Vážka
|
Napsal: pon 28.03.2016 9:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Hlavní chyba byla ve velikosti výchylek, nevím, kde jsem ty hodnoty co tam byly vzal. Asi jak jsem se těšil na první let, tak jsem měl zamlženo . Teď po přenastavení věřím, že to bude výrazně lepší a ruce si za chvilku zvyknou.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: pon 28.03.2016 10:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
mám skúsenost že je lepšie zalietavat ak nefúka silní vietor, vietor vyvolá pociť že je model ťažky na chvôst, ked sa prestane riadit rozhúpe model, ale na to stačí bud potlačit vyškovkou, alebo ak má klapky skúsit ich nastavit na rýchlost
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: pon 28.03.2016 11:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Díky, určitě chci teď počkat na lepší podmínky než byly včera.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: čtv 31.03.2016 20:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Nimbuse jsem nastavil dle výrobce, těžiště 120mm od náběžky a vychýlky dle návodu. Lítá to už pěkně.
Ještě musím doladit výškovku, musel jsem ji hodně trimovat do většího přitažení, asi nebyla úplně v nule. Nebo ještě polaborovat s těžištěm. Než jsem vytrimoval tu výškovku, tak to v DIVE Testu vůbec nevybíralo, ale letělo pod stejným úhlem stále k zemi. Po vytrimování už to lítalo slušně, ale pořád z toho mám pocit, že to moc neklouže, spíš se to jakoby hrne vzduchem. Tak to bude chtít asi ještě pohnout s těžištěm víc dozadu
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
Naposledy upravil Vážka dne úte 14.06.2016 13:35, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: čtv 31.03.2016 21:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Díky za Tvoji zkušenost, mám podobný dojem a taky chci zkusit těžiště šoupnout o kousek dozadu, tak uvidíme, jak to dopadne. Budu sem dávat videa, jak to pokročilo.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: čtv 31.03.2016 21:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Přijde mi, že trochu plaveš s pojmem "dive test"
Letadlo máš nastaveno a těžiště v nějakém místě, třeba jak píšeš 120mm. a) Nastoupej do výšky, kde ještě dobře vidíš co letadlo dělá a vytrimuj výškovku tak, aby letělo a klouzalo, ale co nejméně opadalo (přibližně s citem a ohledem na povětrnostní podmínky) b) Pokud jsi spokojen, znova nastoupej výšku a v rovném letu (proti větru) potop éro cca 45stupňů a nech rozjet (chvilku - 2sec) a pusť kniply a sleduj. c) Pokud vybírá příliš rychle a "houpe" tak je těžiště moc vepředu. Takže přistát, posunout těžiště vzad, výškovku ještě na zemi vrátit, aspoň lehce a znova body a)b)
Čím je těžiště víc vzadu, tím je reakce na kormidla ostřejší a letadlo je třeba více řídit, je potřeba si najít co je ti pohodlnější. Neber dive test jako jedinou cestu! Je to jen doplněk k nalezení vlastní cesty. Každý létá trochu jinak.
Z videa tak jak je natočené moc poznat není, ale ber, že je to už větší letadlo a taky vzhledem k malému plošnému zatížení s tím pěkně cvičí kdejaká termická bublina.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: čtv 31.03.2016 21:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
OK, udělám to tak. A jinak zase foukalo, takže to mohlo být i zkreslené těmi poryvy větru. Dík
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: čtv 31.03.2016 23:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Vážka píše: Po vytrimování už to lítalo slušně, ale pořád z toho mám pocit, že to moc neklouže, spíš se to jakoby hrne vzduchem.
je to termický větron, pokud není termika, nebo v termickém počasí létáš místa, kde jsou pouze klesáky, je normální, že se větron vzduchem hrne a tahá za sebou jako by ocas, do takového počasí to chce vytáhnout něco, kde se předpokládá vice meně létání pouze na motor--motorák--hotliner--šup nahoru, šup dolu. létám už v podstatě pouze větroně, je uplně normální, že odjedu na víkend na letiště a když nejsou termické podmínky, ero vubec nevytáhnu--bo to nemá pak s termickým větroněm vubec žádný smysl.
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: pon 04.04.2016 23:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 04.04.2016 23:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Vážka píše: http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=22&t=63143&start=450#p1292157 tak at slouží dobře a dlouho
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 05.04.2016 7:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Díky, je to super hodný éro, jak jsi psal v prvním příspěvku
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 14.06.2016 13:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 01.07.2016 9:34 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
mab píše: Během letu to šíleně dojíš, buď rád, že je to tak hodný letadlo, které vývrtku spíš jen naznačuje, jinak bys byl několikrát v zemi. Poznámka na okraj - mám zkušenost, že dost lidí má problém při prvních letech s modelem s výškovkou do T, protože je to mate a v některých letových polohách to vyloženě svádí k přetažení (tím že výškovka není ve stejné ose jako křídlo, ale daleko výše). Je to samozřejmě jen o zvyk, nejde o vážný problém, ale občas to někoho může docela potrápit, než mu dojde o co jde...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|