Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Profil a serizeni pro dvouplocha (SE.5)
PříspěvekNapsal: pon 21.09.2015 13:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Ma nekdo doporuceny profil pro ww1 dvouploch polomaketu ? Jde o RAF SE5, klasicka stavba, kolem 1.3m rozpeti.

Na nekterych planech je pouzity klasicky tenky profil jako na opravdovem ale radsi bych neco s rovnou spodni hranou (aby se lepe stavelo a nemusel jsem sit potah k zebrum) a trosku silnejsi kvuli dimenzovani.

Neco jako je na SE5 od Flairu (aspon jak me prijde podle fotek)


Plus nejake doporucene serizeni pro ten profil by bylo super :-)

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 21.09.2015 15:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4172
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 1
Clark Y 11,7 % co jiného rovného že.....není to sice NACA ale je osvědčený a S.E.5A není žádný brus a celou dobu s tím na zádech lítat stejně nebudeš.
Seřízení alspon pro mne věda takže spodní +1st, horní +1,5 st .....ale s tím ti poradí větší odborníci ,já tu slintám jen to co mám načtěné a co používám.

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.09.2015 16:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
ad C-Y - super, dikec. Nekteri borci tam litaj zmenseny profil co byl na opravdovem. Nevim jak presne maj ten profil preneseny atd..... ale myslim ze C-Y bude ve vysledku rozumnejsi volba.

Budu se placat kolem letiste takze myslim ze to bude stacit. Slo me o to abych nebyl uplne mimo

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.09.2015 19:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2010
Příspěvky: 861
Bydliště: Praha 4
A jak velké to bude?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21.09.2015 20:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2007
Příspěvky: 746
Bydliště: Sereď
Obrázky: 5
Profil použi "hocijaký", ale uhol nastavenia horného krídla určite nedávaj väčší ako dolného.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 6:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2716
Bydliště: Ústí nad Labem
SE-5 zhruba této velikosti jsem měl (se spalovákem). Profil Clark Y 12%, horní křídlo +1°, spodní +2°. Neskutečně hodné éro.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 7:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4172
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 1
no jo chlapi máte pravdu ,nějak se mi v hlavě přehodily úhly spodní a horního křídla-dole víc nahoře míňprostě musejí mít sbíhavost

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 12:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2006
Příspěvky: 806
Bydliště: Českolipsko, ČR
Ono je to dost sporné. Někteří preferují seřízení s větším úhlem nastavení na horním křídle, jiní, jako třeba i já, spíše opačně, s menším úhlem na horním křídle. Jinak bych docela pouvažoval o profilu E-205 - má taky rovný spodek, jen není tak tlustý, což na SE.5 mi přijde lepší :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 13:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Mam E205 zafixovany jako profil pro vetrone :-)

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 14:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2009
Příspěvky: 1300
Mám SE5 1:8 na combat, profil klasika Clark-Y, lieta ako bábika. Raz mi zápale boja cudzí pilot urval polovicu spodného krídla a ešte stále sa s tým dalo relatívne bezpečne pristáť...

Příloha:
se5a.jpg
se5a.jpg
[ 40.13 KiB | Zobrazeno 4044 krát ]


_________________
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free, you can't take the sky from me...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 22.09.2015 14:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.10.2010
Příspěvky: 335
Bydliště: Příbram
Pro řešení úhlu nastavení křídel dvouplošníku doporučuji přečíst http://www.akroforum.cz/download/manuals/dvouplosniky.pdf


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 06.10.2015 10:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 855
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
Curtiss píše:
Ono je to dost sporné. Někteří preferují seřízení s větším úhlem nastavení na horním křídle, jiní, jako třeba i já, spíše opačně, s menším úhlem na horním křídle. Jinak bych docela pouvažoval o profilu E-205 - má taky rovný spodek, jen není tak tlustý, což na SE.5 mi přijde lepší :wink:


Za celý svůj modelářský život jsem postavil mnoho dvouplošníků včetně SE-5 a vždy jsem se držel rady profesora Nožičky a horní křídlo jsem usazoval s větším úhlem náběhu včetně modelu Cutiss, s kterým létám v hale o hmotnosti 48g. Málokdo věřil, že bude létat. (tím nikomu neberu, aby úhlel náběhu volil opačně)
E-205 je laminární profil, který těžko dodržíš, doporučuji profil NACA čtyřmístné řady, který si zachová své vlastnosti i při nepřesnostech, které vzniknou při stavbě modelu třeba NACA 4412,-NACA 4409.


Přílohy:
9.JPG
9.JPG
[ 120.67 KiB | Zobrazeno 3780 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09.11.2015 16:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Novy dotaz - pri pocitani spojky kridla se da spolehnout na to ze se zatizeni deli rovnomerne mezi obe kridla ?

Vyztuzne draty mezi kridlama budou funkcni ale to neumim spocitat takze se na ne nechci spolehat a radsi bych je bral jen jako fixaci kridla k trupu

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.11.2015 13:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 855
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
Amper píše:
Novy dotaz - pri pocitani spojky kridla se da spolehnout na to ze se zatizeni deli rovnomerne mezi obe kridla ?

Vyztuzne draty mezi kridlama budou funkcni ale to neumim spocitat takze se na ne nechci spolehat a radsi bych je bral jen jako fixaci kridla k trupu


Výtužné dráty a vzpěry jsou velkým přínosem v pevnosti, pokud je jejich uchycení do konstrukce správně dimenzované. Takže můžeš hodně ubrat na spojení křídel, řekl bych, že stačí jen čepy. Hodně ti napoví konstrukce tohoto uzlu u skutečných letadel.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 10.11.2015 13:23 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Jsem nervozni z toho kdyz bych to nemel spocitane. Stejne budu pocitat nosnik a je me jasne ze i ten se da odlehcit pokud je spravne udelane vyztuzeni. Ale to "spravne udelane" je neco kde si nejsem jisty (prvni dvouploch) takze to radsi vedome predimenzuju.

Budu tedy pocitat polovicni zatez na kridlo jako kdyby tam zadny draty/vzpery nemel a uvidim co z toho vypadne.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 61 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz