Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 8:04 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 30.5.2015
Příspěvky: 133
Chci nahradit ocelovou spojovací tyč 12mm u křídel (originál od výrobce) motorizovaného větroně o hmotnosti cca 4kg a rozpětí křídel cca 3500mm. Zajímaly by mne praktické zkušenosti toho, kdo tuto záměnu provedl.
Nepodařilo se mi najít vlákno, které by tuto problematiku u velkých větroňů řešilo


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 8:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2011
Příspěvky: 253
Obrázky: 10
Zdravím Vás,
nebál bych se toho,pokud bude silnostěná ,vhodnější by byl plný uhlík. V mém připravovaném novém modelu mám 11 mosaz trubku a 10uhlík.trubku.(Rzp.2600mm, hlubka křídla 400mm) Ještě jde o to jaký je to větroň,jaké budou působit síly na křídla. A nakonec proč měnit?
Petr


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 8:45 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23.2.2006
Příspěvky: 149
Obrázky: 0
smyk1111 píše:
Chci nahradit ocelovou spojovací tyč 12mm u křídel (originál od výrobce) motorizovaného větroně o hmotnosti cca 4kg a rozpětí křídel cca 3500mm. Zajímaly by mne praktické zkušenosti toho, kdo tuto záměnu provedl.
Nepodařilo se mi najít vlákno, které by tuto problematiku u velkých větroňů řešilo


Mrkni sem : viewtopic.php?f=23&t=46333&hilit=spojka+k%C5%99idel+ocel+nebo+uhl%C3%ADk


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 8:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.2005
Příspěvky: 132
NEDĚLEJ TO. Je to úplná blbost. U větroně rozpětí 2,3 m a váhy 2,2 kg mám hliníkovou trubku průměr 12 mm, ve které je natěsno plná uhlíková tyč. Křídla "cvičí" jako blázen.
U větroně tvého rozpětí a váhy to zlomíš ve vzduchu raz dva.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 11:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2651
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Já jsem u svých elektrizovaných polomaket větroňů použil uhlíkovou tyč. Asiago- 2,6 m, 2,1 kg - spojka 8 mm, Polydor- 3 m, 2,7 kg, Pilatus B4- 3 m, 3,4 kg, u obou spojka 10 mm. Žádné velké lomcováky ale nedělám. Nevýhoda uhlíku je, že při ráně spolehlivě praskne, což není levná záležitost. Ale ten uhlík znamená úsporu pár set gramů, o které můžu dát větší baterku.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 13:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1248
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
Měl jsem DG 300 od reicharda a to je tak pevné letadlo, že tam byla ocelová spojka cca 18mm a dlouhá cca 35cm. Po dotazu, proč nepoužít uhlík to nedoporučoval. Když jsem potom éro zalítl a poprvé jsem to potlačil a z 250metrů to poslal k zemi s krásným průletem, tak mi bylo jasné, proč ocel. Ale DG je na akrobačku a na svah, tak ta spojka funguje i jako dovážení.


Michal


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 14:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.9.2011
Příspěvky: 909
Bydliště: Havířov
Obrázky: 8
Je fakt, že údaje o tom co to je za letadlo by se pro aspoň trochu smysluplnou radu celkem hodily :wink:
Termický větroň to asi nebude (vzhledem k poměru rozpětí/váha), takže se počítá s tím, že spojka bude muset udržet i poněkud drsnější styl letu...
Pokud by tam měla být 12mm uhlíková spojka, tak raději ne fiknutá z obyčejné uhlíkové kulatiny z obchodu, a už vůbec ne z obyčejné trubky (ani silnostěnné) s podélnými vlákny. Tohle by muselo být vyrobené trošku fortelněji.... Ale na druhou stranu - taková babská rada - nic ti nebrání si to otestovat - dej tam uhlí, podlož ve 2/3 křídla a na trup nalož tak 4-12 kilo (podle stylu létání, 2G to musí udržet i u termika). Trochu zahoupej a uvidíš :mrgreen: Buď prdne, nebo ne... :mrgreen:

_________________
Nahoru to padat nebude a dole to najdem.....


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 19.10.2015 16:46 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.7.2015
Příspěvky: 91
Bydliště: Austria, Dolni Rakousko
Zdravim,
pro smyk1111: kvuli rozsireni informaci ohledne pouziti plnych CFK tyci na spojku kridla se treba podivej i sem:

http://www.swiss-composite.ch/pdf/i-Tra ... eckung.pdf

I kdyz treba nemecky neumis, tak se lze v prispevku dobre orientovat (popripadne prekladac Google).
Pro priblizne zjisteni prumeru CFK tyce (tabulka / graf) je dle autora nutno znat: nasobek zatizeni, rozpeti a max. hmotnost trupu.
Naprosto souhlasim s doporucenimi od draceq (nasobky zatizeni, kvalita CFK, ...).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.10.2015 10:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 9185
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
midge píše:
NEDĚLEJ TO. Je to úplná blbost. U větroně rozpětí 2,3 m a váhy 2,2 kg mám hliníkovou trubku průměr 12 mm, ve které je natěsno plná uhlíková tyč. Křídla "cvičí" jako blázen.
U větroně tvého rozpětí a váhy to zlomíš ve vzduchu raz dva.

No prave preto. Ten blatovy hlinik ta pripravil o "stavebnu" vysku. 12mmuhlikova tyc bude mat pevnost v ohybe vyssiu ako bezna ocel.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.10.2015 18:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.11.2014
Příspěvky: 288
Bydliště: S.M.
Austria-P píše:
Zdravim,
pro smyk1111: kvuli rozsireni informaci ohledne pouziti plnych CFK tyci na spojku kridla se treba podivej i sem:

http://www.swiss-composite.ch/pdf/i-Tra ... eckung.pdf

I kdyz treba nemecky neumis, tak se lze v prispevku dobre orientovat (popripadne prekladac Google).
Pro priblizne zjisteni prumeru CFK tyce (tabulka / graf) je dle autora nutno znat: nasobek zatizeni, rozpeti a max. hmotnost trupu.
Naprosto souhlasim s doporucenimi od draceq (nasobky zatizeni, kvalita CFK, ...).


Tak podle těchto grafů je uhlíková tyč o průměru 16mm v akrobatickém svaháku o rozpětí 3,2m a o váze 7kg odsouzena ke zničení při prvním přemetu... a přesto se s takovýmá lítá a nepraskají, tak kde je pravda?
Má někdo nějakou zkušenost v tom rozměru a jakou?
Díky za každé info :-)

_________________
Avalon57


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.10.2015 19:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2015
Příspěvky: 966
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Pepin nahradil v Nimbusovi 3,6m od Reicharda ocelovou spojovací tyč, nerezovou trubkou.
Což beru jako takovou střední cestu, nějakou váhu ušetříš a pevnost neztratíš.

_________________
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.10.2015 19:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 30.5.2015
Příspěvky: 133
Vážka píše:
Pepin nahradil v Nimbusovi 3,6m od Reicharda ocelovou spojovací tyč, nerezovou trubkou.
Což beru jako takovou střední cestu, nějakou váhu ušetříš a pevnost neztratíš.


Předpokládám, že měl v Nimbusovi 12mm ocel tyč, jako mám v Grobovi. Jakou sílu stěny měla ta trubka?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.10.2015 19:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.9.2009
Příspěvky: 1067
Bydliště: Brno sever
Já mám v Nimbusu 2 kulatiny, 8 a 10mm.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.10.2015 22:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
smyk1111 píše:
Předpokládám, že měl v Nimbusovi 12mm ocel tyč, jako mám v Grobovi. Jakou sílu stěny měla ta trubka?


kouknu na to o víkendu--nějaká klasika z ferony-- tuším maximálně 1mm ve stěně, víc tam určitě nebude, ani jsem dovnitř nedával uhlík, on ten Nimbus má ještě jednu spojku--8 ku, nerezová trubka 8 ka měla ale pruměr něco přez 8, tak tam nešla narvat a zadní spojku mám teda plnou ocelovou kulatinu, tak jsem se na vlepení uhlíkové kulatiny do hlavní nerezové trubky vyprdnul, na termiku v pohodě i na rozumné blbnutí a na svah dávám ocelové kulatiny co jsou k modelu.

zrovna u Nimbuse by možná odvážlivci s kulatinovými uhlíkovými spojkami možná uspěli, páč trupem nimbuse nejde pouzdro, tak tam ten uhlík muže pružit--než nakonec dopruží :lol:

já už na to spojování větších letadel--nad cca 1kg letové váhy uhlíkovou kulatinou peču, polámal jsem jich už opravdu hodně na to, abych si o použitelnosti kulatinové uhlíkové spojky bez kovového--pláště a uhlíku použitého pouze jako výpln kovové trubky , nebo uhlíkové trubky--dovnitř s vlepenou ocelovou kulatinou už opravdu udělal svuj názor---prostě to nefunguje, uhlíková spojka má smysl, jako opravdu pevný komponent, na kterém nevzniká žádný prohyb--klasický spojky u kompozitu, ale ty kulatiny praskaj.

Příloha:
P1160263.JPG
P1160263.JPG
[ 106.99 KiB | Zobrazeno 2179 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.10.2015 11:36 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 30.5.2015
Příspěvky: 133
Tak moc díky za informace. Vychází mi z toho , že uhlíkovou tyč raději neriskovat. Pepin se svými zkušenostmi a praktickým vyzkoušením mne přesvědčil. Snad ještě ta varianta kvalitní nerezové trubky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz