Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Jé, modrofleku, to je fajn!!!
Nepamatuješ si, jak byla v klidu vytrimovaná křidélka, jestli bylo pravé křidélko hodně - cca 1 cm nahoru? Jirka to zapnul se svou vysílačkou a takto to bylo. Mám trochu strach to o tolik při prvním letu natrimovat... Navíc - muselo by se to udělat subtrimem, normální trim křidélek by mi hodil levé křidélko dolů, ale to levé bylo rovně.
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
jyrry píše:
...a v těch vajglech šikovně pojištěné šrouby (nějakými podložkami uvnitř) aby nevypadly z vajglů = nemusel bys je vyjímat a vracet (a ztrácet v trávě...)...
Hele Jyrry, jestlipak bys mi schválil dát do té haubny gumové průchodky? Místo těch vajglů, pořešilo by mi to ten problém s tím menším průměrem na konci kónické haubny, a hlavně - proč mě to napadlo: Haubna plní funkci membrány akustického měniče TT-25 (systém MrRCSound), a když se nastartuje motor, tak opravdu drsně vibruje. (Když jse to poprvé spustil, měl jsem ruku položenou na letadle a opravdu jsem se vyděsil, že běží motor - přitom jsem ho měl odpojený ). Takže bych těmi průchodkami současně odtlumil konstrukci draku od těch vibrací, které si s ničím nezadají se spalovákem. Připadá mi, že řešení s průchodkami nemá žádná negativa?
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Dnes jsem dokončil všechny důležité úpravy, tj. komplet elektriku, na S+V jsem dal nakonec nová serva (MKS DS1009), všechny dráty pořádně přikurtoval, a na parkovišti před domem udělal pojezdové zkoušky. Včechno vypadá v pořádku, takže se blíží den záletu. Bude to pěkný adrenalin s tím poprvé vyletět . Zvuk je důstojný, holt Pratt & Whittney hvězdicový devítiválec Wasp.... tak repráky na plný kule a užijte si to!!!
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Tak ještě to neletělo. Ale dneska jsem to dokončil, tak jakmile bude počasí a odvaha, můžeme do vzduchu!
Pořád se mi něco nezdálo, měnil jsem serva na S+V, pak jsem ty serva zas měnil za jiná (zjistil jsem že původní MKS 1009 jsou na max. 5,5V a můj BEC dává min. 6V), takže zase výměna...
Pak se mi ještě nezdálo upevnění strun (táhel) od výškovky. Byl tam použitý tento bazmek, který je mi technicky odporný. Dole to má titěrný závit M2 a namáhaný na ohyb:
Příloha:
Koncovka táhla.jpg [ 2.17 KiB | Zobrazeno 5848 krát ]
Naštěstí při výměně serva při povolování se mi ten pidizávit ukroutil (bylo to jištěné Loctitem), tak mě to přinutilo vymyslet něco jiného. Udělal jsem z ocelové kostičky spojku a použil jsem můj oblíbený velký kulák MPJet:
Příloha:
01_spojka_serva.jpg [ 59.33 KiB | Zobrazeno 5848 krát ]
Příloha:
02_spojka_serva.jpg [ 39.63 KiB | Zobrazeno 5848 krát ]
Příloha:
03_spojka_serva.jpg [ 101.39 KiB | Zobrazeno 5848 krát ]
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Včera proběhnul zálet!!! Teda... no zálet... byl to jeden krátký, asi minutový let. Byly slabé baterky, s koupením nových jsem chtěl počkat až po záletu, až se ukáže jak je to s těžištěm. Takže hned po odlepení od země začala kvičet telemetrie a bylo to na dva malé okruhy a okamžité, kvapné přistání. Ke konci toho krátkého letu měly baterky 3,4V/článek, takže jen tak-tak...
Navíc před letem jsem zjistil, že při přepravě v autě se poškodilo ovládání směrovky - ulomil se ten čudlík u páky směrovky, co ho nemám rád (výškovku jsem už dříve udělal na pevný kulák, směrovku tak /slibuji/ udělám taky). Takže jsem na místě musel opravovat, naštěstí kámoš měl potřebný díl sebou. Edit: Koukám že v předchozím příspěvku jsem zrovna psal, že je mi ten titěrný bazmek odporný. On mě asi slyšel, tak naschvál upadnul.
Na vlastní let jsem se připojil kabelem učitel-žák ke kamarádovi Baťákovi, to je pilot od Boha, což mi dalo pocit pohody, klidu a jistoty. Baťák v případě potřeby pořeší KAŽDOU krizovou situaci - to se to potom lítá... nebyl stres
Další kamarád, Milan "HOKEJ" H., natáčel foťákem, tak s jeho laskavým svolením zde nabízím video ke shlédnutí. Den byl jako malovaný, sešlo se nás dost s modely, velkými letadly i padáky:
Zálet byl vlastně jenom kraťoučké prolétnutí, žádné zkoumání vlastností ani trimování kromě pár ťuknutí do výškovky se nekonalo (nebyl čas kvůli těm baterkám). Jakmile dorazí nové baterky, proběhne teprve opravdický zálet včetně seřízení, a pak uveřejním lahodnější video!
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Od tenkrát neletěl, zjistil jsem křivou hřídel motoru (asi tam byla odjakživa, ale zjistil jsem že šmajdá), tak jsem jí rovlal a ona praskla. Od výrobce (Mega motor) jsem vydundával novou hřídel půl roku, ale pak jsem koupil celý nový motor. Jenže mezitím jsem se pustil do Bobbera, vyměnil jsem RC soupravu (byl jsem několik měsíců úplně bez RC vybavení), a byly další shody okolností, které způsobily, že jsem ani ten motor ani přijímač nevyměnil, takže éro od té doby stojí. Jsem lajdák, ale napravím to, jenže tedy poletí asi až na jaře, přes zimu bych to měl dát dohromady.
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
Tak Spiromen mě pošťouchnul, proto jsem dneska půl dne na Bulldogovi zamakal, vyměnil jsem motor (to jsem dlouho odkládal) a přezbrojil na nový RC systém (FrSky). Je v podstatě hotovo, jenom naladit v rádiu výchylky a může letět. Takže asi na jaře...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru