Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Etalon XXL versus Cumulus
PříspěvekNapsal: stř 30.12.2015 14:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 20.10.2014
Příspěvky: 5
Ahoj,
chtěl bych se zeptat jestli má někdo srovnání těchto dvou letadel které je pomalejší díky za odpověď

Radek


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon XXL versus Cumulus
PříspěvekNapsal: stř 30.12.2015 15:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6021
Bydliště: Praha ČR
Pomalejší a lehčí je Cumulus a to o dost. Obecně Cumulus je určitě výkonnější (taky o dost) ve slabším větru, ale zase se dá určitě "snáze" rozlámat a při silnějším větru bude naopak ve výhodě Etalon.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon XXL versus Cumulus
PříspěvekNapsal: stř 30.12.2015 18:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 20.10.2014
Příspěvky: 5
Díky za odpověď Cumulus má hlavně tenčí profil křídla a to o dost jsem zjistil kámoš to měl je to všechno hrozně odlehčený ale tady u nás skoro furt fouká tak jsem snad s Etalonem nešlápl vedle ale to zjistím až se s tím proletím :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon XXL versus Cumulus
PříspěvekNapsal: stř 30.12.2015 19:33 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1566
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Etalon XXL mám od února, ale uvedl jsem ho do provozu až koncem léta, takže byl ve vzduchu sotva tak šest letových odpolední a to asi čtyři z toho jsem model zalítával a ladil. Normální vítr zvládá dobře, při posledním lítání jsem už ale narazil na strop, kdy jsem si po jednom krátkým letu řekl že to nemá cenu, přistál a šel domů. Blbá kombinace silný vítr + samý klesáky, to pak lítá blbě každý elektrovětroň a víc se motoru je než plachtí. Model nemám postavený lehce, váží mi něco pod 1200 gramů, což je o 200 gramů víc než výrobcův prototyp, ale on asi neměl osazené vztlaky se mi zdá. Při jednom větrným lítání kdy to ještě šlo, se mi paradoxně nejlíp lítalo v režimu "termika" s celou odtokovkou o několik mm dolů. Na další lítání na jaře se rozhodně těším. Jediný co mě trochu trápí je pozvolné kroucení ocasní trubky, když model v únoru dorazil, tak byl trup dokonale rovný a souosý, slepen už výrobcem, VOP odendavací. Stavebnici jsem uložil a dostal se k ní před létem, nyní je celý ocas, tedy SOP i VOP vůči křídlu o 3-5 stupňů pootočený, přičemž VOP se SOP si vůči sobě kolmost zachovávají. Řešil jsem to podlepováním poloviny lože křídla vrstvami reklamní folií, ale můj dojem z posledního lítání v říjnu byl, že už je to zase málo. Třeba mám jen křivý oči a moc to hrotím - momentálně to stejně nechávám koňovi a na jaro, dělám na jiných modelech.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon XXL versus Cumulus
PříspěvekNapsal: stř 30.12.2015 19:59 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 20.10.2014
Příspěvky: 5
Můžu se zeptat jaký jsi osadil motor vrtuli a aku při této váze? Jinak se zkroucením trupu už jsem se taky setkal ale ne u modelu od Leoše


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon XXL versus Cumulus
PříspěvekNapsal: stř 30.12.2015 23:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1566
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Pohledal jsem v historii svých objednávek na HK a mám tam toto:

https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=25077

https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=45018

https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=38095

No a k tomu klasický turbokužel a listy AE 10x6. Ale už během asi třetího zalítávacího dne se aku začínal bránit, motor se při stoupání na plný plyn (motor spouštím přepínačem, plynovou pákou řídím vztlaky) ozýval takovým jakoby pulsováním jako že už nemůže, prostě něco podobnýho jako když na jednu baterku jsi dal během letu už několik stoupání a brzy regl vypne nebo omezí výkon. Vlastně jo, to bylo něco takovýho jako prvotní jev omezení výkonu. Udělal jsem tedy kompromis a vyměnil trochu stoupavosti za chod bez pulsování, mám tam teď listy AE 10x4 a jsem spokojen. Stoupám do těch obvyklých 200 metrů trochu dýl, ale doba využitelnýho motorovýho chodu na jednu aku mi připadá delší, takže je to plus mínus podobný, možná je řízení při výstupu plynulejší, protože to tak nevalí nahoru.

Moje váhový prohřešky jsou cca tyto:
-místo drátových Z táhel v křídle mám poctivý táhla s mpjet vidličkama
-páky klapek jsem si udělal nový bytelnější ze sklotextitu
-ty 4 serva jsou v křídle tavnou pistolí přilepeny opravdu spíš víc než míň
-uhlíkem vyztužená podlaha kabiny, protože ta mi přišla měkká
-ocelovou strunu 0,8mm na VOP jsem nahradil tužší a na menší vůle lepší strunou 1mm, do lanovodu se vešla
-vozím na palubě vario skyasistant a 10 kanálový přijímač

Takže kdybych nehřešil, tak jsem mohl být cca o 60 gramů lehčí, ale člověk nesmí tolik podléhat temné magii čísel, lítá mi to hezky.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon XXL versus Cumulus
PříspěvekNapsal: čtv 31.12.2015 11:13 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 20.10.2014
Příspěvky: 5
Já se pokusím se vejít do 1050 g to znamená žádný barvy jen pruhy ze spodku křídla a červená VOP motor tam přijde Axi 2217/12 listy tu mám 9x5 otestuji ještě to musím změřit watmetrem kolik tam poteče podle toho to celí poladím ale asi to nebude málo ale motoruješ tak 15 vteřin tak uvidím jinak jak jsi psal ty problémy s pohonem tak to je hold Čína pokud to člověk nezměří tak nemá jistotu kolikrát tam uváděj něco pak to změříš a je to jinak 8O pak dám vědět jak to dopadlo

díky za info


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Etalon XXL versus Cumulus
PříspěvekNapsal: čtv 31.12.2015 14:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1566
Bydliště: Pelhřimov, ČR
Obrázky: 1
Na vejití se do 1050g jsem zvědavý, máš taky doufám 4servové křídlo a řízenou SOP, aby to bylo porovnatelné. Kolik ti váží holý drak bez osazení? Kde jsem ještě mohl zhřešit, někde mi hapruje těch cca 80-100 gramů. Barva oranžových pruhů na uších to nemohla natropit.

15 vteřin motorování mě rozesmálo, já jsem rekreační letec pro vlastní radost, já do těch 200 m stoupal s původními listy asi 30 vteřin a nyní okolo 40-45, snad si to pamatuju správně. Na rakety 15 vteřin nejsem mentálně připravený, to je úplně jiná liga lítání, to bude soutěžní model? Musím pohledat jestli mám někde zapsanou váhu holého draku.

Jenom se divím, že žádný moderátor toto vlákno ještě nepřesunul do existujícího vlákna o etalonu, asi už všichni pijou, uvidíme za jak dlouho si toho všimnou.. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz