Autor |
Zpráva |
jyrry
|
Napsal: úte 06.01.2015 12:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
mt_beran píše: ... 3. Obecně k nesilovému drátování - uvítal bych tip na nějaký paralelní destičkoslučovač, přece jen pájet 4 vstupy do jednoho, nebo to prohánět 3mi Y-kabely se mi nechce (na Ca3 to tak mám, ale nelíbí se mi to)... No, zkusím takový tip... V každém křídle máš 2 BECy, využiješ jen jeden z každého křídla, ju? Země budou přes napájení propojené, další předpoklad. Pro minimalizaci servokabelů stačí vést klasický servokabel jen k jednomu z reglů v křídle, druhému stačí jen signálový vodič (kousek - jen od vnitřního reglu k vnějšímu). Pokud bys dal serva křidélek do křídla, nabízí se další možnost - to servo napájet z BECu toho vnějšího reglu a z přijímače mu vést už jen signálový vodič. Místo Y-kabelů bych použil malou "rozvodnou" destičku, mám jich navrženo a použito přehršel (dají se tu najít) Tento napájecí hybrid mám realizovaný třeba v Mossie - BEC reglu v gondole napájí ve "svém" křídle serva křidélka a klapky a ještě elektromechanický podvozek, přes kabel pak napájí v trupu přijímač (napětí z obou BECů je sloučené přes Schottky diody) a "trupová" serva, každý regl tedy krmí cca polovinu serv. Jo, ještě k tomu silovému vedení - když dáš regly k motorům, mělo by jim stačit jedno napájecí vedení - vnitřní třeba 10AWG a k vnějším už jen 12AWG... Oba regly bych podpořil lowESR kondíky a mělo by to fungovat.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 06.01.2015 13:53 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Pokud máš strach z rušení, tak co takto... Regulátory k motorům. K motorům přívod od baterek vodičem tak 2,5mm2 (a to je dost dimenzované). Protože máš společnou zem (mínus) všude, tak ti stačí k motorům dotáhnout jen signál. To můžeš udělat stíněným vodičem. Jde tam jen signál, tak žádný problém s průřezem. 2x0.14 (pro jistotu, pokud by jsi chtěl řídit motory zvlášť) http://www.gme.cz/liycy-2x0-14-p651-216 Pak bude třeba vyřešit napájení serv a přijímače. Dle mě nejjednodušší by bylo dát zvláštní samostatný BEC k baterkám a z toho vše napájet. 4-5 serv není moc. Pokud bude elektronická stabilizace, kde se předpokládá zvětšený odběr, tak na to myslet. Ostatní spotřebiče řešit jinak, ty nejsou pro let nezbytné a neměly by zatěžovat "kritické" napájení. Alternativně dotáhnout od regulátorů 5V zpět ve stíněném vodiči. http://www.gme.cz/mk-1x0-35mm-p651-147Všechny zastínění pochopitelně na mínus. Nicméně se domnívám, že je to dost překombinované. Hlavně, aby jsi byl TY s řešením spokojen a dokázal hledat případný problém. Je to taky o nátuře, zda otevřít regulátor a napájet vodiče přímo v regulátoru, zkrátit vodiče a krimpovat konektory, atd.... Dovážení bych směřoval do olova v naprosto přední části. I za cenu "letové" neprůhledné a poněkud delší kabiny. Na pozemní výstavu průhlednou kabinu. Ale tohle všechno bude stejně záležen na tom, jak se podaří postavit lehkou VOP a trup...
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: pát 09.01.2015 22:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Jyrry, TomasC
- díky dobrý typy. S tou společnou zemí mně to nedocvaklo ani omylem. Asi to teda hodím do těch gondol, k vnějším potáhnu řízení jen ten signál a z vnitřních budu honit přijímač, gyro a jedno servo jedním, zbytek druhým BECem. Extra BEC si ještě rozmyslím, někde jsem četl že RX přecedí rozumně jen 3A tak bych si stejně musel hrát s odbočkou napájení pro některé věci, takže použít ty dva zabudované BECy mi přijde vcelku v pohodě, stejně jako těch 40cm od vnitřních motorů k RX. A je fakt, že tenký čtyřkablík a dva silové se potáhnou křídlem líp než ty dvě trojlinky. Zkusim ale myslím že to ani nebude potřeba stínit.
PS. Serva v křídlech nebudou, chci to vykladkovat jako kofejn v G.3 a jako to bylo v originálu, dám na to 10kg servo s kladkovým náhonem do trupu..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
kofejn
|
Napsal: sob 10.01.2015 11:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.12.2006 Příspěvky: 542 Bydliště: Kutnohorsko
|
Budeš mít křídla rozebírací? Jestli ano, už máš vymyšlené rozpojování ovládacích lanek?
