jarinelli píše:
Pánové, tomu se říká aerodynamika. Letadlo se řídí ve třech osách a při zatáčení je potřeba vyšlapovat směrovku. Vždy to tak bylo a bude. Zatáčka je buď správná, tj. rovnováha všech sil na letoun působících. Pokud tomu tak není, tak je v tomto případě skluzová, ocas táhne k zemi. Pokud bude ocas cestovat ven ze zatáčky, tak je výkluzová. Upravit to lze souhrou kormidel, tj. křidálka současně se směrovkou do zatáčky. Pokud to pilot nezvládá, používá mixy. Předpokládám, že je pohon v pořádku.
Nooo...u modelov, nie je zas až také samozrejmé že pilot kontroluje stále a presne aj smerovku - nesedí v tom, nemusí ani len byť dostatočne blízko a hlavne ani v správnej polohe tam dolu na zemi, aby videl ako sa model berie..
Mne pripadá normálne, keď si tie krídelká nastaví tak, aby mu to pri zakvedlaní nimi, nevrtelo "ocasem".
A na to slúži diferenciácia krídeliek, a nie nejaký mix - aby to krídelko tak prehnane nebrzdilo, radšej naopak.
Ten mix (alebo aj ručný zásah do smerovky) by sa len preťahoval s nevhodnou (!!! to je pointa !!! ) tou aerodynamikou, a aj tak by to nebolo možné naladiť univerzálne dobre pri rôznych rýchlostiach, ani uriadiť to dobre pri vzdialenom modeli kdesi ďaleko a v blbej polohe voči pilotovi.. a možno by mu to nakoniec aj padlo keby podcenil minimálku, lebo by to zostalo jednoducho povedané, ZLE..
Neviem samozrejme či to v popise problému je zrovna tento prípad, len je to jedna z možností - ale keď už o tom píšeš, tak podľa mňa to je takto..
Keby to nebolo až tak zle, podľa mňa by len takú obyčajnú trochu sklzovú zatáčku ktorú ako pilot nevie že má trošku korigovať aj smerovkou, nenazval prechodom do visenia a neriešil na fóre..