|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
cendik007
|
Napsal: ned 03.01.2016 21:47 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 3.1.2016 Příspěvky: 5
|
Zdravím všechny a prosím o radu. Taktéž jsem se rozhodl postavit si nějakou tu létavku a podařilo se mi dopracovat téměř do finále, ale zadrhl jsem se už před prvním letem. Nedaří se mi zkalibrovat rozsah plynu nebo si moje deska nerozumí s regulátory a nebo je tam ještě jinej zakopanej pes. Řídící jednotka: APM 2.6, verze fw 3.2.1 Regulátory: SimonK 30A viz. odkaz http://www.aliexpress.com/item/4x-30A-S ... 85561.htmlBaterie: 4000mAh 4S Provedl jsem veškeré kalibrace řídící jednotky, které jsou popsány na stránkách APM copter.ardupilot.com. To vše proběhlo hladce. Když jsem kalibroval rozsah plynu, už mi tam neseděly počty pípání, které jsou v návodech popisovány. Že pípne tolikrát, kolik je článků v baterce a pod. Problém je v tom, že těsně po provedení kalibrace motory reagují na plyn v celku normálně, ale po odpojení APM od baterie a opakované připojení se motory po odblokování rozeběhnou i na úplně zavřený plyn. Každý navíc běží jinak rychle a když přidávám a ubírám plyn, tak se postupně při nulovém plynu i zastaví a pak už reagují jakž takž dobře, ale když se zastaví všechny, tak se sami zamknou a musím je znovu odemknout a zase se točí i když nechci. Prostě úplný chaos. Zkoušel jsem kalibrovat každý regulátor zvlášť a na přímo, ale po připojení APM se to chová jak chce. Strávil jsem několik hodin prohledávání tohoto i jiných fór. Sem tam se někdo o toto téma trošku otře, ale řešení jsem nikde nenašel. Budu moc rád za každou radu. Už moc dlouho se s tím mořím a nikam jsem se neposunul. Díky Čenda
Přílohy: |
obrázek.JPG [ 83.33 KiB | Zobrazeno 3318 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tomas1987
|
Napsal: ned 03.01.2016 23:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.5.2015 Příspěvky: 679 Bydliště: Plzeň
|
Nemas prehozdne motory? To ze se to i i bez plynu je normalni
_________________ Taranis 9D, x210 race, TBS disco clone, H 450 FPV, durango desc210R
|
|
Nahoru |
|
|
Banana
|
Napsal: pon 04.01.2016 9:58 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 17.5.2015 Příspěvky: 27
|
|
Nahoru |
|
|
j.s
|
Napsal: pon 04.01.2016 15:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.7.2014 Příspěvky: 602 Bydliště: ČR
|
Zkus to udělat ještě jednou normálně přes jednotku (pípání podle počtu článků baterky neřeš) a pokud nechceš, aby se ti po zaarmování motorů motory točily, tak změň parametr mot_spin_armed na 0.
_________________ X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
|
|
Nahoru |
|
|
cendik007
|
Napsal: pon 04.01.2016 19:22 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 3.1.2016 Příspěvky: 5
|
Zdravím a děkuji všem za rady, ale zatím mě nepřivedly k řešení: tomas1987 tomas1987 píše: Nemas prehozdne motory? To ze se to i i bez plynu je normalni Nevím jak bylo myšleno to přehození motorů, ale myslím že na výstupech APM je mám dobře. Navíc si nemyslím, že je v pořádku že se mi točí vrtule i když mám ubraný plyn. Nestandardní chování je hlavně v tom, že po odemčení motorů se sami roztočí a když je nechám točit, tak se postupně zastavují. Zároveň však reagují i na přidání plynu. A když se zastaví všechny, tak se po pár vteřinách sami zamknou. Banana píše: Kup si programator a nastav si to vsechno jak potrebujes, nikdy se mi to take nepodarilo nastavit pres pipaci rezim. http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... mator-emaxJinak tyhle regulatory jsou dost predimenzovany na tuhle kopteru, stacily by 12A. A jsou to nejaky nonename cinsky, radeji bych koupil napr: http://www.aliexpress.com/item/4pcs-lot ... 26227.htmlBanana To, že tyhle regulátory nebudou žádná sláva jsem tušil už podle ceny, ale říkal jsem si že to zkusím jestli to vůbec budu schopný dát dohromady a pak budu tunit na lepší. Podle výrobce programovatelné nejsou. Koupit nové, je jedno z možných řešení, ale to chci nechat až jako poslední možnost. Díky za odkaz na nové, které navrhuješ. Cena je celkem solidní, ale bohužel jsou jen do 3 článků LiPo, ale já mám baterku 4 článkovou. j.s j.s píše: Zkus to udělat ještě jednou normálně přes jednotku (pípání podle počtu článků baterky neřeš) a pokud nechceš, aby se ti po zaarmování motorů motory točily, tak změň parametr mot_spin_armed na 0. Nevím jak je to myšleno se změnou toho parametru, ale já bych zamykání a odemykání motorů chtěl využívat. Jen nechci aby se to zamykalo a odmykalo samočinně. Dělá si to prostě co chce. Nevím co by se dalo v APM ještě nastavit, aby to s těmi ESC nějak líp komunikovalo.
|
|
Nahoru |
|
|
Marsyas
|
Napsal: pon 04.01.2016 22:09 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 31.5.2015 Příspěvky: 23 Bydliště: Praha, Pelhřimov
|
Ten parametr nemění to, jestli bude fungovat arm/disarm, ale to, jestli se motory po ARMování roztočí na nějakou nastavenou hodnotu. Taky to mám vypnuté. A přes řídící jednotka se regly kalibrují tak, že odpojíš baterku, dáš manuální kontrolu otáček motoru (musíš mít desku připojenou k počítači), vytáhneš ukazatel úplně nahoru a připojíš baterku. Regly zapípají, pak ukazatel v počítači stáhneš rychle na nulu, regly zapípají znovu a máš to. Tak máš jistotu, že máš všechny zklaibrované stejně. Lze to dělat i přes vysílačku s obdobným postupem, prostě připojíš desku a přijímač k elektrice, ARMuješ, dáš plyn naplno a pak teprve připojíš k elektrice motory a po zapípání plyn stáhneš. Jo, fakt před tímto postupem doporučuji odšroubovat vrtule.
_________________ Prosťe rát bastlým.
|
|
Nahoru |
|
|
cendik007
|
Napsal: stř 06.01.2016 23:14 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 3.1.2016 Příspěvky: 5
|
Zdravím všechny, dobrá věc se podařila a s poletuchou jsem už poskakoval po gauči Bude potřeba ho ještě poladit, protože ho to táhne k jedné straně, ale důležité je, že už lítá... jupíííí Pravděpodobně byl špatný power modul. Dnes mi dorazil z Číny nový, protože ten původní byl nějaký chabrus a musel jsem APM napájet z regulátorů. Když jsem to připojil na nový, tak se to najednou zklidnilo. Díky patří j.s a Marsyasovi za radu, jak vypnout otáčení vrtulí po odarmování.
|
|
Nahoru |
|
|
j.s
|
Napsal: čtv 07.01.2016 15:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.7.2014 Příspěvky: 602 Bydliště: ČR
|
ani z regulátorů by to neměl být problém.. neměl jsi náhodou u všech reglů zapojenej červenej? Má to spínanej bec, tak by se měl nechat jen jeden regl zapojenej kompletně a u ostatních jen černej a bílej. Jestli ti to utíká tak udělej znovu kalibraci akcelerometrů a kdyžtak použij funkci savetrim na jemné doladění.
_________________ X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
|
|
Nahoru |
|
|
cendik007
|
Napsal: čtv 07.01.2016 19:34 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 3.1.2016 Příspěvky: 5
|
Když jsem to napájel z regulátorů, tak jsem měl napájení jen z jednoho. Z ostatních třech konektorů jsem vycvakl napájecí drát. Přemýšlel jsem nad tím, čemu by vadilo, kdybych nechal napájení ze všech čtyřech. Jestli by se to nějak pralo.
Zkoušel jsem novou kalibraci, ale chová se to stejně. Ujíždí mi to jako by za levým předním motorem. Kde prosím najdu tu funkci savetrim? Jsem úplný začátečník. Prohledal jsem Mission Planner, ale nikde jsem na ní nenarazil.
|
|
Nahoru |
|
|
Marsyas
|
Napsal: úte 12.01.2016 14:08 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 31.5.2015 Příspěvky: 23 Bydliště: Praha, Pelhřimov
|
Už se to tady někde řešilo. Teoreticky by nemělo vadit, že necháš spojené BECy z regulátorů. Nebudou se prát, ale ani si napájení systémů "nerozdělí", protože spínaný zdroj, kterým BEC je, se při připojení o trochu většího napětí na výstup zavře a nic nedává. U koptéry jsem s tím trochu bojoval, že se mi jeden z reglů díky činnosti BECu v něm hřál neúměrně moc. Pak se při letu přehřál a začal ubírat výkon. No, došel jsem k závěru, že v koptéře je lepší nechat všechny ESC dělat svojí práci, tedy otáčet motory a dát tam jeden další, externí BEC. Moc neváží a není to zas taková investice.
_________________ Prosťe rát bastlým.
|
|
Nahoru |
|
|
j.s
|
Napsal: úte 12.01.2016 15:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.7.2014 Příspěvky: 602 Bydliště: ČR
|
jestli jsi savetrim jestě nenašel...
_________________ X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
|
|
Nahoru |
|
|
cendik007
|
Napsal: úte 19.01.2016 22:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 3.1.2016 Příspěvky: 5
|
Děkuji vám za rady. Jsem moc rád, že se na tomto fóru mluví k věci. Ještě jsem to neměl možnost vyzkoušet, protože v bytě nemám dost místa a na ven budu muset udělat pořádný podvozek
|
|
Nahoru |
|
|
jirif
|
Napsal: pon 29.02.2016 6:53 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.9.2015 Příspěvky: 10
|
Zdravím, mám podobný problém, po odarmovàni se mi začnou motory točit, a asi po +/- 10 sekundách se zaztavi, lita to v poho, pěkně to reaguje na všechny příkazy z vysílačky, ale při přistání opět musim čekat až se motory přestanou točit, (+/-10s), tady jsem se dočetl že mám přepsat "mot_spin_armed", kde v nastavení ho najdu, děkuji za rady
|
|
Nahoru |
|
|
j.s
|
Napsal: pon 29.02.2016 11:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.7.2014 Příspěvky: 602 Bydliště: ČR
|
V mission planeru v configuration a tam je v levem menu full parameter list, po prave strane je vyhledavani, tak pokud nechces, aby se tocili vubec, zmen parametr na nulu... Upozornuju, ze to pro zacatecnika muze byt na jednu stranu nebezpecne protoze pokud v letu stahne plyn uplne na nulu spadne to jak cihla, kdyz se vrtule aspon trochu toci, tak se koptera mozna neprevrati... Ale chapu, ze kdyz na zacatku padam a padam a vrtule se po padu toci, tak je to bly pro ne i pro motory.. Tak jen bacha na to treba pri prudkem vyklesavani..
_________________ X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
|
|
Nahoru |
|
|
jirif
|
Napsal: pon 29.02.2016 16:24 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 30.9.2015 Příspěvky: 10
|
Díky za řadu, necham to teda jak to je.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|