka se mi do ní zachytává (sem tam) , ale kudlou jde skvěle. ono asi taky záleží na jemnosti vlákna, z čeho je to udělané. Pravdou je že kolečko jsem neměnil ani nepamatuju .
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: stř 27.07.2016 20:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Pro lepší obtékání křídla je lepší tažná vrtule před křídlem ( co největší ), než tlačná za křídlem. Pokud to nebude problém ohledně kamery. To by už byly lepší dva motory - i když je třeba posoudit, co je těžší.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 27.07.2016 20:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
dva motory (nebo jeden, to je jedno) pred nabezkou maj zasadni nevyhodu v tom ze jsou zaroven pred tezistem. Kamera s gimbalem by byla tak pred tezistem (a idealne i pred rovinou vrtuli) takze by se vyvazeni muselo zvladnout jen baterkama. Hodne husty by bylo to udelat ve stylu B&V 237
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|