Autor |
Zpráva |
Azaret
|
Napsal: ned 21.02.2016 9:32 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.2.2007 Příspěvky: 19 Bydliště: Troubky, okr. Přerov
|
Zdravim nedávno se mi do ruky dostal starší štír, původně na 1,5ccm spalovák na pylonu. Já bych ho ale chtěl přemotorovat na elektro, protože motor k tomu není, a elektro mi prijde hodne jednodužší. Model ma rozpeti 2,5m a váhu jen se dvema servy 840g. Zatím myslím že bych tam mohl dát tyhle komponenty, s tím by narostla letová hmotnost na cca 1050g. Motor: http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... -gf2215-20Regulátor: http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... -serie-20aBaterka: http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... 00-mah-25cPřijímač by měl být Minima 6T A serva jsou 2x HS-422 Je to vhodné, nebo byste mi doporučili jinou sestavu? Na konec bych se chtěl zeptat jestli je nutné mít na elektro motoru sklopnou vrtuli, nebo nevadí když se bude za letu bez motoru volně otáčet? Předem děkuji za jakékoliv rady.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LV
|
Napsal: ned 21.02.2016 9:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Parametrami ten pohon vyhovuje. Štandartné servá sú zbytočné, stačia tam aj 15-20 gramové. Sklopka a nastavená zapnutá brzda je nutná.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Azaret
|
Napsal: ned 21.02.2016 9:47 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.2.2007 Příspěvky: 19 Bydliště: Troubky, okr. Přerov
|
Serva jsou v modelu už zabudována sice jsou stará asi 7 let ale nikdy nelétaná.
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: ned 21.02.2016 10:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1975 Bydliště: Vysočina, ČR
|
Loni jsem to taky u Štíra řešil. Vyměnil jsem spalovák na pylonu za oběžku. Použil jsem motor - co bylo doma ale s vyšším počtem otáček na 1V (kv) aby byla rezerva na vrtuli. Větší než 8" by se nevešla. Sklopka je vhodná ale protože se mně líbí zastavená vrtule na pylonu, tak ji nepoužívám. Baterku mám větší ale to je věc vkusu. Serva jsou tam 30let stará (FP-F7 Futaba). A je to pořád příjemný éro...
|
|
Nahoru |
|
|
Azaret
|
Napsal: ned 21.02.2016 10:46 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.2.2007 Příspěvky: 19 Bydliště: Troubky, okr. Přerov
|
Takže na pylonu mi bude stačit jen ta brzda? A vzhledem k potřebě mensi vrtule mam najit silnejší motor, mebo i tenhle zvládne tu 8" vrtuli? Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: ned 21.02.2016 11:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Pokud bude motor na pylonu, pevná vrtule ,,nevadí", ale brzdu na regulátoru rozhodně nastav (volně se točící vrtule je brzda jak prase - lze využít při strmém sestupu, při nastavené brzdě necháš vrtuli na dva tři zoubky převalovat a krásně tě zbrzdí na přistání - používal jsem na Tracy). Jinak tu pevnou vrtuli použij spíš na otestování, který rozměr bude nejlepší a potom kup sklopku.
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: ned 21.02.2016 11:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1975 Bydliště: Vysočina, ČR
|
Nevím jak velká vrtule se vejde na tvůj pylon. Protože se jedná o pomalé éro, vhodnější by byla větší vrtule (a menší stoupání). S menší vrtulí (na př 8x5) to poletí taky ale motor nebude plně vytížen (s bateríí 3S). Záleží co očekáváš.
|
|
Nahoru |
|
|
Azaret
|
Napsal: ned 21.02.2016 11:45 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.2.2007 Příspěvky: 19 Bydliště: Troubky, okr. Přerov
|
Puvodne byl na spalovak ktery ho mel jen dostat do vzduchu, a potom uz letat bez motoru. Tudiz od elektra necekam dlouhy motorovy let, z toho duvodu jsem volil i mensi kapacitu baterek. Osobne bych byl radsi kdyby na motor stacila 2S baterie, ale to by musel byt pravdepodobne jiny motor?
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: ned 21.02.2016 12:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1975 Bydliště: Vysočina, ČR
|
Na 2S určitě jiný motor. Mluvíme-li stále o vrtuli max. 8", potom bude třeba motor alespoň 1700kv a při této hodnotě nebude stoupání modelu nic moc. (Mám vyzkoušeno)
Musím ještě dodat, že záleží i na motoru a tvaru použité vrtule.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 23.02.2016 15:11 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
ellet píše: Nevím jak velká vrtule se vejde na tvůj pylon. Protože se jedná o pomalé éro, vhodnější by byla větší vrtule (a menší stoupání). S menší vrtulí (na př 8x5) to poletí taky ale motor nebude plně vytížen (s bateríí 3S). Záleží co očekáváš. Ten motor má KV=1200 a hodí se spíš pro 9 až 10-palcovou vrtuli. S 8" vrtulí už bude opravdu podávat menší výkon, poněvadž při 3S se asi dostatečně neroztočí a při 2S už vůbec ne. Ale určitě to poletí a bude stoupat, otázkou však je jak? Na malou vrtuli na pylonu je třeba hledat motor s vyšším KV kolem 1400 - 1500. Ale pro montáž sklopky do čumáku to může být docela dobrá volba. Výhodou elektromotorů je to, že existuje množství typů různého výkonu a KV, takže není problém přizpůsobit kombinaci motor-vrtule takřka pro jakékoli požadavky. To u spalováků tak snadno nešlo. A jsou na to kalkulační programy, jen je třeba znát pár vstupních parametrů modelu, krom hmotnosti a požadovaného statického tahu taky rychlost letu, aby se mohly stanovit otáčky a stoupání vrtule.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Azaret
|
Napsal: úte 23.02.2016 19:06 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.2.2007 Příspěvky: 19 Bydliště: Troubky, okr. Přerov
|
Od modelu necekam zadne velke vykony ani rychlosti. V podstate by melo stacit cca 5min motoroveho letu. Z toho duvodu bych se nejradsi vyhnul baterce 3s kterou by bec v regulatoru musel snizovat na cca 6v max. Tak mam strach aby se nehral. Mozna je to jen blby dojem. Predelavka pylonu se mi stejne nakonec asi nevyhne, takze vrtule je asi jedno jaka, ale s tim ze 10" je max potom uz je to moc velky... Z toho mi vypliva ze by mi, v pripade ze se nebude prehrivat bec, mel stacit i tenhle "malej" motor... Ovsem mozna veskere tyhle obavy jsou bezpredmetne a prameni jen z me nevedomosti... Kazdopadne dekuji za rady a za to se mnou mate trpelivost.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 23.02.2016 19:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Pokud chceš napájet motor pomocí 2S LiPol, aby se Ti nehřál BEC, a přitom 8" vrtuli, tak bys potřeboval motor s KV=2000 i víc abys z něho dostal s tou vrtulí výkon >100W. Potřebuješ dosáhnout točky 15000 ot/min, spíš i víc.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Azaret
|
Napsal: čtv 03.03.2016 12:50 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 2.2.2007 Příspěvky: 19 Bydliště: Troubky, okr. Přerov
|
Zdravim, Dnes mi přišla elektronika, (viz. úvodní post). Po rozbalení, nejsem úplně moudrý hlavně z připojení motoru a regulátoru. Motor i regulátor mají tři vývody, Regulátor je má popsané A B C. motor nikoliv. Dá se to uspořádání podle něčeho zjistit? Nebo je regulátor natolik chytrý že je mu to jedno jak je motor připojený? Dále předpokládám že regulátor se pouze připojí do "kanálu 1" a serva potom do 2 a 3 a tim to hasne. Případně by se samostatná baterka připojila na "kanál 6"? Tohle si teda pamatuju z doby kdy jsem se tomu věnoval... Dá se vyřadit funkce BEC, (nejakou programovaci kartou)? Dostal jsem přijimačovou baterii zdarma k obednávce, tak jestli by se nehádala s tim BECem?... Děkuji za případné odpovědi. Příloha:
IMG_20160303_123319.jpg [ 48.27 KiB | Zobrazeno 1400 krát ]
Příloha:
IMG_20160303_123239.jpg [ 39.72 KiB | Zobrazeno 1400 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: čtv 03.03.2016 13:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Azaret píše: ... Motor i regulátor mají tři vývody, Regulátor je má popsané A B C. motor nikoliv. Dá se to uspořádání podle něčeho zjistit? Nebo je regulátor natolik chytrý že je mu to jedno jak je motor připojený?
Ať už připojíš ty dráty v jakémkoli pořadí, nic tím nepokazíš, jen se Ti motor může točit do nesprávné strany. Tak na to pozor! Pokud se tak stane, tak směr rotace otočíš prohozením kterýchkoli dvou drátů z té trojice. Pak je dobré si už tu správnou kombinaci na konektorech označit. Nebo ještě lepší je to sletovat a udělat nerozebíratelné. Azaret píše: Dále předpokládám že regulátor se pouze připojí do "kanálu 1" a serva potom do 2 a 3 a tim to hasne. Případně by se samostatná baterka připojila na "kanál 6"? Tohle si teda pamatuju z doby kdy jsem se tomu věnoval...
do 1. kanálu se dává servo křidélek, do 2. výškovky, do 3. motor (tedy i ten regl) a do 4. směrovky. Baterku externího napájení přijímače můžeš dát do kteréhokoli volného kanálu, ale nejlépe někam mezi ty ostatní (přijímače Futaba mívají na to červeně označenou pozici). Azaret píše: Dá se vyřadit funkce BEC, (nejakou programovaci kartou)? Dostal jsem přijimačovou baterii zdarma k obednávce, tak jestli by se nehádala s tim BECem?...
Určitě hádala. Pokud má regulátor integrovaný BEC, tak se musí vyřadit, jinak by mu ta samostatná přijímačová baterka mohla uškodit. Nevím jestli se to dá programově, to záleží od konkrétního typu regulátoru. Ale každopádně se to dá udělat celkem snadno tím, že se na kablíku k regulátoru přeruší prostřední červený vodič, nejlépe pomocí upravené krátké prodlužky, která bude mít jen krajní dráty (na tom tvém regulátoru je to hnědý a žlutý, na prodlužkách často spíš černý a bílý).
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne čtv 03.03.2016 15:38, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|