_________________ Malé elektolety, zatím do 1kg
Update: elektrolety do 1.5kg
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: sob 10.01.2015 16:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
kofejn píše: Budeš mít křídla rozebírací? Jestli ano, už máš vymyšlené rozpojování ovládacích lanek? Dám tam 2x2 napínáky, po jednom na vedení pod spodním a nad vrchním křídlem, žádná věda. Rozebírat se to bude za vnějšími motory (vychází to tak na 3 ks po 1m).. Akorát si budu muset udělat nějakou šablonu, abych nemusel pokaždé střílet od boku trimování. Díky napínákům nemusím myslím ani dávat každé křidélko na jiné servo a nastavení půjde ladit s nima.. Samozřejmě to rozebírání má negativum, že budu muset pokaždé naladit 12 napínáků, ale 3m x 1,75 m fakt do auta nenacpu.. Těch 2.2m x 1.1m u Ca.3 je odzkoušené maximum.
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: sob 10.01.2015 17:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Tak si říkám, že by bylo hezké nějak ty régly zaintegrovat do chladičů. Byly by na ideální páce, a ještě by se hezky chladily.. Možná udělat formu a zalít je do epoxydu.. nebo to jen vyříznout do balzy a překližky a dát před to síťku.. musely by to být takové ty širší kratší typy réglů, ale rozměrově to vychází.
Přílohy: |
chladic.jpg [ 51.04 KiB | Zobrazeno 3368 krát ]
|
|
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 10.01.2015 19:24 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
mt_beran píše: ... širší kratší typy réglů... Stáhnout regly z kůže a přeletovat vodiče kolmo k původní poloze? Určitě nezalévat, to by se mohly upéct.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
kofejn
|
Napsal: sob 10.01.2015 19:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.12.2006 Příspěvky: 542 Bydliště: Kutnohorsko
|
mt_beran píše: Akorát si budu muset udělat nějakou šablonu, abych nemusel pokaždé střílet od boku trimování. Právě, aby každý letový den nezačínal trimováním. Já uvažuji v místě rozebírání jen o nějakých čepech a trimování jinde. Navíc lanka budu mít schovaná v křídle.
_________________ Malé elektolety, zatím do 1kg
Update: elektrolety do 1.5kg
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: stř 18.11.2015 10:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Tak se hlemýždím tempem blížím zahájení stavby, tedy v daném případě tištění plánů v 1:1 a řešení frézování.. Jo, měřítko bude 1:9, tj. délka 2 metry, rozpětí 3,3 metru.. Potřeboval bych od zkušenějších dobrovolníků zkouknout konfiguraci geometrie (v příloze). Pokud myslíte, že to je úplná blbost, tak napište. Odečtená data a moje modifikace je ve schématu. Profil originálu byl zahnutá deska . Při lehce záporném stupnění si myslím, že nastavovat menší úhel na horním křídle je blbost (taky plocha horního křídla je větší).. Úhly jsem srazil dolů, ale ne úplně, snad to v tom předklonu poletí.
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: stř 18.11.2015 18:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Mimochodem, těžiště mi vyšlo cca ve 4/5 hloubky křídla, tj. nedaleko od odtovky, tedy jestli to dobře intepretuju, a to i když to nepočítá s nosným profilem výškovky.. to mi nějak hlava nebere.. I když jsem někde četl, že velká výškovka posouvá těžiště dozadu a tohle je fakt macek (skoro 25% celkové plochy),zdá se mi to dost divné.
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
STROHUR
|
Napsal: čtv 19.11.2015 7:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.1.2012 Příspěvky: 731
|
Ahoj nemáš ve výpočtu těžiště chybku v rozpětí křídla.
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: čtv 19.11.2015 14:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
STROHUR píše: Ahoj nemáš ve výpočtu těžiště chybku v rozpětí křídla. No toť otázka, dal jsem součet rozpětí spodního a dolního křídla (3.3m + 2.2m=5.5m). Někde jsem četl že dvouploch má větší účinnost/vztlak než je aritmetický součet obou ploch, protože se zrychluje proudění mezi křídly a taky se přičítá vztlak obtékání obou křídel jako celku.. Tož jak to má být správně zadané?
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: čtv 19.11.2015 14:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: čtv 19.11.2015 14:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
HavelAircraft píše: to je první věc. rozpětí mě vychází na 5,5m podle toho co jsi udal a možná bych zvolil nižší účinnost VOP- bude blízko odtokovky když tak koukám na fotku chladiče. tak podobnou vrtuli jsem viděl http://www.havelaircraft.cz/Vrtule-drevo-Seriove-Propeller-Wood-Serial-37074/113-24x10VOP - no, zdá se mi dost daleko (113 cm od odtokovky křídla k náběžce VOP), je skoro přesně uprostřed mezi křídly a navíc má pořádně nosný profil (hloubka je o třetinu větší než má křídlo) plocha VOP je 25% celkové plochy. Tedy 1,5m2 obě křídla versus 0,5m2 VOP. Ale zkusim co to udělá.. Taky zkusím nějaký prográmek co umí dvouplošníky. Vrtule - jojo díky, už jsem je okukoval, píšu si, tvarově jsou ideální.. Sice mám už koupené cherrywood dřevěné z Hobbykingu (osvědčily se na CA.3), ale není to tvarově úplně ono. Maketově mi to vychází na 11" (27,5-28 cm), vzhledem k čtyřčlánku a motorům budu potřebovat menší stoupání - asi 11/5..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|