Autor |
Zpráva |
ruza13
|
Napsal: pon 22.02.2016 10:28 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.2.2016 Příspěvky: 21 Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
|
Tak dík za rady a tipy. Na ten klub v Bystřici zkusím kouknout. Samotář za každou cenu zůstat nehodlám, rád si s někým zalítám a nechám poradit Lítat (spíš havarovat) chodím na pole do Rovečného a je pravda, že bezvětří moc často není, tak se často otočím a jedu zase dom. Jestli je ve Strachotíně nějaké letiště, tak paráda, to bychom se někdy domluvit mohli, jezdívám tam občas víkendy. A jakmile se podaří vyřešit papíry, tak začneme nedaleko od tam stavět a přestěhuji se tam. A ještě mi řekněte (abych se lépe rozhodl jestli koupit jen přijímač nebo celý starší model), když koupím časem větší letadlo, tak tam se používá 6 serv místo 4 (podle fotek jsou na každém křídle dvě ovládaná křidélka místo jednoho). Budu na takové letadlo pak moct použít vybavení co budu mít nebo budu muset pořídit jiné? Nevím jestli se ty křidélka pořád ovládají jedním kanálem nebo to už bude složitější. Protože pokud to půjde použít, tak kompletní letadlo se vyplatí. Pokud to nepůjde použít, koupím jen přijímač a na náhradní díly zatím prdím A jestli materiál pro rozchození simulátoru přijde na 3,5 (dá se koupit třeba i na Aliexpresu?) Tak to asi za to fakt stojí, to bych mohl zkusit dát dokupy. Zatím jsem si stáhl jen jeden simulátor, který lítám na klávesnici
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 22.02.2016 10:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
U toho většího letadla nejsou na každém křídle dvě křidélka, ale křidélko a klapka. Ovládají se nezávisle na sobě. Pro takovou konfiguraci potřebuješ minimálně 5-ti kanálový vysílač (pokud budou křidélka na Y kabelu) nebo 6-ti kanál, budeš-li mít každé křidélko na samostatném kanálu. Varianta s každým křidélkem na samostatném kanálu je výhodnější, protože umožňuje diferenciaci, flaperons apod.
Pokud to s létáním myslíš vážně, určitě si pořiď lepší vysílačku. Lepší nejen počtem kanálu, ale také programovatelnou.
|
|
Nahoru |
|
|
ruza13
|
Napsal: pon 22.02.2016 11:01 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.2.2016 Příspěvky: 21 Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
|
To je škoda... A čím jsou lepší vysílačky lepší? Jasný, naučím se ovládat letadlo a uvidíme jak to půjde a jak mě to bude bavit až to půjde. Když pořád bude, tak pak půjdu do většího letadla, lepší vysílačky a chtěl bych na to nějakou kameru ... Zatím se s tím oťukávám a seznamuji
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: pon 22.02.2016 11:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Čím jsou lepší vysílačky lepší? No proti setovým naprosto vším.
Zejména: 1. Ergonomie, kvalita provedení. 2. Počet kanálů 3. JSOU PROGRAMOVATELNÉ
|
|
Nahoru |
|
|
Jardátor
|
Napsal: pon 22.02.2016 11:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.2.2012 Příspěvky: 1248
|
Odpověď v čem jsou vysílačky lepší by byla asi na hodně dlouho-proti Cadetu je většina z nich spolehlivější,mají větší dosah a hlavně větší počet kanálů-tzn.můžeš ovládat více funkcí na letadle,máš možnost telemetrie-sledovat výšku,rychlost,dobu letu a spoustu jiných telemetr.údajů,a hlavně,poku tě to bude bavit a chceš více modelů,mají paměť pro více letadel atd.atd.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 22.02.2016 12:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Akorát se nesmí opomenout fakt že i u těch nejlepších je stále ještě nutné za letu vhodně kvrdlat páčkami
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 22.02.2016 15:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
Bartn
|
Napsal: pon 22.02.2016 19:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.9.2010 Příspěvky: 473 Bydliště: Trutnov Obrázky: 13
|
Diskuze se odbývá v sekci "Začátečníci". Myslím si, že sem nepatří na př. stabilizace, telemetrie a pod. Vždyť tomu chudákovi začátečníkovi uděláte v hlavě pěkný galimatiáš. A může být na "dobré cestě" svoji dosavadní snahu vzdát. Můj názor je, že pro začátečníka vysílač 6 kanálů, počítačový stačí i na čtyřservové křídlo. Nevím jak je tento zájemce movitý, ale asi ne moc. A Vaše rady ho mohou od záliby odradit.
|
|
Nahoru |
|
|
ruza13
|
Napsal: úte 23.02.2016 10:10 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.2.2016 Příspěvky: 21 Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
|
Děkuji všem za příspěvky, nějak si to vždy přeberu Jen pořád nevím, k čemu je, že je lepší vysílačka programovatelná? To si tam jako naprogramuji, jak ten model bude létat a já na něj budu už jen koukat?
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 23.02.2016 10:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
U programovatelné vysílačky si můžeš upravit signál, který jde z vysílačky do přijímače v modelu tak, aby lépe vyhovoval danému modelu. Přibydou funkce jako např. rozsah pohybu serva, subtrim, dvojí výchylky, všemožné mixy mezi kanály. Řídit model ale musíš stále sám .
|
|
Nahoru |
|
|
toty
|
Napsal: úte 23.02.2016 10:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.3.2014 Příspěvky: 377 Bydliště: Mukařov - Srbín (Říčany u Prahy) Obrázky: 34
|
Např u Cadeta není úplně "základní" funkce a to: exponenciální výchylky. To je pro začátečníka jak dělané: nastavíš si, že páčka na začátku dráhy hýbe servem o hodně méně než na konci dráhy (exponenciální dráha). Což ti hodně ulehčí létání, protože když za to taháš jak za cecky, nebude se letadlo tak "překotně" hýbat. Na cadetu jsem začínal také a pak přechod na lepší byl super skok. Ale zase na druhou stranu, Cadet mě naučil páčkovat bez všech vychytávek.
_________________ Srážka s blbcem je problém, ale srážka s blbcem v zrcadlovém bludišti je neřešitelný problém..
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: úte 23.02.2016 11:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Programování vysílačky není o tom, že letadlo létá samo. Je to o možnostech nastavení: - dvojí výchylky: přepínáš se mezi malými a velkými výchylkami kormidel (hodné a ostré letadlo) - mixy: do pohybu jednoho ovládacího prvku mixuješ automatický pohyb jiného (např. do plynu mixuješ potlačení výškovky, aby i při plném plynu letěl horizontálně) - nastavení omezení výchylek: bez programovatelného vysílače omezuješ velikost výchylek prostou volbou "převodu", tedy do které díry na páce serva a kormidel ukotvíš táhlo. U programovatelného vysílače nastavuješ přímo ve vysílači - subtrimy: máš blbě středovou polohu kormidla? No problém, doladíš subtrimem. - trimy jsou digitální, takže zatrimuješ jednou a hotovo. U setové vysílačky určitě drcneš do páčky trimu např. při ukládání/vytahování vysílačky z batohu a můžeš trimovat znovu - výše uvedené exponenciální výchylky - diferenciace křidélek (jiná velikost výchylky křidélka nahoru a jiná dolů) - atd. atd. atd. Opravdu kvalitní vysílačky umožňují nastavit prakticky všechno na co si vzpomeneš.
|
|
Nahoru |
|
|
ruza13
|
Napsal: úte 23.02.2016 11:45 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.2.2016 Příspěvky: 21 Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
|
Tak třeba jednou zkusím
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: úte 23.02.2016 12:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
JJ, pokud u lítání zůstaneš, tak zkusíš určitě.
Jinak na základní naučení se postačí i setová vysílačka. Možná malé shrnutí důležitých věcí pro začátek:
1. Dobře postavený model - tím myslím geometricky v pořádku (nezkroucený) a samozřejmě držící pohromadě, Aby Ti za letu třeba nevypadlo táhlo kormidla, neuletěla směrovka apod.
2. Dobře vyvážený model - najdi si správnou polohu těžiště pro svoje poletovadlo. Až budeš vyvažovat, nemusí to sedět úplně na milimetr, ale nezapomeň že: těžiště posunuté dopředu udělá model hodnějším, ale tupějším. Těžiště posunuté dozadu udělá model obratnějším, ale méně stabilním a náročnějším na řízení. Navíc model musí být vyvážený trvale - žádná pohyblivá baterka v trupu apod.
3. Přiměřené výchylky kormidel - spousta začátečníků si neuvědomuje, že k ovládání letadla (teď se opravdu nebavím o akrobatech) stačí velice malé výchylky kormidel, řádově do 25-30°. Nastaví tedy velké výchylky a pak éro honí po obloze v zoufalé snaze udržet ho alespoň v jakž takž rovném letu.
4. Při letu nezapomeň, že: startuje se i přistává JEN A POUZE PROTI VĚTRU! Že letadlo aby letělo a bylo ovladatelné, potřebuje rychlost.
5. Než se to naučíš ovládat, létej ve výšce "několik chyb nad zemí" a současně jen v takové výšce, abys na model dobře viděl a měl ho pod kontrolou. V případě Bety odhaduji tak 40 - 80m. Po startu na plný plyn chvíli rovně stoupej pod takovým úhlem, aby to neztrácelo rychlost. Jakmile nabereš alespoň 10 - 15 výškových metrů, začni za stálého stoupání na plný plyn pomalu zatáčet, aby jsi měl éro stále v dosahu. Jakmile vystoupáš do požadované výšky, stáhni plyn (nevím jaký máš motor, ale IMHO bude stačit tak 25-30% výkonu) a srovnej letadlo do horizontálního letu. Pak se uč zatáčet - okruhy, osmičky . .
6. Až budeš chtít přistát, vypni motor. Beta umí slušně plachtit. Nesnaž se za každou cenu přistát "k noze". Lepší dojít si 100m pro celé letadlo, než 2m pro trosky. Když budeš nízko nad zemí a budeš "krátký", nesnaž se letadlo přizvednout výškovkou bez motoru - ztratíš rychlost a spadneš (častá nejen začátečnická chyba). Přidej lehce plyn a pak bude-li třeba mírně potáhni.
Až zvládneš tyhle základy - odstartovat, vytočit okruhy, osmičky, bezpečně přistát, pak ačni uvažovat o lepším letadle, vysílačce, telemetrii, kameře . . . Dříve to nemá smysl.
Ať se Ti daří.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|