Autor |
Zpráva |
fokker1
|
Napsal: sob 24.10.2015 21:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
Gratuluju, krásný stroj. Taky chci do příští sezóny něco takového se čtyřtaktem. A taky vidím kočárková kolečka.... Bez kočárků by ta naše ére neměla na čem startovat.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jozefbb
|
Napsal: sob 24.10.2015 22:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
|
Nahoru |
|
|
von boberov
|
Napsal: sob 24.10.2015 22:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.7.2010 Příspěvky: 1095 Bydliště: vesničan v okr.ZR
|
|
Nahoru |
|
|
palci72
|
Napsal: ned 25.10.2015 1:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.10.2014 Příspěvky: 206 Bydliště: Podkriváň SR Obrázky: 4
|
Jozef je to paráda....nieje to stíhačka a nie je to ani akrobat ale pekný realistický let to predvedie....čo viac si môžeš priať?.....pri pojazde po zemi trocha viac ťahaj výškouku do hora ako ti to už ktosi povedal vo videu nebude to tak veľmi poskakovať a bude to všeto "OK"....držím ti palce....nech to lieta ešte dlho dlho do zblbnutia....DT Edy...
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 26.10.2015 9:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2717 Bydliště: Ústí nad Labem
|
jozefbb : Na to jsem čekal. Opravdový LÉTACÍ APARÁT ze zlaté doby báječných mužů na létajících strojích. Gratuluji! Myslím, že když poladíš těžiště, bude s ním i lépe vládnout motor.
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: pát 30.10.2015 15:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Dalsie dva lety ma za sebou, motor posunuty o cca 2 cm dovnudra, /vyhodene silentloky/ uchytenie cez gumove podlozky. Model si to skoro ani nevsimol. Pri slabom vanku sa da lietat, ziadne premotorovanie, skoro ako pred sto rokmi, aj zapatlany od oleja po lete ako vtedy. To lietanie ma fakt svoje caro
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: pon 09.11.2015 16:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Babie leto som dokonale vyuzil a urobil s nim asi 30 letov po cca 5 az 10 min. Lieta to len na plny plyn . na 1\2 plynu, aby to este islo rovno musim riadne natiahnut vyskovku , az je to nebezpecne , absolutne nemam skusenosti s vtacim profilom, mozno to inak ani nemoze lietat . bez motora nudzovka, okamzite dole / ako tehla/ o nejakom plachteni sa neda ani uvazovat. Ale mozno tak lietal aj original. Inak letovy prejav je fakt realny.
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: stř 11.11.2015 18:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
jozefbb píše: Babie leto som dokonale vyuzil a urobil s nim asi 30 letov po cca 5 az 10 min. Lieta to len na plny plyn . na 1\2 plynu, aby to este islo rovno musim riadne natiahnut vyskovku , az je to nebezpecne , absolutne nemam skusenosti s vtacim profilom, mozno to inak ani nemoze lietat . bez motora nudzovka, okamzite dole / ako tehla/ o nejakom plachteni sa neda ani uvazovat. Ale mozno tak lietal aj original. Inak letovy prejav je fakt realny. Nemáš to těžký na palici a blbě vyosenej motor? Klenutý profily používaný na těchhle letadlech rozhodně nemají těžiště ve třetině hloubky jak jsme zvyklí z "normálních" profilů.. U Bleriota od Severina kluci na letišti posunovali polohu těžiště oproti udávané dost výrazně dozadu, skoro až do poloviny křídla, než to začalo slušně lítat.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 11.11.2015 19:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
JirkaA píše: Klenutý profily používaný na těchhle letadlech rozhodně nemají těžiště ve třetině hloubky jak jsme zvyklí z "normálních" profilů.. Niečo nové, že profil ovplyvňuje polohu ťažiska?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: čtv 12.11.2015 0:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
JirkaA píše: Nemáš to těžký na palici a blbě vyosenej motor? Klenutý profily používaný na těchhle letadlech rozhodně nemají těžiště ve třetině hloubky jak jsme zvyklí z "normálních" profilů.. U Bleriota od Severina kluci na letišti posunovali polohu těžiště oproti udávané dost výrazně dozadu, skoro až do poloviny křídla, než to začalo slušně lítat.
Az sa mi nechce verit, 2500 ecok a zla dokumentacia na tazisko u takehoto pana modelara? Pravdu povediac mozu byt len dve veci uhol nabehu kridla pripadne to tazisko. Verim, ze zmenou taziska sa to zmeni , ale urcite aj letove vlastnosti, teda ovladatelnost, mam strach, ze to zacne tancovat vo vzduchu. No skusit na jar to mozem, ale len postupne skusat, ako sa zmeni aj jeho chovanie.
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: úte 24.11.2015 10:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
LV píše: Niečo nové, že profil ovplyvňuje polohu ťažiska? Severin má hodně prohnutý profil na výškovce a to ovlivňuje těžiště dost výrazně. Výškovka netlačí dolu jako obvykle, ale nese. Těžiště se musí posunout dozadu. Samozřejmě to znamená horší podélnou stabilitu. Ale v takovém případě je to spíš naopak, při přidání plynu éro sklání nos dolů. To dělal i můj Bleriot. Když začne klesat při ubrání, je to spíš slabý motor, nevhodná vrtule (malé nebo naopak moc velké stoupání) atd. Jak dalece ovlivňuje těžiště profil křídla nevím. Několikrát jsem četl, že ano, ale jen jako konstatování bez bližšího vysvětlení.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: úte 24.11.2015 13:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Potvrzuji, zatím bohužel jen teoreticky. Mně vyšla poloha těžiště u Muromce ve 3/4 až 4/5, tedy skoro u odtokovky. 2 různé programy, skoro stejný výsledek. BEZ závislosti na profilu křídla a nosného profilu výškovky. Předloha měla těžiště dokonce až za křídlem (výškovka je dost velká - 25% celkové plochy), tak na tom asi něco bude.. http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=69525&start=75PS. Na Ca.3 mám těžiště skoro uprostřed křídla a lítá rovně v mírně natažené konfiguraci (tj. pořád trochu těžký na hlavu). Výškovka nosná ale o dost menší než u IM, blízko u křídla, ale zase jí ofukuje zblízka třetí tlačný motor.
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: úte 24.11.2015 15:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2009 Příspěvky: 754
|
Teď jsem si znova pusti video a tohle na těžiště moc vpředu nevypadá. Spíš slabý motor, relativně velké plošné zatížení (třeba proti Bleriotu je křídlo je mnohem menší) a značný odpor, pro tato letadla typický. Prohnutým profilem to není(až na ten odpor, ale na tom se stejně víc podílí nepotažený trup, lanka atd.). Možná by pomohlo trochu zvětšit úhel nastavení křídla, pokud to jde. Pomohl by silnější motor a co největší vrtule, ale dvoutakt se k takovému éru nehodí.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: úte 24.11.2015 16:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Ved to, ten robeny motor tam pasuje ako "rit na serbel". Ved som to este ani nepreratal kolko to ma plosne zatazenie. Ale asi je to aj tazke , skoda, ze som nedal trochu sirsie kridlo . uhol nabehu kridla mozem oklamat len vyskoukou, to som uz aj skusal vzadu som to podvihol o 2 mm , zdalo sa mi ze je to trochu lepsie , zatial som aj tak spokojny , pretoze zatial sa mi podaril kazdy start a je ich do 25. Spotreba toho motora /59 ccm/aj na plny plyn je smiesna. S tou zhruba 1/2 l. Nadrzou urobim skoro 30 minut letu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|