Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 550 jako prvni
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 18:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
250 je fakt mini s mojima ocima ale si daleko litat nebudu a nejake doporuceni na konkretni znacku ale asi to je jak s debatou v hospe japonec ne jidine koncern ......? align mikado sab


Naposledy upravil SKAY dne sob 27.02.2016 18:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: 550 jako prvni
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 18:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Ale jo, pokud jsou peníze, není na škodu začít s větším. Akorát se při přechodu na heli musí myslet na to (a to už bylo v jiných tématech určitě napsáno), že hlavní rozdíl mezi plošníky a akro vrťasy je v tom, že plošníky letí čumákem dopředu a akro vrťas jakýmkoliv směrem a chyby ten vrťas neodpouští. Dokáže se tak rychle sesypat, až pilot zůstane jen hledět. Zrovna dnes se za mnou jeden stavoval, po kreši, aspoň pro listy...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 550 jako prvni
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 19:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
dudaj píše:

stejná otázka létals s 250 rexem s bezpadlovou verzí ?
neoháněj se fyzikou, ale srovnáním v praxi a slušnou stabilizací.
Ono totiž coptery by nikdo ve vzduchu neudržel bez elektroniky. Ale neslyšel jsem od nikoho, že by byly méně stabilní
než velké vrtulníky, jenom proto že jsou malé.

Vlastnil jsem Trexe 250 v padlové verzi , i 100 v padlové verzi a řídil ( vlastnil) jsem desítky vrtulníků různých velikostí i systémů řízení ,padlové i bezpadlové, létám s modely heli přes 20 let, tudíž nějaká praxe by tady byla. A na základě mých vlastních zkušeností stále tvrdím, že s velkým vrtulníkem se lítá daleko lépe než s malým a daleko snáze se s ním jde výuka létání. Coptery sem netahej, to je zase jiná písnička. Ale i zde mám jisté zkušenosti a dovolím si tvrdit, že na velikosti záleží i zde a to sakra hodně. Coptery jsem stavěl ještě když jsme do nich kuchali gyra z vrtulníků . Stabilizační systém v heli není řešení všeho, žádný svatý grál létání , a fyzika platí ať máš v létacím stroji elektroniky kolik chceš. Super dokonalý stabilizační systém v heli znamená, že už neřídíš vrtulník, ale dáváš povely řídící jednotce. Takový odchovanec stabilizací v heli by se dost divil kdyby měl udělat obyčejný hezký kulatý přemet s padlovkou. :(
Tady ale vůbec nejde o to, kdo ho má většího :lol: . Ty jsi napsal Tvůj názor a já můj. Skay si teď musí vybrat sám svoji cestu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 550 jako prvni
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 19:38 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Troll píše:
Ty jsi napsal Tvůj názor a já můj. Skay si teď musí vybrat sám svoji cestu


S tím samozřejmě souhlasím.

Jinak helin jsem měl taky už pár a začínal jsem s Hirobo Shuttle na spalovák.
A kdybych si dnes mohl vybrat, šel bych do 400 rexe.
Až bych to omlátil a něco se naučil, řešil bych to dál.
Viset je jedna věc a druhá začít lítat.

Znám lidi, co skončily prvním startem s totálkou.
Ale hlavně čím je větší helina tím větší je z ní strach pro všechny kolem včetně začínajícího pilota.
Mě stačilo prohlásit na letišti, že jsem si listy vyráběl sám, a najednou byli všichni za plotem :wink: .
Asi jsem tady už řekl vše co jsem chtěl, tak končím.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: 550 jako prvni
PříspěvekNapsal: ned 28.02.2016 9:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
Díky všem! že se vám totu chce psat furt dokola pro ty co neví.....
A ja jdu vařit guláš dokut nevyleze nějaká helina :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 550 jako prvni
PříspěvekNapsal: sob 23.04.2016 0:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2010
Příspěvky: 1177
Bydliště: Praha
Obrázky: 0
Po roku som nakukol, čo je nové na rcmánií...

Takže ak chcete prosím niekto nejakú radu, chodte rovno na letisko a spýtajte sa tam...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 550 jako prvni
PříspěvekNapsal: čtv 19.05.2016 8:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Troll píše:

........ 550ka je ideální. Lítá už moc hezky, není ještě extrémně drahá. Pokud máš mozek a pokoru, tak je tohle dobrá cesta. Lepší než malé heli. A tvrzení, že 250ka je stejně stabilní ( i když beru v úvahu že zřejmě autor výroku nemyslel stabilitu jako stabilitu ale soubor více letových charakteristik) jako 700ka díky práci bezpádlové jednotky, tak to je prosím nesmysl. :roll: . Fyziku nejde nijak okecat, a hmotnost je hmotnost. Velký vrtulník bude na lítání s porovnání s menším VŽDY příjemnější . A ohromnou výhodou je právě ta velikost. U velkého vrtulníku je daleko více času na reakce - to je při učení ta nejpodstatnější věc :!: a je mnohem lépe vidět i ve větší dálce , což dává další časový bonus , nemusí se to furt řídit. Prostě chvilku počkáš až si ujasníš co je třeba dělat a uděláš to. Není tak vysoký nárok na automatizaci řízení. Takže za mne - pokud to myslíš vážně , jdi do většího.



Jde o setrvačnost hmoty a její ochotu měnit svoji polohu vůči své výchozí a rychlost reakce na řídící povely. Už jenom z tohohle hlediska je malý vrtulník jebka a bude mít vždycky horší letové vlastnosti a vůči okolnímu prostředí nemluvě. Takže nejde než souhlasit a zamýšlený směr v pořízení vrtulníku s listy 550mm doporučit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: 550 jako prvni
PříspěvekNapsal: čtv 19.05.2016 12:45 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
OPR píše:


Jde o setrvačnost hmoty a její ochotu měnit svoji polohu vůči své výchozí a rychlost reakce na řídící povely. Už jenom z tohohle hlediska je malý vrtulník jebka a bude mít vždycky horší letové vlastnosti a vůči okolnímu prostředí nemluvě. Takže nejde než souhlasit a zamýšlený směr v pořízení vrtulníku s listy 550mm doporučit.


Myslím, že to takhle úplně nefunguje. Ty vztahy budou maličko jinak.V podstatně tam bude víc souvislostí.
(např . váha modelu v poměru k velikosti, otáčky rotoru,výkon,těsnost a tuhost pákování, nastavení bezpadlové jednotky
a asi řada dalších věcí)
To by pak velké modely vrtulníků nemohly lítat 3d a 130 X a podobné by se nedaly uřídit .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz