Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 10:28 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.2.2016
Příspěvky: 21
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Tak dík za rady a tipy. Na ten klub v Bystřici zkusím kouknout. Samotář za každou cenu zůstat nehodlám, rád si s někým zalítám a nechám poradit :-)
Lítat (spíš havarovat) chodím na pole do Rovečného a je pravda, že bezvětří moc často není, tak se často otočím a jedu zase dom.
Jestli je ve Strachotíně nějaké letiště, tak paráda, to bychom se někdy domluvit mohli, jezdívám tam občas víkendy. A jakmile se podaří vyřešit papíry, tak začneme nedaleko od tam stavět a přestěhuji se tam. :-)

A ještě mi řekněte (abych se lépe rozhodl jestli koupit jen přijímač nebo celý starší model), když koupím časem větší letadlo, tak tam se používá 6 serv místo 4 (podle fotek jsou na každém křídle dvě ovládaná křidélka místo jednoho). Budu na takové letadlo pak moct použít vybavení co budu mít nebo budu muset pořídit jiné? Nevím jestli se ty křidélka pořád ovládají jedním kanálem nebo to už bude složitější. Protože pokud to půjde použít, tak kompletní letadlo se vyplatí. Pokud to nepůjde použít, koupím jen přijímač a na náhradní díly zatím prdím :-)

A jestli materiál pro rozchození simulátoru přijde na 3,5 (dá se koupit třeba i na Aliexpresu?) Tak to asi za to fakt stojí, to bych mohl zkusit dát dokupy. Zatím jsem si stáhl jen jeden simulátor, který lítám na klávesnici :-)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 10:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
U toho většího letadla nejsou na každém křídle dvě křidélka, ale křidélko a klapka. Ovládají se nezávisle na sobě. Pro takovou konfiguraci potřebuješ minimálně 5-ti kanálový vysílač (pokud budou křidélka na Y kabelu) nebo 6-ti kanál, budeš-li mít každé křidélko na samostatném kanálu. Varianta s každým křidélkem na samostatném kanálu je výhodnější, protože umožňuje diferenciaci, flaperons apod.

Pokud to s létáním myslíš vážně, určitě si pořiď lepší vysílačku. Lepší nejen počtem kanálu, ale také programovatelnou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 11:01 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.2.2016
Příspěvky: 21
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
To je škoda...
A čím jsou lepší vysílačky lepší?
Jasný, naučím se ovládat letadlo a uvidíme jak to půjde a jak mě to bude bavit až to půjde. Když pořád bude, tak pak půjdu do většího letadla, lepší vysílačky a chtěl bych na to nějakou kameru :-) ... Zatím se s tím oťukávám a seznamuji :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 11:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
Čím jsou lepší vysílačky lepší? No proti setovým naprosto vším.

Zejména:
1. Ergonomie, kvalita provedení.
2. Počet kanálů
3. JSOU PROGRAMOVATELNÉ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 11:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.2.2012
Příspěvky: 1248
Odpověď v čem jsou vysílačky lepší by byla asi na hodně dlouho-proti Cadetu je většina z nich spolehlivější,mají větší dosah a hlavně větší počet kanálů-tzn.můžeš ovládat více funkcí na letadle,máš možnost telemetrie-sledovat výšku,rychlost,dobu letu a spoustu jiných telemetr.údajů,a hlavně,poku tě to bude bavit a chceš více modelů,mají paměť pro více letadel atd.atd. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 12:19 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Akorát se nesmí opomenout fakt že i u těch nejlepších je stále ještě nutné za letu vhodně kvrdlat páčkami :|

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 15:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Pokud v kvedlání RC pilot nevidí radost z řízení stroje (nebo mu začínají chromnout ruce)
může kniply doplnit o gyroskopický stabilizátor - řídící jednotku.
Jako u všeho "autopiloti" RC tábor dělí na naprosté odpůrce a nadšené přívržence a zastánce.
Pro normální typ letadla
http://eshop.rcfly.cz/rcfly/eshop/10-1-RC-SOUPRAVY/0/5/201-Triosa-letova-stabilizace-ORANGE-RX3S-V-2
V režimu "začátečník" se model po vrácení pák řízení do neutrální polohy vrátí do horizontálního letu.
http://www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=2892
Pro letadla s křidélky, klapkami, delta křídla a letadla s motýlkovými ocasními plochami (V-tail).
Stabilizátor podporuje 3 letové režimy: Standard/Rate Mode, Gyro Off a Hold Mode.
Citlivost stabilizace je nastavitelná otočnými trimy na stabilizátoru a stabilizátor podporuje 3D létání.
http://www.rcking.eu/cs/stabilizatory/66761-nx3-letecky-stabilizator.html
Když na auto rally vyjely první čtyřkolky tak jeden známý soutěžní jezdec se nechal slyšet (dnes už okřídleným)
výrokem: "Qattro může řídit i cvičená opice." A co dnes soutěže jezdí?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 16:30 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2003
Příspěvky: 68
Bydliště: Praha
Ahoj,

omlouvám se tak za 3,5 to nebude, protože je na hobbykingu nedostupný.
Takže na aliexpress hledej:
22 in 1 RC USB Flight Simulator Cable
a bude to holt dražší. Necelých 8$.

Konkrétní odkaz nedávám, vyber si dle svého.
Po připojení se to chová normálně jako ovladač joystick vč. kalibrací atd...
Jde s tím ovládat asi jakýkoliv simulátor, který se ti podaří nainstalovat a zprovoznit stejně jako přes klávesnici.

A co se týká vysílače tak tam potřebuješ jenom najít signál.
Osobně k tomu mám připojený MC12, Cadet 4 letadla a Hitec Agressor a Mini-z auta (např. VRC).

Jinak připojuji obrázky co jsem našel na netu ohledně připojení. Takto nějak to mám taky. Už se nepamatuji a chodí to.
Místí elektronici případně jiště opraví.

Ondřej


Přílohy:
Cadet_Tx_NF_b_oznacena.jpg
Cadet_Tx_NF_b_oznacena.jpg
[ 76.03 KiB | Zobrazeno 922 krát ]

PPm výstup.jpg
PPm výstup.jpg
[ 12.87 KiB | Zobrazeno 922 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: pon 22.02.2016 19:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 4.9.2010
Příspěvky: 473
Bydliště: Trutnov
Obrázky: 13
Diskuze se odbývá v sekci "Začátečníci". Myslím si, že sem nepatří na př. stabilizace, telemetrie a pod. Vždyť tomu chudákovi začátečníkovi uděláte v hlavě pěkný galimatiáš. A může být na "dobré cestě" svoji dosavadní snahu vzdát. Můj názor je, že pro začátečníka vysílač 6 kanálů, počítačový stačí i na čtyřservové křídlo. Nevím jak je tento zájemce movitý, ale asi ne moc. A Vaše rady ho mohou od záliby odradit.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 10:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.2.2016
Příspěvky: 21
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Děkuji všem za příspěvky, nějak si to vždy přeberu :-)

Jen pořád nevím, k čemu je, že je lepší vysílačka programovatelná? To si tam jako naprogramuji, jak ten model bude létat a já na něj budu už jen koukat? :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 10:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
U programovatelné vysílačky si můžeš upravit signál, který jde z vysílačky do přijímače v modelu tak, aby lépe vyhovoval danému modelu. Přibydou funkce jako např. rozsah pohybu serva, subtrim, dvojí výchylky, všemožné mixy mezi kanály. Řídit model ale musíš stále sám :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 10:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.3.2014
Příspěvky: 377
Bydliště: Mukařov - Srbín (Říčany u Prahy)
Obrázky: 34
Např u Cadeta není úplně "základní" funkce a to: exponenciální výchylky. To je pro začátečníka jak dělané: nastavíš si, že páčka na začátku dráhy hýbe servem o hodně méně než na konci dráhy (exponenciální dráha). Což ti hodně ulehčí létání, protože když za to taháš jak za cecky, nebude se letadlo tak "překotně" hýbat.
Na cadetu jsem začínal také a pak přechod na lepší byl super skok. Ale zase na druhou stranu, Cadet mě naučil páčkovat bez všech vychytávek.

_________________
Srážka s blbcem je problém, ale srážka s blbcem v zrcadlovém bludišti je neřešitelný problém..


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 11:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
Programování vysílačky není o tom, že letadlo létá samo. Je to o možnostech nastavení:
- dvojí výchylky: přepínáš se mezi malými a velkými výchylkami kormidel (hodné a ostré letadlo)
- mixy: do pohybu jednoho ovládacího prvku mixuješ automatický pohyb jiného (např. do plynu mixuješ potlačení výškovky, aby i při plném plynu letěl horizontálně)
- nastavení omezení výchylek: bez programovatelného vysílače omezuješ velikost výchylek prostou volbou "převodu", tedy do které díry na páce serva a kormidel ukotvíš táhlo. U programovatelného vysílače nastavuješ přímo ve vysílači
- subtrimy: máš blbě středovou polohu kormidla? No problém, doladíš subtrimem.
- trimy jsou digitální, takže zatrimuješ jednou a hotovo. U setové vysílačky určitě drcneš do páčky trimu např. při ukládání/vytahování vysílačky z batohu a můžeš trimovat znovu
- výše uvedené exponenciální výchylky
- diferenciace křidélek (jiná velikost výchylky křidélka nahoru a jiná dolů)
- atd. atd. atd. Opravdu kvalitní vysílačky umožňují nastavit prakticky všechno na co si vzpomeneš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 11:45 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.2.2016
Příspěvky: 21
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Tak třeba jednou zkusím :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Beta po nárazu nejde spárovat
PříspěvekNapsal: úte 23.02.2016 12:57 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
JJ, pokud u lítání zůstaneš, tak zkusíš určitě.

Jinak na základní naučení se postačí i setová vysílačka. Možná malé shrnutí důležitých věcí pro začátek:

1. Dobře postavený model - tím myslím geometricky v pořádku (nezkroucený) a samozřejmě držící pohromadě, Aby Ti za letu třeba nevypadlo táhlo kormidla, neuletěla směrovka apod.

2. Dobře vyvážený model - najdi si správnou polohu těžiště pro svoje poletovadlo. Až budeš vyvažovat, nemusí to sedět úplně na milimetr, ale nezapomeň že: těžiště posunuté dopředu udělá model hodnějším, ale tupějším. Těžiště posunuté dozadu udělá model obratnějším, ale méně stabilním a náročnějším na řízení. Navíc model musí být vyvážený trvale - žádná pohyblivá baterka v trupu apod.

3. Přiměřené výchylky kormidel - spousta začátečníků si neuvědomuje, že k ovládání letadla (teď se opravdu nebavím o akrobatech) stačí velice malé výchylky kormidel, řádově do 25-30°. Nastaví tedy velké výchylky a pak éro honí po obloze v zoufalé snaze udržet ho alespoň v jakž takž rovném letu.

4. Při letu nezapomeň, že: startuje se i přistává JEN A POUZE PROTI VĚTRU! Že letadlo aby letělo a bylo ovladatelné, potřebuje rychlost.

5. Než se to naučíš ovládat, létej ve výšce "několik chyb nad zemí" a současně jen v takové výšce, abys na model dobře viděl a měl ho pod kontrolou. V případě Bety odhaduji tak 40 - 80m. Po startu na plný plyn chvíli rovně stoupej pod takovým úhlem, aby to neztrácelo rychlost. Jakmile nabereš alespoň 10 - 15 výškových metrů, začni za stálého stoupání na plný plyn pomalu zatáčet, aby jsi měl éro stále v dosahu. Jakmile vystoupáš do požadované výšky, stáhni plyn (nevím jaký máš motor, ale IMHO bude stačit tak 25-30% výkonu) a srovnej letadlo do horizontálního letu. Pak se uč zatáčet - okruhy, osmičky . .

6. Až budeš chtít přistát, vypni motor. Beta umí slušně plachtit. Nesnaž se za každou cenu přistát "k noze". Lepší dojít si 100m pro celé letadlo, než 2m pro trosky. Když budeš nízko nad zemí a budeš "krátký", nesnaž se letadlo přizvednout výškovkou bez motoru - ztratíš rychlost a spadneš (častá nejen začátečnická chyba). Přidej lehce plyn a pak bude-li třeba mírně potáhni.

Až zvládneš tyhle základy - odstartovat, vytočit okruhy, osmičky, bezpečně přistát, pak ačni uvažovat o lepším letadle, vysílačce, telemetrii, kameře . . . Dříve to nemá smysl.

Ať se Ti daří.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz