Profil E385

Název je dostatečně samovysvětlující...
Zpráva
Autor
Fox
Příspěvky: 923
Registrován: úte 27.06.2006 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Profil E385

#1 Příspěvek od Fox »

Netuší někdo jaké má ten profil vlastnosti ?
s3030150
Příspěvky: 3658
Registrován: čtv 10.08.2006 0:00

#2 Příspěvek od s3030150 »

no text entered...
Naposledy upravil(a) s3030150 dne stř 23.04.2014 18:37, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
čáp
Příspěvky: 143
Registrován: pon 11.02.2008 0:00

#3 Příspěvek od čáp »

Jaké vlastnosti tě zajímají, geometrické, či aerodynamické?
Čistě prakticky to je dobrý profil, kdysi jsem ho používal na V2. Je mírně klenutý, tzn. má dost velký součinitel vztlaku. Ovšem čísla po mě žádný nechtěj. Jen si vzpomínám, že to s ním lítalo o trochu líp než s E205 (ten má, ale zase menší souč. odporu - éro má větší pronikavost), ale ne zas o tolik a zase se to hůř stavělo...Shrnuto - je to lepší na éra do klidu.
Fox
Příspěvky: 923
Registrován: úte 27.06.2006 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fox »

Bezmotorové větroně házené rukou ??
Uživatelský avatar
valino
Příspěvky: 598
Registrován: stř 18.04.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od valino »

stahni si programek profili (ted je tuším verze 2) a dle křivek zjištěných na grafu zjistíš vlastnosti. Na pomoc můžeš vzít myslím RC revue 2a 3/2008.
Fox
Příspěvky: 923
Registrován: úte 27.06.2006 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fox »

To bych se v nich musel vyznat.
Uživatelský avatar
J aroslav
Příspěvky: 202
Registrován: ned 12.03.2006 0:00

#7 Příspěvek od J aroslav »

čáp píše:Jaké vlastnosti tě zajímají, geometrické, či aerodynamické?
Čistě prakticky to je dobrý profil, kdysi jsem ho používal na V2. Je mírně klenutý, tzn. má dost velký součinitel vztlaku. Ovšem čísla po mě žádný nechtěj. Jen si vzpomínám, že to s ním lítalo o trochu líp než s E205 (ten má, ale zase menší souč. odporu - éro má větší pronikavost), ale ne zas o tolik a zase se to hůř stavělo...Shrnuto - je to lepší na éra do klidu.


Není co dodat !
E 385, E 387 na pohodové létání v klidu v podvečer
Uživatelský avatar
mirak
Příspěvky: 304
Registrován: sob 22.03.2008 0:00
Bydliště: Otrokovice, Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mirak »

E 385 je profil vhodný pro pomalé termické větroně. Má velký vztlak a malý odpor jen při malých dopředných rychlostech. Nevhodný pro vítr nad 5-7m/s. Ideální slabá podvečerní termika, kdy už rychlejší větroně se neudrží ve vzduchu :lol: (možná). Dovedl bych si ho představit v jednokanálu, nějakém školním větroni, nebo v totálně relaxačním větroni, kde se jen kocháš a skoro jej neřídíš. E 387 na něj navazuje a je vhodnější pro větší rychlosti letu.
Uživatelský avatar
valino
Příspěvky: 598
Registrován: stř 18.04.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od valino »

Fox píše:To bych se v nich musel vyznat.


Chce to jen si s tim pohrát. Můžeš si v něm spustit třeba animaci jak se profil chová při různých úhlech náběhu a pod..... z toho se dá "vykoukat" spousta věcí. http://www.pracenalane.cz/modely/profili.jpg nemusíš rozumět všemu.
woro
Příspěvky: 1103
Registrován: sob 21.07.2007 0:00
Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od woro »

Fox píše:Bezmotorové větroně házené rukou ??
Házedla? Tak na ně E385 ani náhodou - pronikavost není zrovna silnou stránkou tohoto profilu. Zkus něco od Drely :wink: Pokud jde o něco na gumicuk, také bych použil něco pronikavějšího - úplný klid v našich zemích není tak často a při této tloušťce můžeš s přehledem použít něco s menším prohnutím. Navíc není tak dobrý při nízkých Reynoldsových číslech, což by mohlo trochu vadit u malých modelů při nízkých rychlostech. Hodí se možná tak na to, když postavíš trup a ocasky a zjistíš, že jsi to hodně přehnal s vahou - pak má použití takto prohnutého profilu smysl. Největší klouzavost má těsně před odtržením proudu, při Cy=1.4 a při vyšších rychlostech (nízkých Cy) je vyloženě příšerný. Cy(max) je u něj kolem 1.5 - AG35 má daleko lepší chování při nižších Re a Cy(max) má kolem 1.25, největší klouzavost při Cy=0.9. Tedy E385 možná tak na dvaapůlmetrovku, ke konci přechod do něčeho vhodného pro nízká Re.

E387 je na tom s nízkými Re podobně a při vyšších pořád mírně zaostává za AG35, ten bych nepoužil vůbec. Navíc nevím jak je na tom s citlivostí na dodržení tvaru.

Doporučil bych Drelovu řadu AG35-38, pro třímetrovku ještě AG34, jsou navržené s ohledem na klasickou stavbu (potah přes žebra a torzka do 40%), mají rovnou část spodku za místem největší tloušťky a AG38 se dá použít i na dost malá házedla bez rizika bublin (laminárního odtržení).
Pokud pořád považuješ E385 a 387 za něco světoborného, čeho je dobré se držet když to občas dříve někdo použil, podívej se na poláry profilu Clark Y a E387 - ten Clark není v použitelném rozsahu úhlů náběhu až o tolik horší, a to má skoro 12% tloušťku (proti 9% u E387), takže výsledné křídlo je podstatně pevnější. E385 je dobrý jen jako "high lift" profil pro nízké opadání u starých poměrně těžkých vé dvojek. Jak už zde ale bylo řečeno, vyhovuje to podstatě letu jednokanálů - plazení se při malé rychlosti a zhruba konstantním úhlu náběhu. Pro model s ovládanou výškovkou je téměř nepoužitelný, protože, jak víme "my od větroňů", výškovka nám řídí rychlost :wink:

Pro malé modely je třistaosmdesátpětka vysloveně nevhodná, nehodí se pro malé hloubky křídla a malé rychlosti, navícstačí jedno fouknutí větru a je to pryč. Házené rukou? Ani náhodou, s E385 bys model párkrát vyhodil tak do pěti metrů a ještě bys na to musel předtím půl roku trénovat a dalšího půl roku si léčit zraněnou ruku. Při odhozu se snažíš o co nejmenší Cy, protože potřebuješ jen tolik vztlaku, aby model vydržel stoupat rovně co nejstrměji vzhůru (F3K stoupají snad pod úhlem 60-70° od horizontály) a ne aby udělal několik loopingů. A při nízkých Cy má právě tento profil až nechutně velký odpor - jediné pozitivum této vlastnosti bych viděl u sestupu z termiky bez brzd, kdy můžeš nabrat trochu rychlosti, otočit to na záda a klesat dost strmě - pak stačí jen škubnout za výškovku a půlpřemetem se vrátit do normálního plazení. Křídlo by to mělo vydržet, protože během půlpřemetu model nestihne nabrat rychlost.

Shrnutí? Nesnažím se prudit, na něco se tento profil přece jen hodí, ale jsou to absolutní klidovky a repliky starých jednokanálů, spíše těžší než lehčí. Rozhodně bych se nestyděl postavit dvaapůmetrovku, řízenou směrovkou a výškovkou a třeba i poháněnou šestistovkou s masivními bateriemi, s tímto profilem (na konci říznutý "něčím ostřejším" vhodným pro nižší Re) a věnovat ji nějakému úplnému začátečníkovi. Model by se hezky plazil po obloze, nikdy nevyvedl nic nečekaného a perfektně točil termiku, jen přeskok do vedlejšího stoupáku by byl vždycky na dlouho. Naučilo by ho to základy termického létání ale po čase by ho to nudilo a získal by tak mylnou představu že všechny větroně jsou "takové to něco co se plazí tam nahoře". Pokud ti tento typ modelu sedí a chceš model na relaxaci s občasným pospáváním (to je přece skutečný účel trimů :wink: ), je E385 vhodným kandidátem, i když S4083 také není vůbec špatný a při nižších Re se pořád drží, i když nepodává bůhvíjaké výkony. Proudění je ale celkem stabilní.

Pokud ale chceš něco co umí i nějaký ten přeskok nebo dokonce lovení termiky ve stylu F3J (co nejdřív najít pěkný komín, ustředit se v něm a když mu dojde šťáva, šup do dalšího a honem nahoru bez okounění okolo), případně i nějaký ten let na čas nebo na body, použij radši nějaký méně prohnutý profil. On ten vysoký Cy(max) až tolik neznamená. Pro klasickou stavbu AG35-38, Clark Y snížený na 9% tloušťky (prohnutí pak činí snad 2,8%), S3021, E205, MH42, pro větší modely MH32, můžeš zkusit i SD7037... Možností je hodně a můj názor je, že dnes se modely staví při stejné pevnosti daleko lehčí než v době, kdy byl E385 aktuální, takže je mnohem vhodnější vybrat si nějaký "rychlejší" (hnusný a nepravdivý to výraz) profil. A pozor na bubliny, jsou zrádné, vyplatí se spíš použít profil určený pro nepatrně nižší Re než něco na velké větroně a pak se divit že to neletí a přidělávat turbulátory.

A na analýzy máš lepší Xfoil nebo XFLR5 :wink: XFLR5 je okolo Xfoilu postavený, ale umožňuje i analýzy celých křídel - tak přijdeš na ideální půdorys a výběr profilů. A tady máš návod jak číst poláry - doufám, že angličtina nebude problém.
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
Fox
Příspěvky: 923
Registrován: úte 27.06.2006 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fox »

Hoho -tak tomu říkám odpověď :!:

Paráda. Díky za vysvětlení.
XFLR5 je parádní věcička a narozdíl od profili je pod GPL licencí.
wroum
Příspěvky: 2222
Registrován: pon 16.01.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od wroum »

Woro: ty ses demon :D
Dříve nadšenec do EPP, teď hlavně větroně.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Abu »

Doufejme ze neprijde litat Depron Cup, to by byl konec nasim nadejim :D
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
woro
Příspěvky: 1103
Registrován: sob 21.07.2007 0:00
Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od woro »

Abu píše:Doufejme ze neprijde litat Depron Cup, to by byl konec nasim nadejim :D
Bohužel ne - možná až příští rok - nějak nebyl čas postavit si něco s čím bych to vyhrál :wink: Ale teď stavím RCEJ vlastní konstrukce a jestli se osvědčí, bude na řadě pronová verze s profily jako má Allegro, těšte se, pánové 8)
2 Fox: Až budeš mít všechno navrženo a začneš stavět, někam to sem hoď - tohle je vždycky zajímavé. Trochu se divím že jsem tady nezahlédl jediný Build Log jako na rcgroups...
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Abu »

woro píše: bude na řadě pronová verze s profily jako má Allegro, těšte se, pánové 8)

No to se budeme tesit urcite :D
Allegro - to je rada Ag38-35 ? S timhle profilem zrovna dokoncuju ero na RCEN, samozrejme kridlo z depronu vyztuzene uhlikem. Melo by to umet litat i trosku za vetru, tak uvidime...
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Odpovědět

Zpět na „Větroně“