Autor |
Zpráva |
Jurawood
|
Napsal: ned 10.07.2016 11:35 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2016 Příspěvky: 8 Bydliště: Brno
|
guchar píše: Accu by se měl chovat, a být hodnocen podle toho k čemu je určen. Jak se chová ve svém hlavním režimu Obávám se, že nic takového není. Datasheet stanoví max vybíjecí proud špičkový a trvalý, dále nabíjecí. Max napětí 4.21V a min bezpečné 3.0V Pár datasheetů jsem přečet. Někdo doporučí i nechodit pod 80-90% kapacity. Což nikdo nenapsal, že se nesmí. Pokud aku po pár cyklech nedá ani 80% deklarované kapacity, mě to zavání na čoi + zu. Nevím jak vám.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 10.07.2016 12:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
novfra píše: ...., ale stejně není nad graf. LV píše: To by ho ale všetci museli vedieť "čítať". A taky by museli chtít ho číst... Corsair měl pravdu, už to zase je o ničem... Házím na to bobek a pro sebe si dál myslím své. P.S. to jsem zvědav na toho komisaře ČOI až mu někdo bude vysvětlovat ty grafy a datašíty aby věděl že toho obchodníka má po právu ztrestat
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Jurawood
|
Napsal: ned 10.07.2016 12:23 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2016 Příspěvky: 8 Bydliště: Brno
|
Takže ty potřebuješ např. 4Ah. Ok, takže vezmeš datasheet, podíváš se na jmenovitoz a minimální kapacitu. Dále to vynásobíš koeficientem konzumu rc modelářů 2.0 Plus malá rezerva a jdeš koupit 10 Ah? Ahá tak takhle se to počítá...
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: ned 10.07.2016 12:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
LV píše: To by ho ale všetci museli vedieť "čítať". Naprosto souhlasím (i třeba s gucharem nebo jyrrym). a) V daném odkazu je graf počtu cyklů životnosti baterie v závislosti na odebírané kapacitě.b) Také je tam graf závislosti napětí článku na odebrané kapacitě. c) Pak je tam např. graf závislosti kapacity na vybíjecím proudu, kde se kapacita v podstatě nemění. Ale místo těchto grafů si Bořík všimne hodnoty koncového napětí 2.0V. Při ní se z baterie skutečně získá maximum, ale jen jednou!A novfra to moc hrotí (a navíc trochu zavádějícně). Baterie je schopná v sobě uložit určitou energii, ale pokud jí budu zkoušet získat vysokým vybíjecím proudem, tak se jí část ztratí na vnitřním odporu baterie. Takže jsme zase u kapacity, která je víceméně nezávislá na vybíjecím proudu. Jiná věc je jak tu psal asi Jurawood, že baterii vybil na 10.5V a druhý den byla mrtvá. 3,5V na článek není možná optimální, ale také by to nemělo být likvidační. Petr PS: Potřebuješ 4, koupíš 5.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: ned 10.07.2016 12:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Bořík si všímá všech gafů, ale tato hodnota ( 2V ) je podezřele nízká a pokud je to překlep a někdo to může vzít vážně, tak má při prvním cyklu po baterkách. Je to jedna z nejdůležitějších hodnot a případná chyba může mít fatální následky. Může být důležitější než všechny grafy dohromady. Netuším, kam to podle Tebe Novfra hrotí ( a už vůbec ne zavádějícně ), ale jemu prošlo rukama tolik baterek, že bych si neodvážil hodnotit jeho závěry.
Naposledy upravil Bořík dne ned 10.07.2016 12:47, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: ned 10.07.2016 12:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Ta diskuze je o ničem už proto, že je tady na toto téma podobných diskuzí přehršel. A pořád dokola. Z těch diskuzí se ale dá vyčíst, že modeláři mají jakousi dlouhodobou zkušenost (dokonce mnohdy potvrzenou doporučením výrobce), že se nemají lipolky vybíjet pod 20, max. 10% kapacity. Potom vydrží docela dlouho a slouží ku spokojenosti těch modelářů. Jasně, že jsem to zjednodušil. Je to podobné jako kdybych koupil startovací akumulátor a po prvních dvou cyklech bych vybitím téměř "na dno" zkoušel jeho opravdovou kapacitu. Udělal bych to tak desetkrát a bylo by po baterce. Reklamovat? To těžko.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 10.07.2016 12:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Grugh píše: A novfra to moc hrotí (a navíc trochu zavádějícně). Baterie je schopná v sobě uložit určitou energii, ale pokud jí budu zkoušet získat vysokým vybíjecím proudem, tak se jí část ztratí na vnitřním odporu baterie. Takže jsme zase u kapacity, která je víceméně nezávislá na vybíjecím proudu.
Můžeš trošku víc rozepsat, kde něco hrotím? Wh je běžná jednotka, běžně užívaná, ale modeláři (a nejen oni) mají raději kapacitu a "céčka". A pokud budu chtít získat energii z akumulátoru vysokým proudem, tak se pochopitelně (z různých důvodů) všechna ven z akumulátoru nedostane. Třeba se přemění v teplo. Ne že by mi to bylo jedno, jde o účinnost, ale tuto zmařenou energii stejně na "drátech z baterky" nezměřím, protože tam nedoputovala. Na výstupu z aku měřím napětí a proud a z toho vypočítá vybíječ Wh. Měřím jen a pouze to, co prošlo dráty ven z baterky. Takže prosím o vysvětlení co hrotím a co zavádím A můžeš taky vysvětlit větu: Takže jsme zase u kapacity, která je víceméně nezávislá na vybíjecím proudu.? Mám to chápat tak, že vybitá kapacita bude stejná jak při 0,1C, tak při 10C nebo 50C?
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 10.07.2016 13:01 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
JosefSvejk píše: Je to podobné jako kdybych koupil startovací akumulátor a po prvních dvou cyklech bych vybitím téměř "na dno" zkoušel jeho opravdovou kapacitu. Udělal bych to tak desetkrát a bylo by po baterce. Reklamovat? To těžko. Velmi dobrý příklad. Jen si dovolím poopravit hodnoty. Jmenovité kapacity nedosáhne snad žádný startovací akumulátor ani při prvním vybíjení. Uvažuji o normovaném vybíjení Pb startovacích akumulátorů 20h 0,05C. Běžně je tato hodnota na 70% jmenovité. Tam by kolega Jurawood mohl psát podněty pro ČOI u každé baterky, kterou uvidí na prodejně.
|
|
Nahoru |
|
|
Jurawood
|
Napsal: ned 10.07.2016 13:13 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2016 Příspěvky: 8 Bydliště: Brno
|
Na to jsou standardy. Starovací aku (není určen pro cyklický režim) nový má asi 70-80% kapacity, po pár cyklech se dostává až na 130% kapacity !!! Dále kapacita už jen klesá vrací se zpět na 100% štítkové a dále už jen klesá.. a celkový počet plných cyklů při vybíjení malým proudem na 11 V (10,5 až 11,8 naprázdno) je asi jen 50 cyklů. Při vybíjení o 20% už převyšuje několik tisíc cyklů. Na odebíraném proudu závisí tady snad ještě více, než u LiPo. Ale v podstatě všechna kapacita se dá získat bez újmy na zdraví.
(ČOI jen řeší závěr z nezávislého posudku zkušebního ústavu a dá případnou pokutu)
STÁLE ČEKÁM NA VYSVĚTLENÍ ADMINA, PROČ VYMAZAL MOJI DISKUZI?
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: ned 10.07.2016 13:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Jurawood píše: STÁLE ČEKÁM NA VYSVĚTLENÍ ADMINA, PROČ VYMAZAL MOJI DISKUZI?
A napsal jsi mu přímo? Diskutovat o zásazích moderátorů přímo v diskuzi je zakázáno.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 10.07.2016 13:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Jurawood píše: Na to jsou standardy. Starovací aku (není určen pro cyklický režim) nový má asi 70-80% kapacity, po pár cyklech se dostává až na 130% kapacity !!! Takže startovací akumulátor není určen pro cyklický režim a po pár cyklech se dostává na 130%? Jak se může cyklovat, když není určen pro cyklický režim? Odporuješ si v jedné větě. Jurawood píše: Dále kapacita už jen klesá vrací se zpět na 100% štítkové a dále už jen klesá.. a celkový počet plných cyklů při vybíjení malým proudem na 11 V (10,5 až 11,8 naprázdno) je asi jen 50 cyklů. Kapacitní zkouška Pb akumulátoru se dělá 0,05C na 10,5V. Tečka. Třeba Pb Ca (dnes celkem běžně rozšířený akumulátor) končí svoji činnost někdy po jednom, někdy po dvou vybití na hranici 1,75V/čl tedy 10,5V pro 12V akumulátor. Jurawood píše: Ale v podstatě všechna kapacita se dá získat bez újmy na zdraví. Napiš jenom jedno jediné číslo. Z kolika startovacích Pb akumulátorů se Ti podařilo vybít plnou jmenovitou kapacitu proudem 0,05C (dvacetihodinové vybíjení) / 10,5V. A pokud by Ti to nevadilo, můžeš napsat i značky a typy těch akumulátorů? A pak by bylo dobré vědět, na jakém zařízení se tyto testy uskutečnily. Mimo diskuzi se můžeme dohodnout a výsledky těchto testů odkoupím.
|
|
Nahoru |
|
|
Jurawood
|
Napsal: ned 10.07.2016 18:35 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2016 Příspěvky: 8 Bydliště: Brno
|
článek odborníka na toto téma Doc. Ing. Jiřího Hammerbaera, PhD.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 10.07.2016 19:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Jurawood píše: článek odborníka na toto téma Doc. Ing. Jiřího Hammerbaera, PhD. Článek? Jaký článek? Poslal si odkaz na nějaký graf bez jakéhokoli popisu, nebo vysvětlení. Tak na tohle skutečně nemám ani chuť, ani čas.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|